| Forfatter |
|
Visca Blaugrana Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 548
|
| Sendt: 25 Maj 2007 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej..
Jeg har for nyligt købt mig Lifehouse - Lifehouse, og jeg er vild med muskikken, men har på fornemmelsen den er OVER komprimeret, da den lydder temmelig død..
Det skal dog nævnes at den er kopi beskyttet i hovede og røv, kan det være grunden??
Det jeg søger er et program der ka viske hvor voldsomt cd'en er komprimeret, findes dette?? __________________ Mit setup Palau Blaugrana og Film
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 25 Maj 2007 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Maj 2007 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
huh, der er ellers nok at gå igang med at læse.
Godt man har ferie :) __________________ Mit setup Palau Blaugrana og Film
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Maj 2007 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
HJÆLP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jeg prøvede lige at køre et af numerne gennem EAC og rippede ukomprimeret, kørte derefter wave fillen gennem nero Wave Editor, og her er resultatet

så var det sgu ikke kun en mistanke __________________ Mit setup Palau Blaugrana og Film
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 25 Maj 2007 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at zoome lidt ind på et område. Du har jo presset informationer for 4:34 ind på et meget lille område.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Maj 2007 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
here you go. det dækker over 1 minnut, og dækker over ca, halvt hvor der er lidt dynamik, og halvt hvor nummeret er dødsens kedeligt at høre på

her er hele nummeret Sigur Ros - Sigur Ros, som er at finde på Von albummet, som blev publiceret på island. Thats the way to do it

__________________ Mit setup Palau Blaugrana og Film
|
| Til top |
|
| |
Gozeimas Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 25 Maj 2007 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Visca Blaugrana skrev:
|
Hej..
Jeg har for nyligt købt mig Lifehouse - Lifehouse, og jeg er vild med muskikken, men har på fornemmelsen den er OVER komprimeret, da den lydder temmelig død..
Det skal dog nævnes at den er kopi beskyttet i hovede og røv, kan det være grunden??
Det jeg søger er et program der ka viske hvor voldsomt cd'en er komprimeret, findes dette??
|
|
|
Hej Visca,
Er det en opsamlings CD og med hvor mange numre? Jeg har oplevet det samme men synes dog at det i mange tilfælde drejer sig om CD'ere med mere end 10-12 numre (hvilket ofte er typisk for opsamlings CD'ere). Skal der være plads til 18-20 numre med normal spilletid vil svaret fra producenten være komprimering - ellers kan de datamæssigt ikke lagre det på 7-800 Mb (det er i hvertfald hvad jeg tror der sker). Men medgivet - det er en kedelig tendens!
Rådet kunne derfor være: Drop opsamlingerne - det er jeg begyndt at gøre!
mvh
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Maj 2007 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Gozaimas..
Nej det er ikke en opsamling blot deres 3 udgivelse, og der er 13 numre på så umidelbart burde det nok kunne lade sig gøre at lave noget hæderligt rbejde med det, jeg hælder mere og mere til at det er en elendig producer de har, for det er også galt med deres første album (No Name Face) så blev det bedre med Stanley Climbfall, men nu er det nærmest dødt, jeg må igang med at se om det er den samme de har brugt på alle 3 album. En skam, da det ellers er utrolig fedt musik de laver __________________ Mit setup Palau Blaugrana og Film
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 25 Maj 2007 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gozeimas skrev:
|
Er det en opsamlings CD og med hvor mange numre? Jeg har oplevet det samme men synes dog at det i mange tilfælde drejer sig om CD'ere med mere end 10-12 numre (hvilket ofte er typisk for opsamlings CD'ere). Skal der være plads til 18-20 numre med normal spilletid vil svaret fra producenten være komprimering - ellers kan de datamæssigt ikke lagre det på 7-800 Mb (det er i hvertfald hvad jeg tror der sker). Men medgivet - det er en kedelig tendens!
|
|
|
Det er ikke rigtigt, du blander to forskellige former for komprimering sammen: Dynamik-komprimering, og digital komprimering. En CD er som digital-format _altid_ ukomprimeret, uanset indholdet fylder det 16 bit ved 44.1 kHz - selv hvis der er total stilhed. Dynamik-komprimering går ud på at hæve de lave niveauer i musikken, så det samlede lydtryk bliver højere. Det ændrer ikke på hvor meget det fylder på pladen. Det er rigtigt at opsamlinger ofte er mere dynamik-komprimerede end original-udgivelserne, men det er ikke for at spare plads. Det er nærmere et bevidst valg, fordi der er større sandsynlighed for at opsamlingerne spilles i bilen, ghetto-blasteren osv.
EDIT: Kort sagt: god lyd og dårlig lyd fylder det samme på en CD. Og så skal man iøvrigt lige huske at en indspilning uden dynamik-komprimering også kan lyde dårligt... __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |