Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 02:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Pink Floyd A Collection Of Great Dance So (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
oink
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 30 Oktober 2010 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

Hej igen.

Så lærte man sgu noget nyt igen. Denne cd har stået i reolen mange år. Mest for samlingens skyld. Fandt den billigt på net, min er den japanske mini lp, den er nuttet.

Men til musikken, nummeret ...Money... lød da godt nok anderledes end det plejer. Det var nok noget remix og sårn. Men nu viser det sig, David Gilmour indspillede nummeret igen. Han spiller alle instr. Alt skulle være pga rettigheder. Selskab i usa havde ikke ret til Money nummeret. Kender i til flere lignende speciallities med Floyd.

Alt dette har jeg læst på www.stevehoffman.com

spil godt

Til top Vis oink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af oink

pinkhenrik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2007
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 30 Oktober 2010 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

Tjaa der findes jo rigtigt mange skæve og mærkelige indspilninger med Pink Floyd.

I deres unge år, havde de for vane at optræde med deres materiale (prøve det af live) inden det blev udgivet på plade, dette har afstedkommet en hel masse mere eller mindre gode bootlegs af deres live optræden. Disse optagelser kan så fra tid til anden købes formedes små formuer, selvom de sjældent er af særlig høj kvalitet ...

Men hvis du søger en specialitet, så har Snowy White udgivet

som indeholder en ikke før udgivet optagelse af nummeret "Pigs On The Wing" fra Pink Floyd albummet "Animals". Her medvirkede Snowy som studie musiker og lavede en forrygende guitar solo på dette nummer. 

PS: Jeg søger den til min samling, så hvis nogen ligger inde med den,(enten som vinyl eller cd) og vil give den et nyt hjem, så skriv endelig til mig, jeg vil betale gode penge for en udgave.    

pinkhenrik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2010 kl. 09:09 | IP-adresse registreret  

En anden lille sjov ting:

Tilbage i 70-80'erne var mange heavy bands blevet beskyldt for at bringe skjulte budskaber på deres plader, hvis man spillede dem baglæns, dette kulminerede i en retssag mod Judas Priest

Pink Floyd lagde på The Wall, i nummeret Emty Spaces et skjult budskab ind som lød:  "Congratulations, You have just discovered the secret message. Please send your answer to 'Old Pink',
Care of the funny farm, Chalfont..."

Så bliver han afbrudt af en stemme der siger: "Roger, Caroline's on the phone!."

oink
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 31 Oktober 2010 kl. 09:26 | IP-adresse registreret  

pinkhenrik skrev:

Tjaa der findes jo rigtigt mange skæve og mærkelige indspilninger med Pink Floyd.

I deres unge år, havde de for vane at optræde med deres materiale (prøve det af live) inden det blev udgivet på plade, dette har afstedkommet en hel masse mere eller mindre gode bootlegs af deres live optræden. Disse optagelser kan så fra tid til anden købes formedes små formuer, selvom de sjældent er af særlig høj kvalitet ...

som indeholder en ikke før udgivet optagelse af nummeret "Pigs On The Wing" fra Pink Floyd albummet "Animals". Her medvirkede Snowy som studie musiker og lavede en forrygende guitar solo på dette nummer. 

PS: Jeg søger den til min samling, så hvis nogen ligger inde med den,(enten som vinyl eller cd) og vil give den et nyt hjem, så skriv endelig til mig, jeg vil betale gode penge for en udgave.    

Det er lige sådanne sjove jeg søger. Denne CD fandt jeg hurtigt på både www.amazon.com og www.amazon.co.uk samt ebay usa & uk. Den billigste var £39.95. Ved du hvor lang spilletid er på ...pigs on the wings.
Til top Vis oink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af oink

Ahania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 31 Oktober 2010 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

Her er 2 gode links med med oversigt på de fleste udgivelser med PF.

Link 1.

Link 2.

pinkhenrik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 November 2010 kl. 09:07 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE] Det er lige sådanne sjove jeg søger. Denne CD fandt jeg hurtigt på både www.amazon.com og www.amazon.co.uk samt ebay usa & uk. Den billigste var £39.95. Ved du hvor lang spilletid er på ...pigs on the wings.[/QUOTE]

Hmm skræmmende at Amazon har den... den har været udgået fra pladeselskabet i flere år... måske jeg skulle prøve at bestille en af dem, har erfaring for at de tror de kan skaffe den, men når det så gælder, så...

jeg kan desværre ikke huske hvor langt nummeret er, men mener at dette er den alternative udgave: http://www.youtube.com/watch?v=YLkNkLKqkSQ

snegom07
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 November 2010 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

oink skrev:
pinkhenrik skrev:

I deres unge år, havde de for vane at optræde med deres materiale (prøve det af live) inden det blev udgivet på plade,
dette har afstedkommet en hel masse mere eller mindre gode bootlegs af deres live optræden. Disse optagelser kan så fra
tid til anden købes formedes små formuer, selvom de sjældent er af særlig høj kvalitet ...

som indeholder en ikke før udgivet optagelse af nummeret "Pigs On The Wing" fra Pink Floyd albummet "Animals". Her
medvirkede Snowy som studie musiker og lavede en forrygende guitar solo på dette nummer. 

PS: Jeg søger den til min samling, så hvis nogen ligger inde med den,(enten som vinyl eller cd) og vil give den et nyt
hjem, så skriv endelig til mig, jeg vil betale gode penge for en udgave.    

Det er lige sådanne sjove jeg søger. Denne CD fandt jeg hurtigt på både
www.amazon.com og www.amazon.co.uk samt
ebay usa & uk. Den billigste var £39.95. Ved du hvor lang spilletid er på ...pigs on the wings.

Hvid du ikke har fået fat iden, har jeg 1 stk til salg

pinkhenrik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 November 2010 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Hej snegom07

Jeg har sendt dig en privat besked... så kan vi tales ved.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes