Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 22:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Afstemninger - Polls
 HIFI4ALL Forum : Afstemninger - Polls
Emne Emne: Gensalgsværdi ved brugtkøb (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Spørgsmålet: Hvor meget betyder gensalgsværdien for dit køb?
Poll valg Stemmer Afstemningsresultat
4 [6,06%]
42 [63,64%]
20 [30,30%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 11 December 2005 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

Hvor meget kigger du på gensalgsværdien når du køber brugt ?

Naturligvis er man interesseret i at betale så lidt som muligt, men har det noget med gensalg at gøre ?

EDIT: Hvis man køber, med en lille fortjeneste som bagtanke, skal man naturligvis stemme det første valg, men vil man indrømme hvis man gør det ?

Scherer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 11 December 2005 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Det er ikke afgørende, men det er da rart at kunne afprøve forskelligt grej, uden at ende i økonomisk ruin.

MVH
Morten

Til top Vis Scherer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scherer

XenoCypraZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 11 December 2005 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

Kommer an på hvad jeg køber, hvis det er noget jeg køber, bare for at prøve det, skal tabet være minimalt.

Hvis det er noget jeg køber for at beholde over en længere periode, er det lige meget.

[Pyramaze - Sleepy Hollow]
Til top Vis XenoCypraZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af XenoCypraZ Besøg XenoCypraZ's Websted

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 December 2005 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg sælger ugen efter vil jeg da aller helst ha tilbage det meste af pengene. Men om det er noget jeg beholder over lengre tid er jeg indeforstået med at det vil falde ytterligere i pris.

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 11 December 2005 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

det er ikke det altafgørende, men det er da rart at vide om man har en mulighed for at komme af med tingene igen. Jeg forventer at have et tab på stortset alle mine køb, men køber jeg nyt så er det klart at tabet er større end hvis jeg købte brugt.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 December 2005 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:

Hvis jeg sælger ugen efter vil jeg da aller helst ha tilbage det meste af pengene. Men om det er noget jeg beholder over lengre tid er jeg indeforstået med at det vil falde ytterligere i pris.

Jeg tror faktisk at de fleste har det på den måde, men jeg har mistanke til at nogle gerne vil kunne beholde noget i længere tid, og stadig sælge igen uden tab, og måske endda håber på en lille fortjeneste.

XenoCypraZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2005 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

Jeg tror faktisk at de fleste har det på den måde, men jeg har mistanke til at nogle gerne vil kunne beholde noget i længere tid, og stadig sælge igen uden tab, og måske endda håber på en lille fortjeneste.

Tjah, jeg har nogle gange lavet hammer gode køb, og solgt dem videre med fortjeneste, men det har som oftest været computer dele eller mobil telefoner.

Det giver jo mulighed for mere Hifi Og så længe der er købere til det, og de ikke føler sig snydt, så er jeg egentlig ligeglad.

Til top Vis XenoCypraZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af XenoCypraZ Besøg XenoCypraZ's Websted

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 December 2005 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

XenoCypraZ skrev:
Spencer skrev:

Tjah, jeg har nogle gange lavet hammer gode køb, og solgt dem videre med fortjeneste, men det har som oftest været computer dele eller mobil telefoner.

Det giver jo mulighed for mere Hifi Og så længe der er købere til det, og de ikke føler sig snydt, så er jeg egentlig ligeglad.

Se, jeg er faktisk lidt glad for det nogen gange, når nogen sætter prisen lidt over niveau.
Så er der nemlig større chance for at varen ikke er solgt når jeg ringer/mailer på den.

Derfor har jeg et par gange købt til en lidt højere pris, men været glad for at jeg overhovedet kunne få den ting.

jetz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 11 December 2005 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Jeg vil selvfølgelig gerne kunne sælge uden tab, men bort set fra B&O er det virkeligt sjældent at det reelt kan lade sig gøre, hvis man har haft produktet i et par år eller mere. For det meste køber jeg for min egen skyld uden at skele til hvad jeg kan få for det, når jeg ikke gider have det mere. Jeg går altid udfra at der er tab på det, spørgsmålet er bare hvor stort. 

En klassiker i den henseende er at der mange der forregner sig, når de fx køber nyt udstyr før det gamle er solgt. I det "interne" regnskab har man så kalkuleret med en urealistisk brugtpris og på papiret ser opgradering så rimelig harmløs ud(diffenrencen imellem prisen på ens brugte grej og så prisen på det nye grej), men virkeligheden er en anden og når det gamle grej endelig bliver skudt af, så er det væsentlig under den pris man havde regnet med og opgraderingen bliver så det dyre.

Brugtmarkedet er råt og uforudsigeligt, så køb udstyr for din egen skyld (ikke for dets popularitet på brugtmarkedet på et givent tidspunkt), nyd det lige så længe det varer og vær beredt på at du som regel taber penge i sidste ende....det er jo teknik og ikke kunst  

Til top Vis jetz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jetz

jetz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003
Sendt: 11 December 2005 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Se, jeg er faktisk lidt glad for det nogen gange, når nogen sætter prisen lidt over niveau.
Så er der nemlig større chance for at varen ikke er solgt når jeg ringer/mailer på den.

Derfor har jeg et par gange købt til en lidt højere pris, men været glad for at jeg overhovedet kunne få den ting.

Jep, det kan jeg kun genkende, jeg har også købt "sjældne" ting til overpris som jeg har været ovenud lykkelig for og så selv slugt kamelen ved et senere salg.

Til top Vis jetz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jetz

XenoCypraZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2005 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

Jeg er altid til at handler med, alt efter hvor desperat jeg er 
Ej, hvis jeg sætter noget til salg, ryger det ofte et par hundrede kroner under det jeg har sat prisen til. Så føler folk også at de har gjort en god handel

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 December 2005 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

XenoCypraZ skrev:
Jeg er altid til at handler med, alt efter hvor desperat jeg er 
Ej, hvis jeg sætter noget til salg, ryger det ofte et par hundrede kroner under det jeg har sat prisen til. Så føler folk også at de har gjort en god handel

Se det var jo rart at vide, hvis man en dag skal handle med dig.

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 December 2005 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Det er ikke altafgørende. Når jeg køber, vil jeg bare have den ting jeg vil have uden spørgsmål. Og når jeg sælger, skal det gamle bare væk i en fart så jeg ikke har det stående. Så jeg lever med at det som regel koster en smule at handle.

Men jeg kunne ikke finde på at købe selvbyg, netop fordi det kan være svært at komme af med igen.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Sendt: 30 December 2005 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Tænkte på at lave et indlæg på brugt udstyr og hvad der er rimeligt prismæssigt og hvordan det går i virkelighedens verden med at få solgt.Dog er der nok ikke så mange der vil deltage se bare på brugte priser på pladespiller tråden.

Tror at nogle ting kan det være svært at sælge og hvor mange har lige en mindre formue kontant og indstillet på at bruge dem til eks. en 70K forstærker eller andet.Og hvad med fladskærm og dvd maskiner som hurtig bliver forældet.

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW

Lux550 Freak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: København
Sendt: 30 December 2005 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

jetz skrev:

Spencer skrev:

Jep, det kan jeg kun genkende, jeg har også købt "sjældne" ting til overpris som jeg har været ovenud lykkelig for og så selv slugt kamelen ved et senere salg.

jeps... ditto her.. Havde jeg ikke haft den holdning, havde jeg nok ikke fået min ungdomsdrøm om en Krell opfyldt.. Drømme koster..

Til top Vis Lux550 Freak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lux550 Freak

MikeAalborg
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 30 December 2005 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Tja, min grundholdning er, at det jeg køber skal kunne sælges til samme pris indenfor et år. Den holder selvfølgelig ikke altid i byretten, men på den anden side er gensalgsprisen nogle gange højere. Summa summarum: investeringen skal gerne være nogenlunde værdifast.

Mvh
Mike

Til top Vis MikeAalborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MikeAalborg

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes