Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2025 | 13:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Afstemninger - Polls
 HIFI4ALL Forum : Afstemninger - Polls
Emne Emne: Hvad stemmer Hifi4all.dk’s brugere om H? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Spørgsmålet: Spørgsmålet: Er i tilfredse med hifi4all
Poll valg Stemmer Afstemningsresultat
94 [52,51%]
69 [38,55%]
3 [1,68%]
9 [5,03%]
4 [2,23%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Efter den nu lukke tråd "Spørgsmålet: Er i tilfredse med den nuværende regering?" tager jeg hansken op og laver en ny Poll, med en andet emne,
nemlig: "Spørgsmålet: Er i tilfredse med hifi4all ?"

Og lad os så se hvad der sker, men ingen politik her i tråden
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Jokerman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Jeg har stemt meget tilfreds. Det har jeg gjort fordi jeg synes der er nogen som laver et godt stykke arbejde og fordi jeg er meget tilfreds 

Fortsat god aften..

Morten014
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

Jeg har stemt "Meget tilfreds" jeg syntes at administratorerne (og andre der er med til at lave sidden  her) gør et rigtigt godt arbejde. Så  herfra.

Mvh. Morten

Ps. sjov afstemning
Til top Vis Morten014's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten014

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

Jep, meget tilfreds, de gør et glimrende, glimrende arbejde!
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Helt sikkert meget tilfreds. Især ham Zorglub gør et super stykke arbejde.

Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

sshd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Jeg er temmelig utilfreds, hvorfor jeg ikke bruger forum ret meget.

- Der er for få brugere med faktuel teknisk viden.

- Der er for mange brugere med indbildt/fejlagtig teknisk viden.

- Der er alt for mange brugere uden teknisk viden, der ødelægger tekniske diskusioner med "det er sådan fordi jeg mener det".

- Der er for mange brugere med økonomiske interesser, som trækker diskusioner i en for dem gunstig retning.

- Der er alt for mange "se mit fede anlæg fra hifiklibben/fona/whatever".
Til top Vis sshd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sshd

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

jeg har stemt Tilfreds, der er ting vi bør ændre men generelt set er jeg tilfreds.

jeg tror iøvrigt også på, at hvis man går hen og bliver alt for tilfreds med sit arbejde, så er man ikke ligeså imødekommende overfor nye tiltag, som man burde være.

sshd skrev:

- Der er alt for mange brugere uden teknisk viden, der ødelægger tekniske diskusioner med "det er sådan fordi jeg mener det".

- Der er for mange brugere med økonomiske interesser, som trækker diskusioner i en for dem gunstig retning.

hvordan mener du vi kan løse de problemer?

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

Ja... hva skal man sige
Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Egentlig kunne det være fedt med en evidens-skala som den, der bruges i biologisk videnskab:
1 = fastslået i flere store undersøgelser. Indiskutabelt, som Dolph ville have sagt.
2 = en undersøgelse har vist det
3 = observationer tyder på det, undersøgelse ikke foretaget
4 = det sagde min onkel osse (anekdotisk evidens)
Så hver gang man udtalte sig, satte man en gul cirkel med det relevante tal i efter

aarhh, måske skudt over målet, men alligevel...
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

sshd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:

Først skal man fra redaktionel side anerkende, at det er problemer man ønsker at løse.

Herefter bør man definere hvordan man ønsker at tingene skal køre, kommunikere dette til brugerene, sætte regler og styre/moderere diskussionerne ind herefter.

Storbjerg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

sshd skrev:
witzel skrev:

Først skal man fra redaktionel side anerkende, at det er problemer man ønsker at løse.

Herefter bør man definere hvordan man ønsker at tingene skal køre, kommunikere dette til brugerene, sætte regler og styre/moderere diskussionerne ind herefter.

Du må da have nogle idér selv, siden du har så mange punkter du er utilfreds med. man kan da ikke sige jeg er utilfreds i må selv finde en løsning. du lyder jo som en lille teenage pige så.

Jeg er meget tilfreds.

Til top Vis Storbjerg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Storbjerg

Morten014
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

sshd skrev:

Og alligevel har du gidet skrive 200 indlæg
Til top Vis Morten014's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten014

sshd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:
Egentlig kunne det være fedt med en evidens-skala som den, der bruges i biologisk videnskab:
1 = fastslået i flere store undersøgelser. Indiskutabelt, som Dolph ville have sagt.
2 = en undersøgelse har vist det
3 = observationer tyder på det, undersøgelse ikke foretaget
4 = det sagde min onkel osse (anekdotisk evidens)
Så hver gang man udtalte sig, satte man en gul cirkel med det relevante tal i efter

Man har lidt af samme koncept på hydrogenaudio.org:

Her er der indført krav om, at man skal vedlægge videnskabelig dokumentation hvis man påstår, at kunne høre forskel på noget som helst. Har man ikke denne dokumentation er man naturligvis velkommen til at deltage - sålænge man mærker sit indlæg med "my undocumented opinion".

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

sshd skrev:
witzel skrev:

det er ikke et løsningsforeslag, det er en guideline til hvordan vi kommer dertil.

Som en anden bruger er inde på, når du har de punkter som du mener er utilfredsstillende, så må man også have gjort sig nogle tanker om, hvordan det kunne ændres. Det er de tanker, jeg håbede du ville delagtiggøre os andre i.

Hvordan lokker vi de "superkloge" brugere til?

Er det dem der skal hjælpe de brugere der tror de
ved det hele, med at få styr på tingene. Artikler kunne hjælpe med at komme en del af tvivlen til livs, men efter vi har oprettet et forum til artikler som disse, er der ikke videre den store interesse i, at man benytter sig af det. Måske er man bange for at man alligevel ikke var så klog som man troede at man var, og frygter at blive latterliggjort for ens manglende viden. ?? and I could go on..

Hvordan begrænser vi de der "kloge åge" typer, der tror de ved alt og kun deres ord gælder?

De brugere med økonomiske interesser, er det branchemedlemmer du hentyder til??

Hvordan lokker vi de brugere til, med alle de fede anlæg, som ikke er købt i hifiklubben og whatever ?

og samtidig opretholder, at HIFI4ALL.DK både i teorien og praksis er for alle ..

jeg er skam enig med dig i, at der er visse emner der bør kunne gøres bedre, så jeg har indrømmet og indset at der er problemer. Men problemer kan ikke løses for enhver pris, jeg ser fx. ingen grund til at lokke en masse "superkloge" brugere til, hvis det udelukker / skræmmer endnu flere almindelige brugere væk. Der skal findes den gyldne mellemvej, og den er ufattelig svær at finde..
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

sshd skrev:
Man har lidt af samme koncept på hydrogenaudio.org:

Her er der indført krav om, at man skal vedlægge videnskabelig dokumentation hvis man påstår, at kunne høre forskel på noget som helst. Har man ikke denne dokumentation er man naturligvis velkommen til at deltage - sålænge man mærker sit indlæg med "my undocumented opinion".

Jeg er uenig med dig, men kan ikke dokumentere hvorfor

Jeg mener dog vi alle skal være åbne for nytænkning og at tingene kan gøres anderledes, samt ikke mindst at vi er forskellige og hører forskelligt. Der findes ikke nogen beviser for, hvad der er musikalsk! På samme måder er der heller ikke nogen endgyldige sandheder indenfor hifi. Men indenfor elektronik og akustik er det (måske?) en anden sag. Hvis ikke nogen turde tvivle på videnskaben, ville vi stadig rende rundt og tro jorden var flad og centrum i universet.

You will not be able to imagine, if you believe you're allways right!

sshd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:

det er ikke et løsningsforeslag, det er en guideline til hvordan vi kommer dertil.

Før man snakker løsningsforslag, bør man snakke problemer:

For mig er det et problem, at alle diskusioner der omhandler lydkvalitet er meningsløse. Saglige  tekniske argumenter understøttet med matematiske beviser bliver pure afvist af bedrevidende/hørende eller mødt med forfalskede tekniske påstande af folk der ikke ved bedre eller har økonomiske interesser.

Det er fint nok at der skal være plads til alle, men der kan umuligt være plads til alle synspunkter samtidigt. Man bliver nødt til at segmentere, fokusere og regulere diskussionen ind på plads.

Der er to store hifi relaterede fora på nettet, som tidligere har døjet med tilsvarende problemer. De har begge løst problemet dog på hver sin måde:

- hydrogenaudio.org - alle påstande skal dokumenteres videnskabeligt, ellers tages de ikke seriøst.

- stevehoffman.tv - ørerne først, teknisk efterrationalisering bagefter.

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 10 November 2007 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

sshd skrev:
witzel skrev:

Før man snakker løsningsforslag, bør man snakke problemer:

For mig er det et problem, at alle diskusioner der omhandler lydkvalitet er meningsløse. Saglige  tekniske argumenter understøttet med matematiske beviser bliver pure afvist af bedrevidende/hørende eller mødt med forfalskede tekniske påstande af folk der ikke ved bedre eller har økonomiske interesser.

Det er fint nok at der skal være plads til alle, men der kan umuligt være plads til alle synspunkter samtidigt. Man bliver nødt til at segmentere, fokusere og regulere diskussionen ind på plads.

Der er to store hifi relaterede fora på nettet, som tidligere har døjet med tilsvarende problemer. De har begge løst problemet dog på hver sin måde:

- hydrogenaudio.org - alle påstande skal dokumenteres videnskabeligt, ellers tages de ikke seriøst.

- stevehoffman.tv - ørerne først, teknisk efterrationalisering bagefter.

Det bliver da en tør gang teori, udvikler HiFi4all sig til sådan en videnskabelig kaffeklub, hvor kun dem med relevant universitetsbaggrund kan have lov til, at have "sandheden", ja så er jeg udelukket. Jeg gad nu heller ikke deltage, for netop den bredde baggrund synes jeg er god. Bortset fra alle de HiFiklubbenkøbere, dem kan vi godt undvære (joke). Du har jo fundet det rigtige sted til dig og ligesindede "hydrogenaudio.org" det indeholder jo det du gerne vil. Forøvrigt tak for oplysningen, så kan jeg da altid når jeg føler behov, kigge på deres site.

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

kongruens
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006
Lokalitet: København
Sendt: 10 November 2007 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

janils skrev:

Hvis ikke nogen turde tvivle på videnskaben, ville vi stadig rende rundt og tro jorden var flad og centrum i universet.

Janils, jeg tror nok at de, der valgte at gå i døden for deres udsagn om jordens form og decentralitet, lige får vendt sig et par gange over dén fortolkning! (3)

Mvh.

Til top Vis kongruens's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongruens

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 10 November 2007 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

sshd skrev:

- Der er for få brugere med faktuel teknisk viden. De brugere der har den viden, er gode til at dele ud af den.

- Der er for mange brugere med indbildt/fejlagtig teknisk viden. Er din viden mere "rigtig" ?

- Der er alt for mange brugere uden teknisk viden, der ødelægger tekniske diskusioner med "det er sådan fordi jeg mener det". En diskussion bliver ikke ødelagt, fordi der kommer et andet indspark. Man kan jo diskutere videre med sin egen viden.

- Der er for mange brugere med økonomiske interesser, som trækker diskusioner i en for dem gunstig retning. Det er nok rigtigt.

- Der er alt for mange "se mit fede anlæg fra hifiklibben/fona/whatever". Vi er flere tusinde, der elsker at se billeder af andres anlæg. Så det er noget vrøvl.

T

Muttly
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 November 2007 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Jeg stemte meget tilfreds

Til top Vis Muttly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Muttly

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne