Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2025 | 15:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Afstemninger - Polls
 HIFI4ALL Forum : Afstemninger - Polls
Emne Emne: Hvad er rigtigt anlæg ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Spørgsmålet: Hvad skal der til før man har et rigtigt anlæg ?
Poll valg Stemmer Afstemningsresultat
9 [5,17%]
6 [3,45%]
112 [64,37%]
39 [22,41%]
8 [4,60%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 23 Februar 2004 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Hvad skal der ifølge dig til før man kan kalde sig ejer af et musik anlæg man med stolthed i sindet kan invitere folk hjem til ?
Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

BenFi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 Februar 2004 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Man er ejer af et anlæg, så snart man har noget der giver lyd.. Om det derimod er noget man er stolt af og "praler" med når man får gæster... Tjaaa så efter min mening skal der lægges godt med kroner på bordet  

Til top Vis BenFi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BenFi

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 Februar 2004 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

5 kanals steroe mode ?

/vilmann - der bare er forundret

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2004 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

gik lidt hurtigt.. steroe = stereo

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 23 Februar 2004 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

med en forstærker og mindst to højttalere så er man godt på vej, om der så står Technics eller Mark Levinson på den er sådan set underordnet, bare delene passer sammen. ML har ikke fortjent at spille på et sæt dantax, eltax eller lignende, der vil technics passe bedre. og omvendt ville det ikke være fair for eksempelvis et sæt Dynaudio Confidence C2 at spille på en lille technicsforstærker.

men om sættet har kostet 1000kr eller 100000kr er for så vidt ligegyldigt, man må bare håbe at det til 100kkr er bedre end det til 1000kr

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 Februar 2004 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Jeg vil holde på den med clockradioen, den er ret fed den jeg har !

Du kan måske svare mig på hvad et "forkert" anlæg er ?

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

Anders_K
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2004 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

Alex E Nielsen skrev:

Ja clockradioer er faktisk ret fede. Hvad kan man egetlig få af audiofile clockradioer?

Til top Vis Anders_K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anders_K

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2004 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Det var meningen du skulle fortælle mig det

et "forkert" anlæg i mine øjne er noget der ikke forhøjer min nydelse af musik.. ellers kunne man ligeså godt nøjes med pc-højttalerne..

er jo netop meget individuelt.. nogen kan ikke høre forskel på et par dantax satelit HT fremfor et par nautilus.. fedt for dem !!!! men går de glip af noget ??  

Jannik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2004 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

Et rigtigt anlæg er et rigtigt anlæg når DU mener det er og ingen andre, så simpelt er det!
Til top Vis Jannik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannik

ZzZzleepY
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 24 Februar 2004 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

en forstærker og to højttalere uanset mærke og pris'

alle kan finde en forstærker og 2 højtalere til en rimelig lav pris de kan leve fint med såå ja :) thats it

Til top Vis ZzZzleepY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ZzZzleepY Besøg ZzZzleepY's Websted

donkeyshark
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 24 Februar 2004 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:
Hvad skal der ifølge dig til før man kan kalde sig ejer af et musik anlæg man med stolthed i sindet kan invitere folk hjem til ?

At anlægget spiller musik, så man glemmer anlægget og kan glide ind i musikken på musikkens præmisser, hvis omstændighederne er til det.

Hav et rigtigt godt glid

Til top Vis donkeyshark's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af donkeyshark

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 24 Februar 2004 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Til nu 29 stemmer på "en forstærker og to højttalere uanset mærke og pris"....?

Hvad kan man høre med det - andet end sus og lidt brum?
Jeg ville da gerne have en signalkilde, men flertallet har vist talt sit tydelige sprog....

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye

Jan P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 28 Februar 2004 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

Anders_K skrev:
Alex E Nielsen skrev:

Ja clockradioer er faktisk ret fede. Hvad kan man egetlig få af audiofile clockradioer?

B&O er vel det der kommer tættest på

Det, der definerer et rigtigt anlæg, er vel egentligt bare, at man skal kunne holde ud at høre på det... Derfor er der også så stor forskel på hvad folk synes!

siam-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 09 Marts 2004 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Er det ikke et spørgsmål om man selv er tilfreds med det man har.

uanset hvor mange penge man bruger, kan man ALTID finde noget der er bedre, og hvad er egentlig bedre ?
Nogle vil have lydtryk, andre vil have naturtro lyd.....

Vi har talt meget om det, og har fundet ud af, den enkelte må afgøre hvad der er bedst.

/Siam-dk

Til top Vis siam-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af siam-dk

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 09 Marts 2004 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

Jeg ville sætte prikken i den med Linn, men den var desværre i samme kategori som Primare  det er fordælen alt for dårligt kan ikke forstå at folk kan bruge det uopløste mærke til noget for at snakke "HIFI" Hvor er musikken ?
Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 09 Marts 2004 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

Ville ha sat krydset ved Primare, men så stod der LINN - den slags bilka-dåse-pynte-pynte lyd uden snert af detaljer, musik, nærvær eller nerve har da aldrig været hifi. Er der virkelig nogen der er tossede nok til at købe det l*rt ???  

dige
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 09 Marts 2004 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Enig her, Linn og Primare er ikke eksponenter for absolut vellyd, som om de to repræsenterer High End lyd.

Valget af dem siger desværre bare noget om hvor få gode mærker der er repræsenteret herhjemme og hvor få folk i almindelighed lægger mærke til.

Mvh

Dige

Til top Vis dige's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dige

jeskris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2004
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 16 September 2004 kl. 09:50 | IP-adresse registreret  

Lige som stil og smag er individuel, så er musiksmag og lytning det også. Som det blev skrevet tidligere: Nogen vil have lydtryk og andre vil have vellyd. Er man til Mozart er et anlæg godt og er man til Sepultura er et andet anlæg godt. Har man en koncertsal af en stue skal der naturligvis lægges nogle kroner i det for at kunne spille rummet op, men bor man på et værelse der mest af alt minder om et kosteskab, kan en mindre ghettoblaster (af rimelig kvalitet) vel gøre det. Jeg bor i lejlighed hvor stuen vel er ca 10 kvm og jeg har vel HIFI for ialt 20k det være sig inklusive TV, Stereo anlæg og Surround.

Havde jeg i sinde at blive boende der resten af mine dage, ville jeg nok lægge mit stereo anlæg til side eller sælge det og så udelukkende klare mig med mit surround anlæg.

Jeg har ikke råd til sådanne anlæg som man ser her på siden med kvali ditten og super datten og guld på det ene og platin på det andet og hvor ord som Dantax og Eltax er fyord. Det udstyr jeg har der er leveringsdygtigt i musik og billeder er Sony, som for mig står som noget af det ypperste. Bevares jeg har aldrig lyttet  til de højttalere eller forstærkere der ofte nævnes her og som sikkert ville kunne slå mit Sony med flere længder. Men jeg er glad for det og det opfylder de krav jeg har. Derfor mener jeg det er svært at tale om hvad der er et godt anlæg og hvad der ikke er. Det kommer an på hvad det skal bruges til og hvor det skal bruges.

Det var bare det jeg ville sige

Jannik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 September 2004 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

jeskris skrev:

Lige som stil og smag er individuel, så er musiksmag og lytning det også. Som det blev skrevet tidligere: Nogen vil have lydtryk og andre vil have vellyd. Er man til Mozart er et anlæg godt og er man til Sepultura er et andet anlæg godt. Har man en koncertsal af en stue skal der naturligvis lægges nogle kroner i det for at kunne spille rummet op, men bor man på et værelse der mest af alt minder om et kosteskab, kan en mindre ghettoblaster (af rimelig kvalitet) vel gøre det. Jeg bor i lejlighed hvor stuen vel er ca 10 kvm og jeg har vel HIFI for ialt 20k det være sig inklusive TV, Stereo anlæg og Surround.

Havde jeg i sinde at blive boende der resten af mine dage, ville jeg nok lægge mit stereo anlæg til side eller sælge det og så udelukkende klare mig med mit surround anlæg.

Jeg har ikke råd til sådanne anlæg som man ser her på siden med kvali ditten og super datten og guld på det ene og platin på det andet og hvor ord som Dantax og Eltax er fyord. Det udstyr jeg har der er leveringsdygtigt i musik og billeder er Sony, som for mig står som noget af det ypperste. Bevares jeg har aldrig lyttet  til de højttalere eller forstærkere der ofte nævnes her og som sikkert ville kunne slå mit Sony med flere længder. Men jeg er glad for det og det opfylder de krav jeg har. Derfor mener jeg det er svært at tale om hvad der er et godt anlæg og hvad der ikke er. Det kommer an på hvad det skal bruges til og hvor det skal bruges.

Det var bare det jeg ville sige

Helt enig, HIFI er så selektivt (kan man sige det?) som det overhoved kan være. At det så herinde er blevet et så forskruet ord som det er blevet er vel bare en skam.

Til top Vis Jannik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannik

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Sjælland
Sendt: 16 September 2004 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

donkeyshark skrev:

Live21 skrev:

At anlægget spiller musik, så man glemmer anlægget og kan glide ind i musikken på musikkens præmisser, hvis omstændighederne er til det.

Bedre kan det næppe skrives.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes