Forfatter |
|
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
Sendt: 23 Februar 2004 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad skal der ifølge dig til før man kan kalde sig ejer af et musik anlæg man med stolthed i sindet kan invitere folk hjem til ?
|
Til top |
|
|
BenFi Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 329
|
Sendt: 23 Februar 2004 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man er ejer af et anlæg, så snart man har noget der giver lyd.. Om det derimod er noget man er stolt af og "praler" med når man får gæster... Tjaaa så efter min mening skal der lægges godt med kroner på bordet 
|
Til top |
|
|
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
Sendt: 23 Februar 2004 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
5 kanals steroe mode ?
/vilmann - der bare er forundret
__________________ Zvxxr erggre v zvar bcfynt. Orxyntre!
|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger

|
Sendt: 23 Februar 2004 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
gik lidt hurtigt.. steroe = stereo
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 23 Februar 2004 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
med en forstærker og mindst to højttalere så er man godt på vej, om der så står Technics eller Mark Levinson på den er sådan set underordnet, bare delene passer sammen. ML har ikke fortjent at spille på et sæt dantax, eltax eller lignende, der vil technics passe bedre. og omvendt ville det ikke være fair for eksempelvis et sæt Dynaudio Confidence C2 at spille på en lille technicsforstærker.
men om sættet har kostet 1000kr eller 100000kr er for så vidt ligegyldigt, man må bare håbe at det til 100kkr er bedre end det til 1000kr
|
Til top |
|
|
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
Sendt: 23 Februar 2004 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil holde på den med clockradioen, den er ret fed den jeg har !
Du kan måske svare mig på hvad et "forkert" anlæg er ?
|
Til top |
|
|
Anders_K Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 670
|
Sendt: 23 Februar 2004 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
|
|
|
Ja clockradioer er faktisk ret fede. Hvad kan man egetlig få af audiofile clockradioer?
|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger

|
Sendt: 23 Februar 2004 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var meningen du skulle fortælle mig det 
et "forkert" anlæg i mine øjne er noget der ikke forhøjer min nydelse af musik.. ellers kunne man ligeså godt nøjes med pc-højttalerne..
er jo netop meget individuelt.. nogen kan ikke høre forskel på et par dantax satelit HT fremfor et par nautilus.. fedt for dem !!!! men går de glip af noget ??
|
Til top |
|
|
Jannik Forum Bruger

Status: Offline Indlæg: 595
|
Sendt: 24 Februar 2004 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et rigtigt anlæg er et rigtigt anlæg når DU mener det er og ingen andre, så simpelt er det!
|
Til top |
|
|
ZzZzleepY Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 542
|
Sendt: 24 Februar 2004 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
en forstærker og to højttalere uanset mærke og pris'
alle kan finde en forstærker og 2 højtalere til en rimelig lav pris de kan leve fint med såå ja :) thats it
|
Til top |
|
|
donkeyshark Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 669
|
Sendt: 24 Februar 2004 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
Hvad skal der ifølge dig til før man kan kalde sig ejer af et musik anlæg man med stolthed i sindet kan invitere folk hjem til ? |
|
|
At anlægget spiller musik, så man glemmer anlægget og kan glide ind i musikken på musikkens præmisser, hvis omstændighederne er til det.
Hav et rigtigt godt glid
|
Til top |
|
|
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
Sendt: 24 Februar 2004 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til nu 29 stemmer på "en forstærker og to højttalere uanset mærke og pris"....?
Hvad kan man høre med det - andet end sus og lidt brum? Jeg ville da gerne have en signalkilde, men flertallet har vist talt sit tydelige sprog....
|
Til top |
|
|
Jan P Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 88
|
Sendt: 28 Februar 2004 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anders_K skrev:
Alex E Nielsen skrev:
|
|
|
Ja clockradioer er faktisk ret fede. Hvad kan man egetlig få af audiofile clockradioer?
|
|
|
B&O er vel det der kommer tættest på
Det, der definerer et rigtigt anlæg, er vel egentligt bare, at man skal kunne holde ud at høre på det... Derfor er der også så stor forskel på hvad folk synes! __________________ Mit grej
Sarkasme er blot en af de ting, jeg tilbyder...
|
Til top |
|
|
siam-dk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 18
|
Sendt: 09 Marts 2004 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Er det ikke et spørgsmål om man selv er tilfreds med det man har.
uanset hvor mange penge man bruger, kan man ALTID finde noget der er bedre, og hvad er egentlig bedre ? Nogle vil have lydtryk, andre vil have naturtro lyd.....
Vi har talt meget om det, og har fundet ud af, den enkelte må afgøre hvad der er bedst.
 /Siam-dk
|
Til top |
|
|
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
Sendt: 09 Marts 2004 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville sætte prikken i den med Linn, men den var desværre i samme kategori som Primare  det er fordælen alt for dårligt kan ikke forstå at folk kan bruge det uopløste mærke til noget for at snakke "HIFI" Hvor er musikken ?
|
Til top |
|
|
obi jon kenobi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1197
|
Sendt: 09 Marts 2004 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville ha sat krydset ved Primare, men så stod der LINN - den slags bilka-dåse-pynte-pynte lyd uden snert af detaljer, musik, nærvær eller nerve har da aldrig været hifi. Er der virkelig nogen der er tossede nok til at købe det l*rt ???  __________________
|
Til top |
|
|
dige Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger
Bruger siden: 27 Oktober 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 404
|
Sendt: 09 Marts 2004 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig her, Linn og Primare er ikke eksponenter for absolut vellyd, som om de to repræsenterer High End lyd.
Valget af dem siger desværre bare noget om hvor få gode mærker der er repræsenteret herhjemme og hvor få folk i almindelighed lægger mærke til.
Mvh
Dige
|
Til top |
|
|
jeskris Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2004 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 28
|
Sendt: 16 September 2004 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige som stil og smag er individuel, så er musiksmag og lytning det også. Som det blev skrevet tidligere: Nogen vil have lydtryk og andre vil have vellyd. Er man til Mozart er et anlæg godt og er man til Sepultura er et andet anlæg godt. Har man en koncertsal af en stue skal der naturligvis lægges nogle kroner i det for at kunne spille rummet op, men bor man på et værelse der mest af alt minder om et kosteskab, kan en mindre ghettoblaster (af rimelig kvalitet) vel gøre det. Jeg bor i lejlighed hvor stuen vel er ca 10 kvm og jeg har vel HIFI for ialt 20k det være sig inklusive TV, Stereo anlæg og Surround.
Havde jeg i sinde at blive boende der resten af mine dage, ville jeg nok lægge mit stereo anlæg til side eller sælge det og så udelukkende klare mig med mit surround anlæg.
Jeg har ikke råd til sådanne anlæg som man ser her på siden med kvali ditten og super datten og guld på det ene og platin på det andet og hvor ord som Dantax og Eltax er fyord. Det udstyr jeg har der er leveringsdygtigt i musik og billeder er Sony, som for mig står som noget af det ypperste. Bevares jeg har aldrig lyttet til de højttalere eller forstærkere der ofte nævnes her og som sikkert ville kunne slå mit Sony med flere længder. Men jeg er glad for det og det opfylder de krav jeg har. Derfor mener jeg det er svært at tale om hvad der er et godt anlæg og hvad der ikke er. Det kommer an på hvad det skal bruges til og hvor det skal bruges.
Det var bare det jeg ville sige __________________ Hvorfor skriver TV kanalerne nogen gange at der f.eks. er udfald på køgesenderen. Folk i Køge kan jo ikke se det alligevel?????
|
Til top |
|
|
Jannik Forum Bruger

Status: Offline Indlæg: 595
|
Sendt: 16 September 2004 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeskris skrev:
Lige som stil og smag er individuel, så er musiksmag og lytning det også. Som det blev skrevet tidligere: Nogen vil have lydtryk og andre vil have vellyd. Er man til Mozart er et anlæg godt og er man til Sepultura er et andet anlæg godt. Har man en koncertsal af en stue skal der naturligvis lægges nogle kroner i det for at kunne spille rummet op, men bor man på et værelse der mest af alt minder om et kosteskab, kan en mindre ghettoblaster (af rimelig kvalitet) vel gøre det. Jeg bor i lejlighed hvor stuen vel er ca 10 kvm og jeg har vel HIFI for ialt 20k det være sig inklusive TV, Stereo anlæg og Surround.
Havde jeg i sinde at blive boende der resten af mine dage, ville jeg nok lægge mit stereo anlæg til side eller sælge det og så udelukkende klare mig med mit surround anlæg.
Jeg har ikke råd til sådanne anlæg som man ser her på siden med kvali ditten og super datten og guld på det ene og platin på det andet og hvor ord som Dantax og Eltax er fyord. Det udstyr jeg har der er leveringsdygtigt i musik og billeder er Sony, som for mig står som noget af det ypperste. Bevares jeg har aldrig lyttet til de højttalere eller forstærkere der ofte nævnes her og som sikkert ville kunne slå mit Sony med flere længder. Men jeg er glad for det og det opfylder de krav jeg har. Derfor mener jeg det er svært at tale om hvad der er et godt anlæg og hvad der ikke er. Det kommer an på hvad det skal bruges til og hvor det skal bruges.
Det var bare det jeg ville sige
|
|
|
Helt enig, HIFI er så selektivt (kan man sige det?) som det overhoved kan være. At det så herinde er blevet et så forskruet ord som det er blevet er vel bare en skam.
|
Til top |
|
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
Sendt: 16 September 2004 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
donkeyshark skrev:
Live21 skrev:
Hvad skal der ifølge dig til før man kan kalde sig ejer af et musik anlæg man med stolthed i sindet kan invitere folk hjem til ? |
|
|
At anlægget spiller musik, så man glemmer anlægget og kan glide ind i musikken på musikkens præmisser, hvis omstændighederne er til det.
|
|
|
Bedre kan det næppe skrives.
__________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|