Forfatter |
|
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
Sendt: 21 Marts 2004 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er Jeres mening om forhandlere der laver vildledende markedsføring i sine produktbeskrivelser?? Skal de rette fejlen, eller skal de blive sure og gnavne, og komme med alle mulige søforklaringer om dumme undskyldninger for ikke at rette fejlen??
Min mening er, at så snart de gøres opmærksom på problemet af en "kunde", så skal fejlen rettes. Alle kan jo lave nogle fejl. Men vil man ikke rette dem, så er man jo bevidst om problemet. Og så hører det vel ind under kategorien "Bevidst vildledende markedsføring"!
|
Til top |
|
|
Kim F. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1618
|
Sendt: 21 Marts 2004 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Regner du selv med at der er nogen der tager valgmulighed nr. 2? 
Jeg ved da fra min egen arbejdsplads at når der sker en fejl, fx forkert pris på produktet, så forsøger vi at gøre fejlen god igen. Enten ved erstatningsvare eller give kunden varen til den pris der står (hvis den er mindre end normalt), eller hvis de nu måtte have nogle specielle ønsker.
Men det er da set før at der laves vildledende markedsføring, for at trække kunder til. Det er specielt surt for os der står på gulvet, for det er jo os der har kontakten med kunderne - og derfor skal tage imod kritikken. Det er ikke altid lige sjovt! 
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 21 Marts 2004 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det jeg har oplevet er, at jeg har rettet henvendelse til en af landets større kæder, som kalder sig selv meget seriøse.
Jeg har adskellige gange påpeget forskellige vildledende og sågar direkte forkerte oplysninger, der med al tydelighed skal gøre et produkt mere interessant. Mange af denne kædes beskrivelser bærer desuden præg af, at skribenten intet aner om teknikken i produkterne. Alligevel forsøger han at skrive et eller andet smart, for at virke overbevisende overfor uvidende kunder.
Pinligt når man så tagesi ikke at vide noget som helst om det man skriver om!! Det kalder jeg alt andet en seriøst! Sikke en "Klub" af "Ganske Almindelige Entusiaster" eller måske... ganske almindellige wannabees!
|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
Sendt: 21 Marts 2004 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
he he denne tråd bliver sjov når dem der føler sig ramt kommer på banen... 
kan jo kun være enig.. sælger skal sælge sine produkter på hvad de kan og ikke på hvad han synes han kan bilde folk ind de kan
|
Til top |
|
|
HenJ Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 692
|
Sendt: 21 Marts 2004 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim F. skrev:
Det er specielt surt for os der står på gulvet, for det er jo os der har kontakten med kunderne - og derfor skal tage imod kritikken. Det er ikke altid lige sjovt!  |
|
|
Og det er nok lige precis derfor 'os der står på gulvet' bliver underlige af for meget kritik fra kunder oa., og samtidig er der en chef over en, som vil se resultater så der er jo pres fra mange sider, og hvem gidder at være arbejdsløs, og man forsøger jo nok at gøre som chefen siger, og jeg er bange for at vi som menesker IKKE kan/vil leve efter den overbevisning/meninger man ellers har omkring de forskælige ting, (krig/meneskerettiheder/føelser, ect....)er selv blevet fyret pga. at jeg ikke ville sælge en kunde en stor omgang FLASH til hjemmesiden som de ikke havede brug for, men min chef ville se penge og jeg røg ud, i dette tilfælde gjorede det mig ikke noget da det var en dårlig arbejdsplads, men hvordan dette skulle ændre sig ved jeg ikke, for som meneske tror jeg man gør som man KAN ikke som man VIL.......(osse selv om det er noget skit) (ellers ville der være mange arbejdsløse hos Elgiganten ) __________________ Mvh HenJ
-----------------------------
Lidt rør har man vel altid.
Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
|
Til top |
|
|
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
Sendt: 21 Marts 2004 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som en autoophugger engang fortalte, efter jeg havde kørt en lang forgæves tur, for at hente en stump som han så ikke havde alligevel: "Man kan love i den ene hånd og skide i den anden, så kan man se hvad der vejer mest" Jeg var dybt rystet, og kunne ikke andet end bare gå....
Karsten
|
Til top |
|
|
Olsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 884
|
Sendt: 21 Marts 2004 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Om fejlen skal rettes afhænger selvfølgelig af "hvor stor fejlen er", hvilket jo er en subjektiv bedømmelse. Men alt andet lige må det være mest fornuftigt at stemme på "rette fejlen!", for der er vel ingen der har lyst til at blive snydt for 100kr.
Jeg mener også at købeloven foreskriver, at det det annoncerede produkt skal kunne købes til det som prisskiltet viser, og have de "features", som vejledningen giver udtryk for, men er ikke helt sikker. Der har dog også været nogle specielle sager hvor kunderne har "tilrettet" prisskiltene i butiksruderne og derefter klaget... man må håbe at ærlighed vare længst!
Virksomheder der bevidst snyder og svindler med vildledende markedsføring kan hurtig komme på "forsiden" af ekstrabladet, rabatten, debatten osv. - og ikke mindst blive udstillet på Internettet. __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
Til top |
|
|
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
Sendt: 21 Marts 2004 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
dohh Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Status: Offline Indlæg: 121
|
Sendt: 21 Marts 2004 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
haha.. at man ikke har andet at tage sig til... stadig den dvd1600 der ligger som sur galle i mavesækken? Hvad med at gå direkte til sagen i stedet for at "pakke" tråden ind i et nyt "topic"..?! hahaha..

|
Til top |
|
|
Kim F. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1618
|
Sendt: 21 Marts 2004 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nååh... Genialt Jdg1! 
Så fik vi sandheden frem, nemlig at der bare skal ynkes lidt... 
|
Til top |
|
|
poul_erik Udelukket fra forum

Dobb.prof. poul-erik
Bruger siden: 08 Marts 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 33
|
Sendt: 21 Marts 2004 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
dohh skrev:
haha.. at man ikke har andet at tage sig til... stadig den dvd1600 der ligger som sur galle i mavesækken? Hvad med at gå direkte til sagen i stedet for at "pakke" tråden ind i et nyt "topic"..?! hahaha..

|
|
|
Hej
Ja det er sjovt der er plads til sådan en gang L... uden at tråden lukkes, jeg spurgte bare om der var nogen der vidste om der var problemer på cybertainment side med at komme på, og straks gik man amok over det og lukkede tråden, og det er sjovt at se at det er dem som i forvejen ikke har noget til overs for hifi-klubben der reagere på sådan noget.
Poul-erik
|
Til top |
|
|
Schriver Lukket konto

Lukket efter egen anmodning
Bruger siden: 14 Marts 2004 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 96
|
Sendt: 21 Marts 2004 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 Marts 2004 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øøøhhh.... det er sgu ikke for at ynke... bare rolig. Jeg er HELT færsig med at handle i denne efter min mening meget useriøse butik, som selv indrømmer, at de ikke råder over kompetente folk, der er i sand til at lave en ordentlig markedsføring (teknisk beskrivelse af produkterne).
Grunden til at jeg gider fortsætte er, at jeg finder det ret uheldigt at flere skal havne i samme situation som mig. Men nu skal jeg lige ridse det sidste eksempel op:
Om Cambridge D500SE kan man på HIFI Klubbens side læse, at den udmærker sig i forhold til den billigere D300 ved, at den har en mere avanceret D/A-converter. De kører begge med 24bit opløsning. Men den store forskel, som efter sigende skulle være det der bl.a. gør D500SE så meget bedre end D300 skulle være, at converetren i D500SE udmærker sig ved at være af Delta Sigma typen (som i virkeligheden hedder Sigma Delta.. det ved HTX-teknikeren sikert ikke).
Samtidig oplyses det om begge afspillere, at de anvender convertere fra Crystal Semiconductors. Men!!! Crystal Semiconductors producerer udelukkende convertere af typen Sigma Delta typen. Hvordan HIFI Klubben så kan skrive, at netop frskellen på de to convertere ligger i, at den ene er en Sigma Delta og den anden ikke, det er mig en gåde. Og hvorfra de har fået fat i, at Sigma Delta giver bedre linaritet, det fatter jeg heller ikke. Faktisk har det netop været et af de store problemer, at få tilstrækklig linaritet ved lave niveauer på disse typer.
Jeg er ikke i tvivl om, at D500SE er bedre end D300. Og det må man jo så nøjes med at skrive, hvis man ikke har kompetence til at begive sig ud i en teknisk redegørelse af, hvorfor den ene er bedre end den anden. Det er da for dumt at begynde at "lyve" sig ud af det, bare for at det skal lyde smart!
Men nu har jeg altså gjort HIFI Klubben opmærksom på problemet, og de er således bevidste om det. Såfremt der ikke laves en rettelse, vil jeg mene det hører under "bevidst vildledende markedsføring" Hvad mener I??
|
Til top |
|
|
LGrau Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 2201
|
Sendt: 22 Marts 2004 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hurtig.
Det er rystende læsning..(Dit DVD køb med fine konvertere ).
At der ligefrem vildledes i reklamerne.. hvad bilder de sig ind .
En almindelig forbruger vil jo slet ikke være i stand til at finde ud at de er blevet snydt (udover at lyden ikke lever op til forventningerne).
MHT til Delta Sigma, og præcision så prøv at læse dette :
Monotonicity
"With PCM1702, the low-noise steps are clearly defined and increase in near-perfect proportion. This performance is achieved without any external adjustments. By contrast, sigma-delta (“Bit-stream”, “MASH”, or 1-bit DAC) architectures are too noisy to even see the first 3 or 4 bits change (at 16 bits), other than by a change in the noise level."
Lineariteten er faktisk god på en sigma-delta konverter, Men problemet er som du siger ved de lave niveauer(og høje frekvenser), her bliver bittene "overdøvet" af støj. Så helt galt på den er Hifi klubben ikke her, bortset at det forståes som om at der bruges forskellige konverteringsteknologier.
Men jeg tror ikke at Hifi klubben er meget værre end andre, firmaer.. eller for den sags skyld andre produkter.. hvor tit har vi f.eks. ikke hørt om vaskemidler med revultionerende ingredienser . Hvis man havde forstand på biokemi, ville man sikert også ryste på hovedet af dette..
__________________ Mvh Lennart
Nyt DIY system under opbygning...
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 Marts 2004 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
LGrau skrev:
Men jeg tror ikke at Hifi klubben er meget værre end andre, firmaer.. eller for den sags skyld andre produkter.. hvor tit har vi f.eks. ikke hørt om vaskemidler med revultionerende ingredienser . Hvis man havde forstand på biokemi, ville man sikert også ryste på hovedet af dette..
|
|
|
Det kan godt være, at HIFI Klubben ikke er værre end diverse reklamer for "Ariel Ultra Black&White Extra Virtual Power Color" og diverse reklamer for bind. Men så er HIFI Klubben dæleme også sunket dybt. Og måske skulle De overveje situationen inden de næste gang kalder sig for "seriøse", og langer ud efter det de kalder "den etablerede radiobranche". Det er dælme for slapt!
Kunne de så bare indrømme, nu hvor de endnu en gang er blevet taget med bukserne nede.... næ nej... de prøver igen at bortforklare, og komme med en masse søforklaringer for hvorfor de ikke vil rette fejlen! UHA... det er dælme seriøst og flot overfor kunderne! Er det virkelig sådan kunderne forventer at blive behandlet, af et foretagene der kalder sig selv "seriøs"??
Mht til Sigma Delta converteres linaritet, så har du ganske ret i, at det har været et kæmpe problem at fjerne støjgulvet i denne teknologi. Men linariteten ved lave niveauer har heller aldrig været den stærke side. Multibit convertere har til stadighed været bedst. Måske også derfor de rigtig tunge drenge altid har sværget til multibit, til trods for at teknologien er hundedyr!
Kig i øvrigt beskrivelsen af Denon DCD-1450 på HIFI Klubbens side. Her snakker man om den fine og meget præcise converterteknologi. Men denne maskine bruger jo multibit converter, i modsætning til Cambridge D500SE.
Altså iflg HIFI Klubben er det således:
Cambridge D500SE lyder rigtig godt, fordi den anvender en Sigma Delta converter, fremfor de "dårligere" mulitbit convertere.
På den anden side er Denon DCD-1450 særdeles godt i kraft af, at den benytter en multibit converter, fremfor de dårligere Sigma Delta convertere.
Det ene øjeblik er Sigma Delta det bedste, fordi denne holdning lige passer på det ene produkt. Det andet øjeblik er Multibit klart bedst, da det passer til et andet produkt. Dette synes jeg sår temmelig meget tvivl om hvorvidt HIFI Klubbens kompetence. Det beviser med al tydelighed, at De ikke aner hvad man snakker om.
|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
Sendt: 22 Marts 2004 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Poul erik:
jeg spurgte bare om der var nogen der vidste om der var problemer på cybertainment side med at komme på, og straks gik man amok over det og lukkede tråden
hvem skal nu ynkes 
der er da os forskel på at oprette en tråd om at man ik kan komme ind på et andet forum, der ikke har noget med dette at gøre og at oprette en tråd om en forhandler der ik lever op til hvad de lover kunderne samtidig med de råber op om at de er de eneste man kan stole på osv (hvis jeg har forstået hensigten med tråden rigtigt)
|
Til top |
|
|
Jesper Bach Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 167
|
Sendt: 23 Marts 2004 kl. 05:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
Poul erik:
jeg spurgte bare om der var nogen der vidste om der var problemer på cybertainment side med at komme på, og straks gik man amok over det og lukkede tråden
hvem skal nu ynkes 
der er da os forskel på at oprette en tråd om at man ik kan komme ind på et andet forum, der ikke har noget med dette at gøre og at oprette en tråd om en forhandler der ik lever op til hvad de lover kunderne samtidig med de råber op om at de er de eneste man kan stole på osv (hvis jeg har forstået hensigten med tråden rigtigt)
|
|
|
Så tror jeg ikke du har forstået hensigten med tråden.
Hurtig var ikke så hurtig til at starte med, han fik ikke leveret spillen tilbage indenfor 14 dage (tilbagelevrinsgaranti i klubben), derfor er det nu hans, at han så ikke har råd til den aligevel og må nøjes med en fra bilka kan jo sådan set ikke blive klubbens skyld, men det vil han gerne have os til at tro 
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
Sendt: 23 Marts 2004 kl. 07:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vidt jeg kan se det, er det dig Jesper der ikke har forstået tråden. Poul-Erik oprettede to tråde om tekniske problemer på Cybertainment. Han fik af vide af admin at den slags ikke hørte hjemme her, men vil ikke anerkende sin fejl. I stedet efterrationaliserer han, og siger "det var bare dem der er imod Hifi Klubben"!!!
Og uanset forhistorien, er det da et sagligt spørgsmål Hurtig kommer med. Hvor læser du henne at han ikke har råd til Denon DVD afspilleren? Er det ikke bare din egen platte tolkning?
|
Til top |
|
|
Jesper Bach Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 167
|
Sendt: 23 Marts 2004 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Svend
Det er helt klart min tolkning, om den er plat vil jeg lade stå åben.
Men ud fra Hurtig's klagesang, både her og på cybertainment virker den sandsynlig (ud fra min erfaring med besværlige kunder - går man dem på klingen er det tit fordi de har købt over hvad budgetet kunne holde til)
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 23 Marts 2004 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Svend P:
Jeg synes også det er et meget sagligt spørgsmål. Gad vide hvad HIFI Klubben svarer til det denne gang. De plejer altid fosøge at snake udenom. Når de så fanges i en lille hvid løgn, kommer der en masse usagligt ævl, hvorefter de "desværre" må meddele at de ikke har tid mere, og at de iøvrigt mener at de har svaret på spørgsmålet.
Men nu håber jegsnart vi får HIFI Klubben på banen. Så kan de måske svare på, om det er singlebit elller multibit de sværger til. Eller om de skide ligeglade, og bare bruger det som salgsgas. Altså, når en kunde spørger på en mulitbit maskine så er det klart bedst. Og bnår en kunden spørger på en singlebit maskine, så er det klart bedre end multibit.
Til: Jesper Bach:... skulle man ikke have råd til en maskine i det prisleje.... Ja så ville man vel heller ikke have råd til en Holfi-forstærker. Nej sagen er den, at Bilkamaskinen faktisk performer bedre end den "FINE" Denonmaskine (som ikke er så fin når man piller låget af). Men nu har jeg solgt min Denon, og det var faktisk ikke for at rippe op i denne sag. Jeg vil bare gerne vide, hvorfor HIFI Klubben på det ene tidspunkt fremhæver den ene teknologi som klart bedre end den anden, og så lige ved siden af forklarer, at den anden teknologi faktisk er klart bedre end den ene.
Synes du det er specielt seriøst?? Og synes du det er specielt seriøst, at man gang på gang laver usande produktbeskrivelser, bare for at det skal se lidt bedre og lidt mere imponerende ud??
Men som sagt.... mit bedste bud er, at enten holder HIFI Klubben sig langt væk da de ve at de er på tynd is. Ellers kommer de med en eller anden søforklaring!
|
Til top |
|
|