Forfatter |
|
troelskn Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 865
|
Sendt: 25 Marts 2004 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hva' så tror i også LP'en kommer igen.
Jeg håber det.... hvad med jer ?? __________________ Hvis kunst kræver engagement; Er moderne musik dermed kunst?
|
Til top |
|
|
troelskn Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 865
|
Sendt: 25 Marts 2004 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
aarhh come on, tryk på knappen
__________________ Hvis kunst kræver engagement; Er moderne musik dermed kunst?
|
Til top |
|
|
John71 Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 87
|
Sendt: 25 Marts 2004 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har købt den nye med Deep purple(Bananas).Der er rigtig god på vinyl ,det er som at det er mere bass og kraft i vinyl.
|
Til top |
|
|
dytti Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 495
|
Sendt: 25 Marts 2004 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil da håbe det.
IMHO er lyden meget mere behagelig, end en cd. Og der er da ikke noget bedre end at sidde og studere coveret fra en lp, mens man sidder og lytter til musikken. Slår klart det lille fjantede cover til en cd. __________________ Må vellyden dale over jer
|
Til top |
|
|
Phat Simon Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 383
|
Sendt: 26 Marts 2004 kl. 06:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
For mig har vinyl'en aldrig været væk.  Og det sker forhåbentlig heller ikke i den nærmeste fremtid. __________________ The freaks come out at 9 - and its
20 to 10
|
Til top |
|
|
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
Sendt: 26 Marts 2004 kl. 07:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og for mig er Vinyl nr 1 !! Har prøvet en del Cder men det er nu mere musik i de sorte 33 - 45 riller !!
Hilsen King ... -o
|
Til top |
|
|
Pihl Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 977
|
Sendt: 26 Marts 2004 kl. 07:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Phat Simon skrev:
For mig har vinyl'en aldrig været væk. Og det sker forhåbentlig heller ikke i den nærmeste fremtid. |
|
|
, jeg kunne ikke være mere enig, og bare rolig, du kan sikkert købe vinyl længe efter at CD er væk.........!
__________________ Hilsen Pihl
|
Til top |
|
|
thohan Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 151
|
Sendt: 26 Marts 2004 kl. 08:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Invester 20-30k på en forstærker, HT, Riaa, og en god Plov. Og du vil få
et bedre resultat end hvis du købte en cd-afspiller.
Kræver dog lidt tålmodighed mht. opstilling mm. også at man skal
gide at vende plader tit.
|
Til top |
|
|
thohan Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 151
|
Sendt: 26 Marts 2004 kl. 08:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
thohan skrev:
Invester 20-30k på en forstærker, HT, Riaa, og en god Plov. Og du vil få
et bedre resultat end hvis du købte en cd-afspiller.
Kræver dog lidt tålmodighed mht. opstilling mm. også at man skal
gide at vende plader tit.
|
|
|
Og gode kabler naturligvis.
|
Til top |
|
|
SES. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1499
|
Sendt: 26 Marts 2004 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi er nok lidt naive. Lige nu er vinyl hi-rez - og er i stor vækst. Tilgangen af hardware er ganske enkelt utrolig. Den kan desværre blive et retro hit, dvs. der kommer en tilgang af trendsettere som jokker priserne op - vi kan så vente til de sælger igen. Hvis de gør? - de smider sgu tingene ud, når mode Lise skifter trusser.
Så lige nu er det sejt - og har man en pænt stor samling, kan man tage det roligt når det dykker igen.
Men om 20 år for ikke at sige 50 - er der nok stadig vinylfolk, men ikke mange.
CD er jo ikke så tosset - og jeg vælger da cd'en til 30kr når alternativet på vinyl er 3000kr. Og musikken er intakt, så jeg får ikke knopper af digital.
|
Til top |
|
|
lasse Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 848
|
Sendt: 26 Marts 2004 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den gang tilbage i 80' da CD'en holdt sit indtog klappede (næsten) alle i deres små hænder for nu kunne vi endelig nyde musikken uden rillestøj, knas og knitter. De gamle dinosauere kæmpede deres dødskamp (pladehøvlene) slut med dyre pick-upper og store sorte vinylskiver der blev slidt. Men sådan gik det slet ikke, for man glemte at tage højde for at over 100 års langsom men sikker udvikling med vinylpladen og afspilningsaggregater ikke lige bliver overtrumfet bare fordi man har en ny teknik, det var tidsfaktoren man glemte i alt "hypen" omkring CD-mediet og det er da også først her godt 20 år senere at det "nye" digitale medie er ved at vise sit potentiale.
Jeg sad igår og høre noget klassisk musik på vinyl (also sprach Zarathustra) (den fra Rumrejsen 2001) og jeg må sige at det kan altså noget med rum og den rigtige "farve" på instrumenterne som CD'en først lige er ved at kradse i overfladen af og måske aldrig kommer i nærheden af, vi sætter vores lid til SACD og DVDA men husk lige at Ting Tager Tid.
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
Sendt: 26 Marts 2004 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt modstridende at man klager over at "de unge" ikke går op i vellyd, men så åbenbart alligevel går over til LP pga. lyden. Eller er det bare et modeflip?
Jeg gider i hvert fald ikke bøvle med LP'er!
|
Til top |
|
|
brorlille Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 319
|
Sendt: 26 Marts 2004 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
Man kan sagtens høre sit musik på cd, men vil man ha' stemning, engagement og naturlig opløsning og dynamik, så er der i skrivende stund ingen vej uden om de sorte miljøbomber også kaldet lp-plader.
Mange unge mennesker kender kun vinyllyden fra onkel åges gamle beogram 1000 eller endnu være fra en primo 1980'er japansk plastikresonansbund. Det giver et tyndt sammenligningsgrundlag.
Køb en rega planar 3 eller en systemdeck llX og du får lyd ingen eller få cdafspillere matcher.
Gider man ikke "bøvle" med lp'er, gider man så heller ikke gå til koncert eller hvad?
mvh krysmads
|
Til top |
|
|
Kedde Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 789
|
Sendt: 30 Marts 2004 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
SES. skrev:
Vi er nok lidt naive. Lige nu er vinyl hi-rez - og er i stor vækst. Tilgangen af hardware er ganske enkelt utrolig. Den kan desværre blive et retro hit, dvs. der kommer en tilgang af trendsettere som jokker priserne op - vi kan så vente til de sælger igen. Hvis de gør? - de smider sgu tingene ud, når mode Lise skifter trusser.
Så lige nu er det sejt - og har man en pænt stor samling, kan man tage det roligt når det dykker igen.
Men om 20 år for ikke at sige 50 - er der nok stadig vinylfolk, men ikke mange.
CD er jo ikke så tosset - og jeg vælger da cd'en til 30kr når alternativet på vinyl er 3000kr. Og musikken er intakt, så jeg får ikke knopper af digital.
|
|
|
Tilslutter mig, om 14 dage er den sild død igen.
"jamen der er så meget sjæl i sadan en vinyl-skive" tjaaaa jeg vil nu gerne bare have den rå ufortyndede/ægte musik som den lød i studiet, og ikke med alle mulige tilføjelser i for af "sjæl" o.lign.
|
Til top |
|
|