| Forfatter |
|
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 29 Oktober 2004 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har været ved at sætte beslag op til nogle andre baghøjtalere, og det har "desværre" medført at mine nuværende kabler er blevet 5cm for korte... 
Det er self. også en god undskyldning for at investere i nogle nye, da de gamle kabler bare er noget Paradigm std. kabel et eller andet...
Men sagen er den at jeg skal bruge noget kabel, ikke alt for kostbart, men det skal have en forholsvis lille diameter, da jeg gerne vil ha dem monteret i nogle limlister/små kabelbakker. og højtaler terminalerne er kun klemmer...
Ville umiddelbart selv sige TaraLabs Klara, kender ikke så meget til andre mærker end lige TaraLabs, udover det sidste kabel jeg købte som var et Dali SilverWave, hvilket jeg er helt vild med ;-) men det er sku lidt mere end budgettet tillader, skal jo bruge 12m eller mere...
|
| Til top |
|
| |
Rasmus S Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 682
|
| Sendt: 29 Oktober 2004 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
25m. 1,5mm2 højttalerkabel fra harald nyborg. Mener jeg gav 129,- for det, virker fint til det behov. Lyder ikke til, at højttalerne fortjener bedre hvis det er med klemmer bagpå. Kørte med det kabel på et sæt Avance 640AV, spillede ok.
På front brugte jeg Silver Extreme fra Artsound, så det er ikke fordi jeg er en der ikke tror der er forskel på kabler, det er der! .
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 29 Oktober 2004 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen hvad så med Dali Red Wave eller Blue Wave, for nu at blive hos dem? Ellers ser Klara jo også dejlig billigt ud. Eller evt gå i Silvan eller lign. og find et 2x1mm2 kabel, måske solidcore? Ved ikke hvad det koster pr. meter, men hvis jeg selv havde surround, og kabelbudgettet skulle holdes nede, var det da absolut en mulighed. Det skal lige siges, at jeg ikke ville bruge det til fronthøjttalere.
/Præsten
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1258
|
| Sendt: 29 Oktober 2004 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Rasmus S Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 682
|
| Sendt: 29 Oktober 2004 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingeniøren skrev:
| Dali White wave, det koster omkring 15,- meteren, og dimensionen er ikke urealistisk. |
|
|
Ja det er sikkert også fint. Kan være det psyksisk lyder bedre end Harald's nu det er et mærkevare. 15m af det vælter nok heller ikke noget budget .
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 29 Oktober 2004 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så nu har jeg købt noget Black Rhodium AST 75... Fik et godt tilbud, og man skal jo prøve noget andet til en forandring

Ang. lyden i kablerne, så er det lidt svært at sammenligne med andre, da jeg jo ikke har så meget andet at sætte på istedetfor, men det ganske udemærket, så alt i alt så er jeg meget tilfreds.
Nu mangler jeg bare lim listerne, for den røde farve pynter jo ikke ligefrem op ad vægen ;-)
|
| Til top |
|
| |
Peter VTEC Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 439
|
| Sendt: 29 Oktober 2004 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|