| Forfatter |
|
Jacob E Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 05 November 2004 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle.
Da Kimber 8TC består af 2x8 ledere, er der flere muligheder for fordelinge af ledere mellem diskant og bas ved bi-wiring. F.eks 2x2 til diskant og 2x6 til bas.
Har nogen gjort sig erfaringer med den form for bi-wiring? Hvordan virker det?
Jeg har læst et sted at Kimber 8TC er et retningsbestemt kabel, det var vist på What HiFi? hjemmeside. Har det noget på sig? Det virker ikke logisk.
Hvor kan man købe sådan nogle gummirør, som kan holde styr på lederne i hver ende af kablet?
Mvh Jacob E
|
| Til top |
|
| |
Elleson Audio Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 204
|
| Sendt: 05 November 2004 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jacob E skrev:
|
Hej alle.
Da Kimber 8TC består af 2x8 ledere, er der flere muligheder for fordelinge af ledere mellem diskant og bas ved bi-wiring. F.eks 2x2 til diskant og 2x6 til bas. Der kan jeg ikke hjælpe..
Jeg har læst et sted at Kimber 8TC er et retningsbestemt kabel, det var vist på What HiFi? hjemmeside. Har det noget på sig? Det virker ikke logisk. Jeg kender ikke kablet, men det er ikke det eneste der skulle være retningsbestemt, så hvis der er pile på, så er det jo nok.
Hvor kan man købe sådan nogle gummirør, som kan holde styr på lederne i hver ende af kablet? Krympeflex kan købes hos langt de fleste byggemarkeder.
Mvh Jacob E |
|
|
__________________ Beard M70
Thorhauge STOne
Thorens TD166MKII SME3009
Martin Logan Clarity
RA Standard Blue
Aksa Equbrillium
CD søges
Savner du en "mis" til de ensomme dage? Tjek mit WWW
|
| Til top |
|
| |
Jacob E Forum Bruger

|
| Sendt: 05 November 2004 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nåh, det hedder krympeflex. Så ved jeg hvad jed skal spørge efter.
Tak
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 05 November 2004 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa, jeg vil anbefale dig at bruge den ene farve til diskant og den anden til bas.. for overskuelighedesndkyld.... jeg bruger selv en stmup sportstape for at holde styr på lederne...
jeg kører selv med 4x kimber 8tc til biamp, og dermed også biwire. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Jacob E Forum Bruger

|
| Sendt: 05 November 2004 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kim.
Jeg har kun tænkt mig at bruge 1 x 8TC til bi-wiring. Derfor holder jeg mig til at bruge blå og sort til plus og minus... ellers bliver det lidt for spændende, og jeg tør ikke tænke på konsekvenserne .
Grunden til jeg spørger er, at der vel skal mere strøm til at drive bassen, end der skal til at drive diskanten. Derfor var der måske en fordel, ved ikke bare at bruge halvdelen på bas og den anden halvdel på diskant.
mvh
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 05 November 2004 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja.. men det kan hurtigt blive for uoverskueligt.... tror nu ikke det er det store problem, kimber 8tc er jo ikke ligefrem et lakridskabel.
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Mcfly Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 117
|
| Sendt: 05 November 2004 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jacob. Jeg bruger Kimber 8VS, hvilket er den lidt billigere udgave af TC. Kablet findes også i udgaven PR, som er den billigste. Som du selv skriver, trækker bassen langt mere strøm end diskanten, og det er derfor umiddelbart en fordel med flere ledere til bas. Jeg bruger selv 5 til bas og de resterende 3 til diskant. 6/2 er helt sikkert også fint ( måske bedre? ), men jeg har ikke prøvet andre kombinationer, så jeg kan ikke dele nogen erfaring ang. forskelle.
Det er iøvrigt et dejligt kabel, både lydmæssigt og håndteringsmæssigt. __________________ Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 05 November 2004 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jacob E skrev:
|
Hej alle.
Da Kimber 8TC består af 2x8 ledere, er der flere muligheder for fordelinge af ledere mellem diskant og bas ved bi-wiring. F.eks 2x2 til diskant og 2x6 til bas.
Jeg har læst et sted at Kimber 8TC er et retningsbestemt kabel, det var vist på What HiFi? hjemmeside. Har det noget på sig? Det virker ikke logisk.
Hvor kan man købe sådan nogle gummirør, som kan holde styr på lederne i hver ende af kablet?
Mvh Jacob E
|
|
|
8 tc er ikke retningsbestemt, hvor skulle pilene lige stå på et flettet kabel? .
Du kan da godt bruge anvende til biwiring, men da jeg kørte med kablet brugte jeg nu 2x 8 tc, et til bas og et til diskant. DET SPARKER RØV.
Alternativ så brug en 8tc jumper.
Men du får klart bedst reultat ved 2 x 8 tc.
http://www.russandrews.com/static/KIMBER_8TC_Jumper_Cable_Se t.html __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 05 November 2004 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er lige med på en lytter. men har lige et spørgsmål. Hvor kan man købe Kimber henne, evt. TC8? __________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 05 November 2004 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 05 November 2004 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
nope.. jeg købte hele rullen.. så de har det ikke pt.  __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
snake Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 07 November 2004 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej jacob e
jeg vil ligesom ikke slipsefyr, anbefale dig at køre med 2 stk 8tc en til bas og en til diskant,det virker best ,og jo jeg har prøvet at lege med de forskellige muligheder der trods alt er,endvidere har jeg ladet mig fortælle (har ikke selv forstand på det) at hvis du deler det op kommer signalet ikke frem med samme hastighed.
venlig hilsen snake
|
| Til top |
|
| |
Bent L Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 994
|
| Sendt: 07 November 2004 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.hifi-regler.de/shop/kimber/kimber_8_tc_2_x_6_62 m
her fåes det billigt 50 Euro pr m.
__________________ Hilsen Bent
|
| Til top |
|
| |
Jacob E Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2004 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv købt kablet i gennem eBay. Her er en fyr som sælger nye Kimber 8TC. Jeg gav $161 ca. 960 kroner for 4,5 m uden terminering. Jeg ved ikke om han har mere tilbage, men hvis nogen er interesserede, kan i sende en privat mail til mig, jeg har stadig hans mailadresse.
I øvrigt findes kablerne til 440kr/m hos: www.mcintosh.dk ,
Jeg får ikke råd til at køre med 2 x 8TC lige med det samme. Er der andre som kender til at fasen mellem diskant og bas bliver forskudt når kablet fordelse mellem diskant og bas ved bi-wiring?
mvh Jacob
|
| Til top |
|
| |
KasperP Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 567
|
| Sendt: 08 November 2004 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan det passe man skal faxe sin bestilling til www.hifi-regler.de ?
Jeg er ikke så skarp til det tyske.
|
| Til top |
|
| |
Bent L Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 994
|
| Sendt: 08 November 2004 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
KasperP skrev:
Kan det passe man skal faxe sin bestilling til www.hifi-regler.de ?
Jeg er ikke så skarp til det tyske. |
|
|
Hvis du går ind på side så finder du et lille Engelsk flag til højre,
der kan du læse om salg til udlandet, det lader til man skal faxe; men
mon ikke du kan putte dokumentet ind i frontpage og så maile det.
__________________ Hilsen Bent
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 15 November 2004 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jacob E Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2004 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen.
For at komme tilbage til det oprindelige emne... Jeg har fået svar fra Kimbers support. De skriver:
Kablet er ikke "født" som retningsbestemt, men efter et stykke tids brug kan det spilles til, så der vil være forskel på hvilken retning det vender. Det nye kabel kan også lyde forskelligt alt efter retning. Men det er altså ikke skabt retningsbestemt.
Kimber anbefaler at jeg lytter til et lille stykke af noget musik jeg kender godt, og bagefter vender kablet og hører det samme stykke igen. Så kan jeg vende kablet, som jeg synes at det lyder bedst (hvis jeg altså kan høre forskel) og så spille det til i den retning.
Ved bi-wiring anbefaler Kimber at jeg bruger lige mange ledere til diskant og bas. Altså 2x4 til diskant og 2x4 til bas.
Det var altså Kimbers anbefaling..
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 20 November 2004 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jacob E skrev:
|
Hej igen.
For at komme tilbage til det oprindelige emne... Jeg har fået svar fra Kimbers support. De skriver:
Kablet er ikke "født" som retningsbestemt, men efter et stykke tids brug kan det spilles til, så der vil være forskel på hvilken retning det vender. Det nye kabel kan også lyde forskelligt alt efter retning. Men det er altså ikke skabt retningsbestemt.
Kimber anbefaler at jeg lytter til et lille stykke af noget musik jeg kender godt, og bagefter vender kablet og hører det samme stykke igen. Så kan jeg vende kablet, som jeg synes at det lyder bedst (hvis jeg altså kan høre forskel) og så spille det til i den retning.
Ved bi-wiring anbefaler Kimber at jeg bruger lige mange ledere til diskant og bas. Altså 2x4 til diskant og 2x4 til bas.
Det var altså Kimbers anbefaling..
|
|
|
Det er jo lige benzin på bålet i denne tråd: 
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=15674&K Wr __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |