Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 07:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Kabler & Støj (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Miagi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 23 November 2004 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu i et pænt stykke tid bøvlet med et "lille" problem.

Min dvd-afspiller mister "sync" / hakker i det, når der tændes / slukkes for neonrør, køleskab mm.

Jeg har nu fundet ud af, at anlægget sidder på en anden fase, og at problemet ikke er der, når mine component kabler (til projektoren) trækkes ud af dvd´en. (Projektoren sidder på samme fase som mit anlæg). Trækker jeg dem blot ud af projektoren, er problemet der fortsat.

Jeg har derfor konkluderet, at der må være tale om indstrålende støj i mine kabler. De benyttede kabler er individuelt skærmet (dobbeltskærmet rg223 faktisk), så nu er mit spørgsmål så....hvad kan jeg gøre for at afhjælpe dette problem....nogen der har et forslag ??

Det skal siges, at hverken projektor ell. anlæg er jordet

DVD spillen er en Rotel RDV1050, som jeg faktisk er blevet temmelig glad for (med undtagelse af denne lille uheldige feature)

Til top Vis Miagi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Miagi

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 November 2004 kl. 09:07 | IP-adresse registreret  

Ikke fordi jeg ser grund til at betvivle dit udsagn, men derfor er det rart at være helt sikker: Er det hver sin gruppe(sikring), eller hver sin fase? Det er nemlig ikke det samme. Du kan godt have to grupper der kører på samme sikring. Hvis du har et voltmeter, så skal der være 400 V mellem de to grupper, for at det er seperate faser.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 November 2004 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

En Varistor/VDR-modstand burde tage støjen fra køleskabet og en sådan kan med lidt snilde indopereres i køleskabets netstik eller ved kronmuffen, der hvor netledningen møder kompressoren!!!  Meeen noget af støjen er også luftbåren og her hjælper kun godt afskærmede kabler og det har du jo prøvet!!!
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 23 November 2004 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

Har haft det samme problem, jeg er ikke super teknisk og kan snakke med på det plan, men fik løst problemet ved at skifte til optisk kabel, det lyder ikke så godt som mit Coax men problemet er der ikke mere, som sagt kan jeg ikke give dig en teknisk forklaring på det, det var bare et råd jeg fik og hos mig virkede det.

Verdens bedste kabel er det der kommer ind i huset med 230 volt, uden dette var der intet grej der spillede, så hermed er kabel diskutionen slut ;-)
Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

Miagi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 November 2004 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Hmmm...havde jeg faktisk ikke tænkt over...vil lige prøve at målle mellem de 2 "grupper"!

Til top Vis Miagi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Miagi

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes