| Forfatter |
|
Kasper_M_A Forum Bruger

Bruger siden: 20 April 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 45
|
| Sendt: 04 Februar 2005 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa!
Efter jeg er flyttet i ny lejlighed har jeg været nødt til at trække et par kabler hen foran et par "åbninger" og nu er jeg blevet lidt træt af at se på at de ligger og flyder...
Det første "problem" er kablet til min højre front samt subben i denne. Her skal kablet forbi en døråbning....
http://www.upitfree.dk/upload/files/kabel1.JPG
Det andet sted har jeg 2 døre der vender ud imod vejes hvor jeg bor... her er begge kabler til baghøjtalerne nødt til at køre...
http://www.upitfree.dk/upload/files/kabel2.JPG
Har til døråbningen set en kabel- / fodliste i bauhaus som godtnok var meget praktisk men syntes ikke den så alt for køn ud. Til de to andre steder har jeg godtnok overvejet bare at føre en standart kabelbakke tværs over men syntes heller ikke lige det ville være en særlig køn løsning.
Så nu er det jeres tur til at øse ud af jeres kreative erfaringer... Smid endelig nogle links eller billede hvis i har nogle ideér til hvordan jeg får styr på lidt af kabelrodet.
På forhånd takker for hjælpen.
- Kasper Andersen
|
| Til top |
|
| |
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
| Sendt: 04 Februar 2005 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den ikke optimale pæne løsning er at køre ledningerne i kabelbakker op omrkring og ned langs dørene!
Ikke videre hifi-agtigt når der gerne skulle så korte ledningsstræk som muligt til!
- BR
|
| Til top |
|
| |
Kasper_M_A Forum Bruger

Bruger siden: 20 April 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 45
|
| Sendt: 04 Februar 2005 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeNR --> Det var nu heller ikke meningen at der skulle køres op og ned... begge steder leder jeg efter den kønneste løsning hvor jeg kan trække kablerne langs gulvet...
|
| Til top |
|
| |
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
| Sendt: 04 Februar 2005 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok! Så har jeg ikke de store erfaringer at give af, hvis de skal "ligge oven" på gulvet!
God jagt!
- BR
|
| Til top |
|
| |
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 04 Februar 2005 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener du kan få en kabelbakke der minder om et dørpanel. Profilen er som et D der ligger ned. Om det er videre kønt vil jeg ikke mene, men det slår da gaffa tape  Jeg mener, jeg har set det i bauhause __________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 04 Februar 2005 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan få nogle rimelig billige limlister(små kabelbakker) i stort set alle byggemarkeder! Tror de kan fås til ca. 75kr./2m.
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 04 Februar 2005 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
du kan som Clifton få sådan nogle Fodpaneler som er beregnet til at ligge på gulvet, har selv brugt en del, på min daværende arbejdsplads da jeg var lærling, har dog ikke set dem i byggemarkederne (har så heller ikke ledt efter dem )
__________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1346
|
| Sendt: 20 Februar 2005 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fører de gængse byggemarkederne også adskilte kabelbakker??? Så vi ikke ødelagt signalet af strømkablerne...
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 20 Februar 2005 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et par alternative løsninger:
- Lav et par huller i parketten og træk dem under parketten v/dørene
- Fræs i parketten
Spøg til side - det er svært at trække forbi døre eller skarpe hjørner - bare der fandtes trådløse audiofile løsninger...
|
| Til top |
|
| |
jfinderup Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 115
|
| Sendt: 21 Februar 2005 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da dine ledninger ikke er tykkere end de er, så har jeg et lille forslag, det er dog ikke meget bevendt ved døråbningerne, hvilket du efterlyser, men kan om ikke andet bruges i resten af rummet.
Hvis du skruer fodpanelerne af, skuller der gerne være en sprækker mellem gulvet og muren, da trægulv jo bevæger sig. Det er en yderst god kabelskjuler til tynde ledninger, og her selv brugt det med sucess, deg ikke i mit eget anlæg.
Alternetiv: Køb et par nordost kabler og noget træ-lookalike til at klistre på __________________ /Jfinderup
|
| Til top |
|
| |