Forfatter |
|
mbm1 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 913
|
Sendt: 14 Marts 2005 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har samlet alle mine kabler i en kabelbakke over fodpanelet.
Kommer til at tænke på om det kan skabe signalproblemmer at trykke alle sine kabler ind i en kabelbakke så de ligger helt op af hinnanden: Højtalerkabler, strømkabler, scartkabler, antennekabler?
|
Til top |
|
|
sjorslev Forum Bruger

Tidl. Jumon Audio
Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 815
|
Sendt: 14 Marts 2005 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Strømkabler, sammen med lavsignal kabler kalder på problemer! Jeg ville i det mindste holde strømkablerne udenfor den samme bakke som resten.
Derudover kan man have en tendens til at lave for skarpe knæk på kablerne, hvis de skal rundt om et hjørne inden i kabelbakkerne. Her kan du f.eks. få problemer med at de højfrekvente signaler i et antennekabel, bliver stærkt forringede. __________________ hilsen sjorslev
|
Til top |
|
|
Hasselhof Branchemedlem

Direktør, Earthquake Danmark
Bruger siden: 29 Juni 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 955
|
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 01:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja hvis Ørsted ikke var fuld af fup så er det en meget dårlig ide at samle kabler på den måde. Deres individuelle probagerede magnetfelter vil interferer med hinanden og korrupte dine signaler. Spil højt ta et lille spejder kompas og læg over dine højtalerkabler..så kan du se der sker noget.
Skal kabler skære hinanden så få dem til at gøre det i en 90 graders vinkel..så er indflydelsen mindst __________________ Thomas Mygind
|
Til top |
|
|
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 01:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brug kabler der er skærmet...nok en anelse nemmere end at have "T-kryds-kabelbakker" over hele stuen __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
Til top |
|
|
Sambora Forum Bruger

Bruger siden: 29 Februar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 710
|
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 02:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan er kombinationen mellem højtaler- og antennekabler???
|
Til top |
|
|
finn52 Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1380
|
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 09:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undgå først og fremmest, at trække digitalt coax kabel sammen med andet. Digital-støj er noget "ged". Du kan skærme dine højttalerkabler, ved at forbinde en enkeltleder til din forstærkers stel, og flette den sammen med kablerne ud til højttalerne. Skal det være helt perfekt, laver du stelforbindelse fra dine højttalerenheder, ud til en stelskrue bag på kabinettet, og forbinder her. Det virker i praksis.
Jeg har aldrig prøvet kabelbakker, jeg foretrækker "ormegård". Hehe.
|
Til top |
|
|
d!esel Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 48
|
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmmm.
Der er et andet point.
Rent sikkerhedsmæssigtstærkstrøm og lavspænding aldrig føres i samme kanal.
Hvis du lavede en fast instalation f.eks. til lavspændingsstyring af lys, må man jvf. stærkstrømsreglementet ikke føre disse kaber i samme kanal som stærkstræm.
Dette skyldes selvfælgeligt risikoen for krybestrøm i kabler når de bliver ælde.
Men en anden ting er at vi ofre kanon dyre kabler med guld stik. Samtidigt trykker vi den godt og grundigt sammen i en altid for lille kabel bakke.
Derfor er min kommentar. Brug to kabel bakker. En til stæktstrøm ( 230V) og en til signaler. Jeg tror ikke det gør den store om du holder visse kabler ude her.
EMC strålingen fra svagsstrøm er ikke så høj - desuden er de bedste kabeler altid godt skærmet af - hvis skærmen ikke er trykket.
Anders
|
Til top |
|
|
Kristiankk Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 280
|
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der findes også skærmet ht kabel fx supra 3,4S
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
d!esel skrev:
Rent sikkerhedsmæssigtstærkstrøm og lavspænding aldrig føres i samme kanal.
Hvis du lavede en fast instalation f.eks. til lavspændingsstyring af lys, må man jvf. stærkstrømsreglementet ikke føre disse kaber i samme kanal som stærkstræm.
|
|
|
Det er simpelthen noget vrøvl!
Så længe lavspændingskablet kan isolere for den højere spænding, må du gerne føre dem sammen.
|
Til top |
|
|