Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 04:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Kabel skjuler? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg skal bruge noget til at skjule mine kabler med. Kablerne skal trækkes rundt i en kanap over til mit mediacenter ov mine baghøjttalere.

Jeg kan ikke bruge kabelbakker, der er for mange skaringer, så det kan ikke laves ordenligt med det udstyr og de muligheder jeg har.

Så var det jeg kom til at tænke på om det ikke var  muligt at få en kabelsok/strømpe et eller andet som jeg kunne smide alle kabler i og så sømme denne sok til fodlisterne. Er der nogen der har nogle billeder links til noget hvor man kan se hvad andre har gjort, eller hvad i ville gøre?

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

BJASCH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Hej Akilleuz.

Jeg har brugt rørskåle, til varmerør for at få styr på kablerne, man kan også bruge dem ,i små stykker ,hvor feks. strømkabler krydser signalkabler , så får man lidt afstand mellem kablerne,det er nemt og billigt, jeg kender en, der bruger dem for at dæmpe vibrationer,han har endda hængt dem op med fiskesnøre, fireline er bedst.

Til top Vis BJASCH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BJASCH

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 08:10 | IP-adresse registreret  

Hej BJASCH

Det lyder som en god ide. Har du evt. mulighed for at smide nogle billeder op? Eller sende dem på en mail til mig?

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

BJASCH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Hej AkilleuZ,

Da jeg for tiden lytter, på nye ht.kabler og ny (brugt) cd,har jeg ikke rørskåle på ,men da jeg før brugte 34 m. ht.kabel bare til fronterne, var det nødvendigt at bruge rørskålene,men jeg håber at komme ned på ca 10 meter og derefter lave hul i væggen ,sætte effekttrin,elektronisk og passivt delefilter ind i et andet rum,( derved slipper jeg, for en del mikrofoni )og trække signalkabler ,ht.kabler igennem væggen, og derved på orden i ormegården  når jeg engang er færdig skal jeg nok sende nogle billeder.

Min ven bruger  rørskåle  limet sammen i stykker på ca 15 cm. ,der hvor hans kabler krydser hinanden,han har så lagt et paprør inde i rørskålen,fordi han mener at pap,ligesom de dyre keramikholdere man kan købe ,influerer mindst på lyden, men fireline, pap og rørskåle klarer jobbet hos ham, måske man kunne male rørskålene med kobbermaling ,blyholdig maling er jo forbudt.

Til top Vis BJASCH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BJASCH

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes