Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2025 | 15:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Hovedtelefoner til min nye Ipod (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Aslund
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

hey

Jeg har lige erhveret mig den nye Ipod Nano, men jeg oplever, på min daglige cykeltur til universitetet, at støjen fra bilerne generer min musiknydelse en hel del.
Jeg er derfor på udkik efter nogle høretelefomer den kunne gøre det muligt at fri mig fra denne støj og lade mig nyde min musik.

Jeg tænkte på et prisleje på max omkring 1000kr.

mvh

Sebastian Aslund
Til top Vis Aslund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aslund

mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

er det nu så smart at lukke omverden ude imens man cykler? det lyder rimeligt resikabelt må jeg nok sige... synes lige du skal tænke over inden du køber noget.

Aslund
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Den bekymring skal du ikke tage dig :)
Er mit problem

Aslund
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

ps.
kan alligevel ikke høre en skid for bilerne på vejen, så valget er at kun at høre musik eller kun at høre bilerne på vejen larme af ht. :P

mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

Aslund skrev:
Den bekymring skal du ikke tage dig :)
Er mit problem

det var nu ikke KUN dig jeg tænkte på men okay...

Torben Brandt
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 06 September 2003
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Prøv Sennheiser CX 300, de kan købes på ebay til 2 - 300 kr.

http://cgi.ebay.de/NEUER-Sennheiser-CX300-CX-300-schwarz_W0Q QitemZ140044872327QQihZ004QQcategoryZ19648QQrdZ1QQcmdZViewIt em

Mvh.
Torben
Til top Vis Torben Brandt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Torben Brandt

Aslund
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

jeg ønsker nu  at købe fra butik mere pga. garantien.

Har bl.a. kikket på PCX 250 fra Sennheiser

Ahania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

Hvad med nogle in-ear. Shure laver nogle gode, i forskellige pris klasser.

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Jeg var på jagt efter et par vellydende inear typer for lidt tid siden, valget faldt på Shure E3C og jeg skrev lidt om det... håber det kan give inspiration

>8-------------------------

For et stykke tid siden gik jagten på et par lette og mobile høredimser igang, Shure E3C blev indkøbt. Jeg har nu hørt på mine nye høredimser i en uges tid og er tiden til lige at vise dem lidt frem.

Der følger en masse dutter med til ørerne, og i forskellige størrelser. Det tager lige et par dage med skiften rundt før det rigtige sæt viser sig. Jeg valgte først nogle gule skum dimser, som de der ørerpropper der hedder POP. Nu er jeg gået over til de gennemsigtige, mere behagelig i længden selvom de en enkelt gang faktisk har siddet fast i øret! der blev jeg lidt svedig, men det var bare teknikken der manglede, nu går det fint.

Ikke uden grund det kaldes "in-ear" da der ikke stikker meget ud der er synligt. Selve kablet kører bag om øret og samles i nakken, det virker rigtig godt hvis playeren kan sidde bag på. Jeg har brugt det meget til opvasken og andre ting hvor der lige skal lukkes af. Hvis der skal ligges ned og lyttes når huset skal være stille kan kablerne sagtens køres om foran istedet. De virker også meget lette at have på i forhold til f.eks. mine Stax hoved telefoner, men det var vel at forvente.

Kvaliteten er rigmelig god syntes jeg for de 1200 jeg måtte bøde for dem, stikket er forgyldt, en ok detalje jeg også forventede. Det er bøjet i 90 graders profil, hvilket er fint til min spiller (en PDA) men jeg kan forestille mig at det måske kan være et problem hvis spillerens etui ikke tillader en tæt tilslutning af stikket.

Lyden? sammenligner jeg med hovedtelefoner til samme pris, har f.eks. et sæt Denon af en ældre lukket type til samme pris så er den overraskende god i diskant og mellemtone. Det lyder meget regel ret og flot, bunden mangler lidt det punch som store hovedtelefoner kan klare. Sammenlignet med Stax falder de dog til jorden, men det skal de også prisforskellen taget i betragtning.

Jeg har lyttet en del musik på dem nu, Beethovens 3,5 og 9'ne symfoni, Rage, Metallica, Rammstein, Josefine Cronholm, BB. King, Eric Clapton springer lige frem. Alt er bestemt gengivet flot og luftigt, men bunden mangler altså lidt. Jeg har læst mig til at det kan skyldes hvor godt de forskellige plugs passer til ejerens øre, men jeg syntes nu dem jeg har valgt passer. Jeg vil prøve med nogle test toner for at se hvor dybt de faktisk går, men subjektivt til musik vil jeg ikke anbefale dem til folk der hører tung rock / hip hop og techno. For mig er det lidt ligemeget da klassisk passer mig fint til de stille stunder, eller en audio bog. Hør dem dog lige hvis du er til det tunge.

Jeg kan forøvrigt tilføje at os med krykker på næsen sagtens kan anvende dem uden problemer.

Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Mark.S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Torben Brandt skrev:
Prøv Sennheiser CX 300, de kan købes på ebay til 2 - 300 kr.

http://cgi.ebay.de/NEUER-Sennheiser-CX300-CX-300-schwarz_W0Q QitemZ140044872327QQihZ004QQcategoryZ19648QQrdZ1QQcmdZViewIt em

Mvh.
Torben

Linket virker ikke, men lige en generel advarsel:

Der bliver solgt RIGTIG mange kopi-hovedtelefoner på eBay, og CX 300 er en af dem, der bliver kopieret rigtig meget. Så hvis man ikke er 100 % sikker på sælgeren, skal man holde sig langt fra dem.

PS: Ud over det ulovlige i at købe kopiprodukter, så er nogle af kopieren af meget dårligere kvalitet end originalen, og altså ikke bare OEM versioner, og så er det jo lidt træls at have sendt 300 kr. efter dem...

Til OP: Hvis du vil have nogle in-ear-monitors, er Shure og Ultimate Ears brands med produkter i din prisklasse. Hvis det er 'normale' hovedtelefoner du kigger efter, synes jeg, at du skal kige AKG K81 DJ et kig.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes