Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 18:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: NAD (Næsten Altid Defekt) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Skoust
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 09:07 | IP-adresse registreret  

NAD (Næsten Altid Defekt) er der SÅ tit problemer med. Hvordan kan det være? Jeg købte selv et NAD anlæg for mange år siden. Jeg havde det ikke et år, for jeg blev så træt af ikke at ha musik i huset. Forforstærkeren var til rep tre gange. Det samme var effektforstærkeren. Tuneren var der ikke noget galt med så vidt jeg husker, men cd-afspilleren var afsted to gange. Min nuværende kæreste, købte (inden jeg mødte hende) en NAD receiver som var til rep tre gange også. Nå dette indlæg er egentligt bare en sur bøØøØøvs, fordi jeg lige har læst en tråd om en der har en integreret NAD, der heller ikke virker og iflg svarene han har fået, har andre også oplevet det samme. Hvordan kan et firma som NAD eksistere, når der kaster så meget l*rt på markedet?!
Til top Vis Skoust's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skoust Besøg Skoust's Websted

MuttleyDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 09:22 | IP-adresse registreret  

I morgen skriver en om en defekt Holfi,  og manden der har været mest uheldig med Holfi kunne så lave samme tråd,  bare med holfi .. :)

Syntes nok jeg har hørt/læst en del om NAD's surround receivers,  men ikke specielt meget om deres andre produkter..

Men sådan er det jo engang i mellem..  Tror bare det er tilfældigt der lige er nogle sammenhæng her,   for som du siger,   hvis det var på alle produkter,  kunne de nok ikke få det til at hænge sammen..

Der er tit i disse situationer ting man ikke lige ser,  som nu dengang TDC blev sammenlignet med alle andre teleselskaber,  der skal jeg love for TDC data så dårlig ud i forhold til de andre,   i regnestykket glemte de bare at TDC havde MANGE flere kunder,  og dermed logisk nok har flere uheldige kunder..

Men er NAD virkelig noget skrammel i forhold til alt andet,  så skal jeg da heller ikke ligge hånden over dem :)

MvH.

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 09:37 | IP-adresse registreret  

har selv haft NAD og deres forstærkere virkede bare, det eneste eg oplevede var med deres gamle CD-afspillere og Tunere, der sprang pæren konstant i displayet pga den ikke kunne komme af med varmen.

Og så købte jeg en 6 kanals brugt (ca 8-10år gammel) hvor den ene kanal ligepludselig ikke virkede mere. Men det er jo ikke ligefrem NADs skyld

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

Jeg har aldrig købt noget fra NAD, bl.a. fordi de af mine bekendte, der har haft NAD-produkter, alle - uden undtagelse - har oplevet produkterne gå i stykker.

Og selvom de ting, der går i stykker, måske er småting, som et display, en knap eller et potentiometer, er det alligevel den slags småreparationer som måske vanskeligt kan betale sig, hvis produkterne er en smule gamle.

Jeg holder mig på lang afstand.

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

Jeg kender ikke til mange problemer med NAD, min gamle 314 fra 96 kører stadig i bedste velgående (hos mine forældre, altså). Flere af mine bekendte har også NAD produkter, og det eneste problem jeg har hørt om, var en periodisk højfrekvent hyletone fra en NAD 118. Det var i sig selv et ganske nyt produkt i 1997, og jeg mener ikke, at det bør give mig grund til antipati.

Har dog godt hørt om det med pæren før. En lidt uheldig konstruktionsfjel

Mit Holfi virker i øvrigt også bare

/Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

af mine 8 NAD produkter på 15år er der kun opstået en mindre fejl på en lille forstærker, jeg tror at myten er større end problemet.
Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

Min gode gamle NAD 310 forstærker har spillet adeskillige timer, hver eneste dag de sidste 10år, og den har aldrig fejlet det mindste, og den spiller fantastisk ;-)
Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

schrez
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

Jeg tror også antallet af produkter her har betydning for antal folk som har oplevet problemer. fejlprocenten er måske den samme som andre produkter med antallet af solgte enheder får problemet til at fremstår tydligere
Til top Vis schrez's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af schrez

KaZZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2004
Lokalitet: København
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

Jeg har heller ingen dårlig ting om NAD det har altid virket for mig....

Som muttleydk skriver! i morgen er det, en person har har problemer med et andet produkt. og laver samme tråd...

Tro lige man skal tage med ro. folk skriver jo kun når det går i stykker og ikke når det virkker!!!

B&W DM604 S3/602 S2/CC6 S2
Sanyo Z3/Lissau ProScreen gråt motor.
Technics 1210mkII/Cambridge 640P
Taralabs Axiom
Supra
Van den hul
Til top Vis KaZZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KaZZ

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Mitt inntrykk er at NAD og Harman Kardon har en større feilprosent enn sine konkurrenter. Jeg vil i alle fall mene at langt de fleste tråder om produkter med feil omhandler disse to merkene.
Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Skoust skrev:
NAD (Næsten Altid Defekt) er der SÅ tit problemer med. Hvordan kan det være? Jeg købte selv et NAD anlæg for mange år siden. Jeg havde det ikke et år, for jeg blev så træt af ikke at ha musik i huset. Forforstærkeren var til rep tre gange. Det samme var effektforstærkeren. Tuneren var der ikke noget galt med så vidt jeg husker, men cd-afspilleren var afsted to gange. Min nuværende kæreste, købte (inden jeg mødte hende) en NAD receiver som var til rep tre gange også. Nå dette indlæg er egentligt bare en sur bøØøØøvs, fordi jeg lige har læst en tråd om en der har en integreret NAD, der heller ikke virker og iflg svarene han har fået, har andre også oplevet det samme. Hvordan kan et firma som NAD eksistere, når der kaster så meget l*rt på markedet?!

Har aldrig selv ejet NAD, det tænder mig slet ikke, hverken i design-lyd eller indmad, men det sælger jo godt, måske fordi det er billigt???.

Dont no, der er sikkert en del der adlrig har haft vrøvl med det, men jeg kender bare ikke nogen, min svoger har ejet en masse NAD igennem de sidste 10-15 år og der ikke noget af det han har haft stående der ikke har været gået i stykker. Nu var han bare så heldig at han selv kunne reparere det.

Men alt kan gå i stykker, mit Proceed drev røg sig en tur dagen efter jeg fik det og her er tale om høj kvali vare trods alt. Men den har dog kun været til reperation een gang og køre upåklageligt og har gjort det i lang tid nu..

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:
Mitt inntrykk er at NAD og Harman Kardon har en større feilprosent enn sine konkurrenter. Jeg vil i alle fall mene at langt de fleste tråder om produkter med feil omhandler disse to merkene.

Jo, men som det tidligere er nævnt, så skyldes det måske at disse produkter er nogle af de mest solgte.

Jeg har aldrig oplevet problemer med NAD, men det kan da godt være jeg bare har været heldig. I så fald håber jeg at mit held fortsætter, for i øjeblikket spiller jeg på NAD Silverline S300 og S500

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

jeg har selv en nad forforstærker, ingen problemer overhovedet...

en bekendt har i mange år kørt med nad forstærkning til sit mobil diskotek, og kun en gang har der været et problem, et eller andet der var røget inde iden ene forstærker grundet dens høje alder.

taget i betragtning hvad de bliver udsat for, og her snakker vi belastninger de færreste hjemmeforstærkere normalt kommer ud for (eks 4*18 tommer bas enheder..) så er det utroligt at den eneste fejl der nogensinde har været er grundet alder, en fejl der nok var sket næsten udelukkende hvilket mærke det havde været.

der har, som tidligere nævnt, været en del omkring trafo brum ideres surroundforstærkere, men det er jo nødvendigvis ikke en fejl som sådan...

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Nå har jeg ikke tilgang til noen tall, men jeg kan ikke helt få meg selv til å tro at NAD og Harman Kardon selger mere enn feks Yamaha?

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

Var der ikke en på chattet den anden dag fra Tjekkiet der sagde det samme om NAD og de ssnakket meget om det der nede på ders forum , at der var mange problemer med det .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Skoust
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

HEHE.. røre i andedammen.. *LOL*
Til top Vis Skoust's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skoust Besøg Skoust's Websted

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Nå ja, Skoust, havde du regnet med andet, når du puster til ilden?

Mit indtryk er, at HiFi Klubben har langet rigtig meget NAD over disken gennem tiderne, og selv med lille fejlprocent vil det give højere styktal end feks Primare, der jo ikke sælger så mange enheder.

/Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

znefi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

nu har jeg ikke selv haft NAD men flere af mine kammi'er har haft nad eller har stadig mig bekendt er det kun den ene af dem som har oplevet at det er gået i stykker det var en gammel forsterker fra omkring 95 men det var inden for garantien og der har ikke været noget siden

såå er det nu så slemt som folk siger grunden til jeg ikke valgte NAD var at mange har det og designet siger mig ikke noget

Til top Vis znefi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af znefi

AndreasCB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

MuttleyDK skrev:

I morgen skriver en om en defekt Holfi,  og manden der har været mest uheldig med Holfi kunne så lave samme tråd,  bare med holfi .. :)

Syntes nok jeg har hørt/læst en del om NAD's surround receivers,  men ikke specielt meget om deres andre produkter..

Men sådan er det jo engang i mellem..  Tror bare det er tilfældigt der lige er nogle sammenhæng her,   for som du siger,   hvis det var på alle produkter,  kunne de nok ikke få det til at hænge sammen..

Der er tit i disse situationer ting man ikke lige ser,  som nu dengang TDC blev sammenlignet med alle andre teleselskaber,  der skal jeg love for TDC data så dårlig ud i forhold til de andre,   i regnestykket glemte de bare at TDC havde MANGE flere kunder,  og dermed logisk nok har flere uheldige kunder..

Men er NAD virkelig noget skrammel i forhold til alt andet,  så skal jeg da heller ikke ligge hånden over dem :)

MvH.

Er meget enig
Til top Vis AndreasCB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AndreasCB

hell
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Har endnu ikke haft problemer med noget af mit og regner heller ikke med at få det.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes