| Forfatter |
|
NesraL Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 58
|
| Sendt: 25 April 2006 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa hifi-genier 
Situationen er den, at jeg skal ud og købe mit første rigtige hifi-anlæg (som skal udbygges til en hjemmebiograf). Derfor har jeg været inde i hifi-klubben, for at se hvad de kan byde på.
Oprindeligt gik jeg derind med den idé at købe et komplet Gale Senior Surroundsystem (Hvis nogen af jer kender det), grundet at min økonomi er noget begrænset, og rygtet gik på at Gale leverede stor lyd i forhold til prisen. Den idé skulle dog hurtigt ændre sig, da jeg fik lov til at lytte til et sæt Dali Concept 6 højtalere, sammen med en yderst kompetent subwoofer :)
Siden jeg har været derinde, har jeg været ret hooked på idéen med Concept 6 højtalerne. Problemet er bare at jeg ikke selv ved specielt meget om hifi, og formentlig ikke vil være i stand til selv at finde en passende receiver (selvom jeg dog trods alt har nogle idéer)
Kravet til receiveren er følgende: - Det skal være en surround-receiver, da jeg lidt efter lidt vil udbygge systemet, og ende med at have: 2 Concept 6 højtalere - 1 Concept Center højtaler - 2 Concept 1 baghøjtalere og i sidste ende en subwoofer. - Økonomien er som sagt rimelig stram. Så derfor gælder reglen; jo billigere jo bedre. Dog vil jeg ikke gå på kompromis med lyden, hvis fx. 500-1000 kr gør en meget stor forskel! Det ville være dejligt hvis en forstærker til omkring de 3000,- kunne gøre arbejdet forsvarligt nok!
Her er forresten et link til højtaleren: http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Hoejttaler/Gulvhoejt taler/DALI_Concept_6_hoejttaler_Kirsebaer.htm
Jeg håber at i har nogle gode forslag På forhånd tak :)
|
| Til top |
|
| |
NesraL Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2006 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
anders_aak Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 153
|
| Sendt: 28 April 2006 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej NasraL
Jeg synes at det ville være et godt valg at købe en surround reciever fra harman kardon AVR 130, den har 5x 45 watt i udgangseffkt ved surround, og 2x 55 watt i stereo. Du kan klikke her, og den er super billig. Har selv sådan en, den spiller fantastisk! I expert koster den 4200 kr, her koster den 3000... Det er mega billigt!
|
| Til top |
|
| |
Jesper Bach Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 167
|
| Sendt: 28 April 2006 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD eller Harman Kardon, de andre bliver du aldrig helt tilfreds med.
Jesper
|
| Til top |
|
| |
NesraL Forum Bruger

|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay.. Må man spørge hvorfor? :)
Jeg har ellers hørt mange gode ting om Denon.. Blandt andet at den er pålidelige og har et hav af funktioner sammenlignet med andre receivere, og jeg har hørt at Marantz skulle være en rigtig strømstærk receiver :)
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD og Concepts diskant enhed er bestemt ikke nogen god blanding! Så harmonere højtalerne bedre f.eks. Denon, som har en lidt lysere lyd (lidt mere tam om man vil...)
|
| Til top |
|
| |
Jokerman Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 412
|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil nu sige at for de 3000kr, får man rigtigt meget reciever for pengene ved at købe en Marantz sr4600. Jeg er meget tilfreds med min. Og den kan du få i århus, altså du kan lytte til den før køb. mvh Mikael
__________________ ---> Lige børn leger bedst..
Mit Stereo Setup
|
| Til top |
|
| |
Kempf87 Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 251
|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Folk skal altså have nogle rigtig gode grunde til at hakke på Denon's surround recivere. Det er tit ubegrundet nogle folk bare har sat sig fast på at de ikke bryder sig om dem. Men der må da være en grund til at rigtig mange der idag bygger kompetente hjemmebiografer benytter sig af Denon AVR-3806 samt 4306.
Selv har jeg AVR-1906'eren til 3299,- Den yder 7*80 watt og gør et glimrende arbejde. Har ingen pletter at sætte på den, heller ikke i stereo til mit behov. Kører med SA-1530 som fronthøjttalere. (Kan forresten kun anbefales).
Og køber du samlet en del hos klubben kan man normalt få lidt rabat... __________________ Vh
Kasper
|
| Til top |
|
| |
NesraL Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2006 kl. 02:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay... Lyder rigtig godt!...
Jeg kan jo se at nogen folk åbenbart ikke bryder sig for meget om Denon. Men på hifi-klubben's hjemmeside forslår de faktisk at man benytter Denon avr 1906 sammen med Dali Concept 6 højtalere - har jeg netop bemærket i dag :)
Desuden har jeg altså et godt øje til Marantz :) Jeg synes at designet er virkelig gennemført, samt at jeg kun har hørt positive ting fra personerne som ejer Marantz receivere.
|
| Til top |
|
| |
anders_aak Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 153
|
| Sendt: 30 April 2006 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Harman kardon har vundet priser for der gode kvaliteter, og opfundet MANGE teknologier! Kort sagt, du finder ikke nogle surround recieverer der er bedre end Harman Kardon!
Anders
|
| Til top |
|
| |
Kaizers Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 487
|
| Sendt: 30 April 2006 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Umiddelbart, flyver der mange gode råd og beskyldninger afsted..
Men først og fremmest bør du jo overveje at købe brugt... Dette kunne være et bud.. http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=14070
Men som altid.. hør råd, men tag ud og lyt til dem.. Du kan helt sikkert få lov at høre Concept 6 på NAD og Denon i HFK, og så må du ud og lytte ti lde andre..
Held og lykke i din søgning
|
| Til top |
|
| |
NesraL Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2006 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|