| Forfatter |
|
thomas_ls Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 421
|
| Sendt: 07 December 2003 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogle som kender til anmeldelser af Acoustic Realitys forstærkere, hvis man ser bort fra den overdrevent gode, som har været i High Fidelity.
Eller nogle som har lyttet til dem?
|
| Til top |
|
| |
thomas_ls Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 421
|
| Sendt: 07 December 2003 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der må da være nogle flink audio-phile, som kan hjælpe mig med dette spørgsmål!
|
| Til top |
|
| |
asger Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 94
|
| Sendt: 07 December 2003 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Eriek Branchemedlem

Jebra Audio
Bruger siden: 07 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 360
|
| Sendt: 07 December 2003 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej thomas_Is
Du kan jo gå ind og kikke på tråden Acoustic Reality, og deres hjemmeside hvor ejere rundt om i verdenen giver tilbagemeldinger.
mvh. Eriek
|
| Til top |
|
| |
Hasselhof Branchemedlem

Direktør, Earthquake Danmark
Bruger siden: 29 Juni 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 955
|
| Sendt: 08 December 2003 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har leget lidt med en ear two, men har kun testet den seriost til bass. Jeg havde hort fra flere at den skulle have virkelig god bass kontrol, sa en weekend blev den og et par andre nye kandidater testet. Jeg skal med det samme understrege at jeg ikke har hort den fuldfrekvent under seriose omstandigheder den her test er for under 150 hz. I forhold til min Bas reference amp ( Crown K2) sa er ear two en joke. Den er skam ikke darlig, den ligger helt klart i den bedre ende af hvad jeg har testet til bass, men dens performance star nu noget i kontrast til den lovprisende smore man kan lese pa deres hjemmeside.
__________________ Thomas Mygind
|
| Til top |
|
| |
Hasselhof Branchemedlem

|
| Sendt: 08 December 2003 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|

Den er kan endda (efter min mening) ogsa godt konkurrere med AR nar det kommer til skulpturel skonhed :) __________________ Thomas Mygind
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 08 December 2003 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hasselhof skrev:
| Jeg har leget lidt med en ear two, men har kun testet den seriost til bass. Jeg havde hort fra flere at den skulle have virkelig god bass kontrol, sa en weekend blev den og et par andre nye kandidater testet. Jeg skal med det samme understrege at jeg ikke har hort den fuldfrekvent under seriose omstandigheder den her test er for under 150 hz. I forhold til min Bas reference amp ( Crown K2) sa er ear two en joke. Den er skam ikke darlig, den ligger helt klart i den bedre ende af hvad jeg har testet til bass, men dens performance star nu noget i kontrast til den lovprisende smore man kan lese pa deres hjemmeside. |
|
|
Kan du uddybe det lidt mere ? jeg kender Crown rimelig godt da en af mine bekendte har 5 Crown mono blokke til sit surround system.
Jeg har nemlig også kun læst den ene enmeldelse i High-fidelity og den på AR's hjemme side men det gæler ikke så jeg vil gern have at du kan uddybe lidt mere. Dem jeg kender der har lyttet dem siger nemlig at de heller ikke kan bruge AR til noget og det lyder jo også for godt til at være sandt at disse AR ting til under 10.000kr skulle kunne slå alt.
Viser det sig en dag når jeg selv har lyttet dem at mine kammarter som har lyttet dem og som du heller ikke kan lige dem har ret i det i siger, så ser jeg det blot som endnu en bevis for at test folkene på diverse blade sidder på deres øre.
|
| Til top |
|
| |
Hasselhof Branchemedlem

|
| Sendt: 08 December 2003 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jonas.
ARs bass var ikke sa hurtig og spanstig som pa crown k2. Crown havde et hardere anslag og de dybe toner havde mere definition. En dyb basstreng har meget information og er ikke bare brum som mange har vannet sig til. Der var en verden til forskel, det bedste jeg kan gore er at tilbyde folk en demo af en Crown K2..for man har hort en har man ikke oplevet ultimativ basskontrol. Jeg kunne sagtens sidde her og lire en masse af om hvor god den er,men det giver ikke rigtig mening hvis man ikke selv har hort det.
Du siger du kender Crown! Hvilke monoblokke har din ven? De eneste monoblokke Crown har lavet (hvis min hukommelse er korrekt) er Delta omega 2000 og Macro tech 10000 og jeg har svert ved at forstille mig din ven have 5 af dem hvis han har, dammm det er sindsygt : (laes : bare det var mig)
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 08 December 2003 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hasselhof skrev:
|
Hej Jonas.
ARs bass var ikke sa hurtig og spanstig som pa crown k2. Crown havde et hardere anslag og de dybe toner havde mere definition. En dyb basstreng har meget information og er ikke bare brum som mange har vannet sig til. Der var en verden til forskel, det bedste jeg kan gore er at tilbyde folk en demo af en Crown K2..for man har hort en har man ikke oplevet ultimativ basskontrol. Jeg kunne sagtens sidde her og lire en masse af om hvor god den er,men det giver ikke rigtig mening hvis man ikke selv har hort det.
Du siger du kender Crown! Hvilke monoblokke har din ven? De eneste monoblokke Crown har lavet (hvis min hukommelse er korrekt) er Delta omega 2000 og Macro tech 10000 og jeg har svert ved at forstille mig din ven have 5 af dem hvis han har, dammm det er sindsygt : (laes : bare det var mig)
|
|
|
Ja hvad ved jeg jeg har lige spurgt ham han har 5stk Crown k2 med de nyeste digitale filtre og de lyder da meget fint. endvidere en prof dolbydigital dekoder opgraderet og med extern DTS
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 08 December 2003 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv bygget nogle Tripath'er, der minder om ICE, både lyd- og opbygninsmæssigt.
Musikken bliver klarere, mere firgjort, og lyder uanstrengt på disse forstærkere. Det lyder simpelthen mere som musik!
Jeg støtter fuldt ud High Fidelitys fremstilling. Jeg har desuden demonstreret forstærkerne for ca. 10 audiofile venner. Ud af dem, har 7 købt en eller flere, og kun en synes ikke der var nogen gevinst i forhold til hans Threshold forstærker.
Det skal dog lige nævnes, at vi jo har kunnet bygge Tripath til ca. 8000 kr for 2 x 400 W, og dermed lidt er i en anden prisklasse.
|
| Til top |
|
| |
Hasselhof Branchemedlem

|
| Sendt: 08 December 2003 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
til jonas.
Hvad mener du med 5 k2 med de nyeste filtre? hvilket filter tanker du pa ?
|
| Til top |
|
| |