| Forfatter |
|
Petris Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2004
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 17 Februar 2004 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer,
jeg er ny bruger herinde, og har netop siddet og klæst nogle af alle jeres mange indlæg. I virker til at være utroligt meget inde i "jeres sager". Respekt for det !
Mit problem er er at jeg skal ud og købe mig et anlæg, men står i det klassiske problem for ikke entusiaster: Det må helst ikke fylde noget, det skal være pænt, og det skal lyde godt.
SPørgsmålet er :
Er det virkleigt rigtigt at B&O ikke er særligt godt til prisen?
Hvad er det jeg kan få der opfylder mine betingelser?
Jeg ville være glad for at høre fra nogle af jer, med nogle konstruktive ideer. Jeg kan fortælle at vi bor i et hus på 140 m2 og at stue/køkken hvor det skal stå er ca. 55m2.
På forhånd tak for hjælpen.
Petris
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1195
|
| Sendt: 17 Februar 2004 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Velkommen til
Jeg tror du skal placere dit indlæg i en af de andre sub-fora for at få respons.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 17 Februar 2004 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det er B&O du brænder for, så er det da det du skal købe!
Ellers bliver du nok nødt til at komme med lidt flere informationer:
Hvad er budgettet? Må der være gulvhøjttalere? Skal det også bruges til film?
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 17 Februar 2004 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har helt ret i, at B&O på ingen måde giver særlig god HIFI-valuta. Køber du f.eks. et Beosound9000 + 2x Beolab1 (højtalere), så er du oppe i en pris på ca. 80.000,-.
Lydmæssigt, vil du for under 10.000,- kunne få noget væsentlig bedre.
Men for at komme tilbage til dit spørgsmål:
Du vil have noget der lyder godt, ser godt ud og ikke fylder ret meget.
Køb:
B&O Beosound 3000 anlæg (13.499)
2stk System Audio gulvhøjtalere som eks. SA1730 (3999,- pr stk)
1stk Rotel RB-03 effektforstærker (3799,-)
Så skal du bare gemme Rotel forstærkeren af vejen, og lade den stå tændt hele tiden.
Denne kombination kan jeg stå inde for... det lyder fremragende. Sagen er nemlig, at Beosound 3000 ikke er decideret dårligt. Det spiller som en CD-afspiller i 2000 kr klassen. Tilmed får du en ganske god tuner og en forforstærker.
|
| Til top |
|
| |
obi jon kenobi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1197
|
| Sendt: 17 Februar 2004 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan også bare købe noget Densen. Det er både pænt og spiller godt, hvis du spørger mig.  __________________
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Februar 2004 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, Densen ser kanon godt ud. Men det fylder stadig som alle andre anlæg, og så har det ikke same fede betjening.
|
| Til top |
|
| |
OceanMan Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 516
|
| Sendt: 17 Februar 2004 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heyza Petris...
Problemet med B&O er, at de nok vægter efter en lidt anderledes kundegruppe, end størstedelen af brugerne her! B&O markedsfører sig med godt design, holdbar kvalitet og god brugervenlighed. Ligeledes vægter den lyd og billede højt, men bare ikke højt nok.
Såfremt man vil have fænomemal lyd ud af B&O produkter, kan det sagtens lade sig gøre - det koster bare vildt meget (læs; topmodellerne). Til de penge deres topmodeller koster, kan der sagtens finde noget der spiller LANGT bedre, spørgsmålet er så, om det designmæssigt falder i DIN smag!!
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 17 Februar 2004 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jaa vi mangler et budget og hvad retning du vil løbe ? Stereo / Surround. Skal det indbygges i væggene eller stå frit fremme ? Skal der Tv eller plasmaskærm eller måske en projektor til ? Multirum ? altså mulighed for lytte musik i køkkenet og andre rum ?
|
| Til top |
|
| |
Guiron Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 84
|
| Sendt: 17 Februar 2004 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
| Ja, Densen ser kanon godt ud. Men det fylder stadig som alle andre anlæg, og så har det ikke same fede betjening. |
|
|
Der vil jeg faktisk ikke være helt enig, mht. betjeningen. Faktisk er Densen tæske let at betjene og virker mega godt.. Faktisk lettere at betjene end B&O... Og et Densen fylder altså også stort set det samme et B&O når det kommer til stykket. Der er ikke meget forskel.. Men det kommer vel også an på hvad man gerne vil udtrykke med sit anlæg.. For alle kan jo se at du har penge, hvis du har B&O stående, hvorimod at det kun er feinschmecherne der kan se hvor fedt det er at have Densen.. (de vil så til gengæld ikke være imponeret over dit B&O :) ) - Men jeg vil klart anbefale dig at du prøver at lytte en stor del til begge typer anlæg, og jeg er sikker på at du langt vil foretrække Densen der spiller væsentligt bedre end B&O... (Som du nok kan regne ud, vil jeg gerne selv have Densen til mit 'stereo' anlæg næste gang... Har Pt. "kun" souround i form af en Harman/Kardon AVR7500 og DVD25 med Audio Vector C2 højtalere hele vejen rundt. Men vil gerne have mig et rigtig rigtig godt anlæg bare til stereo engang). __________________ /Kristian Skjødt
|
| Til top |
|
| |
Skybums Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 161
|
| Sendt: 17 Februar 2004 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Når nu Jonas ikke skrev LINN vil jeg gøre det .
Linn har nogle ganske fine ænlæg der ikke fylder noget men lyder af noget. Jeg tænker her på deres Classik Music og Classic Movie Di.
Se www.linn.dk og www.classik.com for info.
Allan R. __________________ Rigtige mænd, har rigtige motorcykler.
|
| Til top |
|
| |
hifreak Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 247
|
| Sendt: 17 Februar 2004 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med mindre at du bare brænder for B&O ville jeg ikke råde dig til at købe det da det på mange områder har en helt bestemt målgruppe. __________________ /hifreak
|
| Til top |
|
| |
DogHUNTER Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 112
|
| Sendt: 17 Februar 2004 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej! &n bsp; Mit bud er at købe Cyrus. ( tidl. mission )
f.eks.
forstærkeren cyrus 8, cd 8, evt cd/dvd 8
plus 1 brugt cyrus FM 7 tuner.
Disse enheder har et flot design,
Kompakte mål: ( 7,21,36 ) cm. h.b.d.
Kan sagtens konkurrere på pris/lydkvalitet,
Kan senere udbygges med seperat strøm-
forsyninger og endnu bedre printkort til
digitaldelen i cd 8 ell. dvd 8.
Held og Lykke i jagten på dit nye anlæg!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Februar 2004 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
OceanMan skrev:
Heyza Petris...
Problemet med B&O er, at de nok vægter efter en lidt anderledes kundegruppe, end størstedelen af brugerne her! B&O markedsfører sig med godt design, holdbar kvalitet og god brugervenlighed. Ligeledes vægter den lyd og billede højt, men bare ikke højt nok.
Såfremt man vil have fænomemal lyd ud af B&O produkter, kan det sagtens lade sig gøre - det koster bare vildt meget (læs; topmodellerne). Til de penge deres topmodeller koster, kan der sagtens finde noget der spiller LANGT bedre, spørgsmålet er så, om det designmæssigt falder i DIN smag!! |
|
|
Du har ret... man ka sagtens få god lyd fra B&O med deres topmodeller... Beolab5. Men så skal du alligevel have et anlæg koblet til, og pt. er Beosound3000 det bedste.
På den anden side... så er det jo højtalerne og forstærkeren der er mest kritisk, og hvis man så vælger et par gode højtalere + en effektforstærker sammen med Beosound3000, så er man faktisk godt stillet. BS3000 gør det faktisk ganske udemærket. Man skal tænke på, at det jo kun er CD/radio + forforstærker man får til de 13.499,-.
Umiddelbart er kvaliteten af CD'en på højde med afspillere i 2000 kroners klassen.
At det hele er komprimeret ser jeg faktisk ikke noget problem i. D/A-converterdelen i en CD fylder stort set intet, og en forforstærker baseret på IC'ere fylder heller intet. Og det har vi jo set, at eks. Thule bruger. Så selvom det er småt, så er det faktisk ikke nødvendigvis ringe.
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 903
|
| Sendt: 18 Februar 2004 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
|
Du har helt ret i, at B&O på ingen måde giver særlig god HIFI-valuta. Køber du f.eks. et Beosound9000 + 2x Beolab1 (højtalere), så er du oppe i en pris på ca. 80.000,-.
Lydmæssigt, vil du for under 10.000,- kunne få noget væsentlig bedre.
Men for at komme tilbage til dit spørgsmål:
Du vil have noget der lyder godt, ser godt ud og ikke fylder ret meget.
Køb:
B&O Beosound 3000 anlæg (13.499)
2stk System Audio gulvhøjtalere som eks. SA1730 (3999,- pr stk)
1stk Rotel RB-03 effektforstærker (3799,-)
Så skal du bare gemme Rotel forstærkeren af vejen, og lade den stå tændt hele tiden.
Denne kombination kan jeg stå inde for... det lyder fremragende. Sagen er nemlig, at Beosound 3000 ikke er decideret dårligt. Det spiller som en CD-afspiller i 2000 kr klassen. Tilmed får du en ganske god tuner og en forforstærker.
|
|
|
Hej Hurtig,
Det med at bruge en effekt blok har jeg prøvet flere gange men ikke med det store held, da jeg engang havde et B&O 9500 med 2*35 pap watt så fik jeg den ide at koble min gamle NAD Blok til på powerlink out og med det resultat at det giver et gevaldigt smæk i dine højtalere lige idet du tænder, ja man kan jo bare huske at tænde for B&O,en først men det er sku ikke altid man lige husker det.
Sjovt nok har vi lige prøvet at koble et par Denon POA 4400 til en Beomaster 4500 og igen med samme resultat det er et meget grimt start skud der kommer, og om det er noget B&O har gjort for at du ikke så nemt har mulighed for at bruge andre blokke end deres egne skal jeg ikke kunne sige.
Men når du bruger deres BEOLAB 200 effekt blokke som jeg har en af stående så er problemet der ikke da de først tænder et brøkdel efter at beomasteren har afgivet det der drøn.
Er det noget man kan gøre noget ved sådan uden at skal have det hele skilt af i tusinde dele, kan man få et eller andet at sætte imellem der kan dæmpe dette knald, eller skal man bare glemme det.
Poul-erik
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 19 Februar 2004 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal det være Cyrus, så har de også surround-anlæg med tuner og som skrevet fylder det ikke meget og spiller herligt, in your face!!!
|
| Til top |
|
| |