| Forfatter |
|
Superfly Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2004
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 17 Juni 2004 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg står foran at skulle udskifte min trofaste Onkyo-forstærker gennem mere end 16 år. Jeg har en Marantz 4000 CD-afspiller og Dali 104-højtalere. Jeg har luret lidt på NAD C320BEE, men er blevet anbefalet Rotel, da dette mærke skulle gå bedre sammen med Marantz. Er der nogen herinde, som har erfaring med de nævnte kombinationer?
Ps! Anlægget udsættes fortrinsvis for jazz og hård rock
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 17 Juni 2004 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg mener og tror personligt at nad er mere stabil på længere sigt. med den slags musik du hører vil du hurtigt blive træt af rotel.
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Fournais Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 846
|
| Sendt: 17 Juni 2004 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
For 3000 får du ikke en rotel forstærker der kan matche c320bee. Jeg ejer selv en c320bee og er meget tilfreds med den. Den imponerer mig gang på gang! Den får mine varmeste anbefalinger. Desuden spiller Dali altid godt på NAD.
__________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
Maximusoptimus Branchemedlem

AudioConcept
Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 630
|
| Sendt: 17 Juni 2004 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
køb en hk 675 .NAD 320bee er tam i lyden, i forhold til hk675.
jeg har selv lytte til nad 320bee, den er vel ok, men du får meget mere lyd for dine penge ved at købe en hk670/675 og det er et faktum.
Gå ned på dit lokal bibliotek og lån high fidelity nr 4 fra 2003 der er en artikel om nad 320bee
og i high fidelity nr 5 2002 er der en om hk670,
jeg har en hk670,købte den for 3000 kr hos audiosound.dk -.den vant EISA 2002-2003 som bedste amp, her er et link
http://www.eisa-awards.org/awards/2002-2003/audio.htm
her er et foto af ind maden, det taler hvist nok for sig selv

mvh marthin
|
| Til top |
|
| |
obi jon kenobi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1197
|
| Sendt: 17 Juni 2004 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kombinationen eller forholdet til NAD kan jeg ikke udtale mig om, men jeg har haft, og har stadig Rotel produkter i mit setup. Godt nok nogle af de lidt ældre/mindre serier.
Min erfaring, omend den er lille, er at Rotel er meget "Stive" i lyden. Det er svært præcist at forklare hvordan det lyder, men prøv at låne en med hjem, og så konfronter den med eks. en Exposure, eller Densen, Holfi eller andet - og så vil du forstå hvad jeg mener.
Jeg kan altså ikke præcist sætte fingeren på hvad Rotel gør galt - og ja, det ord der bedst beskriver deres lyd er vel "stiv". Afhængigt af hvad du kombinerer det med, kan det blive meget tydeligt, og ret irriterende, mens det muligvis(???) kan passe udemærket i nogle sammenhænge. Den slags "kombinations-anlæg" (ikke negativt ment) er altid svære at udtale sig om.... __________________
|
| Til top |
|
| |
t_porskjaer Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 131
|
| Sendt: 22 Juni 2004 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
I den prisklasse kunne du også kigge på en AMC 306d - jeg har selv
sådan en og er rigtig godt tilfreds - jeg ved dog ikke hvordan den passer
ind i dit system, da jeg ikke kender de øvrige komponenter. Jeg må sige, jeg aldrig har været rigtig imponeret over NAD,
selvom jeg egentlig gerne ville, fordi jeg synes de har en god "back to
basics" stil ...
Thomas
|
| Til top |
|
| |
dtomsen Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 369
|
| Sendt: 22 Juni 2004 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er et foto af indmaden på NAD C320BEE, det taler vist ligeså godt for sig selv som HK670/675 

|
| Til top |
|
| |
Night fly Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 22 Juni 2004 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du får brugt Holfi til ca 4.000,- på dba.dk. Har selv haft Audis SE som trak et par kræsne Snell K5 uden problemer, og en Integra 8 AE som var rigtigt sjov at høre på. Og begge er (strøm)stærkere, end de her viste alternativer. Endelig får du Denon PMA-1500 til små 4k i tyskland, som heller ikke lyder værst.
__________________ Mvh NF
'I'm Lester the Nightfly,..'
|
| Til top |
|
| |
dtomsen Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 369
|
| Sendt: 22 Juni 2004 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vist ikke lige power NAD'en og (især) H/K'en mangler......de burde begge være i stand til nemt at trække selv kræsne højttalere.
|
| Til top |
|
| |
schrez Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 374
|
| Sendt: 22 Juni 2004 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Maximusoptimus]
jeg har selv lytte til nad 320bee, den er vel ok, men du får meget mere lyd for dine penge ved at købe en hk670/675 og det er et faktum.
indmaden i 670 og 675 er det samme. ingen tvivl om man her får meget får pengene. tror 675 står til 3695,-
|
| Til top |
|
| |
Fournais Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 846
|
| Sendt: 22 Juni 2004 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
t_porskjaer skrev:
I den prisklasse kunne du også kigge på en AMC 306d - jeg har selv sådan en og er rigtig godt tilfreds - jeg ved dog ikke hvordan den passer ind i dit system, da jeg ikke kender de øvrige komponenter. Jeg må sige, jeg aldrig har været rigtig imponeret over NAD, selvom jeg egentlig gerne ville, fordi jeg synes de har en god "back to basics" stil ...
Thomas
Nu var det faktisk AMC der producerede den sagnomspundne NAD 3020! Deres lydfilosofi ligger stadig tæt op af hinanden og AMC's forstærkere ligner meget NAD (Hvid skrift på sort og grøn powerknap). Derfor undrer det mig lidt du skriver at du er vild med AMC, men aldrig har været imponeret over NAD!
|
|
|
__________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
Bruger siden: 20 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1410
|
| Sendt: 22 Juni 2004 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes helt sikkert en NAD er en god forstærker, har hørt flere forskellige, men jeg syntes personligt at ROTEL er bedre, men jo selvfølgeligt også dyrere. ROTEL's mindre forstærkere (100W og der under) har en tildens til at være lidt tynde i lyden.
Her fik jeg jo nok afsløret at jeg selv bruger ROTEL, og er tilfreds 
mvh Gorm
|
| Til top |
|
| |
Nautilus Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 509
|
| Sendt: 22 Juni 2004 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Maximusoptimus skrev:
|
Gå ned på dit lokal bibliotek og lån high fidelity nr 4 fra 2003 der er en artikel om nad 320bee
og i high fidelity nr 5 2002 er der en om hk670,
jeg har en hk670,købte den for 3000 kr hos audiosound.dk -.den vant EISA 2002-2003 som bedste amp, her er et link
http://www.eisa-awards.org/awards/2002-2003/audio.htm
her er et foto af ind maden, det taler hvist nok for sig selv

mvh marthin
|
|
|
Du er da helt vild med den hk 675 hva? er den virkelig så go?
|
| Til top |
|
| |
Maximusoptimus Branchemedlem

AudioConcept
Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 630
|
| Sendt: 22 Juni 2004 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
det her er fra en norsk hifi side
Noen ganger kommer det produkter som virkelig skiller seg fra mengden, og denne forsterkeren hører hjemme i den kategorien. Det er sjelden vi har blitt så imponert som vi er av denne forsterkeren og det er vi ikke alene om, den har fått rosende omtale i flere europeiske tidsskrifter bla.a. Stereoplay, Audio og HiFi Choice. Her hjemme ble den kåret til ”Årets Forsterker” i Lyd & Bilde, og den fikk glimrende omtale i Eyefi.
Harman/kardon har lagt mye av teknologien fra sin langt dyrere Signature-serie til grunn for denne forsterkeren. Den store strømforsyningen med hele 75 ampére strøm gjør at du kan drive det meste som finnes av høyttalere. Husk at dette ikke bare går på hvor høyt du kan spille, det blir som å få en bil med høyt dreiemoment: den driver også veldig godt selv om du ikke gir full gass! Nå finnes det mange som liker å gi full gass, prøv det med denne, du vil bli imponert over kreftene denne forsterkeren har. Komponent kvaliteten hører også hjemme i en langt høyere klasse: Kanalseparasjon på 109 dB og en frekvensgang helt opp til 170kHz gjør at du får et meget stort og presist lydbilde, noe som gjør den velegnet for bruk sammen med gode platespillere(den har en utrolig god platespiller-inngang) og SACD. Man må ikke la seg lure av dens lave høyde, forsterkeren veier nemlig 10,2 kg!
Kort sagt, dette er forsterkeren for deg som vil ha noe av det ypperste du kan få tak i under 7-8 tusen kroner.
|
| Til top |
|
| |
t_porskjaer Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 131
|
| Sendt: 23 Juni 2004 kl. 00:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fournais skrev:
t_porskjaer skrev:
I den prisklasse kunne du også kigge på en AMC 306d - jeg har selv sådan en og er rigtig godt tilfreds - jeg ved dog ikke hvordan den passer ind i dit system, da jeg ikke kender de øvrige komponenter. Jeg må sige, jeg aldrig har været rigtig imponeret over NAD, selvom jeg egentlig gerne ville, fordi jeg synes de har en god "back to basics" stil ...
Thomas
Nu var det faktisk AMC der producerede den sagnomspundne NAD 3020! Deres lydfilosofi ligger stadig tæt op af hinanden og AMC's forstærkere ligner meget NAD (Hvid skrift på sort og grøn powerknap). Derfor undrer det mig lidt du skriver at du er vild med AMC, men aldrig har været imponeret over NAD!
|
|
|
|
|
|
Point taken - jeg forstår det egentlig heller ikke helt selv. Måske er det sammenhængen mellem systemer og omgivelser, der har gjort forskellen - men i hvert fald har AMC spillet mere direkte og ufarvet efter min mening.
Thomas
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 23 Juni 2004 kl. 01:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
lån alle de nævnte forstærkre med hjem, måsken er nogle af dem bedre i dine omgivelser end andre....
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1149
|
| Sendt: 23 Juni 2004 kl. 01:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey..
Jeg er li'som Maximusoptimus..hælder til HK'en... har os' selv en HK670 og er vældig tilfreds med min!.. har dog ikke hørt HK675'eren...men mon ik den er endnu bedre....
Mvh. /Malik
|
| Til top |
|
| |
Taurus Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 711
|
| Sendt: 23 Juni 2004 kl. 03:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med en Thule IA60B...den gir virkelig noget for pengene, har set dem brugt til ca 2500 kr. Tilmed har den også en fjernbetjening der kan bruges til betjening af Marantz cd-afspilleren og klangmæssigt passer det sikkert også fint sammen
Det syntes jeg da er et bedre køb end den NAD, også selvom Thule forstærkren tilhører en anden klasse end det grej den her kunne skal sættes sammen med
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 23 Juni 2004 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
find en brugt NAD 319er min kammerat har en og den er ikke til at slå ihjel (vi prøver ellers til tider )
Til dagligt spiller den med 2x Cerwin Vega AL750 og når vi skal holde større fester brokobler vi den til en 18" diskosub og der spiller den også bare (2x125W ell. 1x400)
Og hvis du ikke synes de 2x125W er nok køber du "bare" en NAD 216THX (2-3K) og brokobler, så har du 2x400 RIGTIGE watt
en 319er kan findes til omkring 3K brugt, ikke så meget lydkvalitet måske, men synes selv den spiller rigtigt godt, men er så også vant til NAD sounden.
I et af de sidste hifi & Elektronik der testede de intergrerede forstærkere og der var NADen en af de mest strømstærke.
Edit; jeg kan se det er et sæt 104 du har, min kammerat købte først 505erne (mener det er efterfølgeren til dine) og der sprang han basserne den første dag (pga vi skulle se hvad de kunne ) så vil nok hellere anbefalde dig en 317er istedet (2x80W) det er samme effekttrin som jeg indtil fornyeligt brugte på mine 606ere (3x6,5", og som egentlig er identiske med 505erne som dog "kun" har 2x6,5") nu har jeg så skiftet mine 606ere ud med 450 istedet. __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |