| Sendt: 29 Marts 2005 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
MC High Output, dvs. den passer også til en MM RIAA.
schweinsteiger skrev:
| Jeg kører på nuværende tidspunkt med Elys og syntes faktisk at lyden er meget klemt. |
|
|
Der er mange der siger at Rega's pickup'er ikke er specielt gode til lige netop åben lyd. Det er lidt deres filosofi: Rytme frem for åbenhed De er gode til nogle ting, men dårlige til andet, som sædvanligt et kompromis.
schweinsteiger skrev:
| Kan denne lyd tilskrives riaa(nad pp-1) eller vil et skift i PU give meget mere åben lyd. |
|
|
Også NAD'en er der mange fortalere imod. Den er vel hæderlig.
schweinsteiger skrev:
| Et skift kræver vel en anden RIAA? |
|
|
Ikke rent teknisk, men hvis du bekoster en 10x5, så vil du nok have bedst af en bedre RIAA for at få det meste ud af den nye pickup. Som altid en mølle uden ende 
schweinsteiger skrev:
| Under alle omstændigheder skal der en ny riaa til spørgsmålet er bare skal PU skiftes? hvis dette er tilfældet vil Dynaen give mig det jeg ønsker,nemlig lyd med luft. |
|
|
Det er der vel ingen tvivl om, du får mere luft og (subjektivt) bedre lyd. Men for at udnytte den bedst skal der også en ny RIAA til.
schweinsteiger skrev:
| Hvad er forskellen lydmæssigt på MM og MC? |
|
|
Gode MM'er spiller også godt, men MC's stærke kort er nok netop det du efterlyser, nemlig åbenhed, rum og luft. High Output MC er en mellemting der forsøger at opnå MC'ernes fordele uden at prisen stiger alt for meget. 10x5'eren skulle ifølge hifi-verdenen være en af de bedre.
|