| Forfatter |
|
Scatcat Forum Bruger


Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 17 Marts 2006 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal have et nyt lydkort til min pc og vil slutte den til mit anlæg.
En af mine venner har talt varmt om dette kort fra M Audio (Audiophile 2496) Delta serien, da det er et rendyrket 2 kanals analog kort med RCA udgange.
Nogen der er bekendt med dette kort?
__________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
Kristian T Forum Bruger


Bruger siden: 04 December 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 451
|
| Sendt: 17 Marts 2006 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm kender ikke kortet, men hvis du vil sikre, at dit anlæg eller computer ikke står af bør du koble dit anlæg til via optisk kabel. Derved er det galvanisk adskilt 
Og jo det er set før at både anlæg og computer er stået af... håber du finder en løsning alligevel 
/Kristian
|
| Til top |
|
| |
TaForm Forum Bruger


Bruger siden: 11 Februar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 95
|
| Sendt: 19 Marts 2006 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, du får en ganske god lyd fra computeren, men det kommer aldrig til at nå noget ordentligt til sokkeholderne.
Alligevel er det imponerende så meget man kan få ud af computerens lydkort (Jeg har selv et Creative X-fi).
At spille et computerspil og bruge mine Beveridge som PC-højtalere totalt fedt. 
Derimod lyder Netradio ikke spor godt, ikke engang med OctoShape men det er jo også kun mp3.
John
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger


Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 19 Marts 2006 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
TaForm skrev:
Hmm, du får en ganske god lyd fra computeren, men det kommer aldrig til at nå noget ordentligt til sokkeholderne.
Alligevel er det imponerende så meget man kan få ud af computerens lydkort (Jeg har selv et Creative X-fi).
At spille et computerspil og bruge mine Beveridge som PC-højtalere totalt fedt. 
Derimod lyder Netradio ikke spor godt, ikke engang med OctoShape men det er jo også kun mp3.
John |
|
|
Det synes jeg er noget vås, du kan få super meget lys ud af din PC som
slår mage rigtig dyre cd maskiner, det gælder bare om der rigtige kort
og den rigtige indmad i PC'en!
__________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
TaForm Forum Bruger


Bruger siden: 11 Februar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 95
|
| Sendt: 19 Marts 2006 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
AkilleuZ skrev:
TaForm skrev:
|
Hmm, du får en ganske god lyd fra computeren, men det kommer aldrig til at nå noget ordentligt til sokkeholderne.
Alligevel er det imponerende så meget man kan få ud af computerens lydkort (Jeg har selv et Creative X-fi).
At spille et computerspil og bruge mine Beveridge som PC-højtalere totalt fedt. 
Derimod lyder Netradio ikke spor godt, ikke engang med OctoShape men det er jo også kun mp3.
John
|
|
|
Det synes jeg er noget vås, du kan få super meget lys ud af din PC som slår mage rigtig dyre cd maskiner, det gælder bare om der rigtige kort og den rigtige indmad i PC'en!
|
|
|
Hvilket cd-drev så?
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger


Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 21 Marts 2006 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du får et lydkort til ca. 1000 kr. så får du meget mere lyd end hvis du køber en cdmaskine til f.eks. 5000kr.
Du skal tænke på den måde at en computer er meget meget mere kraftig
end den computer der sidder i cd-maskinerne, og kan derfor behandle
signalerne mere "korrekt" på grund af f.eks. regnekraft.
Når der produceres et lydkort bliver der lagt STOR vægt på
lydkvaliteten, altså de rigtige komponenter osv. Hvorimod en
cdafspiller skal man også lægge stor vægt på computeren i maskinen,
kabinet, fjernbetjening osv. (dermed er det _IKKE_ sagt at de ikke
ligger vægt på lyden)
Men i det store hele er det LAAANGT dyre at få god lyd ud af en
computer i forhold til en cdmaskinen, hvis man intet har. Hvis man
derimod har en HTPC og bare mangler et lydkort så får man LANGT mere ud
af at sætte et lydkor ti en PC.
Jeg bruger dog ikke selv en PC som signal kilde, men en cd-maskine.
Håber du forstår min pointe
__________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
Zenon Lukket konto

Konto lukket efter anmodning fra bruger
Bruger siden: 29 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 153
|
| Sendt: 21 Marts 2006 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til mit eget anlæg har jeg KUN tilsluttet pcèn og hører kun musik via den og det spiller enormt godt, lige nu har jeg sat en 30år gammel forstærker til men snart skal min hjemmebyggede sættes på med hjemmebyggede højttalere....
Jeg er selv typen som er extrem kritisk angående lyd og vil gøre alt for den bedste lyd, dette lyder som en joke da mange mener man absolut ikke får god lyd fra en pcèr......dette kan i sgu glemme alt om......man skal bare undgå den indbyggede equlizer på lydkortet da netop den gør lyden ubeskriveligt dårlig.....
Når mine venner og bekendte kommer hjem til mig og skal hører forbedringer er det en lyd de aldrig vil kunne købe da jeg er lidt af en georg geoløs.....som sagt, selv den bedste lyd kan radikalt forbedres, men "man skal bare lige"......
|
| Til top |
|
| |
TaForm Forum Bruger


Bruger siden: 11 Februar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 95
|
| Sendt: 22 Marts 2006 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
AkilleuZ skrev:
Hvis du får et lydkort til ca. 1000 kr. så får du meget mere lyd end hvis du køber en cdmaskine til f.eks. 5000kr.
Du skal tænke på den måde at en computer er meget meget mere kraftig end den computer der sidder i cd-maskinerne, og kan derfor behandle signalerne mere "korrekt" på grund af f.eks. regnekraft.
Når der produceres et lydkort bliver der lagt STOR vægt på lydkvaliteten, altså de rigtige komponenter osv. Hvorimod en cdafspiller skal man også lægge stor vægt på computeren i maskinen, kabinet, fjernbetjening osv. (dermed er det _IKKE_ sagt at de ikke ligger vægt på lyden)
Men i det store hele er det LAAANGT dyre at få god lyd ud af en computer i forhold til en cdmaskinen, hvis man intet har. Hvis man derimod har en HTPC og bare mangler et lydkort så får man LANGT mere ud af at sætte et lydkor ti en PC.
Jeg bruger dog ikke selv en PC som signal kilde, men en cd-maskine.
Håber du forstår min pointe
|
|
|
Jeg anvender delvis min egen computer som lydkilde, blandt andet fordi der er så mange radiostationer på nettet.
Desværre er de fleste i mp3-format og i en ret lav sampelrate, enkelte er nogenlunde gode.
Når man f.eks. hører DR-netradio og samtidig hører samme station via en antenne, er der milevid forskel (jeg kan skifte på min forstærker mellem de forskellige signalkilder).
Men du har ret i at det er imponerende hvor meget lyd man kan få ud af en pc, DAC' en er dog ikke noget at råbe hurra for.
John
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger


Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 23 Marts 2006 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er helt enig i at radie er noget værre l**t, men nu tænkte jeg ikke på
radio, jeg bruger selv en kiss til radio, det er sq dejlig nemt.
Nogen gange kan man sagtens finde nogle lydkort med en super DAC, men
genneralt er den dårlig. Når man snakker SS så er skal man også passe
meget på, fordi det er ofte der ikker er 110% PT på lydkort
__________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
Jørgen Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 355
|
| Sendt: 27 Marts 2006 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
AkilleuZ skrev:
Hvis du får et lydkort til ca. 1000 kr. så får du meget mere lyd end hvis du køber en cdmaskine til f.eks. 5000kr.
Du skal tænke på den måde at en computer er meget meget mere kraftig end den computer der sidder i cd-maskinerne, og kan derfor behandle signalerne mere "korrekt" på grund af f.eks. regnekraft.
Når der produceres et lydkort bliver der lagt STOR vægt på lydkvaliteten, altså de rigtige komponenter osv. Hvorimod en cdafspiller skal man også lægge stor vægt på computeren i maskinen, kabinet, fjernbetjening osv. (dermed er det _IKKE_ sagt at de ikke ligger vægt på lyden)
Men i det store hele er det LAAANGT dyre at få god lyd ud af en computer i forhold til en cdmaskinen, hvis man intet har. Hvis man derimod har en HTPC og bare mangler et lydkort så får man LANGT mere ud af at sætte et lydkor ti en PC.
Jeg bruger dog ikke selv en PC som signal kilde, men en cd-maskine.
Håber du forstår min pointe
|
|
|
Det var dog det værste gang sludder jeg længe hørt.. Det er ikke computerens processor der behandler konverteringen til analog lyd. Det er der imod D/A konverteren på lydkortet. Så den del har slet ikke noget med pc'ens hastighed at gøre. For det andet er en computer bygget op uden hensyntagen til støj udstråling. Bare switchmode strømforsyningen i sig selv er en kraftig støjkilde. Dernæst er det ikke en særlig stabil forsyning for noget, der skal fungere til analoglyd. De fleste lydkort på markedet er slet ikke produceret til at gengive god lyd. Det handler om computerspil og surround effekter og smart grafik til den software der følger med. De profesionelle har forlængst indset hvad der skal til. Derfor har de fleste bedre lydkort til lydstudie brug fået flyttet selve lydkortet udenfor computerens kabinet. Altså samme princip som en separat D/A koncerter. Den bedste lyd fåes stadigvæk fra en cd-afspiller eller D/A konverter.
|
| Til top |
|
| |