Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 20:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Er det nu seriøst? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

Ja er det? Mange ryster på hovedet, men jeg kan nu godt lide at have det som en mulighed. SPECIELT, når man betaler flere tusind kroner for det? Ja det er ikke korrekt, jeg ved det godt! Men som sagt. Ind i mellem er det TONSEFEDT! Hvad snakker jeg om?

Kan du gætte det?

Det er f**king tonekontroller  Ja, du læste rigtigt. Jeg ELSKER at høre "no leaf clover" (eksempelvis) med Meatallica, hvor baskontrollen liiiiiiige er tiltet et nøk nod højre. Dælen i det  Thats just the prick over the I......

MEN. Hvor finder man en forforstærker MED mulighed for en KVALITETS basreguleringsknap??

Er det kun Accuphase og Mcaintosh (eller hvordan det staves) Jeg snakker om nyere modeller, og gerne med remote..

Er jeg fy skamme?? Muligvis, men jeg ELSKER bassssssssssss (god bas, og ikke hele tiden, men til ROCK´N´ROLL!!!!!!!!

Pihl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

min marantz PM11s1 har det også, men jeg har selvfølgelig aldrig prøvet dem, som den seriøse enthusiast jeg er

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Hmmm....da min IA350 var til rep. måtte jeg ty til min oldtimer en ejers Marantz reciever fra 1978, og helt ærligt....det lød ad ht... Men efter en uge begyndte den at komme med detaljer jeg ikke før havde hørt/lagt mærke til. Og så var det, at tonekontrollerne skulle prøves....det var et flop, den lød absolut bedst uden equalizing.

Men det kommer jo an på hvilke ht'er der er koblet på.

Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:

Ja er det? Mange ryster på hovedet, men jeg kan nu godt lide at have det som en mulighed. SPECIELT, når man betaler flere tusind kroner for det? Ja det er ikke korrekt, jeg ved det godt! Men som sagt. Ind i mellem er det TONSEFEDT! Hvad snakker jeg om?

Kan du gætte det?

Det er f**king tonekontroller  Ja, du læste rigtigt. Jeg ELSKER at høre "no leaf clover" (eksempelvis) med Meatallica, hvor baskontrollen liiiiiiige er tiltet et nøk nod højre. Dælen i det  Thats just the prick over the I......

MEN. Hvor finder man en forforstærker MED mulighed for en KVALITETS basreguleringsknap??

Er det kun Accuphase og Mcaintosh (eller hvordan det staves) Jeg snakker om nyere modeller, og gerne med remote..

Er jeg fy skamme?? Muligvis, men jeg ELSKER bassssssssssss (god bas, og ikke hele tiden, men til ROCK´N´ROLL!!!!!!!!

Uden nogensinde at have hørt Apollo, kunne det være et gæt, at Rega i forsøg på at lave en vellydende "analog" cd spiller måske har ladet lyden hælde lidt til det varme bløde og behagelige. Det er måske gået lidt ud over dynamikken.

(nu ikke en ny Apollo tråd, please.)

vh. Henrik

Til top Vis tarup 13's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tarup 13 Besøg tarup 13's Websted

mammon
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers eget ønske

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Hvad har det med topic at gøre?
Til top Vis mammon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mammon

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Maj 2006 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Det kunne være at den manglende bas, er tegn på begrænsninger i anlægget.
Til top Vis tarup 13's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tarup 13 Besøg tarup 13's Websted

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Du må have dig en 3020'er igen, så du på legitim vis, kan eje noget der har tonekontroller.
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Maj 2006 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Du må have dig en 3020'er igen, så du på legitim vis, kan eje noget der har tonekontroller.

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

Jeg savner også af og til nogle tonekontroller, når jeg spiller gamle pop-plader med meget lidt bas. Jeg har planer om at købe en equalizer. Den tilsluttes jo via tape-monitor ind / udgangene, og har derfor absolut ingen negativ indflydelse på lyden, når den er koblet ud.

mammon
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers eget ønske

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

tarup 13 skrev:
Det kunne være at den manglende bas, er tegn på begrænsninger i anlægget.

Jeg tror næppe det er hvad rockforlife mener, som jeg læser det synes han det er fedt med noget ekstra bas engang imellem..ikke hele tiden.

Nå, mit råd ville nok være at købe en equaliser...så kan du beholde det grej du er tilfreds med og når du får lyst til lidt ekstra bas, kan du lige give det et par tryk på knappen.

EDIT: slået på målstregen og stavede equalizer forkert

Til top Vis mammon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mammon

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Ja,  køb en EQ  ( sådan )

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Min lydreferance, når vi snakker rock musik, er jo de tonsvis af koncerter jeg har været til i mine unge dage. Er der var sgu bas på dengen, skulle jeg hilse at sige!! Nå jeg så fiser rundt derhjemme, eller sidder i min sofe og hører høj rock/tråd alá carte, så må der sgu gerne ske noget, hvis du forstår. Men en basreguleringsknap, er ikke bare en basreguleringsknap. Næh, den skal være afstemt godt, så den ikke går ind og piller for meget med mellemtone området, for SÅ bliver det rigtig grimt.

Jeg har jo som sagt en genial effektforstærker, og den bliver hvor den er. Men min nuværende kontrolforstærker driller, fordi den har for stor en egenforstærkning. Skal jeg skifte den ud, kan jeg kun vælge en preamp uden nogen form for "legetøj" på. En EQ......... Det lyder lidt grow. Skal sådan en børge være god, koster den vel spidsen af en jetjawer. Jeg skal bare bruge en enkel kontrol mulighed, og det er baaaaaaazzzzzzzz  (kvali bas!!)

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

En Tact rumkorrektion har mulighed for 9 forskellige presets, hvor du selv kan bestemme frekvenskurven, så den kan boostes lige så meget i bassen som du har lyst til. Og den gør det digitalt, så det er ikke med samme forringelse af lyden som på en analog forforstærker. 
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Japer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Køb en eq 

Hvis det lyder bedre er det ligegyldigt om det er forkert.

Til top Vis Japer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Japer

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 17 Maj 2006 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

Japer skrev:

Køb en eq 

Hvis det lyder bedre er det ligegyldigt om det er forkert.

Det er vel slet ikke forkert, grunden til at vi køber forskelligt udstyr er for at få forskellig lyd, evt. mere bas som i dette tilfælde.

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes