Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 01:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: marantz anlæg?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gæst
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 22 Juni 2006 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

hej folkens.

Jeg er en knægt på 17 som har fået hifi helt under huden. Derfor leder jeg efter et nyt og "godt" anlæg. Lige nu har jeg en micromega anlæg (cd+amp), men det er over 15 år gammelt - har fået det af min storebror. Mine speakers er jeg dog ret tilfredse med - et sæt proac studio 110. Kabler er noget AudioQuest halløj. Mit budget er ca. 12k på cd og forstærker. Jeg er villig til at købe brugt, da man nok får mest for sine penge på det marked.

Jeg har kigget lidt på Marantz sættet som er til salg - PM17 og CD17 og det ser sk*de lækkert ud, men jeg ved ikke hvordan det lyder. Er prisen fair? Og lyder det godt???

her er et link til annoncen http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=18675

mvh

Til top Vis gæst's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gæst

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003
Sendt: 22 Juni 2006 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Dette sat er rigtigt godt og til 12k (kun) 8 mdr gl.Det lyder rigtigt godt.Mener osse sattet er mk III versionerne.Prov evt at prutte med prisen
Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter

bennoman75
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Juni 2006 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

PM 17 og CD 17 er et super godt produkt som da de kom frem var en del af high end produkterne fra Maranz. hvid det er i god stand er 12k en ok pris. Hvis du køber anlæget bliver du sikkert ret hurtigt opmærksom på at dine HT er den næste flaskehals. Godfornøjelse og held og lykke

My speakers
Til top Vis bennoman75's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bennoman75

gæst
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juni 2006 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

hej!

tak for det hurtige svar. jeg har sendt sælgeren en mail. er han/hun også bruger herinde??? synes 12k lyder vildt billigt, når man tænker på nyprisen i dag. jeg har ikke meget forstand på marantz, men jeg kan se at det er MKII M og MKIII versionerne. det må vel være det nyeste?? MEN jeg kan dog se at den "kun" er opgivet til 2x60 watt. Det er da ikk helt vildt?

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Sendt: 22 Juni 2006 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Velkommen til og tillykke med passionen.

12k placere dig i et minefelt (positivt) af eminente best-buys fra de sidste 5-7 år.

Det er meget smag og behag, hvordan man foretrækker sin lyd, så lyt og læs dig frem, og prøv så noget populært nyere brugt. Er det ikke lige det, kan du altid bytte det for noget andet uden betydeligt tab.

Dynamisk, præcist, ultra detaljeret... : Holfi Xara (evt. Xandra) / Holfi Integra 8

Dynamisk, super entusiastisk.... : Densen B400+ / Densen B100

Ren, præcist, detaljeret, dynamisk... : SAT CDfix / SAT AMPlifix

Bare skide godt ()..... : Denon DCD S10MKII / Denon PMA S10MKII

Alle ovenstående kan erhverves for under 10k brugt. Så er der også lidt lommepenge til kabler og eksperimenter

PS: hold dig i første omgang til samme mærke. Så ved man det spiller sammen.

gæst
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juni 2006 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

hej frede.

tak for velkomsten!

jeg har faktisk set og hørt den SAT kombo. Lyden er ikke lige mig. jeg er mest til varm og behagelig lyd - altså dvs ingen lyttetræthed. jeg lytter nemlig meget til jazz og soul. bassen var også lidt slap på SAT, men det kan jo skyldes mange ting.

bare en skam jeg bor på sjælland. jeg vil nemlig meget gerne lægge et øre til det marantz sæt!!! dog er jeg lidt bekymret for watt opgivelsen

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Sendt: 22 Juni 2006 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Marantz er meget blødt og behageligt i lyden, så du er nok på rette spor med den preference.

Ingen grund til bekymring for effekten... der er nok.

Held og lykke

gæst
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juni 2006 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

ok. har fået svar fra sælgeren. han vil ikke rokke med prisen, da han mener at den allerede er presset godt ned. det er da også fair nok. men jeg vil godt lige høre det inden jeg smider penge efter sættet. nogen der ved, hvem der har sådan et marantz sæt stående i kbh området???

gæst
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juni 2006 kl. 07:28 | IP-adresse registreret  

ok nu har jeg så været en tur til herning og høre på den marantz pm17 og cd17. Det spillede sgu super godt.

om det var sælgerens højttaler eller marantz'en der var skyld i den gode lyd, ved jeg ikke. men det spillede bare fandens godt, og den var sgu endda tilmed ret smuk i den platin finish! undskyld udtrykket. desværre havde jeg på daværende tidspunkt 'kun' 10.000kr og det ville sælger ikke være med til , men så må jeg bare håbe den ikke bliver solgt, inden jeg får sparet de sidste skillinger op!!!

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 30 Juni 2006 kl. 08:03 | IP-adresse registreret  

gæst skrev:

ok nu har jeg så været en tur til herning og høre på den marantz pm17 og cd17. Det spillede sgu super godt.

om det var sælgerens højttaler eller marantz'en der var skyld i den gode lyd, ved jeg ikke. men det spillede bare fandens godt, og den var sgu endda tilmed ret smuk i den platin finish! undskyld udtrykket. desværre havde jeg på daværende tidspunkt 'kun' 10.000kr og det ville sælger ikke være med til , men så må jeg bare håbe den ikke bliver solgt, inden jeg får sparet de sidste skillinger op!!!

Ååååååhhh, denne lykkelige tid med forvendtninger og spænding  Det med at købe nyt grej kan på een gang holde en ung, og samtidig gøre en meget gammel på meget kort tid

Ikke for at komme med skrækhistorier eller noget, jeg lever mig bare ind i dit sted. Og hvor har jeg prøvet det mange gange...... Jeg kommer sgu helt til at savne det. Altså det med at købe nyt brugt.

Jeg kan godt forstå du er draget af det Marantz. Jeg synes også det ser superlækkert ud. Noget af det flotteste designede hifi i nyere til  Desingmæssigt er min farvorit Accuphase, og Marantz har lidt af samme stil med den serie du kigger efter.

Om lyden er noget for dig, kommer din musiksmag nok til at bestemme. Jeg tror Marantz sættet du kigger på er godt. Ingen tvivl om det. Men jeg kunne godt forestille mig det kommer til kort, hvis du ynder at høre høj rockmusik med masser af attack.

På den anden side synes jeg bare du skal købe hvad du føler for. Bliver du lige så tosset som mange af os her på sitet, er der alligevel kun en vej frem, og det er at prøve en masse udstyr og få din egen erfaring med tingene. Hifi og musik indeholder alle føelser, og det er helt sikkert den altafgørende drivkraft.....

Held og lykke med det

Kiilsgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 Juli 2006 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv budt på Marantz setuppet, men jeg ville ikke give mere end 10k så det fik jeg ikke. Jeg har nu bestilt nyt Classic 6.6B og Classic 01B til en samlet pris på 10k

Dali Helicon 300
VDH CW(ht kabel)
Via Blue(signalkabel)

Mit setup
Til top Vis Kiilsgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kiilsgaard

hclyd
Lukket konto
Lukket konto

Lukket konto efter brugers ønske!

Bruger siden: 06 Juni 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 03 Juli 2006 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

Hej og velkommen.

Køb bare det sæt. Jeg har selv haft det, og du får ikke mere ud af dine kroner, end ved at indvestere i det Marantzsæt.

Spiller forrygende, men vær lidt omhyggelig med dit kabelvalg.

God fornøjelse.

Mvh.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes