Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 11:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: kan man forbedre en beogram 1203 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 13 August 2006 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

En af de få B&O produkter jeg synes er pænt er beogram 1203 - den med få sort gummi dutter på pladetalerkenen og en meget enkel alu tone-arm - til venstre sidder der vist en rund funktionsknap ikke meget andet

Spørgsmålet er om en sådan gammel sag med begrænset tilgang til pickupper med mere og uden at lægge en fed gummimåtte på etc. kan komme til at spille godt eller om gummidupperne og tonearmen forhindre dette

Jeg havde tænkt mig ved lejlighed at finde et meget flot eks og et hærget eks at øve mig på hvis der er noget at hente 

jeg har set folk der har forbedret pickupper - folk der har puttet nye ledninger i tonearme - nye motorer og lejer m.m. - knappen til venstre kunne godt forenkles den skal kun spille 33 - pladetalerkenen kunne gøres tungere - indefra - men looket med dupperne skal bevares ligesom pickup og tonearm udenpå skal se ens ud.

Selve kabinettet er jo bare en kasse men det kunne jo fores med noget tung eller hvad ved jeg

kan det overhovedet betale sig eller vil den trods alle anstrengelse lyde småskidt når overfladen på pladetalerkenen og tonearmens ydre skal bevares

input tiljubles

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2006 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

er den fy ?

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 August 2006 kl. 07:21 | IP-adresse registreret  

er der slet ingen der har en mening om den spillemaskine ??

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 August 2006 kl. 08:39 | IP-adresse registreret  

Når nu ingen andre nu vil, så vil jeg da gerne komme med mine "5 cents" 

Jeg tror helt ærligt ikke at du nogensinde vil få en Beogram (af enhver art undtaget er måske den som de licenserede fra Thorens) til at spille RIGTIG fedt. Det er nogle ok pladespillere, men der er efter min mening (jeg har haft 3) lang vej til noget der ligner noget. Men hvis du absolut VIL igang med en Beogram så skal du gå efter en anden model:

Beogram 4000

Forresten er det dét site du skal spørge på

Det er for det første en designklassiker udover alle grænser (den står på MOMA). Den skulle også være ganske god og jeg ved at der findes nogle mod'ede versioner på markedet - bl.a. med glastallerken og whatnot. Men så snakker vi altså også priser der ligner noget hvor du kunne købe virkeligt heftige pladespillere istedet.

Alt hvad du kommer til at røre ved omkring en Beogram vil koste dig det blege. Pickup'erne laves ikke mere officielt og er dermed dyre. Udover det er indmaden i en Beogram altså noget skrammel - der er sikkert nogle B&O ejere der vil mene anderledes. Men tag selv låget af en og kig efter.

Men god fornøjelse med hvad du nu bestemmer dig for ! Hold os da lige orienteret - det er altid interessant når folk har gang i noget "utradtionelt".

Hilsner

Mirland

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 August 2006 kl. 09:04 | IP-adresse registreret  

Jeg mener nu også 1203 eren er på MOMA - men jeg kan tage fejl

Hvorom alting er så er 1203 meget smukkere hvis man kun ser på pladetalerken og arm (IMHO)

Jeg har en tangential arms rillespille - revox 790 - og det må være mere en nok :-)

Det jeg synes er flot ved 1203 er den lethed de små dupper give tallerknen - men vis det ødelægge lyden er der ikke meget fidus ved det - ligeså armen er den mes elegante de har lavet - resten er ikke spændende.

Den skulle kun have 33 , ingen automatik - kun start/stop og lift op og ned

jeg forestillede mig at overfladen bortset fra der hvor tallerkenen og armen er skulle være en hel flade ubrudt - ingen knapper - start og stop og lift op ned skulle fungere ved at berøre denne flade - der skulle ikke være skrevet noget som helst - ingen indikation af hvor man skal trykke.

Vi må se om jeg kommer så langt - jeg mangler jo stadig at få den systemdek hjem jeg har gået og ventet på - og at få en dynavector10x5 møbleret på plads på revoxen - så pt er eneste vellydende rillespille min rega planar 3 med ortofon 30 super - den gør det nu også meget godt

I will keep you posted!

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 15 August 2006 kl. 09:09 | IP-adresse registreret  

http://images.google.dk/imgres?imgurl=http://www.da-capo.dk/ grafik/B%26O/beogram%25201203.jpg&imgrefurl=http://www.d a-capo.dk/grafik/B%26O/beogram%25201203.htm&h=445&w= 700&sz=40&hl=da&start=7&tbnid=oW28QQi_gxGVoM :&tbnh=87&tbnw=138&prev=/images%3Fq%3DBEOGRAM%2B 1203%26svnum%3D10%26hl%3Dda%26lr%3D

Spørg Peter Pan, han kan sikkert svare.

vh. Henrik

The Dude
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 August 2006 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Flot spille men ikke den rigtige B&O at fidle med, den er kun til at glo på
pick up'er til den er såvel outdated samt latterlige dyre

De B&O'er som er/var med Thorens værk kan lyde rigtig godt, hvis der benyttes en bedre arm/pick up combo en B&O's egen
men de er desværre mildest talt nogle være rumle kasser, hvis der er det mindste galt med mellemhjulet
og desuden er designet fra før det blev rigtig smukt

Mirland er inde på noget af det rigtige med den 4000'er

Men du skal ikke længere væk en at blive her i forummet for at finde opskriften på den ultimative B&O mod.

Check it out
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=39818&PN=1& TPN=1
Til top Vis The Dude's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af The Dude

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes