Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 21:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Lavere impedans ved bi-ampning? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 07 Oktober 2006 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Hej alle sammen.

Jeg står lidt med et problem/spørgsmål som jeg har der er nogen derude der kan besvare for mig .

Jeg har et par B&W 604S3 højtalere som jeg længe har trukket med en Denon POA 2200 effektforstærker. Jeg har aldrig oplevet problemer af nogen art.

For nyligt fik jeg fat i endnu en POA2200 og er gået over til at bi-ampe. Men jeg har nu to gange oplevet at den der trækker bas-enhedderne er koblet fra pga. for lav impedans (POA2200'erne har fire dioder der blinker alt efter hvad problemet er, så jeg ved det er impedansen).

Så mit spørgsmål er om den enkelte forstærker ser en lavere impedans ved bi-ampining end normalt?
(Og kan man gøre noget ved det?)

PS. Det kan lige nævnes at det ikke er den nye jeg bruger til bas-enhedderne, så jeg føler mig rimelig sikker på at forstærkeren ikke fejler noget.

På forhånd tak!

Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 07 Oktober 2006 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Hej Ingeniøren

Det er ikke elektronik ingeniør du er, kan jeg forstå..?

Ej, spøg til side. Den ser den samme impedans i bas området som med kun denne forstærker på, men en højere, stigende mod flere 100 ohm, over bassernes delefrekvens...

Så er det gode spørgsmål selvfølgelig; hvorfor slår den så fra..? Den bliver jo totalt set mindre belastet, da den ikke skal levere strøm til mellemtone / diskant...

Den eneste forklaring jeg lige kan komme på, skal være at forstærkeren ikke kan li ikke at være belastet i det ovre område... Når den klipper genereres forvrængning oppe i det område hvor den ikke er belastet.. Muligvis går den lidt i sving af dette... 

Øhh.. Og lige et spørgsmål; Du har husket at afmontere kortslutningsbøjlerne på højttalerne? Ellers ser begge forstærkere nemlig en meget meget lav impedans...

Mvh Kim 

Til top Vis Neeper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neeper Besøg Neeper's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes