| Forfatter |
|
franke69 Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 127
|
| Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej allesammen,
min gamle nakamichi 5e preamp skratter slemt,ligemeget hvor mand drejer...
er der noget jeg selv kan gøre eller er det bare ud med skidtet og købe nyt...kan faktisk godt lide ampen,specielt pga. riaa-delen...
hilsen
frank __________________ Mcintosh 6900
XTZ Divine 100.33
Doxa Sig
|
| Til top |
|
| |
Jokerman Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 412
|
| Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Er det potmetre osv der skratter? Det kan du eventuelt løse ved at køre i thansen og købe dåse kontakt spray. den koster ca 40kr for 400ml. Løsning i sig selv er jo ikke at købe sådan en dåse :P men at rense potterne med det som er i dåsen  Eller, det kan ihvertfald være en løsning. mvh Mikael
__________________ ---> Lige børn leger bedst..
Mit Stereo Setup
|
| Til top |
|
| |
franke69 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak for det hurtige svar,
bortset fra potmeteren,som er fra nle,skratter alt...
det med sprayen mener jeg har læst at man ikke skal gøre...men det kan nok ikke blive værre end det er nu...
hilsen
franke __________________ Mcintosh 6900
XTZ Divine 100.33
Doxa Sig
|
| Til top |
|
| |
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
Bruger siden: 02 August 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 833
|
| Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
du skriver 'nle', har du udskiftet potentiometret med en diskret attenunator? hvis der er skrat kan det også være DC fra trinet før. i så fald er der nok et par kondensatorer der er tøret ud. og nok også flere rundt omkring. de skal skiftes
du skriver også at 'alt' skratter. gælder det også indgangsvælger etc?
WD40 og lignende er _kun_ en løsning nu og her. potentiometret er ved at dø, du skal have et nyt eller du skal have det renoveret, hvis ikke et andet kan skaffes
du kan godt selv fixe det hvis du har blot lidt erfaring med at lodde og snuse reservedele op. ellers koster det nok en værkstedstime + dele, med mindre du finder en venlig sjæl 
|
| Til top |
|
| |
franke69 Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej sismofyt,
oehhh,jeg købte pre-ampen brugt lige efter krigen og sælgeren sagde at potten var skiftet ud...og det er også det eneste der ikke skratter.omskiftere,balance osv. støjer desværre...
jeg prøver nok lige med lidt spray...det der med at lodde...jeg er 'all thumbs' med sådan noget...og ellers er der altid Køb,Sælg,Bytte...
hilsen
frank __________________ Mcintosh 6900
XTZ Divine 100.33
Doxa Sig
|
| Til top |
|
| |
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
|
| Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok, så kan du prøve med noget WD40 agtigt splat, det holder nok no'en måneder. men det bedste er at skille det hele ad og rense det, eller udskifte. begge dele surt show
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lad være med wd 40 ! Tak ud til universal radio på vermlandsgade , 2300 s - køb hans kontaktspray - den ødelægger ikke noget og koster ca. 60-70 kr.
Sprøt et pot meter ad gangen - motioner det op og ned uden strøm på forstærkeren i 3 minutter, og fortsæt med det næste og så fremdeles - bagefter alle vippeknapper / trykknapper - tryk ind og ud i tre minutter en ad gangen.
Når du har været dem alle igennem så sprjter du dem igen for at skylle det skidt der har løsnet sig ud af dem.
Nu kan du tænde for den og se om der stadig er nogle der skratter - så skal de bare have en gang mere.
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
|
| Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er alt sammen noget splat. den originale smørelse er væk / groet fast og kontakterne / potmeterbanerne er ved at være ødelagte. de skal skiftes. du kan selvfølgelig godt spraye og få den op at køre for en tid og så smide den på dba.dk or whatever
|
| Til top |
|
| |
franke69 Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
ohadada,sprøjt eller sprøjt ej nu...?
har lige haft børgen åben...volumenkontrollen er en nle11,den skratter hellere ikke og omskifterne er kapslet (lukket) fra elna,så de er nok rodne indvendig...you're probably right, sismo
hilsen
f __________________ Mcintosh 6900
XTZ Divine 100.33
Doxa Sig
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 01 November 2006 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
sismofyt skrev:
| det er alt sammen noget splat. den originale smørelse er væk / groet fast og kontakterne / potmeterbanerne er ved at være ødelagte. de skal skiftes. du kan selvfølgelig godt spraye og få den op at køre for en tid og så smide den på dba.dk or whatever |
|
|
Det vil sige at hvis vi køber noget af dig på dba, så skal vi udøve samme agtpågivenhed som handlede vi hos den værste skrot/auto forhandler på gl. køge landevej.  __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
|
| Sendt: 01 November 2006 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
hyrh hyrh .. jeg giver sørme garanti på alt hvad jeg sælger, how's about dat, dood?
og jeg gider ik' dba mere, det der bud halløjsa irriterer mig voldsomt 
meeeen, der kommer nok en ting eller to op på salgs siden her. faktisk har jeg allerede solgt et par ting og kunderne er ikke vendt tilbage 
jeg går agurk når folk (prøver) ta'r røven på mig, det forventer jeg også kunderne gør. fair nok, ik'? 
tilbage til naka'en. jeg tror altså ikke rigtigt det kan betale sig at skifte alle de dele, den er jo ikke så dyr sådan en sag. køb noget kvalitets sprøjt _med_ smørelse
|
| Til top |
|
| |