|
Hej!
Har fundet min gamle adskilte gramofon ned fra loftet. Den består af følgende:
Micro Seiki værk med ekstern motor og vacumsug (RX1500/RD1500/RPY1090), FR64-Fx tonearm samt netop bestilt Denon dl-103.
Alt dette er ok og jeg glæder mig vildt til at få gang i denne kære gamle ven igen. Men i den forbindelse vil jeg høre om der er nogen "herinde", der kan hjælpe mig på vej med følgende to problemer:
1. Valg af armbase :   ; ; ;   ; ; ;   ; ; ;   ; ; ;   ; ; ;   ; ; ;   ; ; ;   ; ; ; Iflg MicroSeiki hjemmeside ( http://my-micro.de/micro_ax_basen.htm) skal jeg til FR64-fx anvende armbasetype AX-5. & amp; amp; nbsp; & amp; amp; nbsp; & amp; amp; nbsp; & amp; amp; nbsp; & amp; amp; nbsp; Jeg har 3 forskellige typer af originale MicroSeiki armbaser. (sortmalet messing) Men ingen af den ligner 100% de armbaser der er afbildet (med meget utydelige billeder) på aktuel hjemmeside. & amp; amp; nbsp; & amp; amp; nbsp; & amp; amp; nbsp; & amp; amp; nbsp; & amp; amp; nbsp; & amp; amp; nbsp; & amp; amp; nbsp; & amp; amp; nbsp; Er der nogen herinde, kan kan hjælpe mig med nogle mål/andet på aktuel armbase, så jeg kan afklare om jeg har korrekt type og i givet fald hvilken af dem jeg har, der er den rigtige??
2. Justering af tonearm og pickup: Er der nogen der kender til god skabelon/andet som jeg kan anvende for at sikre korrekt montage og justering af hhv armbase, tonearm og pickup ?
Håber at en ekspert kan hjælpe en novice lidt på vej 
På forhånd tak!!!!
med venlig hilsen Søren Hedegaard
|