Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 05:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Tillykke til analogfolket (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mikke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Som overskriften siger er der godt nyt for alle.
Michell importen er overgået til et firma midt i Jylland så nu kan alle være glade. Også firmaet, for bortset fra Tecnodec som ikke er blevet dyrere, har priserne fået sig et ordentlig nøk opad:

DAT:
Michell Gyro SE: 8850,-
Michell Orbe SE: 19660,-
Michell GYRODec:11350,-
Michell Orbe: 22500,-

samme hos den nye importør:
Michell Gyro SE: 11600,-
Michell Orbe SE: 25500,-
Michell GYRODec:14600,-
Michell Orbe: 29000,-

Man får mindelser til dengang importen af REGA skiftede fra Hifiklubben til en anden importør. Da steg priserne også markant.

Længe leve det frie marked.

http://www.danskaudioteknik.dk/original_index.htm

http://www.artsound.dk/index.php3?m=76

Til top Vis Mikke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikke

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Er det højtalere??
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

Det er pladespillere..!
Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
Er det højtalere??

Moderator-humor er nu ret godt

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

quad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Zorglub skrev:
Er det højtalere??

Moderator-humor er nu ret godt

Jep - bare giv os maximum dosis.. zorglub

Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Bruger siden: 26 August 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Hej Mikke

Jeg skal ikke udtale mig om Michell priserne, men din bemærkning om Rega er lidt løsagtig. En Planar 3 kostede 3695,- i 1998 I Hi Fi Klubben. I 2000 kom der en ny model med CNC udfræset plint og en ny og bedre strømforsyning, prisen blev 3995,- . En Elys kostede i Hi fi klubben (1992) 1000,- efter at vi overtog distributionen i 2000, altså 8 år efter, lød prisen 1100,- en pris den bibeholdt til 2006, hvor den udgik. Det kan i din optik selvfølgelig godt være markante prisstigninger, men 10% på 14 år, er nu hverken unaturligt eller abnormt. Jeg går udfra at du også, ligesom de der arbejder hos Rega, er steget i løn uden , at du af den grund finder din lønstigning markant.

venligst

Bent

Til top Vis Medlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlyd

Mikke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2007 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Løsagtig, Bent, er et voldsomt ord.

Jeg henholder mig til den kendsgerning at en REGA P 9 blev fordoblet i pris da du overtog importen.
Vi har været gennem den diskussion på det hedengangne hifi-link i 2001. Et af dine argumenter var at hfk havde sat prisen på P 9 urealistisk lavt da de ikke var interesseret i at sælge den (SIC!). Din prissætning afspejlede jvf. dig et mere realistisk forhold mellem salgspris og salgsvolumen.

Mvh

Mikke

Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Sendt: 06 Februar 2007 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

Hej Mikke

Nå, men så goddag igen. Du sammenligner dog stadig æbler. Den P9 Hi Fi Klubben solgte var den første udgave med RB 900 arm, som er 7000,- billigere end RB 1000. Derudover er der på den nye P9 foretaget yderlig forbedring af Plint, strømforsyning og dertil er rammen 3 gange så dyr som den "gamle" ramme. Selvfølgelig ville Hi Fi klubben sælge den "gamle" P 9, men var mere interesseret i, at lave en "knüllerpris" end, at have den margen de havde på andre Rega produkter. Det undebygges af, at prisen på den "gamle" P9 var noget lavere i danmark end i UK, hvor de dengang havde 16% moms. Det siger sig selv, at man ikke kan ligge 20% under den engelske pris, betale 25% i moms og så stadig have en "normal" margen.

Så når jeg skriver "løsagtig" så er det fordi du tager et udgået produkt og sammenligner det med et nyt og andet, istedet for, at sammenligne f.eks en RB 300 (pris i Hi Fi Klubben 1999 2000,-) Pris idag 2000,- eller Elys (pris i Hi Fi Klubben 1992. 1000,-) pris indtil 2006, hvor den udgik 1100,-. Havde det ikke været mere rimeligt ?

Nu ved jeg ikke, hvorfor emnet er placeret her under højttalere, burde det ikke være under ANALOG ?

Jeg kan se, at du ikke vil forvirres af kendsgerninger, sorry, glem ovenstående.

venligst

Bent

Fosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2005
Lokalitet: Norge
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Sammenlignet med Norge er vel ikke disse prisene så gale? Michell Orbe SE koster i Norge 32000, dere slipper unna med 25500, danske riktig nok. Michell er uansett glimrende spillere. Har eid en Orbe SE i flere år og har vært svært godt fornøyd med den. Lekker sak med god lyd.
Til top Vis Fosse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fosse Besøg Fosse's Websted

Mikke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Februar 2007 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

Åh Bent skal vi til det igen??

Jeg citerer dig lige:

....."Det undebygges af, at prisen på den "gamle" P9 var noget lavere i danmark end i UK, hvor de dengang havde 16% moms. Det siger sig selv, at man ikke kan ligge 20% under den engelske pris, betale 25% i moms og så stadig have en "normal" margen." ....

Her er vi landet i den gamle diskussion som jeg faktisk ikke gider tage med dig igen, men blot henholde mig til det faktum at prisen på P9 blev fordoblet (fra 15000 til 30000) det øjeblik du overtog importen. Det er ret enkelt at eftervise ved at bladre i gamle HFK kataloger.
Din sætning ovenfor undlader helt at tage stilling til, at den tidligere forhandler rent faktisk så et passende dækningsbidrag i sin prissætning, til trods for at du ikke kunne se det. Fred med det. Det er muligt du kan få skibet nogle P9 ere afsted til den meget høje pris.

En sidste kommentar: Hvis du ikke forstår mit bon mot om kendsgerninger, så er du da ilde faren. Det er faktisk morsomt, Bent!

Og så til Fosse:

Det er da muligt at priserne passer i forhold til i Norge. Det jeg harcelerer mod er den bevidstløse prisstigning på produkterne der altid kommer når importøren skifter.

Jeg tror efterhånden forbrugerne er trætte af bevidstløs "overpricing" uden baggrund i produktionsomkostninger. Jeg er i hvert fald.

Mvh
Mikke

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 Februar 2007 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

@Mikke,

Uden iøvrigt at vide en pind om Bents forretningskoncept, kunne man muligvis forestille sig at hans omsætningshastighed generelt er noget lavere end Hifiklubbens. Et dækningsbidrag der er "godt nok" for Hifiklubben behøver ikke nødvendigvis være det for et mindre firma.

Og så synes jeg ikke rigtig du kommenterer Bents udmelding om at Hfk's P9 ikke er identisk med den han sælger, men tværtimod er modificeret/forbedret på flere områder..?

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

Mikke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Februar 2007 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

Det kan du da godt have ret i, RogueAgent. P9 af i dag er da også uden tvivl ændret i forhold til den model, HFK forhandlede. 
Jeg forholder mig bare til det faktum, at en P9, på det tidspunkt, da HFK havde importen, kostede 15.000,- mens den, i det sekund Medlyd overtog importen, steg til 30.000,-. Jeg har overordentlig vanskeligt ved at tro at der blev indført ændringer, der retfærdiggjorde en prisstigning af en sådan karakter i det øjeblik vores ganske lille marked skiftede importør.

I virkeligheden er Medlyds prispolitik heller ikke målet for min kommentar. Det er vist bare sådan at Bent er flittig ved tastaturet når man diskuterer hans prissætningspolitik og det betyder vist desværre at denne tråd nu er kommet til at handle specifikt om Bent Medlyd.

Jeg beklager mig i virkeligheden generelt over at priserne nærmest per automatik stiger, når importøren skifter. Jeg kan i skrivende stund kun komme i tanke om én forhandler, der generelt sænker priserne, når han overtager agenturer.

Mvh
Mikke

Fosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Februar 2007 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

Hei Mikke.

Det du nevner om bytte av importør for Rega kjenner jeg ikke til. I og for seg så kjenner jeg ikke prisnivået i Danmark særlig godt heller, men når det gjelder hifi så virker det å ligge ikke langt unna det vi har i Norge (unntak finnes i begge retninger såklart). Nå var ikke jeg ute etter å starte en debatt om priser på hifi generelt, men bare vise til at priseksempelet på Michell ikke er fjernt fra prisnivået i Norge. Og sånn sett så virker det være riktig sett i forhold til øvrige priser (uten dermed å si at priser på hifi er riktige av den grunn).

Når det gjelder priser på hifi generelt så tror jeg det store antallet aktører (produsenter og forhandlere), lave serier og troen på at dyrt alltid er best har skylden...

Til top Vis Fosse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fosse Besøg Fosse's Websted

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 Februar 2007 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

Tja. Enhver kan jo prøve kontakte Michell og prøv at lave en bedre samhandelsaftale. Hvor meget gjorde DAT ud af at sælge Michell når det kom til stykket? Hvis priserne er for høje, så burde det være nemt at købe på store net uden lokalsupport. Med andre ord, man er ikke tvunget til at købe Mikke. Jeg synes det er urimligt at hænge folk ud fordi de vil gøre noget ved mærket. Alt det andet snak med Rega dit og dat gider jeg tilgengæld ikke at forholde mig til. Men ifølge Poul er Rega monster hi-tech cardboard technologi. Det koster altså lidt at skære i pap.  

Mvh

Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Sendt: 07 Februar 2007 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Hej Mikke

Jeg kan godt forstå, at du undrer dig over at P9 blev lavet om i samme øjeblik som vi overtog argenturet, men det forholder sig heller ikke sådan, at der er tale om et "øjeblik". I midten af 1999 stoppede Rega med at levere til Hi Fi klubben og i ca. 9 md forhandlede de, Rega og Hi Fi klubben, om et fortsat samarbejde. I maj 2000 blev bruddet endegyldigt og i December 2000 overtog vi så Rega distributionen. Der gik altså mere end et år, hvor Hi Fi klubben ikke fik leveret Rega, heller ikke P9. I den periode lavede Rega så den nye P9 og det var og er den vi forhandler. Du vælger at ignorere det faktum, at der er tale om 2 forskellige produkter og bruger P9 til, at underbygge dine udsagn, hvorfor sammenligner du ikke priserne på de produkter der er direkte sammenlignelige f. eks Elys, RB 300, RB 250 osv. 

Jeg forstår godt morsomheden omkring "forvir mig ikke med kendsgerninger..." havde håbet, at du også forstod min bemærkning som en humoristisk kommentar til dig.

Hej Rogueagent

Tak for indlægget. Idag sælges der mere Rega i DK end der solgtes i "gamle" dage, så det er ikke årsagen til, at P9 steg i pris (se ovenfor). Faktisk har vi solgt noget der ligner 10* så mange P9 i den nye udgave, end der blev solgt af den "gamle" i Hi Fi klubben. Du har alligevel fat i noget af det rigtige. For Hi Fi Klubben var Rega et lille argentur som i høj grad blev brugt til profilering, hvilket så afstedkom en mindre opmærksomhed på de, af Rega`s produkter, der ikke solgte i stort stykantal, som f.eks P9.

Til Bradford

Det er rigtigt, at Rega laver en Cost/benefit analyse, når de fremstiller produkter. De forsøger, uanset markedstrends, at lave bedst mulig lydgengivelse i alle deres produkter, uden "gadgets" der hverken forbedrer gengivelsen eller driftssikkerheden. Det betyder jo selvfølgelig, at man ikke får et Rega produkt med 10000000 uF i strømforsyningen, tykke polerede umagnetiske stålplader, tonstunge hånddrejede knapper eller eksotisk intern kabelføring. Tilgengæld får man et gennemtænkt produkt med gode komponenter, der, hvor de gør nytte. Mange enthusiaster efterspørger dyre og gerne tunge materialer, men når der så skal betales, ja, så er der ikke mange tilbage, de færreste giver jo sig selv lov til at investere 300000,- i et anlæg. De fleste High end ting er usælgelige i et stykantal man kan leve af, hvorfor det er de samme gamle brugte apparater der cirkulerer rundt i manegen. Rega prøver, at lave produkter der rent faktisk er til, at betale, så alle med interesse i god lyd har råd. SME 30 pladespilleren, som jeg selv har haft glæde af, er et godt eksempel på kompromisløshed i produktionen og det er angiveligt det du efterspørger ?, men har du en selv, hvor mange har en ? At jeg så selv mener, at en P9 er en bedre pladespiller, selvom den ikke er tung eller måske fordi den ikke er det, ja det gør det hele, ihvertfald for de der er enige, mere overkommeligt.

venligst

Bent

Fosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Februar 2007 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Mener du at P9 er bedre i forhold til pris enn SME30, eller mener du rett og slett at det er en bedre platespiller? Har selv aldri lånt øre til SME30, men har ved flere anledninger hørt SME20. Sistnevnte sammen Wilson Watt Puppy8, ARC PH-7/REF.3/Ref 210-Mono og Koetsu Urushi (eller var det Onyx Platinum) er noe av det råeste jeg har hørt. Og jeg har hørt et par Rega tidligere for å si det sånn.... deriblandt P9

Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Sendt: 07 Februar 2007 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Hej Fosse

Hvad der er bedst afhænger jo af, hvad man fokuserer på. Taler vi finish og materialepris, ja så er SME 30 "bedre" , men taler vi om det der, ved lydgengivelse, er vigtig for mig, ja så foretrak, foretrækker jeg en P9. Jeg havde så det held, at jeg kunne sammenligne de 2 på samme anlæg i samme rum over en længere periode. På SME spillen sad der en pick up til 28.000,- og det spillede rigtigt godt, ingen tvivl om det, men altså, jeg foretrak P9. Det her er altså ca. 10 år tilbage og jeg kender ikke den nye udgave af SME 30, men det var altså også den "gamle" P9 jeg sammenlignede med.

Venligst

Bent

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 Februar 2007 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Medlyd skrev:

Hej Mikke

Jeg kan godt forstå, at du undrer dig over at P9 blev lavet om i samme øjeblik som vi overtog argenturet, men det forholder sig heller ikke sådan, at der er tale om et "øjeblik". I midten af 1999 stoppede Rega med at levere til Hi Fi klubben og i ca. 9 md forhandlede de, Rega og Hi Fi klubben, om et fortsat samarbejde. I maj 2000 blev bruddet endegyldigt og i December 2000 overtog vi så Rega distributionen. Der gik altså mere end et år, hvor Hi Fi klubben ikke fik leveret Rega, heller ikke P9. I den periode lavede Rega så den nye P9 og det var og er den vi forhandler. Du vælger at ignorere det faktum, at der er tale om 2 forskellige produkter og bruger P9 til, at underbygge dine udsagn, hvorfor sammenligner du ikke priserne på de produkter der er direkte sammenlignelige f. eks Elys, RB 300, RB 250 osv. 

Jeg forstår godt morsomheden omkring "forvir mig ikke med kendsgerninger..." havde håbet, at du også forstod min bemærkning som en humoristisk kommentar til dig.

Hej Rogueagent

Tak for indlægget. Idag sælges der mere Rega i DK end der solgtes i "gamle" dage, så det er ikke årsagen til, at P9 steg i pris (se ovenfor). Faktisk har vi solgt noget der ligner 10* så mange P9 i den nye udgave, end der blev solgt af den "gamle" i Hi Fi klubben. Du har alligevel fat i noget af det rigtige. For Hi Fi Klubben var Rega et lille argentur som i høj grad blev brugt til profilering, hvilket så afstedkom en mindre opmærksomhed på de, af Rega`s produkter, der ikke solgte i stort stykantal, som f.eks P9.

Til Bradford

Det er rigtigt, at Rega laver en Cost/benefit analyse, når de fremstiller produkter. De forsøger, uanset markedstrends, at lave bedst mulig lydgengivelse i alle deres produkter, uden "gadgets" der hverken forbedrer gengivelsen eller driftssikkerheden. Det betyder jo selvfølgelig, at man ikke får et Rega produkt med 10000000 uF i strømforsyningen, tykke polerede umagnetiske stålplader, tonstunge hånddrejede knapper eller eksotisk intern kabelføring. Tilgengæld får man et gennemtænkt produkt med gode komponenter, der, hvor de gør nytte. Mange enthusiaster efterspørger dyre og gerne tunge materialer, men når der så skal betales, ja, så er der ikke mange tilbage, de færreste giver jo sig selv lov til at investere 300000,- i et anlæg. De fleste High end ting er usælgelige i et stykantal man kan leve af, hvorfor det er de samme gamle brugte apparater der cirkulerer rundt i manegen. Rega prøver, at lave produkter der rent faktisk er til, at betale, så alle med interesse i god lyd har råd. SME 30 pladespilleren, som jeg selv har haft glæde af, er et godt eksempel på kompromisløshed i produktionen og det er angiveligt det du efterspørger ?, men har du en selv, hvor mange har en ? At jeg så selv mener, at en P9 er en bedre pladespiller, selvom den ikke er tung eller måske fordi den ikke er det, ja det gør det hele, ihvertfald for de der er enige, mere overkommeligt.

venligst

Bent

Bent Medlyd:

Det er lidt drilleri. Jeg har absolut ingen forudsætning for at udtale mig om Rega. Jeg har aldrig haft en og er ikke istand til at vurderer hvilke kvaliteter den har. Det er på sin vis bedre end det bliver lavet af børnearbejdere i Kina...trods alt. Poul er en klog mand, så jeg tror nok at Rega er budget-produkter, og ikke dermed sagt at det er ringe. Hvis man kan lave noget som er let og spiller hi-end, så er det jo ligefrem godt.

Mvh

Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Sendt: 07 Februar 2007 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

Hej Bradford

Ja, du har ret i at Rega er et firma der laver produkter til et budget og at de dermed ikke er sammenlignelige med "cost no object" producenterne. Det er jo et valg mellem, at ville sælge sine produkter eller "bare" lave et statement.

Poul er uden tvivl en vidende og iøvrigt morsom mand, men ingen, heller ikke Poul ved alt om alt og i tilfældet Rega, der mangler han en del viden, men derfor kan han jo godt være klog.

Tak for drilleriet, det starter adrenalinpumpen.

venligst

Bent

Fosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Februar 2007 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Medlyd skrev:

Hej Fosse

Hvad der er bedst afhænger jo af, hvad man fokuserer på. Taler vi finish og materialepris, ja så er SME 30 "bedre" , men taler vi om det der, ved lydgengivelse, er vigtig for mig, ja så foretrak, foretrækker jeg en P9. Jeg havde så det held, at jeg kunne sammenligne de 2 på samme anlæg i samme rum over en længere periode. På SME spillen sad der en pick up til 28.000,- og det spillede rigtigt godt, ingen tvivl om det, men altså, jeg foretrak P9. Det her er altså ca. 10 år tilbage og jeg kender ikke den nye udgave af SME 30, men det var altså også den "gamle" P9 jeg sammenlignede med.

Venligst

Bent

Godt mulig, godt mulig. Det samstemmer likevel ikke med mine møter med de to merker, men smaken er jo som baken - delt. Jeg har heller ikke hørt denne SME30, ei heller hørt dem i samme system, så mitt inntrykk er mindre "vanntett".

Respekterer likevel ditt synspunkt Bent.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes