| Forfatter |
|
telum Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 165
|
| Sendt: 08 Februar 2007 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu fået sparet lidt sammen, og vil meget gerne opgradere min meget ringe pioneer integrerede forstærker.
Jeg har i forvejen et sæt bose 301 IV som jeg er nogenlunde tilfreds med - har ikke råd til at skifte dem ud uanset =)
Jeg vil umiddelbart helst købe nyt, men brugt er selvfølgelig også en mulighed.
Det er til en stue på 20-25 kvm. og jeg har ikke de store krav om at jeg skal kunne spille højt.
Jeg har umiddelbart haft kig på enten Cambridge Azur 540A v.2 til 2.399 eller Denon PMA-500AE til 1.999.
Derudover har jeg søgt lidt i forummet og set, at mange lovpriser NAD 319 - jeg har dog ikke lige kunnet finde nogen på nettet udover denne i den blå avis til 2.750:
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=48128164
Den bliver nok også lidt dyrere da den i givet fald skal sendes til det mørke jylland =)
Håber i har nogle råd/forslag - regner med at kigge ned i hifiklubben imorgen og høre de to førstnævnte forstærkere i aktion.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 08 Februar 2007 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Find en brugt NAD til omrking 500 kr, og køb eks. et sæt Dali 2002LE for resten af pengene. Det er jeg sikker på vil overgå alt hvad du kan finde på at spænde foran de Bose højttalere.
Højttalerne er langt vigtigere for lyden end forstærkeren er.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2007 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
telum Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2007 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er godt klar over at Bose er et ildeset mærke i de her kredse. Jeg vil dog til mit forsvar sige at jeg har hørt dem tilsluttet en eller anden Yamaha forstærker hos en kammerat, og her spillede de altså væsentligt bedre end de gør nu.
Måske har du ret, men man får altså ikke meget forstærker for 500kr. ej heller brugt. Jeg er ikke sikker på at forskellen mellem de højttallere jeg har og evt. den Dali du nævner opvejer det?
Jeg er langt fra ekspert, men det er min umiddelbare holdning, skyd den gerne i sænk =)
EDIT: skrev imens du skrev dine forslag, kigger lige på dem
|
| Til top |
|
| |
djaan Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 380
|
| Sendt: 08 Februar 2007 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg skal gerne forsøge at skyde den i sænk, jeg kan stå inde for de forslag svend P (i øvrigt en kompetent hifi gut) kommer med, og i særdeleshed dali 450 og nad 3020'eren.
har du først hørt det kommer dine bose over i skammekrogen før du kan nå at sige "hold da k*ft en forandring" __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52967&KW=dj aan
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2007 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
telum Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Februar 2007 kl. 08:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der skal ikke så meget til at ændre min mening, da jeg ikke er den store hifi-haj =)
Det eneste problem med den kombo er kæresten - der skal noget seriøst overtalelsesevne til at få de par klodser af nogle gulvhøjttalere ind i stuen :-)
Jeg kan jo evt. starte med at købe forstærkeren i første omgang og så opgraderer højttalerne senere hvis det går helt galt.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Februar 2007 kl. 08:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Februar 2007 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg håber du smider nogle linier om hvad du ender op med? Er lidt spændt.
|
| Til top |
|
| |
telum Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Februar 2007 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vil jeg gøre - mange tak for hjælpen, rigtigt godt seriøst forum!
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 09 Februar 2007 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
haha, det kan umuligt passe, at selveste Svend B-ass har haft stander speakers på et tidsspunkt? Og så selveste Darth Vader, hmm... 
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Februar 2007 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo jo, det er rigtig nok. Dog sammen med den tilhørende Infinity Modulus 12" servo sub, der var rigtig rigtig god, men som naturligvis ikke kunne levere bas nok. Til mig. Den blev så varm, at jeg måtte nedkøle køleprofilen til forstærkeren foran på subwooferen med en pose frosne ærter til en fest! Og så raslede der noget løs inden i, så jeg måtte have den repareret. Hvilket var deromkring jeg indså den var for fin til mig.
Der måtte et sæt Sub 100 fra Dansk Audio Teknik til, før det lykkes at få niveau nok. Men havde jeg haft råd til at købe 4 stk. Modulus subs, så havde jeg nok haft dem endnu!
Og lydkvaliteten er virkelig høj på sættet, og det fik en kanon test i High Fidelity den gang. Og det er vel 15 år siden, hvor subwooferen kostede 20.000 kr og de små kostede 12.000 sættet. Senere faldt de noget i pris, men jeg vil stadig anbefale dem frem for alt det andet jeg har remset op i tråden. Hvis man altså kan leve med at der ikke kommer kanon meget bas uden en subwoofer.
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 903
|
| Sendt: 11 Februar 2007 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
telum skrev:
Jeg er godt klar over at Bose er et ildeset mærke i de her kredse. Jeg vil dog til mit forsvar sige at jeg har hørt dem tilsluttet en eller anden Yamaha forstærker hos en kammerat, og her spillede de altså væsentligt bedre end de gør nu.
Måske har du ret, men man får altså ikke meget forstærker for 500kr. ej heller brugt. Jeg er ikke sikker på at forskellen mellem de højttallere jeg har og evt. den Dali du nævner opvejer det?
Jeg er langt fra ekspert, men det er min umiddelbare holdning, skyd den gerne i sænk =)
EDIT: skrev imens du skrev dine forslag, kigger lige på dem
|
|
|
Hvis man ikke handler for hurtigt så kommer der pludselig et eller andet, jeg købte feks for et par måneder siden en NAD 306, en rigtig god forstærker fra NAD på 2 * 50watt og klare meget kraftige musik spiders uden at gå i knæ og lyder desuden godt, den gav jeg 200,- for.
Og selvom de watt fra NAD ikke lyder af meget, så gør de det godt.
Men er du ukendt med NAD så skal du også passe på, der er nogle der forsøger at sælge feks NAD 304 til over 2000,- så er der godt nok nu kommet en gammel NAD 502 CD afspiller med nu, men det retfærdigør ikke sådan en pris.
NAD 304 udgik i foråret 1996 og kostede 1995,- dengang.
Der er også en NAD 312 der startede på 1800,-, den kostede 1495,- som ny, men er nu i flere måneder nedsat lidt efter lidt.
Bare sådan at der ikke er en der med overbevisende ord får dig til at tro at du simpelthen ikke kan leve uden den forstærker de nu har til salg.
__________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
| Til top |
|
| |
telum Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Februar 2007 kl. 08:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var et smut nede i hifiklubben igår for, at høre B&W DM601 S3 og Dali Concept 2.
Jeg var ikke videre imponeret, B&W'en var klart bedst i mine ører, men jeg havde nok forventet noget mere.
Jeg tror jeg forventer lidt for meget af højtalere i den prisklasse/størrelse, så jeg vil kigge mig om efter et par gulvhøjtalere ala Dali 450 der er lidt tættere på Aalborg end dem der er på dba nu.
Jeg kan tilgengæld købe en NAD 302 integreret forstærker der er 10 år gammel til 350kr. Så vidt jeg kunne se fra forummet minder den meget om 3020, med en lidt højere effekt. Er det ikke umiddelbart et udmærket køb?
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Februar 2007 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, køb roligt den. 3020'eren er nok stadig lidt bedre, men jeg er sikker på 302'eren har nogle gode grundlæggende kvaliteter, ligesom alle de andre små Nad'er.
|
| Til top |
|
| |
mortenkongsfelt Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 19 Februar 2007 kl. 01:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
For 350 kr. går du hvertfald ikke galt i byen - Worst case scenario kan du jo bare sælge den til samme pris igen :) - men til den lave pris er det en kompetent fætter - dog skal du bare vide at 3020'eren har kultstatus for rigtigt mange mennesker herinde :)
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Marts 2007 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Telum
Har du fået købt noget, eller hvad endte det med?
|
| Til top |
|
| |
telum Forum Bruger

|
| Sendt: 02 April 2007 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen jeg fik købt 302'eren og den spiller væsentligt bedre end den gamle pioneer.
Nu er jeg snart færdig med studiet, så jeg venter til jeg kommer lidt til penge med at købe mere hifi :-)
|
| Til top |
|
| |