| Forfatter |
|
malkekoen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2004
Status: Offline Indlæg: 254
|
| Sendt: 11 Maj 2007 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Jeg har lovet min far at hjælpe ham med at kopiere en masse gamle jazz LP'er til CD (altså analogt til digitalt). Og jeg har fået et meget stort beløb til at købe software for.
Derfor: Hvilken software er den bedste til dette formår? Det kunne være fantastisk hvis programmet også kunne lave lidt "noise reduction", da mange af pladerne er gamle med en del ridser.
Det må også meget gerne selv kunne finde pauserne mellem numrene, således at han ikke selv skal sidde og "prikke" mellemrum ud mellem hvert nummer.
Håber meget I kan hjælpe mig og min gamle far :)...
|
| Til top |
|
| |
Mark.S Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 531
|
| Sendt: 11 Maj 2007 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Gråskæg Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 213
|
| Sendt: 11 Maj 2007 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har med stor fornøjelse overspillet mange lp'er med Terratec's Phono preamp studio USB
nemt program med variabel støjreduktion, der medfølger dog en riaa der tilsluttes mellem pladespilleren
og pc'ens usb indgang,støjreduktionen bør dog bruges med varsomhed. jeg kan se på nettet der er en ny
på vej, men jeg tror ikke den fås endnu tjek Terratec hjemmeside under home entertaintment &nbs p; &nbs p;
|
| Til top |
|
| |
tubefreak Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 31 Maj 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 673
|
| Sendt: 11 Maj 2007 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er også en nemmere løsning for dig og mere proff, jeg ved ikke hvad det koster men man kan da spørge.
http://www.vadlyd.dk/
Han er nok den der ved mest om det emne og kan gøre det rigtig godt.
|
| Til top |
|
| |
alterego Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 198
|
| Sendt: 12 Maj 2007 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
| Sendt: 12 Maj 2007 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 12 Maj 2007 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
malkekoen skrev:
|
Hej!
Jeg har lovet min far at hjælpe ham med at kopiere en masse gamle jazz LP'er til CD (altså analogt til digitalt). Og jeg har fået et meget stort beløb til at købe software for.
Derfor: Hvilken software er den bedste til dette formår? Det kunne være fantastisk hvis programmet også kunne lave lidt "noise reduction", da mange af pladerne er gamle med en del ridser.
Det må også meget gerne selv kunne finde pauserne mellem numrene, således at han ikke selv skal sidde og "prikke" mellemrum ud mellem hvert nummer.
Håber meget I kan hjælpe mig og min gamle far :)...
|
|
|
Hvor stort er beløbet ?
Hvis du eller din far råder over en god pladespiller og en god RIAA forstærker så kan jeg kun anbefale at købe en Tascam CD RW recorder. Den nuværende model hedder vist CD RW 900 (min hedder CD RW 750) og prisen er absolut overkommelig (omkring 4000,-) Det er en ren AD konvertering uden mulighed for manipulation, til gengæld er kvaliteten overbevisende.
|
| Til top |
|
| |
malkekoen Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Maj 2007 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
MANGE TAK FOR ALLE JERES FORSLAG!!! Jeg må lige teste de forskellige forslag igennem.
Beløbet er vel omkring 5-10.000.
Det drejer sig om rigtigt mange gamle jazz-plader, så forslaget med at lade en anden gøre det, går desværre nok ikke.
I er stadig meget, meget velkomne til at komme med forslag. Glemte før at gøre opmærksom på, at programmet SKAL være nogenlunde brugervenligt.
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 13 Maj 2007 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
malkekoen skrev:
|
MANGE TAK FOR ALLE JERES FORSLAG!!! Jeg må lige teste de forskellige forslag igennem.
Beløbet er vel omkring 5-10.000.
Det drejer sig om rigtigt mange gamle jazz-plader, så forslaget med at lade en anden gøre det, går desværre nok ikke.
I er stadig meget, meget velkomne til at komme med forslag. Glemte før at gøre opmærksom på, at programmet SKAL være nogenlunde brugervenligt.
|
|
|
CD Recorderen er betjeningsmæssigt som at bruge en kassette- eller DAT båndoptager, mere brugervenligt bliver det ikke, og kvaliteten fås ikke bedre
|
| Til top |
|
| |
Ahania Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 632
|
| Sendt: 13 Maj 2007 kl. 00:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad har du af pladespiller, pu og riaa? For måske pengene skulle bruges der, istædet for et software program. Og hvis det er et okey setup, vil jeg også klart anbefale Tascam CD maskinen.
__________________ 70ér sound
Tannoy Gold/Tannoy ST 100. Micro-Seiki RX2000/Mørch DP-6/ ATOC9ML/II. Slim/X-can v3 PSU/DAC/buffer. Audio-Classic SE.
|
| Til top |
|
| |
tubefreak Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 31 Maj 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 673
|
| Sendt: 13 Maj 2007 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der var da også en reklame for en USB grammofon en gang, den var ret populær var det ikke noget.?
|
| Til top |
|
| |
dytti Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 495
|
| Sendt: 13 Maj 2007 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej der.
For 100 år siden gik jeg i gang med at lave hjemmeside om diy højtalere. Den blev aldrig færdig.
Men jeg fik sneget en vejledning til kopiering fra LP til CD ind.
Progammet er CoolEdit (hed det den gang) Nu hedder det Adobe Audition.
Prøv at gå ind her http://www.dytti.dk/hojtaler/cool/divfront.htm og brug menuen i højre side.
PS: Glem resten af siden. Det blev aldrig færdigt. __________________ Må vellyden dale over jer
|
| Til top |
|
| |
dytti Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 495
|
| Sendt: 13 Maj 2007 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undskyld - Det er selvfølgelig menuen i VENSTRE side
__________________ Må vellyden dale over jer
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
| Sendt: 13 Maj 2007 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger Audio cleaning lab fra Magix , det virker fortræffeligt , du kan sortere cliks osv manuelt eller du kan lade programmet klare det . Det har automatisk markering af numre , du kan dog tilføje det nemt til sidst.
Prisen er ca. 300 , her er der lige et skærmbillede med nogle af mulighederne.

__________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 13 Maj 2007 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brug 1000 kr på at købe en cd-optager fra feks. Tascam, eller Philips brugt. Jeg brugte selv Philipsen. Det bliver en del bedre og lettere når man bruger dedikerede kredsløb som dem der aqllerede er optimeret i et færdigt apperat.
Brug så for gud skyld resten af pengene på at opgradere din pick-up og køb så enten brugt eller ny en pladevaskemaskine. Vaskemaskinen tager denstøj som du kan slippe af med og det uden elektroniske artefakter som støjreduktionskredsløbene giver. Så kan du kopiere direkte til CD og det i en meget højere kvalitet end det en PC-løsning ville kunne give. Du skal op i professionelle audiokredsløb til computerbrug som du ikke har råd til i denne sammenhæng/budget. Software skal du huske på er ikke kvalitet, men udelukkende brugerflade. Du vinder intet i kvalitet ved at købe dyre programmer.
Altså sørg for at dit indgangssignal har den højest mulige kvalitet - rens - superpickup - indspil!
|
| Til top |
|
| |
malkekoen Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Maj 2007 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville bare lige vende tilbage med status:
Pickuppen var i perfekt stand, så det var kun software vi manglede. Efter at have prøvet flere af de ovenstående, faldt valget på Magix Audio Cleaning Lab 11. Det er et fantastisk program, der faktisk kan restaurere en dårlig lyd UDEN at ændre lydbilledet markant. Min svært kritiske fader blev i hvert fald svært tilfreds!
Så mange tak for jeres hjælp!
|
| Til top |
|
| |