Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 03:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Hvilken forstærker til L3 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Milca15
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 25 December 2007 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen!

Har givet mig selv en stor julegave, nemlig et sæt GamuT L3'er. Det har længe været en drømme HT'er for mig, men nu står de her altså... skønt! Det jeg mangler nu er en god forstærker til at trække dem. Derfor vil jeg gerne høre om jeres erfaringer og hvad i evt. kan anbefale. Evt. brugt forstærker kan komme på tale da jeg helst ikke vil ofre mere end kr 20.000.

mvh

Jesper

Til top Vis Milca15's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milca15

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 25 December 2007 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Det var da en dejlig julegave, tillykke med dem

Med en impedanskurve der er lidt vanskelig og en relativ lav følsomhed (88 db), vil jeg foreslå f.eks. en (går ud fra at du vil have integreret) Rogue Tempest II (rør) eller en Bladelius Thor II (transistor).

Personligt er jeg klart til ren rør - en gang gode rør, altid rør

Men der er ret meget at vælge i mellem i den prisklasse, skal det være med indbygget RIAA eller er der andre forhold som spiller ind....?

God jagt..og jul

hilen Medlem

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem

Milca15
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 December 2007 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Hej Medlem!

Tak for dit hurtige svar. Lyder som om jeg skal prøve med noget rørhaløj. Mht. RIAA er det ingen betingelse, men det kunne nu være rat da jeg ligger inde med en masse gamle plader. Spiller for øvrigt i øjeblikket på en Primare I 21 og syntes egentlig den gør det godt så længe jeg spiller musik uden for meget bas. Er der andre som har erfaringer med hvad der passer godt sammen med L3 er jeg meget interesseret i at høre fra jer.

God Jul

Jesper

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Sendt: 25 December 2007 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

Densen og Gamut går godt i spænd, men der er vi nok over 20k hvis du skal have grej der matcher L3 ordentligt.

B-150 eller B-200/250 + B-330 er kompetente bud. Det kan jo findes brugt hvis du er til dette

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 December 2007 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Til top Vis mn1974's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mn1974 Besøg mn1974's Websted

Thrane36
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2007
Sendt: 25 December 2007 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Hej

I tror jeg er fuldstændig syg, men jeg kører lige nu med en rega CD afspiller og en Beomaster 6000 :-) på mine L3 OG det lyder rigtig fint. Ikke så
meget 3D og detaljer som den Lyngdorf TDAI 2200 som jeg lige har solgt, MEN med krop og bund og musikalitet eller hvad man nu vil kalde det. Jeg
er meget til en god bund og det kommer med min gamle Beomaster .. og nej jeg har ikke trykket på loudness :-). Er iøvrigt mærkeligt at det
fungerer sammen.....jeg syntes det er meget svært at blive klog på HIFi nogle gange......

Jeg skal også have noget nyt på et tidspunkt, så jeg er også interesseret i tråden.

Til top Vis Thrane36's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thrane36

-KP-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 25 December 2007 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Bladelius Thor MK II spiller som en drøm i den prisklasse, samt den er virkelig strømstærk 1,8 kw trafo

Til top Vis -KP-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -KP-

Rohlander
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 December 2007 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Har kun hørt mine på Accuphase E408 og Nad S-300.

Synes de begge gør det fint selvom Accuphasen selvfølgelig er i en højere klasse men er også meget dyrere.

Martin Logan Spire
Soveværelse:
Hofli Integra 5.1
Holfi Xara NFB REX
Marin Logan Motion 4
Audio Physic Luna
Reserve:
Nad S300
Til top Vis Rohlander's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rohlander

Milca15
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 December 2007 kl. 00:31 | IP-adresse registreret  

Har i en anden tråd set at Lars Goller anbefaler en forstærker der er stabil ned i 3-4 ohm. Med det for øje har jeg bladret lidt forskellige hifi blade igennem og fundet frem til bla. en Electrocompaniet Prelude PI 2 og en AVM Evolution A 3 NG. Er der nogen der har erfaring med disse produkter?

Mvh

Jesper 

Rytmik
Branchemedlem
Branchemedlem

Amforamusik

Bruger siden: 18 Juni 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 26 December 2007 kl. 00:46 | IP-adresse registreret  

Hej Jesper

Tillykke med de ny højttaler. Har du overvejet at prøve en

Mcintosh MA-6300? Det er ikke sikkert, at det er et helt skævt match. Den er heller ikke umulig at få for de 20000kr. Jeg synes derimod ikke at de integrerede Densen forstærker magter opgaven.

God jagt.

Mvh Troels

Til top Vis Rytmik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rytmik

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 December 2007 kl. 00:50 | IP-adresse registreret  

Køb ikke en svag digital forstærker det ligger helt fast (el en strøm stærk for den sags skyld.

Det bedste jeg har hørt med gamut højtalere er primeare.

mvh

HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006
Sendt: 26 December 2007 kl. 01:29 | IP-adresse registreret  

Hvilken forstærker spiller du dem med nu? Og hvad mangler der af "lyd" før end du er tilfreds?

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 26 December 2007 kl. 01:33 | IP-adresse registreret  

Hvis du kan lide Gamut lyden syntes jeg da du skal fortsætte med Gamut hele vejen ;O)

Hilsen Jonas Bojer
Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Milca15
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 December 2007 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Hvilken forstærker spiller du dem med nu? Og hvad mangler der af "lyd" før end du er tilfreds?

Jeg har som før omtalt en Primare I 21. Det som jeg syntes mangler er en mere kontrolleret bas.

Hvis du kan lide Gamut lyden syntes jeg da du skal fortsætte med Gamut hele vejen ;O)

Jamen det ville da også være dejligt hvis jeg lige stod med 100.000 kr. i hånden, for det er altså prisen for deres CD3 og DI 150. Alt for mange penge til mit budget og vel nok også at skyde over mål, set med mine øjne. Jeg jagter nemlig ikke den ultimative lyd, men derimod et setup hvor jeg kan nyde det meste af min musik samling. Og den er meget blandet skal jeg hilse at sige. Så mit ønske er at beholde min Pioneer DV 868 AVi og så at finde en allround forstærker til max 20.000 kr. Jeg mener nemlig det er en nådesløs jagt at finde den helt rigtige lyd. For det første bliver man nok aldrig helt tilfreds og for det andet bliver ruineret økonomisk.

Helst vil jeg bare nyde musikken og synet af mine flotte GamuT'er (sorte med den originale stand), for lige nu kan jeg slet ikke forestille mig en smukkere højttaler (kald det bare kærlighed).

Lige en lille historie... En af mine gode venner har lige købt 4 stk. B&O orgelpiber som han syntes er den smukkeste HT'er der kan opdrives på markedet. Og til trods for at der ikke kommer meget high-end lyd ud af dem, er han tilsyneladende godt tilfreds "helt fantastisk". Og det er vel i sidste ende det det drejer sig om, altså at finde noget udstyr man kan glæde sig over i lang tid frem over.

Nogle går kun efter lyden, andre kun efter ”look’et”... hvad angår mig selv!!... helst lidt fra begge verdener tak

Mvh

Jesper

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 December 2007 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

Milca15 skrev:

<SPAN style="FONT-SIZE: 8.5pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Verdana">Hvilken forstærker spiller du dem med nu?
Og hvad mangler der af "lyd" før end du er tilfreds?</SPAN>
<SPAN style="FONT-SIZE: 8.5pt; COLOR: black; FONT-FAMILY:
Verdana"><?:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p></SPAN>

<!-- Signature --><SPAN style="FONT-SIZE: 8.5pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Verdana">Jeg har som før omtalt en Primare I 21. Det som
jeg syntes mangler er en mere kontrolleret bas. <o:p></o:p></SPAN>

<SPAN style="FONT-SIZE: 8.5pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Verdana">Hvis du kan lide Gamut lyden syntes jeg da du skal fortsætte
med Gamut hele vejen ;O)</SPAN>
<SPAN style="FONT-SIZE: 8.5pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Verdana"> <o:p></o:p></SPAN>

<SPAN style="FONT-SIZE: 8.5pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Verdana">Jamen det ville da også være dejligt hvis jeg lige stod med 100.000
kr. i hånden, for det er altså prisen for deres CD3 og DI 150. Alt for mange penge til mit budget og vel nok også at skyde over mål, set med
mine øjne. Jeg jagter nemlig ikke den ultimative lyd, men derimod et setup hvor jeg kan nyde det meste af min musik samling. Og den er meget
blandet skal jeg hilse at sige. Så mit ønske er at beholde min Pioneer DV 868 AVi og så at finde en allround forstærker til max 20.000 kr. Jeg
mener nemlig det er en nådesløs jagt at finde den helt rigtige lyd. For det første bliver man nok aldrig helt tilfreds og for det andet bliver ruineret
økonomisk.<o:p></o:p></SPAN>

<SPAN style="FONT-SIZE: 8.5pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Verdana">Helst vil jeg bare nyde musikken og synet af mine flotte GamuT'er
(sorte med den originale stand), for lige nu kan jeg slet ikke forestille mig en smukkere højttaler (kald det bare kærlighed).<o:p></o:p></
SPAN>

<SPAN style="FONT-SIZE: 8.5pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Verdana">Lige en lille historie... En af mine gode venner har lige købt 4 stk.
B&O orgelpiber som han syntes er den smukkeste HT'er der kan opdrives på markedet. Og til trods for at der ikke kommer meget high-end lyd
ud af dem, er han tilsyneladende godt tilfreds "helt fantastisk". Og det er vel i sidste ende det det drejer sig om, altså at finde noget udstyr man
kan glæde sig over i lang tid frem over.<o:p></o:p></SPAN>

<SPAN style="FONT-SIZE: 8.5pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Verdana">Nogle går kun efter lyden, andre kun efter ”look’et”... hvad angår
mig selv!!... helst lidt fra begge verdener tak <o:p></o:p></SPAN>

<SPAN style="FONT-SIZE: 8.5pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Verdana">Mvh<o:p></o:p></SPAN>

<SPAN style="FONT-SIZE: 8.5pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Verdana">Jesper<o:p></o:p></SPAN>

Den primeare du har hørt dem på er slet ikke den samme som de nyere modeller tag ned i kt radio og hør dem med den dyreste integrarede tro
mig det er anstrengelserne vær.

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Sendt: 27 December 2007 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Hvad med Audia, måske?
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

Jokerman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 27 December 2007 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

Hej
Jeg har lyttet til dem med både en Electrocompaniet intg. og en McIntosh ma6900(! - den mindste intg) Og jeg er helt sikkert mest til Mcintoshen som jeg synes gjorde det rigtigt godt. Med et lydbillede som var helt fantastisk.
Electrocompaniet var også god. Men ikke helt i samme klasse, mener det var en ældre sag(! - ECI3 måske), men er ikke sikker.

Men jeg ville ihvertfald kigge nærmere på McIntosh og måske også nærmere på Marantz Premium serie, som jeg kunne tænke mig at lytte til på netop L3erne..

Held og lykke med valget..

Mvh Mikael

Batemandk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Sendt: 27 December 2007 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Hej og tillykke med dine L3'ere

Det er også en af mine favoritter. Jeg havde den til låns i nogle dage og spillede da på en Musical Fidelity A5. Den gjorde det rigtig godt syntes. Det gode ved den forstærker er, at den er indenfor budget og har et pivfrækt design ( syntes jeg ) Og så er der ofte en til salg på brugtmarkedet. til ca. 10.000,- Så er der også penge til en matchende forstærker evt.?

Mvh Tim

Til top Vis Batemandk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batemandk

tototo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 December 2007 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

Hegel H 200.

Den vil passe super godt  til L3

http://www.hegel.com/h200.htm

Til top Vis tototo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tototo

Milca15
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 December 2007 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Lyder som om Mcintosh er værd at prøve. Ved dog ikke rigtig om jeg skal grine eller græde når jeg ser den. For magen til "Amerikaner svin" skal men da lede længe efter. Men ok... det er jo det indre der tæller i sidste ende.

Mht. Musical Fidelity så vil jeg da give dig ret... den ser rigtig fin ud. Men det bliver nok ikke sådan en da jeg ikke ved hvor henne jeg kan låne den (bor i Odense!).

Har fri imorgen... så jeg vender frygtelig tilbage med ny info når jeg har lånt noget spændnde gear.

Mvh

Jesper

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes