| Forfatter |
|
Brutalis47 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 304
|
| Sendt: 05 Marts 2008 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej hvad skal man vælge, hvis man skal trække et par tunge satelitter og man samtidig gerne vil have en lidt varm lyd...?? Har kikket på ovenstående, men er også åben for andre alternative.. op til måske 15000,- p.s.Synes lyngdorf spiller for klinisk, men det kan være der er nogen der har en anden oplevelse.
brutalis
__________________ Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
"Hellere Rund & Glad end ingen aftensmad".
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 05 Marts 2008 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyngdorf er notorisk kendt for at være klinisk.
Thule er et godt bud på noget der er til den varme side. Atoll IN 100 kan også anbefales. Sidstnævnte har masser af muskler og er ganske seriøst opbygget som en dual mono konstruktion. Prisen er også fornuftig på ca. 7.000,- __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 05 Marts 2008 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv en SDAI 2175, og klinisk vil jeg ikke ligefrem kalde den. Men det kommer jo an på resten af dit setup. Hjemme hos mig, lyder den fortræffelig. Har bl.a. selv haft B-150 og B-250 + monoblokke, Marantz og Primare hjemme. Jeg vendte altid tilbage til SDAI 2175. Den giver mig den rette "live" fornemmelse. Jeg føler, at jeg er til stede, og får musikken serveret som den er. Faktisk spiller Dave Grohl i min stue lige nu!  . Selvfølgelig vil jeg gerne have PassLabs og alt det tunge grej, men jeg synes generelt, man får meget for pengene ved køb af Lyngdorf. Den er hudløs ærlig, men direkte klinisk? Nej...
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
tossi Branchemedlem

Produktions tekniker, Lyngdorf Audio A/S
Bruger siden: 03 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 501
|
| Sendt: 05 Marts 2008 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Syntes ikke at Lyngdorf er klinisk, men det kommer jo lidt an på hvad man ligger i det ord, for mig er det meget negativt ladet ord. Lyngdorf spiller det der er på pladen hverken mere eller mindre. Men har ikke oplevet at det bliver trætende som mange anlæg der har tedens til at være analytiske, for der ender man gerne op med 6-7 plader som man kan holde ud og høre og resten bliver smidt væk....Sådan som jeg specielt har oplevet mit anlæg er en fantatisk evene til at spille hvad der er på pladerne, men ikke sådan at de "dårliger" ikke er til at holde ud og høre på langt fra.
|
| Til top |
|
| |
Brutalis47 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Marts 2008 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har efter nøje overvejelsebesluttet ikke at købe lyngdorf..Jeg mener at kunne genkende hans roomperfect fra datiden equalisere,, det var det i hifi kredse dengang vi sagde var bandlyst..ingen tonekontroller, ingen reguleringsmuligheder.. Nu skal vi ligge og måle og regere fordi det er selvfølgelig ikke produktet den er gal med.. vi skal justere os ud af problemerne.. Jeg mener personligt at det er et skråplan at komme ind på. Hør engang hvordan f.eks. et sæt fra Thorhauge lyder (for/effekt) Lav en sammenligning hvis i har mulighed for dette. Læg mærke til den musikalitet der fremkommer. Lyngdorf kan bestemt bruges.. til surrerundt (tv/film) ikke til seriøst hifi....  mvh brutalis
__________________ Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 08 Marts 2008 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan ikke lige forstå "Lyngdorf kan bestemt bruges.. til surrerundt (tv/film) ikke til seriøst hifi....", Lyngdorf laver ikke surrerundt (men der er
noget på vej) og netop Lyngdorf kend for at lave digital eq der virker (Lyngdorf vinder jo test på test)
|
| Til top |
|
| |
Brutalis47 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Marts 2008 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Kan ikke lige forstå "Lyngdorf kan bestemt bruges.. til surrerundt (tv/film) ikke til seriøst hifi....", Lyngdorf laver ikke surrerundt (men der er
noget på vej) og netop Lyngdorf kend for at lave digital eq der virker (Lyngdorf vinder jo test på test)  |
|
|
Hej er vi ikke enige om at eq er bandlyst i seriøst hifi..Hvor kom det fra at vi ikke skulle have bas og treble på vore forforstærkere..Hvis dit anlæg er seriøst nok behøver du jo ikke at justere op og ned på dit grej...  P.s. fordi den vinder i test er jo ikke ensbetydende med at det er det eneste der duer...vel... Der er masser af udstyr der er blevet udråbt til den største opfindelse siden ilden og hjulet...(eks.Holfi) men så bliver det hverdag igen.. Så det der lyngdorf det bliver en holfi om igen...lad os nu se..  __________________ Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 08 Marts 2008 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selv om anlæget er seriøst nok, så er rummet det mange gange det ikke, og det er her at Lyngdorf digital eq system komme ind i bilde, og
Lyngdorf digital eq system er betydlig mere fin følgen en bas og treble justring, og lange overgår den gammldavs analog eq system.
Og hvorfor er det altid hos Lyngdorf at lyden er beste på div. messe, selfølig fordi at det er det enste system der er afpasset rummet.
|
| Til top |
|
| |
Brutalis47 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Marts 2008 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Selv om anlæget er seriøst nok, så er rummet det mange gange det ikke, og det er her at Lyngdorf digital eq system komme ind i bilde, og
Lyngdorf digital eq system er betydlig mere fin følgen en bas og treble justring, og lange overgår den gammldavs analog eq system.
Og hvorfor er det altid hos Lyngdorf at lyden er beste på div. messe, selfølig fordi at det er det enste system der er afpasset rummet. |
|
|
nu er det ikke hvergang der er hifimesse at lyngdorf er bedste lyd på stand. Kan du huske at et firma der hedder mictor. havde bedste lyd i 2006 i københavn..Nu er rummene på messer meget forskellige..Jeg kan da huske at densen havde en meget flot stand med forstærkere sat sammen og der var vel for sammenlagt 500000,- og det var samme år den dårligste lyd..Det er måske ikke fordi densen er dårlig, men de fik bare et dårligt rum..Det kunne være de skulle have lånt lyngdorfs roomperfect..  men de vil helst klare sig efter gammelt koncept.. Nu er digital lyd jo af mange årsager ikke det mest afslappende at høre på. Det har du sikkert erfaret..B&O bruger også en form for rumkorrektion, det gør jo ikke deres lyd til den mest ophidsende..vel..  __________________ Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
|
| Til top |
|
| |
Iron Man Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 08 Marts 2008 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
1. Man kan undlade at bruge "Room Perfect". 2175 har i øvrigt slet ikke Room perfect.
2. Uanset hvor dyrt dit anlæg er, så er rummets påvirkning den samme på godt og ondt.
|
| Til top |
|
| |
Coolzone Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 246
|
| Sendt: 08 Marts 2008 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ikke room perfect i en lyngdorf SDA 2175 eller SDAI 2175
|
| Til top |
|
| |
Brutalis47 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Marts 2008 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Iron Man skrev:
1. Man kan undlade at bruge "Room Perfect". 2175 har i øvrigt slet ikke Room perfect.
2. Uanset hvor dyrt dit anlæg er, så er rummets påvirkning den samme på godt og ondt.
|
|
|
Det er jeg med på, men så skulle jeg have sat den ind under nyt emne.  Det var fordi jeg igår stiftede bekendtskab med det...og jeg fandt ud af at det bare ikke er mig...  __________________ Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 08 Marts 2008 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan god husk Densen´s 500000,- kr. demo det år, de vise selfølig at rummet var noget skod (selv om Densen bruger samme rum år efter år),
men nok mere at man altid bruget de forkerte højtaler til Densen, noget som hverken 500000,- kr eller et andet rum ville kunne lave om på.
Der er faktis nogle mærker der kan få digital lyd til ikke at lyde hårdt, se bare hvordan at MERIDIAN har løst problmet, og det er nok i samme
klasse at vi skal finde Lyngdorf.
|
| Til top |
|
| |
Iron Man Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 08 Marts 2008 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay...... Grundlæggende synes jeg dog det er forkert at sammenligne Room perfect med treble og bass knappen.
Men et anlæg som spiller med perfekte kurver bliver man ikke nødvendigvis gladere for. De gange jeg har hørt Room perfect, synes jeg det fjernede det som gjorde "sjov" at lytte til. Så skidt da med, at der er et par dB for meget bass 
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 08 Marts 2008 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, "Så skidt da med, at der er et par dB for meget bass" så kunne du bare havde køber et sæt Vienne højtaler
Men folk der gå 1000% op i HIGH-END, har jo en separat rum, som igen er bliver justere akustiken for en formune, selv plade studier gør menge
ud af få rummet akustikken justere.
Og selfølig skal man ikke bruge "Room perfect" hvis man har et rum som er næste akustiske korrekt, men "Room perfect" er lavet til folk men
normale stuer.
|
| Til top |
|
| |
ApogeeStage Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 08 Marts 2008 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan være at din beslutning bliver overhalet indenom ... det ser ud til at Thule har problemer! Se nyheden på hifi-klubbens hjemmeside.
Det er hamrende ærgerligt - de har produceret virkelig gode produkter der har flyttet pris/lydkvalitetesforholdet i den rigtige retning. Og så er det jo rigtig dansk hifi... suk. Vi må håbe de kan finde en måde at komme på højkant igen.
|
| Til top |
|
| |
discipline Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 46
|
| Sendt: 08 Marts 2008 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Room perfect retter jo grundlæggende de skavanker, som der er i lytterummet og derved bliver det jo højttalerne og det øvrige anlæg man reelt lytter til.
Bassen bliver jo meget korrekt og kan nogle gange virke lidt kedelig afhængig af kombination af højttalere. Det gør dog, at man ikke længere behøver bekymre sig om at få selv store højttalere til at spille ordentligt selv om de står helt op ad bagvæggen!
Det er slut med at stille højttalerne langt ud fra væggene og investere i dyre kabler for at tweake lyden (fordi lytterummet tilføjer for lidt eller for meget ved forskellige frekvenser) og det kan jo være kedeligt for mange. For nogen er det jo selve legen med anlægget der er mest spændene og ( desværre) ikke selve musikken som er det interessante
|
| Til top |
|
| |
Brutalis47 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2008 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
discipline skrev:
Room perfect retter jo grundlæggende de skavanker, som der er i lytterummet og derved bliver det jo højttalerne og det øvrige anlæg man reelt lytter til.
Bassen bliver jo meget korrekt og kan nogle gange virke lidt kedelig afhængig af kombination af højttalere. Det gør dog, at man ikke længere behøver bekymre sig om at få selv store højttalere til at spille ordentligt selv om de står helt op ad bagvæggen!
Det er slut med at stille højttalerne langt ud fra væggene og investere i dyre kabler for at tweake lyden (fordi lytterummet tilføjer for lidt eller for meget ved forskellige frekvenser) og det kan jo være kedeligt for mange. For nogen er det jo selve legen med anlægget der er mest spændene og ( desværre) ikke selve musikken som er det interessante |
|
|
Jamen det var så svaret... vi kan stoppe alle indkøb fremover,,, løsningen er roomperfect..ingen dyre kabler og ingen rykken frem og tilbage med højtalere og skiften af forgyldte sikringer og dæmpemateriale til højtalerfødder og deslige.. du altforbarmende tror i virkelig på det, så skal vi nok til at læse højt igen fra hifibiblen....jeg troede kun der var en gud.. det lyder som i tilbeder manden og hans ideer...Manden har jo også solgt cykler..det gik heller ikke.... __________________ Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
|
| Til top |
|
| |
discipline Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 46
|
| Sendt: 09 Marts 2008 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uanset hvad man mener om room perfect, så er det jo en kendsgerning, at det er lytterummet, som udgør det største problem for at man kan få den perfekte lyd.
Det gør det ikke ligegyldigt hvor gode højttalere, forstærkere osv man erhverver sig, men room perfect gør mere ved lytterummet end du nogensinde kan opnå ved kabler, m.m og det mener jeg faktisk er en kendsgerning man ikke kan diskutere! Om man synes om lyden fra det lader jeg være op til den enkelte, men søger man den mest korrekte lyd og det er lyden fra anlægget og ikke rummet man lægger mest vægt på, så er det vejen frem.
Det er ikke altid den mest korrekte lyd, som er mest spændende og lytte til og jeg siger ikke, at man ikke kan opnå god lyd på andre måder, men det her kan noget intet andet kan.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 09 Marts 2008 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brutalis47 skrev:
Jamen det var så svaret... vi kan stoppe alle indkøb fremover,,, løsningen er roomperfect..ingen dyre kabler og ingen rykken frem og tilbage med højtalere og skiften af forgyldte sikringer og dæmpemateriale til højtalerfødder og deslige.. du altforbarmende tror i virkelig på det, så skal vi nok til at læse højt igen fra hifibiblen....jeg troede kun der var en gud.. det lyder som i tilbeder manden og hans ideer...Manden har jo også solgt cykler..det gik heller ikke....
|
|
|
Gaaab!!! Du snakker som du har forstand til!
Du kan i dag ikke købe en surroundforstærker, uden den har en digital equalizer oveni. Der kommer også flere og flere rumkorrektions systemer til HTPC'er, ligesom de mest avancerede subwoffere også har den slags. Rumkorrektion er kommet for at blive. Lyngdorf er bare en af de førende på markedet, men der kommer flere til senere.
Grunden til at en equalizer var noget skidt i gamle dage, var at man ændrede på fasen når man benyttede den. Dette sker ikke med de digitale systemer.
|
| Til top |
|
| |