Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 19:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Rotel 1080+B&w 803s? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nissehn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 23 Februar 2009 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen.

Jeg har fornyligt købt nye højttalere(b&w 803s) som for tiden bliver drevet af en Denon avr-2808. Jeg kunne godt tænke mig at koble en effektforstærker på receiveren, så jeg får lidt mere power, men jeg ved ikke helt hvad jeg skal gå efter.

Jeg har fået et tilbud på en Rotel RB-1080(2x200w 8ohm) demo til knap 8.000,- Men jeg ved ikke om den kan drive mine 803s'ere? Jeg kører pt. ikke surround, så den skal bare bruges til almindelig stereo brug. Kan den klare det? eller er der måske andre amps til de penge, måske brugt?

Mange tak.

kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006
Sendt: 23 Februar 2009 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Prøv at kigge lidt på det forum jeg linker til her. Her står en masse om lige præcis B&W og Rotel. B&W og Rotel skulle være et super-match:

http://www.htguide.com/forum/index.php4?

Til top Vis kimC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimC

Nissehn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2009 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

Mange tak for linket, men jeg har dog set deres 'Club Rotel' tråd og synes ikke at jeg kan finde noget omkring lige nøjagtig 1080'eren og mine 803s'ere.

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 23 Februar 2009 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

Nissehn skrev:

Hej allesammen.

Jeg har fornyligt købt nye højttalere(b&w 803s) som for tiden bliver drevet af en Denon avr-2808. Jeg kunne godt tænke mig at koble en effektforstærker på receiveren, så jeg får lidt mere power, men jeg ved ikke helt hvad jeg skal gå efter.

Jeg har fået et tilbud på en Rotel RB-1080(2x200w 8ohm) demo til knap 8.000,- Men jeg ved ikke om den kan drive mine 803s'ere? Jeg kører pt. ikke surround, så den skal bare bruges til almindelig stereo brug. Kan den klare det? eller er der måske andre amps til de penge, måske brugt?

Mange tak.

Har haft en 1080, samt B&W 604s2,og det lød helt kanon!.

Hvis 1080 eren er brugt så synes jeg 8000 er for meget. Jeg solgte min for 6500

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen

Nissehn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2009 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

Demo'en står i fona her i Århus og af hvad jeg fik fortalt, så har den ikke spillet ret meget.

Hvor krævende tror du at 803s er i forhold til 604s2? Jeg har også set på nogle 1091 monoblokke på dba. Er de noget værd?

timur
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 Februar 2009 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

En af mine venner har spændt en Rotel effekt, tror det er modellen mindre end den du har kigget på, foran sine B&W 703, og den klarer det udemærket.

Om 803s er sværere at drive end 703 ved jeg ikke så meget om.

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 23 Februar 2009 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Nissehn skrev:

Demo'en står i fona her i Århus og af hvad jeg fik fortalt, så har den ikke spillet ret meget.

Hvor krævende tror du at 803s er i forhold til 604s2? Jeg har også set på nogle 1091 monoblokke på dba. Er de noget værd?

Kender ikke 1091, men tror du ikke200W ren styrke kan tøjle et par 803 ere, jeg ved det ikke, mne tror det

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 23 Februar 2009 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

Den rotel kan godt trække de 803 uden problemer. Desuden så lyder 1080 og 1090 bedre end deres nyere icepower i mine ører. Også monoblokkene, men blot min mening.

Rotel's produkter er generelt meget strømstærke. Jeg mener også at 803 har en følsomhed på 90db. Så intet problem.

Henrik 1307
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 23 Februar 2009 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

Jeg har læst flere steder at Rontel har et løst hold på bass enheden/slipper lidt grebet omkring bassen......

Værd at læse på ,hvis du aligevel skal ud og ofre 8000,- bob på brugt udstyr....

Kig eventuelt mod Parasound Halo A21/23 det er en seriøs forstærker i ny modernet design......
Jeg hade fundet en Demo model i UK, men den er væk nu... piv ærgligt kostede kun 1150£ ~10k

A23 kan fåes til 700£ ny og sikkert billigere hvis man finder en demo model (finder man 2 demo kan man sætte en til hver HT gad jeg godt.), jeg brugte google til at finde den som nu er solgt...Bahh ville gerne ha haft den hjem i stuen...

Henrik

Til top Vis Henrik 1307's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik 1307

Nissehn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2009 kl. 01:21 | IP-adresse registreret  

Dpetersen, har du hørt de amps op imod hinanden?  hvis ja, hvad syntes du om den(m)

Rotte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 24 Februar 2009 kl. 07:40 | IP-adresse registreret  

Hvis man kigger på de reklamebilleder B&W har af deres udstyr på hjemmesiden, så spiller de tit sammen med Rotel (eller også Classe, hvis det skal være rigtig fancy)
B&W selv, mener åbenbart, at det er et godt match.

http://www.bowers-wilkins.co.uk/display.aspx?infid=761

http://www.bowers-wilkins.co.uk/display.aspx?infid=760

Til top Vis Rotte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rotte

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 24 Februar 2009 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

Nissehn skrev:
Dpetersen, har du hørt de amps op imod hinanden?  hvis ja, hvad syntes du om den(m)

Jeg har selv haft 1090 i sin tid og var meget glad for den. Nogle mener faktisk at 1080 er mere finkornet end 1090 og altså derved er bedre lyd men har ikke så mange kræfter.

Da 1091 lige kom frem, der hørte jeg dem nede ved Activ Hifi i Esbjerg. Det var vist det første sted den daværende importør ( radio activ ) lavede en demonstration af de nye produkter.

Bunden er mere stram på 1091, men resten kan ikke hamle op med hverken 1080 eller 1090 efter min mening. Det blev desuden demonstreret på de også dengang nye JM-Lab 1037 BE. Men de har jo også ændret sig et par gange siden.

Men nu er jeg jo en der hellere vil have komplet sammenhæng fra top til bund end at finde noget der er bedre på et punkt og resten så falder igennem. Men hver sin smag. Jeg kan i hvert fald godt stå inde for at Rotel's 1080 ikke er et forkert køb, og at der ikke kommer til at mangle kræfter samtidig med at hele lydbilledet hænger sammen.

Men prøv den med hjem og gør din egen konklusion.

Nissehn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2009 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Rotte, mange tak for linksne :)

DPetersen, mjah. Det er bare det, at de ikke vil låne mig den med hjem. Som fona-manden sagde sidst jeg var dernede, så laver de ikke hjemmedemoér længere, så jeg skulle tage mine højttalere med derned, hvis jeg skulle høre dem sammen. Sikke noget pjat, så vil jeg hellere finde en anden butik.. Men jeg må lige snakke med dem igen, for det kan ikke passe at man skal købe det for at prøve det.

FunkyMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2005
Sendt: 24 Februar 2009 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Hey Nissehn og andre,

Jeg har netop B&W 803s og rotel 1080 og jeg kan kun sige at de spiller rigtigt godt sammen. Jeg har prøvet at koble 1080'en sammen med et sæt Dali Helicon 400 og Dali Euphonia MS4 og der kunne lyden blive for skarp. Sammenlignet med Dali'erne er 803s'en sammen med 1080 meget behagligere og sammenhæengende at lytte til - jeg kan kun anbefale den konstelation.

Til spørgsmålet om rotel'en er kraftig nok, så vil jeg sige ja. Prøv også at se denne test http://www.stereophile.com/solidpoweramps/608/index.html, hvor den bliver koblet sammen med et sæt B&W 800.

Til top Vis FunkyMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FunkyMan

Nissehn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2009 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

FunkyMan,

Fedt! Det var jo lige præcis det jeg søgte.  Hvad har du ellers i dit setup?(cd-afspiller, for-forstærker etc.)

Men, der er jo ellers ikke ret meget andet at gøre end at købe den  Jeg har læst flere reviews af 1080'ern og de har været meget positive. Folk virker også meget glade for 1080'ern

FunkyMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2005
Sendt: 12 April 2009 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Nissehn,

Jeg har Rotel ra-06 som forforstaerker og marantz 5001 ose cd afspiller (vil gerne skifte den ud med en rotel cd afspiller).

Kobte du 1080'eren?

mvh
Funky
Til top Vis FunkyMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FunkyMan

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Sendt: 12 April 2009 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Henrik 1307 skrev:
Jeg har læst flere steder at Rontel har et løst hold på bass enheden/slipper lidt grebet omkring bassen......

Værd at læse på ,hvis du aligevel skal ud og ofre 8000,- bob på brugt udstyr....

Kig eventuelt mod Parasound Halo A21/23 det er en seriøs forstærker i ny modernet design......
Jeg hade fundet en Demo model i UK, men den er væk nu... piv ærgligt kostede kun 1150£ ~10k

A23 kan fåes til 700£ ny og sikkert billigere hvis man finder en demo model (finder man 2 demo kan man sætte en til hver HT gad jeg godt.), jeg brugte google til at finde den som nu er solgt...Bahh ville gerne ha haft den hjem i stuen...

Henrik

Rotel forstærkere generelt har ikke et løst tag i bassen. jeg vil snarere sige tværtimod. Rotel RB-1080 er i mine ører et rigtig godt match til B&W's 800 serie: de gør det ganske fornuftigt, uden at koste en rumraket.
Parasound A21/23 oplever jeg som en anelse mørkere i lyden overall, og vil også være absolut kapabel at smide på omtalte B&W.

Hygge,
Brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes