| Forfatter |
|
RuneH Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 05 April 2004 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
System: Denon AVR-1400, JBL 3 vejs fronthøjttalere.
Jeg er ikke den store HIFI entusiast, så har ikke den vilde forstand på dette.
Da jeg købte dette sæt, for godt 3-4 år siden, var bassen meget mere livlig og dynamisk. I dag er lyden flad og der er næsten ingen bas, er rimelig sikker på at højtalernes bas enheder ikke er brændt af, men ved som sagt ikke det vilde om emnet.
Kan jeg have slået en funktion fra i min reciever? Eller kan det være noget helt andet?
På forhånd tak.
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1195
|
| Sendt: 05 April 2004 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
RuneH Forum Bruger

|
| Sendt: 05 April 2004 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, rummet er det samme med ok afstand fra væggen.
|
| Til top |
|
| |
Kim F. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1618
|
| Sendt: 06 April 2004 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det ikke noget med at man skal efterspænde enhederne en gang i mellem? Det kan jo være der er kommet et lille hul mellem enheden og kammeret, så lufttrykket ikke er lige så kraftigt som det var oprindeligt?
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 06 April 2004 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at skifte kondensatorene i delefiltret!
|
| Til top |
|
| |
Kenneth K. Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 281
|
| Sendt: 06 April 2004 kl. 01:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv erfaret at efterspænding af enhederne virkelig gav smæk for skillingen  . Bare husk at krydsspænde.
vh,
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1149
|
| Sendt: 07 April 2004 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kenneth K. skrev:
Jeg har selv erfaret at efterspænding af enhederne virkelig gav smæk for skillingen . Bare husk at krydsspænde.
vh, Kenneth |
|
|
Hvordan efterspænde? Skal man så "åbne" højttalerne og spænde skruerne lidt..?
Hvad er at krydsspænde? 
Mvh. /Malik
|
| Til top |
|
| |
Kenneth K. Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 281
|
| Sendt: 07 April 2004 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
flaz skrev:
Hvordan efterspænde? Skal man så "åbne" højttalerne og spænde skruerne lidt..?Hvad er at krydsspænde?
Mvh./Malik
|
|
|
Nej, det er meget nemt. Du efterspænder bare de skruer som holder enhederne. Du skal selvfølgelig kun spænde dem hvis de er løse og ikke bare mose dem ned...
Krydsspænde, f.eks. spænder du den øverste skrue lige indtil du kan mærke den "bidder" lidt. Derefter spænder du den nederste på samme måde. Altså du krydser over og spænder den modsatte skrue. Derefter kan du spænde den skrue ved siden af den første du spændte. Spænd alle skruerne den måde hele vejen rundt. Det vigtige er at du spænder lidt af gangen og ikke maser en skrue helt i bund, i et huk. Så risikerer du at det hele bliver skævt.
vh,
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1149
|
| Sendt: 07 April 2004 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kenneth K. skrev:
flaz skrev:
Hvordan efterspænde? Skal man så "åbne" højttalerne og spænde skruerne lidt..?Hvad er at krydsspænde? Mvh./Malik
|
|
|
Nej, det er meget nemt. Du efterspænder bare de skruer som holder enhederne. Du skal selvfølgelig kun spænde dem hvis de er løse og ikke bare mose dem ned...
Krydsspænde, f.eks. spænder du den øverste skrue lige indtil du kan mærke den "bidder" lidt. Derefter spænder du den nederste på samme måde. Altså du krydser over og spænder den modsatte skrue. Derefter kan du spænde den skrue ved siden af den første du spændte. Spænd alle skruerne den måde hele vejen rundt. Det vigtige er at du spænder lidt af gangen og ikke maser en skrue helt i bund, i et huk. Så risikerer du at det hele bliver skævt.
vh, Kenneth |
|
|
Ahhh okay sådan...perfekt! tak for svaret..jeg må se om mine højttalere trænger til en lille spænder 
Mvh. /Malik
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 07 April 2004 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror nu ikke efterspænding giver den helt store effekt. Har selv prøvet uden at opleve nogen forskel. Er der måske en equalizer/bas-boost funktion i din reciever som du er kommet til at slå fra?
|
| Til top |
|
| |
RuneH Forum Bruger

|
| Sendt: 07 April 2004 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
| Jeg tror nu ikke efterspænding giver den helt store effekt. Har selv prøvet uden at opleve nogen forskel. Er der måske en equalizer/bas-boost funktion i din reciever som du er kommet til at slå fra? |
|
|
Det er det jeg ikke ved! Så skal det være ved en fejltagelse, har gennemsøgt og afprøvet alle mine knapper på reciever. Og jeg tror ikke at bas diskanterne er sprunget/brændt af, for de bevæger sig stadig men bare på mega lav styrke!!!!
|
| Til top |
|
| |