Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 22:11   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: WMV HD lyd digitalt til receiver? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Johansen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 173
Sendt: 11 Juli 2004 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Er det muligt at overfører lyden fra en WMV HD film til ens receiver digitalt. Så man stadig væk får 5.1?

Jeg har set at der er andre på sitet der kun får stereo med deres onboard lydkort med nforce chipset, det gør jeg også selv. Er det muligt at gøre det med et sådan lydkort?

Og hvis der er nogen der kan, hvilke?



__________________
Mvh.
J. K. Johansen
Til top Vis Johansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Johansen Besøg Johansen's Websted
 
C K N
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 771
Sendt: 13 Juli 2004 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Der er ikke nogen surroundreciever (mig bekendt) der kan dekode WMV (audio) Derfor må det være dit lydkort der skal gøre det. Det må vel fungere lidt på samme måde som DVD-A, hvor afspilleren dekoder hver enkelt kanal, og så sender det over til forstærkeren. Dvs. at dit lydkort skal have 6-8 udgange for at kunne sende lyden. Det kan godt lade sig gøre, men ikke med nForce.
Eller er der noget jeg har misforstået? Jeg bruger selv nForce.

Jeg vil da mere at de fleste surround-lydkort kan dekode dette signal?



__________________
Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
Til top Vis C K N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C K N Besøg C K N's Websted
 
Johansen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 173
Sendt: 13 Juli 2004 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

Jeg tænkte om man ikke kunne få en et lydkort som dekoder lyden, og der efter indkoder lyden til DD eller DTS, og sender den udgennem en digital udgang?

Så man kan brugen en receiver uden analog-surround indgange.



__________________
Mvh.
J. K. Johansen
Til top Vis Johansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Johansen Besøg Johansen's Websted
 
ctacta
Lukket konto
Lukket konto


Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1866
Sendt: 14 Juli 2004 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

C K N skrev:

Der er ikke nogen surroundreciever (mig bekendt) der kan dekode WMV (audio) Derfor må det være dit lydkort der skal gøre det. Det må vel fungere lidt på samme måde som DVD-A, hvor afspilleren dekoder hver enkelt kanal, og så sender det over til forstærkeren. Dvs. at dit lydkort skal have 6-8 udgange for at kunne sende lyden. Det kan godt lade sig gøre, men ikke med nForce.
Eller er der noget jeg har misforstået? Jeg bruger selv nForce.

Jeg vil da mere at de fleste surround-lydkort kan dekode dette signal?

Jo, Denon fremviste en model der er ret hidsig på CES 2004 i januar, nok kun på det amerikanske og japanske marked, hvis den er landet. Det er en af mange producenter som tager WMA til sig. Den håndterer bl.a. WMA og WMAPro.

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta
 
C K N
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 771
Sendt: 15 Juli 2004 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:
C K N skrev:

Der er ikke nogen surroundreciever (mig bekendt) der kan dekode WMV (audio) Derfor må det være dit lydkort der skal gøre det. Det må vel fungere lidt på samme måde som DVD-A, hvor afspilleren dekoder hver enkelt kanal, og så sender det over til forstærkeren. Dvs. at dit lydkort skal have 6-8 udgange for at kunne sende lyden. Det kan godt lade sig gøre, men ikke med nForce.
Eller er der noget jeg har misforstået? Jeg bruger selv nForce.

Jeg vil da mere at de fleste surround-lydkort kan dekode dette signal?

Jo, Denon fremviste en model der er ret hidsig på CES 2004 i januar, nok kun på det amerikanske og japanske marked, hvis den er landet. Det er en af mange producenter som tager WMA til sig. Den håndterer bl.a. WMA og WMAPro.

Ja, men hvis man nu ikke ejer sådan en Denon-dims, så er det lydkortet i maskinen der skal dekode? Korrekt? Og det kan nForce 2 (realtek 650) ikke, da det kræver flere analoge udgange.
Så man skal vel have lydkort som fx. M-Audio Revolution 7.1 eller AudioTrak Prodigy 192 og en fuing masse kabler...



__________________
Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
Til top Vis C K N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C K N Besøg C K N's Websted
 
ctacta
Lukket konto
Lukket konto


Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1866
Sendt: 15 Juli 2004 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

Hej C.K.N.

Det har du helt ret i, jeg reagere kun på udtalelsen om at der umiddelbart ikke var nogle recievere der kunne tage WMA/WMApro direkte  WMVhd er primært "kun" optaget i 5.1, så 6 kabler skal der til via 4 mini-jack stik. 

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta
 
KimN
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Juli 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 16 Juli 2004 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

Der skulle også være en Pioneer forstærker, som skulle kunne klare det.

Nu skriver du ikke noget om, hvordan du har forbundet din PC og forstærker (analogt eller digitalt via SPDIF). Jeg har prøvet et filter, som konverterer fra WMA til DD5.1 og sender det videre til forstærkeren via SPDIF. Jeg kunne få det til at virke med Window Media Player Classic - men ikke med WMP9 (endnu). Bemærk, at Classic ikke kan afspille WMV med DRM (copyright protection). Kvaliteten af den konverterede lyd er nok ikke på rigtig DD5.1 niveau - men det er bedre end ingenting.

Programmet hedder AC3Filter og du kan læse om det på følgende tråd i AVS-forummet:

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?s=&threadi d=403818

Du bør læse tråden igennem og hente den seneste/nyeste version (5).

Med venlig hilsen

Kim Nicolajsen

Til top Vis KimN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KimN
 
Johansen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 173
Sendt: 18 Juli 2004 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

Hej Kim

Mange tak for hjælpen, skiven endelig hvis du får det til at virke med WMP9.



__________________
Mvh.
J. K. Johansen
Til top Vis Johansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Johansen Besøg Johansen's Websted
 
outofsync
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 372
Sendt: 10 August 2004 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

 

MSI bundkort har nogle gange 'on the fly' encoding. Det er en løsning mange bruger.

Nicholas

 



__________________
Læst i forummet:
"Metallerne i kablerne er simpelt hen tappet for elektroner - der er kun atomkernerne tilbage når man køber et kabel"

Til top Vis outofsync's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af outofsync Besøg outofsync's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes