| Forfatter |
|
Johansen Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 173
|
| Sendt: 11 Juli 2004 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det muligt at overfører lyden fra en WMV HD film til ens receiver digitalt. Så man stadig væk får 5.1?
Jeg har set at der er andre på sitet der kun får stereo med deres onboard lydkort med nforce chipset, det gør jeg også selv. Er det muligt at gøre det med et sådan lydkort?
Og hvis der er nogen der kan, hvilke? __________________ Mvh.
J. K. Johansen
|
| Til top |
|
| |
C K N Forum Bruger


Bruger siden: 26 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 771
|
| Sendt: 13 Juli 2004 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ikke nogen surroundreciever (mig bekendt) der kan dekode WMV (audio) Derfor må det være dit lydkort der skal gøre det. Det må vel fungere lidt på samme måde som DVD-A, hvor afspilleren dekoder hver enkelt kanal, og så sender det over til forstærkeren. Dvs. at dit lydkort skal have 6-8 udgange for at kunne sende lyden. Det kan godt lade sig gøre, men ikke med nForce. Eller er der noget jeg har misforstået? Jeg bruger selv nForce.
Jeg vil da mere at de fleste surround-lydkort kan dekode dette signal? __________________ Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
|
| Til top |
|
| |
Johansen Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 173
|
| Sendt: 13 Juli 2004 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tænkte om man ikke kunne få en et lydkort som dekoder lyden, og der efter indkoder lyden til DD eller DTS, og sender den udgennem en digital udgang?
Så man kan brugen en receiver uden analog-surround indgange. __________________ Mvh.
J. K. Johansen
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 14 Juli 2004 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
C K N skrev:
|
Der er ikke nogen surroundreciever (mig bekendt) der kan dekode WMV (audio) Derfor må det være dit lydkort der skal gøre det. Det må vel fungere lidt på samme måde som DVD-A, hvor afspilleren dekoder hver enkelt kanal, og så sender det over til forstærkeren. Dvs. at dit lydkort skal have 6-8 udgange for at kunne sende lyden. Det kan godt lade sig gøre, men ikke med nForce. Eller er der noget jeg har misforstået? Jeg bruger selv nForce.
Jeg vil da mere at de fleste surround-lydkort kan dekode dette signal?
|
|
|
Jo, Denon fremviste en model der er ret hidsig på CES 2004 i januar, nok kun på det amerikanske og japanske marked, hvis den er landet. Det er en af mange producenter som tager WMA til sig. Den håndterer bl.a. WMA og WMAPro.

|
| Til top |
|
| |
C K N Forum Bruger


Bruger siden: 26 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 771
|
| Sendt: 15 Juli 2004 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
C K N skrev:
|
Der er ikke nogen surroundreciever (mig bekendt) der kan dekode WMV (audio) Derfor må det være dit lydkort der skal gøre det. Det må vel fungere lidt på samme måde som DVD-A, hvor afspilleren dekoder hver enkelt kanal, og så sender det over til forstærkeren. Dvs. at dit lydkort skal have 6-8 udgange for at kunne sende lyden. Det kan godt lade sig gøre, men ikke med nForce. Eller er der noget jeg har misforstået? Jeg bruger selv nForce.
Jeg vil da mere at de fleste surround-lydkort kan dekode dette signal?
|
|
|
Jo, Denon fremviste en model der er ret hidsig på CES 2004 i januar, nok kun på det amerikanske og japanske marked, hvis den er landet. Det er en af mange producenter som tager WMA til sig. Den håndterer bl.a. WMA og WMAPro.

|
|
|
Ja, men hvis man nu ikke ejer sådan en Denon-dims, så er det lydkortet i maskinen der skal dekode? Korrekt? Og det kan nForce 2 (realtek 650) ikke, da det kræver flere analoge udgange. Så man skal vel have lydkort som fx. M-Audio Revolution 7.1 eller AudioTrak Prodigy 192 og en fu ing masse kabler...  __________________ Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 15 Juli 2004 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej C.K.N.
Det har du helt ret i, jeg reagere kun på udtalelsen om at der umiddelbart ikke var nogle recievere der kunne tage WMA/WMApro direkte WMVhd er primært "kun" optaget i 5.1, så 6 kabler skal der til via 4 mini-jack stik. 
|
| Til top |
|
| |
KimN Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 16 Juli 2004 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der skulle også være en Pioneer forstærker, som skulle kunne klare det.
Nu skriver du ikke noget om, hvordan du har forbundet din PC og forstærker (analogt eller digitalt via SPDIF). Jeg har prøvet et filter, som konverterer fra WMA til DD5.1 og sender det videre til forstærkeren via SPDIF. Jeg kunne få det til at virke med Window Media Player Classic - men ikke med WMP9 (endnu). Bemærk, at Classic ikke kan afspille WMV med DRM (copyright protection). Kvaliteten af den konverterede lyd er nok ikke på rigtig DD5.1 niveau - men det er bedre end ingenting.
Programmet hedder AC3Filter og du kan læse om det på følgende tråd i AVS-forummet:
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?s=&threadi d=403818
Du bør læse tråden igennem og hente den seneste/nyeste version (5).
Med venlig hilsen
Kim Nicolajsen
|
| Til top |
|
| |
Johansen Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 173
|
| Sendt: 18 Juli 2004 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kim
Mange tak for hjælpen, skiven endelig hvis du får det til at virke med WMP9. __________________ Mvh.
J. K. Johansen
|
| Til top |
|
| |
outofsync Forum Bruger


Bruger siden: 24 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 372
|
| Sendt: 10 August 2004 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
MSI bundkort har nogle gange 'on the fly' encoding. Det er en løsning mange bruger.
Nicholas
__________________ Læst i forummet:
"Metallerne i kablerne er simpelt hen tappet for elektroner - der er kun atomkernerne tilbage når man køber et kabel"
|
| Til top |
|
| |