| Forfatter |
|
Madhouse Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 290
|
| Sendt: 27 Juli 2004 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er på udkig efter et HTPC kabinet og har fundet følgende som jeg synes godt om: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=65013 Der er dog det problem at jeg har tre harddiske som skal i kabinettet, hvilket ovenstående ikke har plads/holdere til. Kender I til nogle HTPC kabinetter som kan tage tre harddiske og samtidig også ATX bundkort. Jeg har desuden en rimelig stor køler (Thermalright SLK800), som der gerne skulle være plads til.
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 27 Juli 2004 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
C K N Forum Bruger


Bruger siden: 26 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 771
|
| Sendt: 27 Juli 2004 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Angående Ahanix DVine. Så er der meget spildplads på hver side af dvddrevet. Denne plads kan sagtens udnyttes, hvis du selv kan lave et ophæng til harddiskene.
En ulempe ved kabinettet er dog at der kun er plads til en microATX strømforsyning. Men der er plads til et almindelig ATX-bundkort. Fra oversiden af bundkortet til låget er der ca. 11,8 cm (hvis det kan hjælpe....) __________________ Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
|
| Til top |
|
| |
Krede :) Forum Bruger


Bruger siden: 21 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 398
|
| Sendt: 27 Juli 2004 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Madhouse Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 290
|
| Sendt: 28 Juli 2004 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil jeg kunne tilslutte nedenstående til en microATX strømforsyning, eller skal der en større til (mener at en 300 watt er minimum til GeForce 4 serien):
AMD Thoroughbred XP1700+@XP2400+ (12*166MHz FSB) Asus A7N8X Deluxe nForce2 bundkort 512 MB Kingston HyperX PC3000 DDR-Ram IBM Deskstar 80 GB PATA + 2*120GB SATA harddiske (+ en ekstern IBM Deskstar 40GB) Triplex Millenium Silver GeForce 4 Ti4200 128mb DDR-ram
Derudover skal der også en DVD brænder i.
|
| Til top |
|
| |
C K N Forum Bruger


Bruger siden: 26 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 771
|
| Sendt: 28 Juli 2004 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville nok anbefale en 300 watt, men det afhænger jo også af hvor strømstærk den er... Mener at have set en 300 watts PSU et eller andet sted...
Jeg har dog valgt den lidt mere ekstreme løsning. Har købt en 330 watts ATX PSU, et multikabel med 25 ledere, og så smidt PSU'en udenfor kabinettet.
Jeg kører selv med en AMD Barton 2500+, Asus bundkort, 512 mb ram, og en enkelt harddisk på 120 gb. ATI Radeon 9600 og dvd-drev. Ingen problemer her...
Husk god udluftning med det system du har... 
Ønsker du mere info om kabinettet (Dvine) Kan du bare sige til... Jeg kan også sende billeder hvis det har interesse... (send evt. PB) __________________ Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
|
| Til top |
|
| |
DanielV Forum Bruger

Bruger siden: 12 December 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 312
|
| Sendt: 28 Juli 2004 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kunne jo evt. kigge på de her kabinetter her.
Daniel...
|
| Til top |
|
| |
Klabo Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 28 Juli 2004 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et fra ANTEC med fuld ATX size. Det er til at betale 1000 kr og har den bedste htpc strømforsyning med 380w. se det her http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=51015
Jeg har fjernet de 2 3,5" drevfronter og bygget et 2x40 VFD display ind bag ved det ser pænt ud
Der er masser af plads til 3 diske den sidste kan evt sættes i en af de pladser der er til 3,5" ell 5,25" drevene.
|
| Til top |
|
| |
jisimu Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 202
|
| Sendt: 28 Juli 2004 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
C K N: Kan du fortælle lidt mere om det multikabel du har fra strømforsyningen?
Hvad med strøm til bundkortet?
|
| Til top |
|
| |
C K N Forum Bruger


Bruger siden: 26 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 771
|
| Sendt: 29 Juli 2004 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
jisimu skrev:
|
C K N: Kan du fortælle lidt mere om det multikabel du har fra strømforsyningen?
Hvad med strøm til bundkortet?
|
|
|
Jeg bruger de 20 af lederne til bundkortet. 4 bliver brugt til til et 5/12 volts kabel. Det er desværre begrænsningen. Så hvis man har alt for harddiske og optiske drev, så er ét stik måske for lidt. Ellers skal man have et multikabel med endnu flere ledere... Kablet jeg bruger et 25*0,75 kvm. Det er ca. 2 meter langt. PSU'en ligger så under sofaen, hvor man overhovedet ikke kan høre den. Desuden minimerer du den elektriske støj kraftigt ved at flytte PSU'en væk fra kabinettet 
Kablet har jeg "lånt" af en elektriker på arbejdet. Men det kan fx. også købes her: http://www.danskdiscoteknik.dk/ (klik på kabler) __________________ Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
|
| Til top |
|
| |
jisimu Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 202
|
| Sendt: 29 Juli 2004 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svaret C K N.
Jeg har dog lige et tillægs spørgsmål:
Har du klippet det originale kabel på strømforsyningen over og indsat det nye som en forlængelse eller har det ekstra kabel han og hun stik? Hvis det er et kabel med stik har du så også et link til disse?
|
| Til top |
|
| |
C K N Forum Bruger


Bruger siden: 26 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 771
|
| Sendt: 29 Juli 2004 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
De kabler der går ud af PSU'en har jeg klippet ca. midtpå. Har få loddet multikablet ind i mellem. Så bruger jeg dermed de orginale stik fra PSU'en. Alle ledninger i multikablet er nummeret, så det er rimeligt let at finde rundt i. __________________ Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
|
| Til top |
|
| |
jisimu Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 202
|
| Sendt: 30 Juli 2004 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Igen tak for svarene C K N 
Din ide er bestemt en jeg vil følge når jeg engang selv når så langt at jeg skal til at bygge HTPC
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger


Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
| Sendt: 30 Juli 2004 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har et sort desktop kabinet, dæmpet med Magic Shield måtter. Købt samlet fra www.webconsult.dk.
__________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
C K N Forum Bruger


Bruger siden: 26 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 771
|
| Sendt: 31 Juli 2004 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
jisimu skrev:
|
Igen tak for svarene C K N 
Din ide er bestemt en jeg vil følge når jeg engang selv når så langt at jeg skal til at bygge HTPC
|
|
|
Held og lykke med projektet 
WebMonkey skrev:
|
jeg har et sort desktop kabinet, dæmpet med Magic Shield måtter. Købt samlet fra www.webconsult.dk.
|
|
|
Jeg var en tur i thansen. De har sådan nogle bitumen-plader. Virkelig en god investering! __________________ Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
|
| Til top |
|
| |
notional Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 561
|
| Sendt: 09 August 2004 kl. 02:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det første kabinet du selv linker til synes jeg ser fedest/mest professionelt ud som HTPC/HIFI udstyr.
Hvis du ser tweakup's artikel og ser på dette billede:

Ser du placeringen af den ene HD, men som jeg ser det er der god plads på begge sider. Kræver måske du selv laver nogen huller/holdere til hd'erne, men de skulle kunne være der 
Link til Tweakups artikel: http://www.tweakup.dk/article/221/dk/
|
| Til top |
|
| |
Lestat Forum Bruger


Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 456
|
| Sendt: 22 August 2004 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
C K N skrev:
|
Angående Ahanix DVine. Så er der meget spildplads på hver side af dvddrevet. Denne plads kan sagtens udnyttes, hvis du selv kan lave et ophæng til harddiskene.
En ulempe ved kabinettet er dog at der kun er plads til en microATX strømforsyning. Men der er plads til et almindelig ATX-bundkort. Fra oversiden af bundkortet til låget er der ca. 11,8 cm (hvis det kan hjælpe....)
|
|
|
Faktisk mener jeg at have læst i en anmeldelse at det ikke er mATX PSU, men en eller anden underlig størrelse Ahanix selv har fundet på?
In any case, så kan man købe et kit der inkluderer PSU, VFD og fjernbetjening, og koster 1200,-. VFD'et er så lavet så det lige kan smides i bag det røgede glas, og PSU'en passer i og er vist 300W så vidt jeg husker.
I den tråd, har nogen kendskab til andre importører end Computer-parts? Kabinettet kan købes med kit på Ebay til $250, så jeg kan kun forestille mig det kan gøres billigere end de 3.200,- det koster hos Computerparts. :/
Det fås også i Tyskland (eller østrig), men koster €220 uden kittet, så det kan dårligt betale sig.
L.
|
| Til top |
|
| |
C K N Forum Bruger


Bruger siden: 26 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 771
|
| Sendt: 22 August 2004 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lestat skrev:
C K N skrev:
|
Angående Ahanix DVine. Så er der meget spildplads på hver side af dvddrevet. Denne plads kan sagtens udnyttes, hvis du selv kan lave et ophæng til harddiskene.
En ulempe ved kabinettet er dog at der kun er plads til en microATX strømforsyning. Men der er plads til et almindelig ATX-bundkort. Fra oversiden af bundkortet til låget er der ca. 11,8 cm (hvis det kan hjælpe....)
|
|
|
Faktisk mener jeg at have læst i en anmeldelse at det ikke er mATX PSU, men en eller anden underlig størrelse Ahanix selv har fundet på?
In any case, så kan man købe et kit der inkluderer PSU, VFD og fjernbetjening, og koster 1200,-. VFD'et er så lavet så det lige kan smides i bag det røgede glas, og PSU'en passer i og er vist 300W så vidt jeg husker.
I den tråd, har nogen kendskab til andre importører end Computer-parts? Kabinettet kan købes med kit på Ebay til $250, så jeg kan kun forestille mig det kan gøres billigere end de 3.200,- det koster hos Computerparts. :/
Det fås også i Tyskland (eller østrig), men koster €220 uden kittet, så det kan dårligt betale sig.
L.
|
|
|
Ja, nu når du siger det, så kan det godt være at det ikke er 100% microATX PSU... Men jeg mener ikke målene er anderledes. PSU'en er modificeret med et ekstra strømstik til at føde VFD'en. Der er strøm på stikket, selvom computeren er slukket. Dette gør at du kan tænde computeren via fjernbetjeningen. Mener også at have hørt at kittet i dag indeholder en 300 watts PSU, men på daværende tidspunkt, da jeg købe kabinettet indeholdte kittet kun en 200 watts PSU. Det er vist lige i underkanten til en AMD cpu... Jeg har VFD og fjernbetjening, men har aldrig fået det til at virke... __________________ Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
|
| Til top |
|
| |
Lestat Forum Bruger


Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 456
|
| Sendt: 22 August 2004 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
C K N skrev:
|
Ja, nu når du siger det, så kan det godt være at det ikke er 100% microATX PSU... Men jeg mener ikke målene er anderledes. PSU'en er modificeret med et ekstra strømstik til at føde VFD'en. Der er strøm på stikket, selvom computeren er slukket. Dette gør at du kan tænde computeren via fjernbetjeningen. Mener også at have hørt at kittet i dag indeholder en 300 watts PSU, men på daværende tidspunkt, da jeg købe kabinettet indeholdte kittet kun en 200 watts PSU. Det er vist lige i underkanten til en AMD cpu... Jeg har VFD og fjernbetjening, men har aldrig fået det til at virke... |
|
|
Har du købt Ahanix kabinettet? Hvor købte du det hvis det er hvad du har.
Jeg har kigget noget på D.vine 5 kabinettet, da det helt klart er et af de rent æstetisk bedste kabinetter jeg har fundet, men prisforskellen mellem USA og Danmark er høj, så jeg kunne godt finde på at købe det på Ebay til de $250 i stedet for at lægge 3200,- i DK. Selv med moms burde det være noget billigere.
L.
|
| Til top |
|
| |
disconow Forum Bruger


Bruger siden: 02 August 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 100
|
| Sendt: 23 August 2004 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |