Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 15:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: HTPC med D.Vine 5 eller 6 kabinet (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
runekeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2004
Status: Offline
Sendt: 07 December 2004 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

Efter første gang jeg så disse D.vine kabinetter var jeg ikke i tvivl bedre kan et kabinet ikke se ud.

Af denne grund vil jeg til at bygge mig en HTPC maskien med et sådan kabinet.

Er der andre steder end hos Computerparts hvor man kan købe disse kabinetter gerne så billigt som muligt

Er der nogen der har erfaringer med disse gode som dårlige og hvad har i stoppe i dem af bundkort osv.?

Til top Vis runekeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af runekeldsen

fez_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Oktober 2004
Lokalitet: København
Sendt: 08 December 2004 kl. 03:55 | IP-adresse registreret  

runekeldsen skrev:

Er der nogen der har erfaringer med disse gode som dårlige og hvad har i stoppe i dem af bundkort osv.?

Jeg havde det præcist som dig da jeg så det, sådan et måtte jeg bare ha'.
Så jeg købte et D.Vine 5 kabinet (incl. vfd display, 2 blæsere og strømforsyning) og et Abit IC7 bundkort og smed en 3 ghz northwood i...

Første indtryk af kabinettet er at strømforsyningens blæser LARMER - meget.
Jeg skrev til Computer-parts som så kontaktede ahanix(der laver D.vine) og det svar de fik tilbage var at den strømforsyning der sad i havde samme specs som de silenX strømforsyninger de opgiver til < 14 dbA - Jeg ved ikke om det er en forkert strømforsyning jeg har fået eller om jeg bare har været ekstremt uheldig eller om den kun er beregnet til at skulle gi strøm til en 1 ghz celeron eller sådan noget, men det er i hvert fald slet ikke holdbart, så jeg kan kun anbefale at lade være med at regne med strømforsyningen
Problemet herefter er at finde en ny strømforsyning, for selvom kabinettet har plads til enten alm. atx eller mini-atx bundkort, så har det altså ikke plads til en alm. atx strømforsyning, så hvis du skal skifte den ud skal du finde en lille en.

Jeg har midlertidigt løst problemet ved at erstatte blæseren i strømforsyningen med en af de to der sidder i kabinettet, den bliver noget varmere nu, men i det mindste larmer den ikke.

http://www.vendur.no/catalog/index.php?cPath=2 er en anden forhandler, der sælger DIGN's kabinetter, der som du nok kan se minder meget om D.Vine, men de skulle efter sigende være lavet af et firma som ahanix har afbrudt fællesskabet med.
Til top Vis fez_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fez_dk Besøg fez_dk's Websted

fez_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 December 2004 kl. 04:25 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg havde muligheden for at ændre det tror jeg faktisk jeg ville købe sådan et her i stedet:
http://www.vendur.no/catalog/product_info.php?cPath=2&produc ts_id=106

Ikke alene kommer det med en kraftig psu(som dog sikkert også larmer kraftigt), det kommer også med masser af plads til drev, d.vine har kun som standard plads til 1 optisk drev og en harddisk... og så sidder displayet lidt pænere end på d.vine's 5'er, lidt i stil med 6'eren, oppe midt på...
Til top Vis fez_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fez_dk Besøg fez_dk's Websted

Locudo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2004
Lokalitet: Fyn
Sendt: 08 December 2004 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Locudo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Locudo Besøg Locudo's Websted

runekeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 December 2004 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Hej Mange tak for jeres svar. Jeg havde godt hørt at der var problemer med D.vine 5 og at den larmede så derfor må jeg nok holde mig 6'eren hvis det skal være D.vine.

Jeg må dog også indrømme at Accent kabinettet ser super lækkert ud.

fez_dk har du set nogen anmeldelser af Accent kabinettet eller hvad er grunden til at du hellere ville have dette?

Silverstone SST-LC-02S-A Desktop kabinet Alu Sølv

http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=31139&a mp;type=#Anmeldelser

Den her Silverstone ser også ret cool ud og så er den billig

Igen mange tak for jeres indlæg nu må jeg så til at vælge

fez_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 December 2004 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

runekeldsen skrev:

Jeg må dog også indrømme at Accent kabinettet ser super lækkert ud.

fez_dk har du set nogen anmeldelser af Accent kabinettet eller hvad er grunden til at du hellere ville have dette?

Jeg havde ikke bidt mærke i det kabinet der i hvert fald, jeg har kigget lidt rundt på de forskellige der var, men jeg gik også netop udenom dem med indgange foran, for jeg ved at jeg ikke kommer til at bruge det, og så er der jo ingen grund til at det skal skæmme - derudover kan jeg meget godt li' D.vine's feature med den der cover-plade til dvd-drevet :)

Men jo, det ser da absolut ikke værst ud det der, og hvis det kommer udenom nogle af de mangler der er i D.Vine, så er det da så absolut værd at kigge på - og sparer man jo også et par kroner :)

runekeldsen skrev:

Silverstone SST-LC-02S-A Desktop kabinet Alu Sølv

http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=31139&a mp;type=#Anmeldelser

Den her Silverstone ser også ret cool ud og så er den billig

Umiddelbart ser det der for småt ud til mig i hvert fald, jeg gik meget strikst efter noget der matchede min receiver i størrelsen(og farven).

basse_j
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2004
Sendt: 08 December 2004 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Jeg har et Dign HV5 kabinet stående, som jeg er meget glad for. Det er korrekt, at der har været en del problemer med ringe og larmende PSU'er i Ahanix's kabinetter.

Mit kabinet har jeg købt hos www.webconsult.dk. De modder deres kabinetter med en 270w Fortran mini PSU. Den er både støjsvag og stabil. Den trækker fint en 3,0 Ghz P4 Prescot, Radeon 9600XT, 2 x HD + diverse. Men der er naturligvis grænser for, hvad man kan trække ud af en 270w PSU, selv om det er en gedigen kvalitet.

Mit hovedproblem har været, at de leverer kabinettet med et nyt VFD/IR-kit som ikke er dokumenteret eller supportet på www.uneed.com. Uneed har dog sendt mig driverne og nu kører det fint. Der er i øvrigt tale om en rigtig god IR-løsning som benytter en intern USB tilslutning og samtidig understøtter Girder.

Samtidig skal man også være opmærksom på, at det ikke er alle DVD/CD-drev, som passer ind i kabinettet. Jeg har fået et LG-drev til at passe perfekt, hvilket dog krævede, at jeg modificerede eject-knappen en smule.

Ikke helt problemfrit - men et super lækkert kabinet når det først kører

Til top Vis basse_j's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af basse_j

Locudo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2004
Lokalitet: Fyn
Sendt: 08 December 2004 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Der findes andre modeller af silverstone kig på http://gate2prices.dk/hardware/HardwareCase.asp

og søg på silverstone eller bare kig på http://www.compumail.dk

Tom

Til top Vis Locudo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Locudo Besøg Locudo's Websted

real_per
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2004
Sendt: 08 December 2004 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Hej folkens.

Hvad synes i om dette her ? Vision II ->Se midt på siden (sølv) - Husk at holde musen henover billedet...

Jeg synes det er fedt, specielt pga den "rene" front, uden skuffe og det fede display.
Til top Vis real_per's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af real_per

runekeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 December 2004 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Den ser også ret fed ud synes jeg men hvor kan den købes og hvad er prisen?

runekeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 December 2004 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Jeg fandt lige den her og så kan den fåes med en touch screen  måske lidt over mit budget men det kunne være blæret

http://www.atechfabrication.com/products/HTPC_case.htm

C K N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 09 December 2004 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Jeg har valgt at lave en ekstern strømforsyning til til mit DVine 5. Lidt drastisk, men det virker. Så min ATX-strømforsyning ligger under sofaen, og man kan slet ikke høre den...

fez_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 December 2004 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

C K N skrev:
Jeg har valgt at lave en ekstern strømforsyning til til mit DVine 5. Lidt drastisk, men det virker. Så min ATX-strømforsyning ligger under sofaen, og man kan slet ikke høre den...

Fortæl fortæl, det lyder interessant - Hvorhenne fandt du den strømforsyning? link link link

C K N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 09 December 2004 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Ja, så simpelt er det desværre ikke... Det omhandler en almindelig ATX-strømforsyning, et 25 leds multikabel og en loddekolbe... På den måde flyttede jeg strømforsyningen væk fra kabinettet.

Skriv evt. en PB, så kan jeg maile billeder?

Lestat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 December 2004 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

basse_j skrev:
Mit kabinet har jeg købt hos www.webconsult.dk. De modder deres kabinetter med en 270w Fortran mini PSU. Den er både støjsvag og stabil. Den trækker fint en 3,0 Ghz P4 Prescot, Radeon 9600XT, 2 x HD + diverse. Men der er naturligvis grænser for, hvad man kan trække ud af en 270w PSU, selv om det er en gedigen kvalitet
Du vil ikke fortælle mig du har givet 1.100,- ekstra for at få en 270W fortron PSU i kabinettet?
Hvorfor ikke købe det hos Computer-parts og så bare selv modde PSU'en, eller købe en 270W fortron?

L.
Til top Vis Lestat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lestat Besøg Lestat's Websted

Jannik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 December 2004 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

basse_j skrev:
Mit kabinet har jeg købt hos www.webconsult.dk. De modder deres kabinetter med en 270w Fortran mini PSU. Den er både støjsvag og stabil. Den trækker fint en 3,0 Ghz P4 Prescot, Radeon 9600XT, 2 x HD + diverse. Men der er naturligvis grænser for, hvad man kan trække ud af en 270w PSU, selv om det er en gedigen kvalitet.

Bliver den prescott ikke lige lovlig varm når du f.eks. bruger cpu med f.eks. 80%? Jeg kan da ikke forestille mig at du ikke skal køle ved høj hastighed.

Til top Vis Jannik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannik

basse_j
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2004
Sendt: 30 December 2004 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Jannik skrev:
basse_j skrev:

Bliver den prescott ikke lige lovlig varm når du f.eks. bruger cpu med f.eks. 80%? Jeg kan da ikke forestille mig at du ikke skal køle ved høj hastighed.

Efter jeg havde købt stumperne fandt jeg ud af, at der åbenbart var forskel på P4 processorer mht. varmeafgivelse, og at en Northwood var at foretrække. Men nu havde jeg jo købt en Prescott. Så jeg har monteret en Zalman CNPS7000B-Cu CPU-cooler, som jeg har skruet med på laveste blus. Det kører fint uden de store varmeproblemer.

@lestat, vedr. pris: Jeg har ikke lige checkket prisforskellen, men ja jeg har givet en højere pris for at få: Et Dign-kabinet (ikke ahanix), som er redesignet en smule, Monteret med Magic Fleece, Har en 270w ægte lowniose PSU og ikke mindst en IR-løsning, som er betydelig mere elegant end f.eks. en af Ahanix's løsninger, som bruger et eksternt parallel-kabel.

Til top Vis basse_j's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af basse_j

Lestat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 December 2004 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

basse_j skrev:
@lestat, vedr. pris: Jeg har ikke lige checkket prisforskellen, men ja jeg har givet en højere pris for at få: Et Dign-kabinet (ikke ahanix), som er redesignet en smule, Monteret med Magic Fleece, Har en 270w ægte lowniose PSU og ikke mindst en IR-løsning, som er betydelig mere elegant end f.eks. en af Ahanix's løsninger, som bruger et eksternt parallel-kabel.
Ja, men nu kiggede jeg bare på prisen for kabinettet med en anden PSU, og det kostede ca. 1.000,- mere. (Altså ikke med fleece).

DiGN og Ahanix er vel nogenlunde det samme, no? Ahanix har så vidt jeg ved overtaget deres brand.

Det er ikke for at kritisere dit valg, jeg var bare lidt forbløffet over at forhandleren tillader sig at tage 1.000,- ekstra bare for at smide en anden PSU i.

Hvordan har du det i øvrigt med dybden? Jeg var fast besluttet på at købe et D.Vine 5 efter nytår, men efter at have set dybden, og målt op kan jeg se at det bliver svært at få plads til kabinettet nogen steder. :( Det er et temmelig dybt kabinet, hvilket naturligvis er svært at undgå med fuld ATX understøttelse, men alligevel - 45cm er en hel del på min lineal.

L.

Til top Vis Lestat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lestat Besøg Lestat's Websted

per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 30 December 2004 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Anandtech har testet nogle af de kabinetter for nyligt: http://www.anandtech.com/casecooling/showdoc.aspx?i=2309& ;p=1
Til top Vis per_zk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af per_zk Besøg per_zk's Websted

Rybber
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004
Sendt: 30 December 2004 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

fez_dk skrev:
Første indtryk af kabinettet er at strømforsyningens blæser LARMER - meget.
Jeg skrev til Computer-parts som så kontaktede ahanix(der laver D.vine) og det svar de fik tilbage var at den strømforsyning der sad i havde samme specs som de silenX strømforsyninger de opgiver til < 14 dbA - Jeg ved ikke om det er en forkert strømforsyning jeg har fået eller om jeg bare har været ekstremt uheldig eller om den kun er beregnet til at skulle gi strøm til en 1 ghz celeron eller sådan noget, men det er i hvert fald slet ikke holdbart, så jeg kan kun anbefale at lade være med at regne med strømforsyningen
Problemet herefter er at finde en ny strømforsyning, for selvom kabinettet har plads til enten alm. atx eller mini-atx bundkort, så har det altså ikke plads til en alm. atx strømforsyning, så hvis du skal skifte den ud skal du finde en lille en.

Fez, jeg har samme problem med mit Dvine 5 kabinet. Jeg har prøvet at pille ved PSU-blæseren, men uden held, og jeg turde ikke pille den fra da den er sat ved strømkablet.

Hvordan skiftede du blæser?

Har du nogen ide om SilenX PSU'en er bedre?

Mvh Thomas

Til top Vis Rybber's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rybber

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum