Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2025 | 20:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Streame dvd over netværk? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
C K N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 29 December 2004 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Kan man streame en dvdfilm over et 100 mbit netværk? Jeg er ikke helt sikker på hvor meget det kræver?

lenny100
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 29 December 2004 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Det kan du sagtens. Jeg gør det. Båndbredden på DVD er varierende, men har vist nok et max på 9.8 Mbit per sek. og når du har 100 tilrådighed må det jo være nok.

/Lennart

Til top Vis lenny100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lenny100

C K N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2004 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

lenny100 skrev:

Det kan du sagtens. Jeg gør det. Båndbredden på DVD er varierende, men har vist nok et max på 9.8 Mbit per sek. og når du har 100 tilrådighed må det jo være nok.

/Lennart

Bruger du DVD Region Killer? Kører du det så på begge maskiner, eller er det kun nødvendigt at køre det det på den maskine der skal vise dvd'en?

Klabo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 31 December 2004 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

Prøv at se på videolan.org
Til top Vis Klabo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klabo

lenny100
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Januar 2005 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Jeg ved ikke helt om vi snakker forbi hinanden, men sådan som jeg forstår det så har du DVDen lagret eller disken i en anden PC end der hvor den skal vises, eller?

I så fald starter du bare dit DVD afspiller program på den maskine der skal vise filmen og fortæller den at filerne/disken findes på et netværksdrev. Så streamer den filerne til "visningsmaskinen", som så afspiller dem.

Jeg bruger ikke DVD Region Killer, da jeg kopier mine film overpå min HD og derved fjerner jeg også regionsbeskyttelsen

/Lennart 

C K N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Januar 2005 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

lenny100 skrev:

Hej igen

Jeg ved ikke helt om vi snakker forbi hinanden, men sådan som jeg forstår det så har du DVDen lagret eller disken i en anden PC end der hvor den skal vises, eller?

Det er korrekt  Jeg kopierer ikke dvd'en. Den kommer bare i dvd-drevet.

I så fald starter du bare dit DVD afspiller program på den maskine der skal vise filmen og fortæller den at filerne/disken findes på et netværksdrev. Så streamer den filerne til "visningsmaskinen", som så afspiller dem.

Det forsøgte jeg også i går, men "fremvisningsmaskine" gik kold ved det... Ved ikke om der er noget galt med kommunikation mellem de to maskiner, eller om det er mig der ikke sætter ZoomPlayer rigtigt op?

Jeg bruger ikke DVD Region Killer, da jeg kopier mine film overpå min HD og derved fjerner jeg også regionsbeskyttelsen

/Lennart 

Projektet blev udsat lidt i dag, da min HTPC, gik rimeligt kold (mere end overstående...) Har næsten geninstalleret halvdelen af pc'en...  Nå, må håbe at den kommer til at køre igen i morgen...

Har desuden problemer med at få gjort dvd-drevet regionsfrit. Flashingssoftwaren skal køre i ren dos, og hvordan gør man lige det når man kører med Win XP? Jeg kan ikke engang boote op på en bootdisk, da jeg ikke har noget floppydrev....

Det går faktisk rigtigt godt....

torpedo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 01 Januar 2005 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

C K N skrev:

Flashingssoftwaren skal køre i ren dos, og hvordan gør man lige det når man kører med Win XP?

Hvis du har brug for at starte et program fra en kommando linie, kan du starte en kommando prompt i Windows XP ved at gå i Start - > Kør/Run og skrive CMD. Hermed startes et vindue hvori du kan starte et program med diverse parametre.

Håber du er ved at få styr på computeren igen.

Til top Vis torpedo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torpedo

Lestat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 Januar 2005 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

torpedo skrev:

C K N skrev:

Flashingssoftwaren skal køre i ren dos, og hvordan gør man lige det når man kører med Win XP?

Hvis du har brug for at starte et program fra en kommando linie, kan du starte en kommando prompt i Windows XP ved at gå i Start - > Kør/Run og skrive CMD. Hermed startes et vindue hvori du kan starte et program med diverse parametre.

Det duer så ikke helt - for det første er CMD ikke DOS (det er en 32bit konsol der er bagudkompatibel med DOS kommando sættet, men har en del *nix og NT kommandoer smidt oven i), for det andet skal du køre ren DOS, uden et OS HAL under.
Der er ikke andet for end at besøge www.bootdisk.com og hente en lille bootdisk. Nemt og enkelt, og du kan få dem med alle mulige sjove drivere og ramdiske indbygget. :)

L.

Til top Vis Lestat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lestat Besøg Lestat's Websted

C K N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2005 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Lestat skrev:
torpedo skrev:

C K N skrev:

Det duer så ikke helt - for det første er CMD ikke DOS (det er en 32bit konsol der er bagudkompatibel med DOS kommando sættet, men har en del *nix og NT kommandoer smidt oven i), for det andet skal du køre ren DOS, uden et OS HAL under.
Der er ikke andet for end at besøge www.bootdisk.com og hente en lille bootdisk. Nemt og enkelt, og du kan få dem med alle mulige sjove drivere og ramdiske indbygget. :)

L.

Så er spørgsmålet bare hvad jeg skal downloade? Jeg har jo ikke noget floppydrev, så det er enten cdrom eller usb-flash (har dog ikke checket fuld ud om jeg kan boote på usb-flash)

Mit Nero brænderprogram kan godt lave en bootbar cd, men det kræver at jeg har floppydrev... Synes det er vildt irreterende at man stadig skal være afhængig af så gammel teknologi...

HTPC'en er forresten oppe og køre igen, så det er da altid noget....

Miagi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 Januar 2005 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

C K N skrev:
Kan man streame en dvdfilm over et 100 mbit netværk? Jeg er ikke helt sikker på hvor meget det kræver?

Ingen problemer i det.... max bandwith på dvd er afaik 9,8mb - Men som oftest betydelig mindre.

Med 100mb i et switched netværk, skulle det ikke volde nogen problemer!

Til top Vis Miagi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Miagi

C K N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2005 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

Så er dvd-drevet blevet flashed, og det er nu regionsfrit!

Nu har jeg så delt dvd-drevet på mit netværk, og mapped det på den PC (min HTPC) som skal afspille filmen. Zoomplayer er sat op til at "se" på det nye drev, men det virker ikke. Zoomplayer går kold, når jeg trykker play. Det samme gælder når jeg forsøger det gennem WinDVD + 3. dvd-afspiller....

Jeg kan fint få adgang til drevet via stifinder, og kan også kopiere fra det. Det er som om at der er ingen afspiller der kan finde ud af at læse fra et mapped drev? Er det forbi den ikke ser det som et dvd-drev?

Lenny100: Er der noget jeg har overset?

lenny100
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2005 kl. 09:41 | IP-adresse registreret  

Nu skriver du at du har mapped drevet, er det lig med at du har oprettet det som et netværksdrev?

Hvis ja, så prøv at dele drevet i stedet for. Højreklik på drevet og vælg deling. Husk at markere at brugere godt må ændre filerne. Dette har jeg lige testet med Zoomplayer og det virker. Ellers må du lige melde tilbage

/Lennart

C K N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2005 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Ja, det har været oprettet som netvækrsdrev, og jeg har også forsøgt at dele det som en almindelig mappe. Det at give tilladelse til at ændre filerne har heller ikke givet noget resultat....? Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre mere....

Det burde da være så simpelt...? Når Zoomplayer går kold og jeg trykker Crtl+Alt+Del, så kan jeg da se at den har forsøgt at få fat i dvd, for navnet på dvd'en står i forbindelse med Zoomplayer. Fx. MI2PAL_INTERNATIONAL on Zoomplayer -> Not responding

lenny100
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2005 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Så må der være noget galt med din installation. Det virker her. Bruger du noget regionsfri eller andet software i forbindelse med det? både på destinationsmaskine og afspiller?

Beskriv dit setup og jeg skal forsøge at hjælpe så godt jeg kan :-)

/Lennart

C K N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Januar 2005 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

Ok...

PC1:
AMD Duron 750 Mhz, Asus A7V133, 256 mb ram, Geforce 2 MX, Realtek 8139 netkort, Plextor DVD, LiteOn CD-brænder, Creative lydkort.

HTPC:
AMD Barton 2500+, Asus A7N8X-X, 512 mb ram, ATI Radeon 9600, onboard net/lyd-kort, Asus DVD

Begge systemer med Win XP SP1 +opdateringer. DVD Region Killer på begge maskiner, begge dvd-drev er regionsfrie.

Maskinerne er forbundet med en D-Link router. Jeg kan fint se videoklip og høre musik over netværket. Dette gælder vel og mærke når det ligger på harddisk. Skal musik over netværket via et optisk drev, så oplever jeg samme problen som når jeg vil se film. Har forsøgt det både via cdrom-drev og dvd-drev. Problemet er det samme begge veje. Altså ligemeget om jeg skal fra PC1 til HTPC, eller omvendt.

C K N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2005 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Mit problem synes umiddelbart at være løst... Løsningen hedder Any DVD, og gør det nu muligt at jeg kan se dvd over netværket. Any DVD fjerner krypteringen på dvd'en og dermed giver lov til at den kan "streames" over mit netværk.

Desværre er det et trailprogram, så hvis der er nogen der har en "ide" så skriv venligst en PB

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes