Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 22:02   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: VHS kopier til DVD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
skalbjerg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 25
Sendt: 04 Marts 2005 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

Jeg har forsøgt at kopiere VHS film over på DVD skiver, men med meget dårligt resultat. Billedet er blevet grovkornet og der er skrå flimmer liner i billedet.

Hvad kan årsagen værre?

Jeg bruger Hauppauge TV kort PVR 350 og stik fra VHS er S-video.

Håber der er nogen som kan hjælpe.



__________________
skalbjerg
Til top Vis skalbjerg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skalbjerg
 
skalbjerg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 25
Sendt: 04 Marts 2005 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

skalbjerg skrev:

Jeg har forsøgt at kopiere VHS film over på DVD skiver, men med meget dårligt resultat. Billedet er blevet grovkornet og der er skrå flimmer liner i billedet.

Hvad kan årsagen værre?

Jeg bruger Hauppauge TV kort PVR 350 og stik fra VHS er S-video.

Håber der er nogen som kan hjælpe.

Der må da være nogen her i forummet, som har kopieret VHS film over på DVD, hjælp mig please.....Confused

__________________
skalbjerg
Til top Vis skalbjerg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skalbjerg
 
AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1855
Sendt: 04 Marts 2005 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

Hvilket program bruger du til at rippe med?

Jeg bruger selv WInDVR og jeg har et fortrniligt resultat. Jeg ripper i dem ukomprimeret.


__________________
Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ
 
skalbjerg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 25
Sendt: 04 Marts 2005 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

AkilleuZ skrev:
Hvilket program bruger du til at rippe med?

Jeg bruger selv WInDVR og jeg har et fortrniligt resultat. Jeg ripper i dem ukomprimeret.

Jeg bruger en Philips videomaskine som er tilkoblet TV kortet og så modtages det på EXT 1 på kortet. Jeg kan så optage herfra. 



__________________
skalbjerg
Til top Vis skalbjerg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skalbjerg
 
bøje
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 550
Sendt: 04 Marts 2005 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Hvis det er købe VHS film du vil kopiere til DVD, så kan det være fordi (ud over at det er ulovligt) der er kopi sikring på de fleste film, det er noget med sync. signalet eller sådan noget de der skrå striber.

Mvh. Crede

Til top Vis bøje's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bøje
 
skalbjerg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 25
Sendt: 04 Marts 2005 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

bøje skrev:

Hvis det er købe VHS film du vil kopiere til DVD, så kan det være fordi (ud over at det er ulovligt) der er kopi sikring på de fleste film, det er noget med sync. signalet eller sådan noget de der skrå striber.

Mvh. Crede

Hej bøje

Det forekommer også på VHS som jeg selv har optaget med videooptager, så det kan ikke være det.(Jeg ved godt det ikke er tilladt at kopiere film).



__________________
skalbjerg
Til top Vis skalbjerg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skalbjerg
 
Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Juni 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1070
Sendt: 27 April 2005 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

skalbjerg skrev:

Jeg har forsøgt at kopiere VHS film over på DVD skiver, men med meget dårligt resultat. Billedet er blevet grovkornet og der er skrå flimmer liner i billedet.


Hvad kan årsagen værre?


Jeg bruger Hauppauge TV kort PVR 350 og stik fra VHS er S-video.


Håber der er nogen som kan hjælpe.



Hmm ... kunne lyde som "combing" problemet... pga. for dårlig de-interlacing.

Har dit software ikke noget de-interlace funktionalitet?

Evt. skal du køre det igennem et videobehandlings program med de-interlace filter før du putter det på DVD.

Feks. VirtualDub.org


Dog vil du, efter som kildematerialet er video og ikke film, aldrig slippe helt af med de linier.

originale video DVDer - som f.eks. koncerter og tv serier lider af og til også under dette fænomen...


__________________
In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
Til top Vis Webmonkey's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Webmonkey
 
Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1141
Sendt: 27 April 2005 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Har du prøvet at tage antenne ud fra video'en og så til antenne ind på dit TV kort og optage den vej. Jeg ved ikke om det bliver bedre det var bare en ide.
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky
 
Klabo
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 511
Sendt: 28 April 2005 kl. 01:09 | IP-adresse registreret  

Bluesky skrev:
Har du prøvet at tage antenne ud fra video'en og så til antenne ind på dit TV kort og optage den vej. Jeg ved ikke om det bliver bedre det var bare en ide.

Det har jeg gjort flere gange med godt resultat, jeg bruger Beyond tv og har oprettet en video kanal på kanal 36 den er rigtig flot i kvalitet en til en (1time vhs= 1 time dvd)

I princippet skulle det give et lidt bedre billed at anvende s-video indgangen. Men jeg gad ikke sætte mig ind i hvordan jeg fik video kanalen over på s-video indgangen på kortet og tv kanalerne ind på antenne indgangen.,

Til top Vis Klabo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klabo
 
Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Indlæg: 113
Sendt: 28 April 2005 kl. 07:10 | IP-adresse registreret  

bøje skrev:

Hvis det er købe VHS film du vil kopiere til DVD, så kan det være fordi (ud over at det er ulovligt)

 

Nu må I sku' stoppe ! DET ER IKKE ULOVLIGT AT LAVE KOPIER TIL PRIVAT BRUG !!!

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests
 
Graa
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 179
Sendt: 30 April 2005 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

Nej nu må du stoppe dfms.....

Det ER ulovligt at bryde en kopisikring. Selvom det er til eget forbrug.

Ikke at det er interessant i denne sammenhæng. Og hvem interesserer sig for kopi af vhs-videobånd i disse tider??????

 

Til top Vis Graa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Graa
 
Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Indlæg: 113
Sendt: 30 April 2005 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

Graa skrev:

Og hvem interesserer sig for kopi af vhs-videobånd i disse tider??????

Det gør manden (skalbjerg) der har oprettet denne tråd .

B.T.W. Et ganske interessant spørgesmål.

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests
 
m@dsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 December 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 718
Sendt: 01 Maj 2005 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

Graa skrev:

Nej nu må du stoppe dfms.....

Det ER ulovligt at bryde en kopisikring. Selvom det er til eget forbrug.

Nej, det er ikke ulovligt at bryde en kopisikringen på et vhs-bånd, og det er heller ikke ulovligt at kopierer fra et analog media. Du må gerne kopierer fra et digitalt media hvis du har orginalen som DU har betalt for.

m@dsen



__________________
Øvelse gør ikke kun mester, det giver også viden!
Sandheden er der ude, man skal bare lede!
Til top Vis m@dsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af m@dsen
 
Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1141
Sendt: 01 Maj 2005 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Jo det er vist ulovligt at bryde en kopisikring for at tage en kopi. Det er ikke ulovligt at bryd en kopisikring for at kunne afspille mediet.

Det er ikke afgørende om kilde materialet er analogt eller digitalt. Det er afgørende hvad kopien er. At kopiere et VHS bånd til en DVD skive er således en digital kopiering og skal følge reglerne for digital kopier.

Her er reglerne lagt ud af kultur ministeret
infokiosk
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky
 
m@dsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 December 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 718
Sendt: 01 Maj 2005 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Bluesky skrev:
Jo det er vist ulovligt at bryde en kopisikring for at tage en kopi. Det er ikke ulovligt at bryd en kopisikring for at kunne afspille mediet.

Det er ikke afgørende om kilde materialet er analogt eller digitalt. Det er afgørende hvad kopien er. At kopiere et VHS bånd til en DVD skive er således en digital kopiering og skal følge reglerne for digital kopier.

Her er reglerne lagt ud af kultur ministeret
infokiosk

Du har fuldstændig ret, det var mig der havde forkerte oplysninger.

m@dsen 



__________________
Øvelse gør ikke kun mester, det giver også viden!
Sandheden er der ude, man skal bare lede!
Til top Vis m@dsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af m@dsen
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes