| Forfatter |
|
skalbjerg Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 25
|
| Sendt: 04 Marts 2005 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har forsøgt at kopiere VHS film over på DVD skiver, men med meget dårligt resultat. Billedet er blevet grovkornet og der er skrå flimmer liner i billedet.
Hvad kan årsagen værre?
Jeg bruger Hauppauge TV kort PVR 350 og stik fra VHS er S-video.
Håber der er nogen som kan hjælpe. __________________ skalbjerg
|
| Til top |
|
| |
skalbjerg Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 25
|
| Sendt: 04 Marts 2005 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
skalbjerg skrev:
|
Jeg har forsøgt at kopiere VHS film over på DVD skiver, men med meget dårligt resultat. Billedet er blevet grovkornet og der er skrå flimmer liner i billedet.
Hvad kan årsagen værre?
Jeg bruger Hauppauge TV kort PVR 350 og stik fra VHS er S-video.
Håber der er nogen som kan hjælpe. |
|
|
Der må da være nogen her i forummet, som har kopieret VHS film over på DVD, hjælp mig please.....  __________________ skalbjerg
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger


Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 04 Marts 2005 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilket program bruger du til at rippe med?
Jeg bruger selv WInDVR og jeg har et fortrniligt resultat. Jeg ripper i dem ukomprimeret.
__________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
skalbjerg Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 25
|
| Sendt: 04 Marts 2005 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
AkilleuZ skrev:
Hvilket program bruger du til at rippe med?
Jeg bruger selv WInDVR og jeg har et fortrniligt resultat. Jeg ripper i dem ukomprimeret.
|
|
|
Jeg bruger en Philips videomaskine som er tilkoblet TV kortet og så modtages det på EXT 1 på kortet. Jeg kan så optage herfra. __________________ skalbjerg
|
| Til top |
|
| |
bøje Forum Bruger


Bruger siden: 19 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 550
|
| Sendt: 04 Marts 2005 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det er købe VHS film du vil kopiere til DVD, så kan det være fordi (ud over at det er ulovligt) der er kopi sikring på de fleste film, det er noget med sync. signalet eller sådan noget de der skrå striber.
Mvh. Crede
|
| Til top |
|
| |
skalbjerg Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 25
|
| Sendt: 04 Marts 2005 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
bøje skrev:
|
Hvis det er købe VHS film du vil kopiere til DVD, så kan det være fordi (ud over at det er ulovligt) der er kopi sikring på de fleste film, det er noget med sync. signalet eller sådan noget de der skrå striber.
Mvh. Crede
|
|
|
Hej bøje
Det forekommer også på VHS som jeg selv har optaget med videooptager, så det kan ikke være det.(Jeg ved godt det ikke er tilladt at kopiere film). __________________ skalbjerg
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger


Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
| Sendt: 27 April 2005 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
skalbjerg skrev:
Jeg har forsøgt at kopiere VHS film over på DVD skiver, men med meget dårligt resultat. Billedet er blevet grovkornet og der er skrå flimmer liner i billedet.
Hvad kan årsagen værre?
Jeg bruger Hauppauge TV kort PVR 350 og stik fra VHS er S-video.
Håber der er nogen som kan hjælpe. |
|
|
Hmm ... kunne lyde som "combing" problemet... pga. for dårlig de-interlacing.
Har dit software ikke noget de-interlace funktionalitet?
Evt. skal du køre det igennem et videobehandlings program med de-interlace filter før du putter det på DVD.
Feks. VirtualDub.org
Dog vil du, efter som kildematerialet er video og ikke film, aldrig slippe helt af med de linier.
originale video DVDer - som f.eks. koncerter og tv serier lider af og til også under dette fænomen...
__________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
Bluesky Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1141
|
| Sendt: 27 April 2005 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du prøvet at tage antenne ud fra video'en og så til antenne ind på dit TV kort og optage den vej. Jeg ved ikke om det bliver bedre det var bare en ide.
|
| Til top |
|
| |
Klabo Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 28 April 2005 kl. 01:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bluesky skrev:
Har du prøvet at tage antenne ud fra video'en og så til antenne ind på dit TV kort og optage den vej. Jeg ved ikke om det bliver bedre det var bare en ide.
|
|
|
Det har jeg gjort flere gange med godt resultat, jeg bruger Beyond tv og har oprettet en video kanal på kanal 36 den er rigtig flot i kvalitet en til en (1time vhs= 1 time dvd)
I princippet skulle det give et lidt bedre billed at anvende s-video indgangen. Men jeg gad ikke sætte mig ind i hvordan jeg fik video kanalen over på s-video indgangen på kortet og tv kanalerne ind på antenne indgangen.,
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 28 April 2005 kl. 07:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
bøje skrev:
|
Hvis det er købe VHS film du vil kopiere til DVD, så kan det være fordi (ud over at det er ulovligt)
|
|
|
Nu må I sku' stoppe ! DET ER IKKE ULOVLIGT AT LAVE KOPIER TIL PRIVAT BRUG !!!
|
| Til top |
|
| |
Graa Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 179
|
| Sendt: 30 April 2005 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej nu må du stoppe dfms.....
Det ER ulovligt at bryde en kopisikring. Selvom det er til eget forbrug.
Ikke at det er interessant i denne sammenhæng. Og hvem interesserer sig for kopi af vhs-videobånd i disse tider??????
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 30 April 2005 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Graa skrev:
|
Og hvem interesserer sig for kopi af vhs-videobånd i disse tider??????
|
|
|
Det gør manden (skalbjerg) der har oprettet denne tråd .
B.T.W. Et ganske interessant spørgesmål.
|
| Til top |
|
| |
m@dsen Forum Bruger


Bruger siden: 02 December 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 718
|
| Sendt: 01 Maj 2005 kl. 08:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Graa skrev:
|
Nej nu må du stoppe dfms.....
Det ER ulovligt at bryde en kopisikring. Selvom det er til eget forbrug.
|
|
|
Nej, det er ikke ulovligt at bryde en kopisikringen på et vhs-bånd, og det er heller ikke ulovligt at kopierer fra et analog media. Du må gerne kopierer fra et digitalt media hvis du har orginalen som DU har betalt for.
m@dsen __________________ Øvelse gør ikke kun mester, det giver også viden!
Sandheden er der ude, man skal bare lede!
|
| Til top |
|
| |
Bluesky Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1141
|
| Sendt: 01 Maj 2005 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo det er vist ulovligt at bryde en kopisikring for at tage en kopi. Det er ikke ulovligt at bryd en kopisikring for at kunne afspille mediet.
Det er ikke afgørende om kilde materialet er analogt eller digitalt. Det er afgørende hvad kopien er. At kopiere et VHS bånd til en DVD skive er således en digital kopiering og skal følge reglerne for digital kopier.
Her er reglerne lagt ud af kultur ministeret
infokiosk
|
| Til top |
|
| |
m@dsen Forum Bruger


Bruger siden: 02 December 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 718
|
| Sendt: 01 Maj 2005 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bluesky skrev:
Jo det er vist ulovligt at bryde en kopisikring for at tage en kopi. Det er ikke ulovligt at bryd en kopisikring for at kunne afspille mediet.
Det er ikke afgørende om kilde materialet er analogt eller digitalt. Det er afgørende hvad kopien er. At kopiere et VHS bånd til en DVD skive er således en digital kopiering og skal følge reglerne for digital kopier.
Her er reglerne lagt ud af kultur ministeret infokiosk |
|
|
Du har fuldstændig ret, det var mig der havde forkerte oplysninger.
m@dsen __________________ Øvelse gør ikke kun mester, det giver også viden!
Sandheden er der ude, man skal bare lede!
|
| Til top |
|
| |