| Forfatter |
|
techno283 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 126
|
| Sendt: 04 Marts 2005 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Er der nogen der ved hvordan man får undertekster på DIVx film i MS media center. Jeg har en divx film med en tilhørende undertekst fil som afspilles fint på min kontor PC media player 10, inklusive undertekster. Kan man ikke få disse undertekster frem når man afspiller Divx på media center. Jeg har prøvet at checke play/caption and subtitles/play when available optionen i media player på min media center PC, men er der andet det skal sættes op ???
mvh
Techno283
|
| Til top |
|
| |
hald Forum Bruger


Bruger siden: 17 Oktober 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 245
|
| Sendt: 04 Marts 2005 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Download freeware programmet VobSub. Hvis undertekst filen hedder det
samme som DivX filmen men bare slutter på ".srt" skulle den kunne klare
det!
Bare download det, installer det, og start filmen. Så kommer der undertekster på helt automatisk!
__________________ Skaat' - skal vi ikke adoptere en japaner?
Jo! - Så længe det er MARANTZ
Mit Dali, Marantz, DIY setup!
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger


Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 04 Marts 2005 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Windows media player kan også selv finde ud af det.
Ellers brug Media player classic + DivX codec, Xvid code og AC3 Så behøver du ikke andet for at afspillet film, det sluger ALT!
__________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
Bendix Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2005
Status: Offline Indlæg: 86
|
| Sendt: 04 Marts 2005 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger BSplayer - jeg mener klart den er de nævnte overlegen -!
|
| Til top |
|
| |
Mandal Forum Bruger

Bruger siden: 22 August 2004
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 04 Marts 2005 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hald og AkilleuZ:
Er pointen med Media Center ikke, at man vil undgå at skulle have fat i
en masse andre programmer for at afspille? Eller har I fået ovennævnte
programmer integreret i MCE?
MVh
Mandal
|
| Til top |
|
| |
paqi Forum Bruger


Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 617
|
| Sendt: 05 Marts 2005 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger showshifter som frontend og så længe du har installeret Vobsub så kræver det ikke andet end at dine tekstfiler hedder det samme som dine filmfiler.
Hvis teksten ikke passer til filmen så brug TimeAdjuster til at rette dem til. Det virker 100% og er ret let at bruge. Det tager mig cirka 5 minutter at rette en tekst til så den passer med lyden i filmen.
Jeppe
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger


Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 05 Marts 2005 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
paqi skrev:
Jeg bruger showshifter som frontend og så længe du har
installeret Vobsub så kræver det ikke andet end at dine tekstfiler
hedder det samme som dine filmfiler.
Hvis teksten ikke passer til filmen så brug TimeAdjuster til at
rette dem til. Det virker 100% og er ret let at bruge. Det tager mig
cirka 5 minutter at rette en tekst til så den passer med lyden i filmen.
Jeppe
|
|
|
Havde ikke tænkt på det med MCE, derffor gør som paqi skriver, installer Vobsub
__________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger


Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 05 Marts 2005 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bendix skrev:
| Jeg bruger BSplayer - jeg mener klart den er de nævnte overlegen -!
|
|
|
BSPlayer er noget være L**T i forhold til Classic. Classic smider ingen
unødvendige filer på disken, eller regdatabasen eller lign, den
afspiller alt og skal ikke installeres. Den bliver også rost laangt
mere end BSPlayer.
__________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
Bendix Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2005
Status: Offline Indlæg: 86
|
| Sendt: 06 Marts 2005 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Smag og behag...
|
| Til top |
|
| |
techno283 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 126
|
| Sendt: 07 Marts 2005 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Igen
Det var mig der startede denne tråd. Mit spm gik på hvordan får man undertekster på divx film i MCE 2005 ? Jeg er ikke sikker på at der er nogen af de efterfølgende besvarelser som reelt omhandler dette problem.
Derfor spørger jeg lige igen, er der nogen som afspiller DIVx i MCE 2005, med undertekster ? Og i givet fald hvordan gør I ?
mvh
Techno283
|
| Til top |
|
| |
paqi Forum Bruger


Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 617
|
| Sendt: 07 Marts 2005 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
har du underteksterne ?? Ja måske dumt spørgsmål men hvis du har dem som DIVX så går jeg ud fra at der måske ikke er tekster med som udgangspunkt?
Jeppe
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger


Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 07 Marts 2005 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at installere vobsub. Om dine undertekster så de hedder det samme som filmen eks:
Film: Aladdin.DivX.avi
Sub: Aladdin.DivX.srt/txt eller lign.
__________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |