Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 23:29   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: DIVX film med undertekster (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
techno283
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 126
Sendt: 04 Marts 2005 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

Hej

Er der nogen der ved hvordan man får undertekster på DIVx film i MS media center. Jeg har en divx film med en tilhørende undertekst fil som afspilles fint på min kontor PC media player 10, inklusive undertekster. Kan man ikke få disse undertekster frem når man afspiller Divx på media center. Jeg har prøvet at checke play/caption and subtitles/play when available optionen i media player på  min media center PC, men er der andet det skal sættes op ???

mvh

Techno283

Til top Vis techno283's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techno283
 
hald
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Oktober 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 245
Sendt: 04 Marts 2005 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Download freeware programmet VobSub. Hvis undertekst filen hedder det samme som DivX filmen men bare slutter på ".srt" skulle den kunne klare det!

Bare download det, installer det, og start filmen. Så kommer der undertekster på helt automatisk!


__________________
Skaat' - skal vi ikke adoptere en japaner?
Jo! - Så længe det er MARANTZ


Mit Dali, Marantz, DIY setup!
Til top Vis hald's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hald Besøg hald's Websted
 
AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1855
Sendt: 04 Marts 2005 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Windows media player kan også selv finde ud af det.

Ellers brug Media player classic + DivX codec, Xvid code og AC3 Så behøver du ikke andet for at afspillet film, det sluger ALT!


__________________
Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ
 
Bendix
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Februar 2005
Status: Offline
Indlæg: 86
Sendt: 04 Marts 2005 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger BSplayer - jeg mener klart den er de nævnte overlegen -!
Til top Vis Bendix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bendix
 
Mandal
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 August 2004
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 04 Marts 2005 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Hald og AkilleuZ:

Er pointen med Media Center ikke, at man vil undgå at skulle have fat i en masse andre programmer for at afspille? Eller har I fået ovennævnte programmer integreret i MCE?

MVh
Mandal
Til top Vis Mandal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mandal
 
paqi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 617
Sendt: 05 Marts 2005 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger showshifter som frontend og så længe du har installeret Vobsub så kræver det ikke andet end at dine tekstfiler hedder det samme som dine filmfiler.

Hvis teksten ikke passer til filmen så brug TimeAdjuster til at rette dem til. Det virker 100% og er ret let at bruge. Det tager mig cirka 5 minutter at rette en tekst til så den passer med lyden i filmen.

Jeppe

 

Til top Vis paqi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paqi
 
AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1855
Sendt: 05 Marts 2005 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

paqi skrev:

Jeg bruger showshifter som frontend og så længe du har installeret Vobsub så kræver det ikke andet end at dine tekstfiler hedder det samme som dine filmfiler.

Hvis teksten ikke passer til filmen så brug TimeAdjuster til at rette dem til. Det virker 100% og er ret let at bruge. Det tager mig cirka 5 minutter at rette en tekst til så den passer med lyden i filmen.

Jeppe

 



Havde ikke tænkt på det med MCE, derffor gør som paqi skriver, installer Vobsub


__________________
Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ
 
AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1855
Sendt: 05 Marts 2005 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

Bendix skrev:
Jeg bruger BSplayer - jeg mener klart den er de nævnte overlegen -!


BSPlayer er noget være L**T i forhold til Classic. Classic smider ingen unødvendige filer på disken, eller regdatabasen eller lign, den afspiller alt og skal ikke installeres. Den bliver også rost laangt mere end BSPlayer.




__________________
Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ
 
Bendix
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Februar 2005
Status: Offline
Indlæg: 86
Sendt: 06 Marts 2005 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

Smag og behag... 
Til top Vis Bendix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bendix
 
techno283
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 126
Sendt: 07 Marts 2005 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

Hej Igen

Det var mig der startede denne tråd. Mit spm gik på hvordan får man undertekster på divx film i MCE 2005 ? Jeg er ikke sikker på at der er nogen af de efterfølgende besvarelser som reelt omhandler dette problem.

Derfor spørger jeg lige igen, er der nogen som afspiller DIVx i MCE 2005, med undertekster ? Og i givet fald hvordan gør I ?

mvh

Techno283

Til top Vis techno283's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techno283
 
paqi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 617
Sendt: 07 Marts 2005 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

har du underteksterne ?? Ja måske dumt spørgsmål men hvis du har dem som DIVX så går jeg ud fra at der måske ikke er tekster med som udgangspunkt?

Jeppe

Til top Vis paqi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paqi
 
AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1855
Sendt: 07 Marts 2005 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

Prøv at installere vobsub. Om dine undertekster så de hedder det samme som filmen eks:

Film: Aladdin.DivX.avi
Sub: Aladdin.DivX.srt/txt eller lign.


__________________
Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes