| Forfatter |
|
nph12 Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 123
|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 08:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Guldberg Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 231
|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror nu ikke dit MCE siger så meget  Men prøv at kigge på studiedata.dk, de har en del. Ellers prøv at tage dit spørgsmål til hol.dk, det er et lidt mere computerorienteret forum
|
| Til top |
|
| |
PHN2 Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Prøv papst 9db fra studiedata. De koster 90/stk og siger ikke en lyd...
Pas på med passivt kølede psu, min kan sagtens varme hele kabinettet op!
mvh.Per.
|
| Til top |
|
| |
nph12 Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK.
Hvad skal jeg købe af strømforsyning og køler/blæser af cpu´en?
|
| Til top |
|
| |
24X7X365 Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2005
Status: Offline Indlæg: 27
|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til nph12:
Prøv at kigge på Chill Innovations PSU'er - det er det nærmeste du kommer lydløst, hvis du ikke vil køre med en passivt kølet PSU. Lydniveauet er 1-2 dB=ikke hørbart og de er ekstremt stabile.
|
| Til top |
|
| |
nph12 Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er en passiv kølet PSU?
|
| Til top |
|
| |
Harritz3257 Forum Bruger

Tidl. gichael3257
Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1595
|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Passiv kølet = en stor køleprofil UDEN blæser. altså ingen dele der bevælger sig derfor passiv
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
En uden blæser
|
| Til top |
|
| |
nph12 Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK. Er det bedst med en passiv kølet PSU?
På mit bundkort står der, at strømforsyningen skal være på min. 300W. Derudover står der på Dign kabinettet, at det skal være en Micro ATX.
Dign HV5 Home Theater Kabinet, Silver
Power Micro ATX Power Supply
Er der andet jeg skal tage højde for?
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil nu fraråde de pasivt kølede strømforsyninger, det er simpelthen ikke holdbart at køle ~300w ned med en lille køleplade...
Så hellere en ChillInnovation psu, de siger sku ikke ret meget, og ihvertfald ikke lige så meget som din harddisk, og sikkert heller ikke så meget som din cpu køler, for ikke at snakke om (hvis du har) aktiv køling på dit grafikkort...
Med hensyn til de blæsere PHN2 snakker om, så er det nok nogle af de mest lydsvage kølere på planeten ;-) Men der er dog et ret så stort minus ved dem, de flytter næsten ingen luft...
|
| Til top |
|
| |
nph12 Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
micma18 skrev:
|
Vil nu fraråde de pasivt kølede strømforsyninger, det er simpelthen ikke holdbart at køle ~300w ned med en lille køleplade...
Så hellere en ChillInnovation psu, de siger sku ikke ret meget, og ihvertfald ikke lige så meget som din harddisk, og sikkert heller ikke så meget som din cpu køler, for ikke at snakke om (hvis du har) aktiv køling på dit grafikkort...
Med hensyn til de blæsere PHN2 snakker om, så er det nok nogle af de mest lydsvage kølere på planeten ;-) Men der er dog et ret så stort minus ved dem, de flytter næsten ingen luft...
|
|
|
1) Jeg kigger på ChillInnovation psu´en.
2) Blæsere PHN2 er altså ikke gode? Hvilke andre vil du så anbefale?
3) Jeg ved stadigvæk ikke hvilken form for køling jeg skal have på cpu´en. Det er en Socket 478. Hvilken form for køling vil du anbefale?
|
| Til top |
|
| |
Hanien Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 212
|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som du selv skriver skal psu'en være micro ATX og det er stort set umuligt at finde en passivt kølet micro atx psu.
Jeg har selv et HV5 kabinet og min psu gav en masse støj i kabinettet, så jeg har den liggende udenfor kabinettet __________________ HTPC: 1,86 gHz Intel Duo Core 2, 500 GB HDD, 7.1 lydkort, DIGN HV5, Microsoft Vista Premium, Logitech Harmony 885, Denon AVR-2802, Fujitsu-Siemens Myrica 40", Extender: Xbox360
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
nph12 skrev:
micma18 skrev:
|
|
|
|
1) Jeg kigger på ChillInnovation psu´en.
2) Blæsere PHN2 er altså ikke gode? Hvilke andre vil du så anbefale? Blæserne er skam helt fine, ja faktisk noget af det bedste du kan få... men da de køre med så få omdrejninger pr. min. så flytter de jo dermed også mindre luft! Du kan sagten bruge sådan en blæser, hvis du er sikker på computeren ikke har brug for ret stort airflow. Bruger selv modellen i min pc, og det fungere ganske fint!
3) Jeg ved stadigvæk ikke hvilken form for køling jeg skal have på cpu´en. Det er en Socket 478. Hvilken form for køling vil du anbefale? Prøv da at kigge efter en Zalman CNPS7000-Cu eller CNPS7500-Cu(hvis der er plads?). Har selv brugt Zalmans CNPS6500 profil, og en 120mm. papst blæser, der køre med under 1000rpm. Men da denne profil helt sikkert er udgået af produktion, så er priserne også der efter... Så en 7000'er eller 7500 er nok et godt bud... |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ellov Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2005
Status: Offline Indlæg: 68
|
| Sendt: 27 Januar 2006 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv Zalman CNPS 7700 cu til min socket 478 og den er både effektiv og stille.
Men uanset hvor stille en blæser er, kan den stadig skabe resonans i dit kabinet der resulterer i en klar hørbar tone. Det skete i mit tilfælde. Jeg har derfor klisteret resonansdæmpende plader fra THansen på indersiden af kabinettet og nu er den betydelig mindre hørbar, selv om jeg øger omdrejningerne på køleren. 
Det kunne være en hjælp til dit projekt også...
|
| Til top |
|
| |
wideover Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 50
|
| Sendt: 27 Januar 2006 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
nph12 Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Januar 2006 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
C K N Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 771
|
| Sendt: 29 Januar 2006 kl. 01:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
nph12 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Februar 2006 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har kigget på edbpriser.dk og ledt efter bundkort og strømforsyning samt blæsere.
Jeg har fundet ud ad, at det ATX bundkort jeg havde købt var 30,5 cm x 24,5 cm (HxB), hvilket gør at bundkort ligger helt op ved harddisken. Nu har jeg fundet ud ad, at et ATX bundkort ikke er et ATX, da der findes forskellige størrelser.
Blandt de bundkort jeg har kigget på er størrelsen 30,5 cm x 18-22,5 cm (HxB), hvilket gør at der er en del plads mellem bundkortet og harddisken.
Jeg lister lige alle bundkort op (når jeg har søgt alle bundkort igen), så kan I se hvilke bundkort som kan passe til kabinettet.
Er det kun denne strømforsyningen som passer til kabinettet?
Animo 320W MicroATX PSU
http://www.mm-vision.dk/produkter/visvare.asp?action=vis& ; ; ;menu=dvd&varenr=51002&gruppe=htpckabinet
|
| Til top |
|
| |
nph12 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Februar 2006 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|