Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 19:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Dette lydkort til min HTPC? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Terning
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 20 Februar 2006 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg ville lige hører om der var nogen der kunne anbefale eller ikke anbefale dette eksterne lydkort?

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=126694

Jeg er åben overfor andre eksterne lydkort, hvis der er nogen der har nogle bedre forslag.

(Har et eksternt Creative Audigy 2 NX nu... og det er sku ikke særlig godt synes jeg!)

Terning

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Februar 2006 kl. 02:20 | IP-adresse registreret  

Jeg har sådant et og synes det spiller rigtig godt. Jeg er godt tilfreds. Control panelet er dog ikke det bedste hvis du vil bruge de analoge udgange til surround.

Hvad er det ved Creatives du ikke synes om?
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky

Terning
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2006 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

Jeg skal udelukkende bruge det til SPDIF hvor min receiver decoder lyden (DTS eller Dolby Digital).

Men med Creative.... der har bare været mange problemer også kunne det være at med sådan et Terratek at det bare kørte totalt optimalt. Jeg ved ikke om det måske også er en fordel at have med Firewire istedet for USB?

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2006 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

Jeg har ingen problemmer med mit. Kun som sagt at kontrolpanellet mangler - ingen bass management, ingen tids forsinkelser, instilling af volume for de enkelte højttaler er der men er besværlig. Og det er så ligegyldigt for dig.

Fordelene ved firewire er ingen "støj" fra andre PC komponenter, egne strømforsyning, ingen DC pop. Men det gælder jo så også ved USB. Firewire har større båndbredde end USB 1, som USB lydkortene stadig bruger. Til dagens standarder er det nok med USB 1.

Terning
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2006 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Så medmindre jeg ikke har store problemer ville det ikke være en fordel at skifte over til Terratec?

Findes der andre 7.1 eksterne lydkort? (kvalitet!)

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2006 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

Jeg kan se ved nærmere eftersyn at dit kort er USB 2.0. Jeg kender ikke dit kort, men nogle af Creatives Audigy kort resampler stereo til 48 kHz, om dit gør ved jeg ikke. Terratec gør ikke og lytter du til stereo er det efter min mening afgørende at den ikke gør. Er det kun til DTS og DD er det igen ligegyldigt.

Jeg er stadig ikke med på hvad det er for problemmer du har med dit Audigy. Er det lydkvaliteten eller driften? Terratecs har jeg ingen problemmer med, det blev forbundet og drivere installeret og det køre bare helt af sig selv.

Det findes andre eksterne lydkort, men hvis det kun er til DTS og DD til receiveren hvorfor skal det være 7.1?

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005
Sendt: 22 Februar 2006 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

Terning skrev:

Så medmindre jeg ikke har store problemer ville det ikke være en fordel at skifte over til Terratec?

Findes der andre 7.1 eksterne lydkort? (kvalitet!)

Når du alligevel "kun" skal bruge SPDIF, så er det fløjtende ligegyldigt om det understøtter 5.1, 7.1 osv på de analoge udgange. Det du skal sikre dig er at det understøtter bit-perfekt DTS og DD passthrough via SPDIF.
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK

Terning
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2006 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Okay... viste jeg ikke. Trodede godt nok at lydkortet havde noget at sige om kvaliteten. Men når jeg nu lige tænkter mig om, så skal jeg jo også bruge det til stereo hvade jeg lige glemt...

Men tror så bare lige umiddelbart at jeg holder mig til mit Creative indtil videre...

Bluesky skrev:
Jeg er stadig ikke med på hvad det er for problemmer du har med dit Audigy. Er det lydkvaliteten eller driften?

Jeg synes bare der har været en masse besvær og problemer med hele opsætingen og installationen... ved godt nok ikke om det har noget at gøre med lydkortet. Jeg oprettede denne tråd for at se om mit lydkort var i en helt forkert boldgade i forhold til hvad jeg skulle bruge det til.

Bluesky skrev:
Det findes andre eksterne lydkort, men hvis det kun er til DTS og DD til receiveren hvorfor skal det være 7.1?

Det var fordi jeg trodede det skulle have det for at kunne bruge mit surround... men det har jeg jo lige fundet ud af at man ikke behøver når man bare bruger SPDIF...

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Februar 2006 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Der er stor forskelle paa lydkort. I saer de chips de bruger paa kortne. du skulle proeve at kigge de mane traade igennem om lydkort her paa siden, og du vil vide meget mere om lydkort.

Gennerelt her inde, saa anbeflader folk at holde sig fra creative, kan ikke huske hvorfor, men kig i de gamle traade og du vil finde hvad du soeger

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

Terning
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2006 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

AkilleuZ skrev:
Der er stor forskelle paa lydkort. I saer de chips de bruger paa kortne. du skulle proeve at kigge de mane traade igennem om lydkort her paa siden, og du vil vide meget mere om lydkort.

Gennerelt her inde, saa anbeflader folk at holde sig fra creative, kan ikke huske hvorfor, men kig i de gamle traade og du vil finde hvad du soeger

Jeg har bare ikke kunne finde nogle tråde om eksterne lydkort.... har kigget på de tråde hvor det handlede om alm. PCI lydkort.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes