| Forfatter |
|
peewee© Forum Bruger


Bruger siden: 28 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 502
|
| Sendt: 29 Marts 2006 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Er der nogle af jer der ved om man kan justere farve, lys m.m på dette kort eller finders der en måde i MCE2005 hvor man kan gøre det. Jeg synes billede er for lyst, men kan ikke finde en løsning på det __________________ Rotel RSP-1068
2 * eAR202, anden ICE
Avance Signature 8 MK. II
NO SolaWing/
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
Epedemic Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 30 Marts 2006 kl. 01:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan intet justere på det kort i MCE... Har selv et og det er pænt surt :/
|
| Til top |
|
| |
peewee© Forum Bruger


Bruger siden: 28 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 502
|
| Sendt: 30 Marts 2006 kl. 08:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
det var da en skam. Hvad synes du ellers om kortet? __________________ Rotel RSP-1068
2 * eAR202, anden ICE
Avance Signature 8 MK. II
NO SolaWing/
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger


Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 30 Marts 2006 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skulle mene at programmet powerstrip kan justere lyset på dit kort.
__________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
peewee© Forum Bruger


Bruger siden: 28 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 502
|
| Sendt: 30 Marts 2006 kl. 09:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
ved du om det kan bruges i MCE2005 __________________ Rotel RSP-1068
2 * eAR202, anden ICE
Avance Signature 8 MK. II
NO SolaWing/
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger


Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 30 Marts 2006 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Powerstrip kan INTET justere på theater kortene......Powerstrip er til
udgang fra dit grafikkort, og vedrører kun DVI RGB og self VGA.
HVis du vil indstille noget på Theater 550 skal du have gang i
Graphedit. Dette er Faktum. Jeg kan henvise interesserede i ATI's
TheaterKort til denne side:
http://forums.hexus.net/showthread.php?t=29031&page=21 &pp=15
__________________ DK's bedste HTPC Forum
|
| Til top |
|
| |
Raun Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2005
Status: Offline Indlæg: 169
|
| Sendt: 30 Marts 2006 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
peewee© Forum Bruger


Bruger siden: 28 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 502
|
| Sendt: 30 Marts 2006 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bruger du selv christv? har det samme funktioner som mce2005, her tænkter jeg på at optage, time m.m __________________ Rotel RSP-1068
2 * eAR202, anden ICE
Avance Signature 8 MK. II
NO SolaWing/
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
Raun Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2005
Status: Offline Indlæg: 169
|
| Sendt: 30 Marts 2006 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej...
Nej, jeg bruger ikke selv ChrisTV, men faldt over det i min søgning på emnet, her i tråden. Syntes bare at det så ud til at ChrisTV, kunne køre bagved et mediasystem eks. MCE. Men det er jeg altså ikke sikker på, da jeg bare skimtede siden.
Men det ser klart ud til at programmet har alle de funktioner, MCE kan tilbyde med et TV kort.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Raun Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2005
Status: Offline Indlæg: 169
|
| Sendt: 30 Marts 2006 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
peewee© Forum Bruger


Bruger siden: 28 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 502
|
| Sendt: 30 Marts 2006 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm, jeg synes ikke rigtig jeg kan finde noget om christv her inde, har du et link til hvor du fandt det __________________ Rotel RSP-1068
2 * eAR202, anden ICE
Avance Signature 8 MK. II
NO SolaWing/
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
Raun Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2005
Status: Offline Indlæg: 169
|
| Sendt: 30 Marts 2006 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen....
Sorry, det er mig der forvirrer med min tekst.
Det var ment således - at jeg fandt ChrisTv i forbindelse med min søgning på det emne, denne tråd har.
Fandt bare ChrisTV på en almindelig google søgning
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Raun Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2005
Status: Offline Indlæg: 169
|
| Sendt: 30 Marts 2006 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men ChrisTweak, ser da ud til at kunne gøre jobbet. Hvis altså man vil have sit kort optimeret på sit mediacenter.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
peewee© Forum Bruger


Bruger siden: 28 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 502
|
| Sendt: 30 Marts 2006 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, jeg overvejer også meget at afprøve det. da jeg ikke er helt tilfreds med kvaliteten i mce2005 __________________ Rotel RSP-1068
2 * eAR202, anden ICE
Avance Signature 8 MK. II
NO SolaWing/
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
Raun Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2005
Status: Offline Indlæg: 169
|
| Sendt: 30 Marts 2006 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du prøver det, vil jeg meget gerne høre hvorledes resultatet bliver.
Jeg har selv et Theater 550 PRO kort, og er yderst begejstret for kortet. Tror ikke der er findes kort, som er bedre end dette. Hauppauge kan i hvert fald ikke følge med.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
peewee© Forum Bruger


Bruger siden: 28 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 502
|
| Sendt: 30 Marts 2006 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er også meget glad for mit, selvom jeg gerne ville kunne justere div. ting på det, og det ser ud til at ChrisTV giver mig den mulighed __________________ Rotel RSP-1068
2 * eAR202, anden ICE
Avance Signature 8 MK. II
NO SolaWing/
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger


Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 30 Marts 2006 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Chris tv bruger graphedit..... De fleste væsentlige settings som
eksempelvis sharpnes osv, taber man efter reboot......Hvis i har læst
noget af den tråd som jeg refererede til fremgår blandt andet også fra
flere Ati repræsentanter at settings kun kan styres via graphedit og
desuden bla comp 3d filtre nok er controllerbare via software Men de er
ment til at være på en prædefineret indstilling.... Der er desuden
andre ting der tyder på at Graphedit eller ChrisTV ikke fungerer. En af
dem er blandt andet det faktum at man bladt andet har muligheden for at
indstille bla sharpness, PAL NTSC, i de filters som man kan loade i
Graphedit..... Men det til trods så er der ingen af de settings der
klistrer.....
Graphedit er som bekendt et generisk redskab til blandt andet at
teste drivere (bruges primært i sdk's og af hardware testere) og
settings ikke virker her så er udsigterne lange.... Jeg har selv testet
hardwaren med forskellige drivere siden den første udkom...og det er
både i PAL og NTSC versioner.....Selvom blandt andet både Theater
chippen og selve tuneren en mt2050 understøtter alt muligt gejl som er
tilgængeligt i Graphedit...så kan vi ikke styre det....Proven fact......
__________________ DK's bedste HTPC Forum
|
| Til top |
|
| |
peewee© Forum Bruger


Bruger siden: 28 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 502
|
| Sendt: 30 Marts 2006 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Patriarken skrev:
Hejsa
Chris tv bruger graphedit..... De fleste væsentlige settings som eksempelvis sharpnes osv, taber man efter reboot......Hvis i har læst noget af den tråd som jeg refererede til fremgår blandt andet også fra flere Ati repræsentanter at settings kun kan styres via graphedit og desuden bla comp 3d filtre nok er controllerbare via software Men de er ment til at være på en prædefineret indstilling.... Der er desuden andre ting der tyder på at Graphedit eller ChrisTV ikke fungerer. En af dem er blandt andet det faktum at man bladt andet har muligheden for at indstille bla sharpness, PAL NTSC, i de filters som man kan loade i Graphedit..... Men det til trods så er der ingen af de settings der klistrer.....
Graphedit er som bekendt et generisk redskab til blandt andet at teste drivere (bruges primært i sdk's og af hardware testere) og settings ikke virker her så er udsigterne lange.... Jeg har selv testet hardwaren med forskellige drivere siden den første udkom...og det er både i PAL og NTSC versione.....
|
|
|
jo, jeg er skam i gang med at kæmpe mig igennem det link, og der står meget godt. JEg vil så sige at jeg har oplevet en farve forskeld på de forskellige kanaler, så det er fint med mig at
christv ikke gemmer de instillinger jeg laver, jeg dog med at min htpc skal stå på standby når jeg ikke bruger den __________________ Rotel RSP-1068
2 * eAR202, anden ICE
Avance Signature 8 MK. II
NO SolaWing/
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
peewee© Forum Bruger


Bruger siden: 28 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 502
|
| Sendt: 03 April 2006 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raun skrev:
|
Hvis du prøver det, vil jeg meget gerne høre hvorledes resultatet bliver.
Jeg har selv et Theater 550 PRO kort, og er yderst begejstret for kortet. Tror ikke der er findes kort, som er bedre end dette. Hauppauge kan i hvert fald ikke følge med.
Mvh.
|
|
|
Nu har jeg prøvet ChrisTv i nogle dag og jeg kan kun sige MCE2005 GÅ HJEM
Kvaliteten er langt bedre, billede står meget bedre m.m kan kun sige at jeg frem over vil bruge ChrisTv Pro __________________ Rotel RSP-1068
2 * eAR202, anden ICE
Avance Signature 8 MK. II
NO SolaWing/
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |