| Forfatter |
|
McTiaz McTurbo Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 40
|
| Sendt: 21 August 2006 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa...
Jeg har kedet mig på det sidste og skrevet et stykke software, der kan fjernbetjene min forstærker gennem COM-porten. Det er skrevet til en Harman Kardon AVR 4550, men virker sikkert også til andre ældre H/K receivere.
Det kan både køres med parametre, såsom "HK_remote.exe VolUp" for at skrue op, eller som GUI med udformning som fjernbetjening, hvor man kan trykke på de enkelte knapper...
Hvis der er nogen der har interesse i programmet, kan jeg sagtens sende jer en kopi... Alternativt er der måske nogen der kender et site, hvor man beskæftiger sig den slags, som måske vil hoste det, så andre også kan få glæde af det..
Anyone?
Derudover kunne jeg bruge hjælp til at få en batch-fil til at køre ved opstart fra standby, samt en batch-fil når computeren får standby kommandoen.. Nogen der kan hjælpe me det?
Til sidst mangler jeg erfaringer i at køre batch-filer ved tryk på enkelte kanpper på min MCE fjernbetjening, så når jeg trykker på "Volume Up" at den kører en batch-fil istedet for at sende kommandoen til windows. Noget hjælp at hente her?
Nå disse to ting lykkes kan jeg slippe af med en fjernbetjening mere, og gå igang med at skrive software til at styre mit fjernsyn, og forhåbentlig ende med kun min MCE fjernbetjening :-) __________________ mvh,
Mathias
- "Nytår er overvurderet. Fyrværkeri hører hjemme på Stadion!"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 August 2006 kl. 07:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fået et vbs-script til at fange "PowerEvents", så nu tænder og slukker min receiver sammen med mit mediecenter.
Jeg vil dog stadig gerne have råd omkring at fange bestemte kommandoer fra fjernbetjeningen udenom MCE.... __________________ mvh,
Mathias
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 22 August 2006 kl. 07:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Du kan benytte dig af den alternative driver til MCE remoten fra TGB. Den eliminerer alle Key presses der sendes fra den oprindelige remote + driver. Således har de en remote der er genkendelig via en girder plugin og der efter er det hele sådan set bare at sætte din remote op i girder....Et eksempel kan ses i nedenstående. http://80.161.18.77/patriarch/Example.zip
__________________ DK's bedste HTPC Forum
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 August 2006 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak for hjælpen Patriarken!
Jeg har også et MCE-keyboard, men keyboard-delen til den fungerer såvidt jeg ved uafhængigt af fjernbeteningsdelen. De er fundet som 2 seperate "input-devices", ikke? - så ved at opdatere "remote"-driveren er keyboarddelen vel uberørt og funktionsdygtigt?
Jeg skal "desværre" på ferie, så jeg må give det et forsøg når jeg kommer tilbage ;-)
__________________ mvh,
Mathias
|
| Til top |
|
| |
PHN2 Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 22 August 2006 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg ved at der findes det samme til Mediaportal, så man kan fjernbetjene sin set-topbox via rs232. Men softwaren skal være skrevet til præcis det apperat man har. Er det let at programmere, så man evt. kan tillempe til ens egen box?
Kan man evt. tigge sig til at få tilsendt dit software på PM, så jeg selv kan lege med det?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 August 2006 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan sagtens sende det til dig, men det er lavet så specifikt til min forstærker at du ikke kan bruge programmet til noget andet end den. Hvis du vil have kildekoden, så er det skrevet i Delphi7. Er det kildekoden du vil have? - Den kan jeg sagtens sende til dig...
__________________ mvh,
Mathias
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2006 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
McTiaz McTurbo skrev:
|
Jeg har også et MCE-keyboard, men keyboard-delen til den fungerer såvidt jeg ved uafhængigt af fjernbeteningsdelen. De er fundet som 2 seperate "input-devices", ikke? - så ved at opdatere "remote"-driveren er keyboarddelen vel uberørt og funktionsdygtigt? |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2006 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjae kan ikke sige det med sikkerhed, har ikke testet det MCE keyboard(hader IR specielt til keyboards).....Den driver jeg linker til og snakker om er til til selve recieveren som i device manager findes under USB devices. Girder kan dog self. godt lære alle keyboardets funktioner også skulle det være påkrævet.....Den GML der ligger i den zip jeg henviser til er prækonfigureret til at styre Remotens funktioner (Dvs alle de kommandoer der er blevet fjernet (med den alternative driver) virker nu via girder. __________________ DK's bedste HTPC Forum
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 August 2006 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt perfekt, Patriarken!
Jeg har kigget lidt på det hele, Girder virker ikke (for mig) helt så intuitivt som i de gamle dage hvor jeg brugte det sidst (> 5 år), så det kræver nok at jeg bruger en del tid på det... - Men så har jeg jo det som projekt :-) - jeg vender tilbage... __________________ mvh,
Mathias
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 26 August 2006 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kunne også godt tænke mig softwaret, har nemlig en HK/5550 så det burde virke til den, kontakt mig evt.på PM når du engang er kommet hjem fra ferie
__________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger

|
| Sendt: 14 September 2006 kl. 07:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Jeg kan kun anbefale at prøve den alternative driver til Mediacenter recieveren. Med denne driver understøttes mange remotes faktisk. Såvidt jeg ved er det eneste krav at remotes'ne skal være RC5 kompatible. Jeg har blandt formået via girder at styre mit sony fjernsyn og mit phillips fjernsyn, projektoren virker ikke endnu, men da jeg er ved at flytte bliver det et senere projekt (Man er jo nød til at købe håndværker tilbud nu om stunder  ) Det skal siges at dette vel og mærket er med original remotes fra fjersyn osv. På den måde kan man nemt lave en Makro i girder der Starter MCE> starter forstærker> starter pr00n i my videos  >starter fjernsyn på av kanal Idéen bag ved denne driver er jo at der medfølger IR emitters(blasters) til MS trancieveren der i forvejen er designet til at styre andre mærker end selve PC'en (MCE) herunder Settop Boxes osv. Problemet er bare at en settopbox default skal være godkendt osv af MS førend man officielt kan anvende blast funktionen fra recieveren. Men driveren af BurningZerod eleminerer dette krav, og 220kr for en forholdsvis god universal tranciever er billigt synes jeg. Eneste problem med denne løsning er at de emitters der medfølger til Trancieveren er forholdsvis svage og skal i udgangspunktet placeres under 2-5 cm fra IR modtageren på den enhed som du vil styre. mvh Anders
|
| Til top |
|
| |