Emne: Formatering inden RC1? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Wonderboy Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 205
|
| Sendt: 15 September 2006 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, dette er måake lidt ikke HTPC-agtigt, men jeg prøvr alligevel. Jeg har fået nyt system (P5B dlx + E600    )(og alt fra min 250gb sata er backet up eksternt). Partitionerne er æld-gamle, lavet engang på en Fujitsu-ting... Spørgsmålet er om der er noget idé i eller fordel i - at fjerne alle partitioner og fra scratch lave nye ...og så derefter restore mine film, mp3'ere osv... Hvad siger i? Kan der være noget hente. Et eller andet sted er det jo en fin lejlighed til at "cleane"  Tak
__________________ Panasonic 42PZ85, Panasonic BD30, , Onkyo TX-SR607, WDTV, Xbox 360, iMac27 i7
5X Kef KHT5001, Velodyne Spl800i
Supra HDMI+Sub, Nordost WyreWizard Spelbinder
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 15 September 2006 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kommer an på forskellige ting. Hvor mange partitioner har du på din HDD? Jo færre jo bedre, det er altid bedst at have så få partitioner som muligt på grund af stabilitet og hastighed. For det andet kan det være en rigtig god ide at invistere i en HDD til bare MCE/RC1 så du kører OS på en seperart HDD og har dine film osv på den anden disk. Det burde ikke have nogen indflydelse at din HDD er forateret på en ældre maskine. Men hvis du har oplevet at din HDD er ustabil og den falder ud, så ville jeg nok tjekke den for fejl, download evt. et program fra producentens hjemmeside og test den via det. NB. du kan riskere at miste alt på den, ved at køre disse test tools.
__________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
Wonderboy Forum Bruger

|
| Sendt: 15 September 2006 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja...stabilitet og hastighed har aldrig været et issue... Måske er det også bare en mærkelig trang til bare at starte fra scratch der gav idéen  . Jeg har 3 partitioner - 20gb til OS, 60 gb til mp3 og andet, og 170gb til film...så vildt mange partitioner er det jo ikke...
__________________ Panasonic 42PZ85, Panasonic BD30, , Onkyo TX-SR607, WDTV, Xbox 360, iMac27 i7
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 15 September 2006 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Personligt synes jeg 3 er mange. Jeh maks 2. men undgår dem helst  Har bare oplevet at mit system køre langt mere stabilt ved at have det hele delt ud på flere diske. Jeg forstår dog ikke du har lavet en partition til mp3 og en til film, der ville jeg køre de 2 på samme disk.
__________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
Wonderboy Forum Bruger

|
| Sendt: 15 September 2006 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, jamen så er der da endnu en grund til at repartitionere...ville du tage 20gb til system (det er en 250gb)
|
| Til top |
|
| |
Nagash Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 361
|
| Sendt: 16 September 2006 kl. 03:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Din HDD kan kun læse et sted på disken på en gang, med mindre du da har flere læsehoveder på den. (Næppe) Så du får ydelsesmæssigt ikke noget ud af at lave flere partitioner på den. Hvis du vil have bedre ydesle, skal du købe en seperat HDD til styresystemet, så det ligger på en, og alt medie på an anden seperat disk. Rent faktisk kan der teoretisk opstå mere ventetid hvis du laver flere partitioner på HDD'en, fordi du så tvinger disken til at opdele sig. Fx. kan man være ved at læse noget på windows partitionen, og så skal man måske bruge noget data fra film partitionen, og de data ligger et andet sted på HDD'en, dvs at læsehovedet skal flytte sig fysisk længere end hvis dataene lå tæt op af hinanden. Det vil de gøre hvis du har det hele på en partition, og regelmæssigt foretager en fragmentering på disken. Håber det giver bare lidt logik.
__________________ Min stue:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=n agash-stuebio-og-andet
|
| Til top |
|
| |
Wonderboy Forum Bruger

|
| Sendt: 16 September 2006 kl. 08:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jojo, det giver da helt klart mening...men en seperat OS partition er dog at foretrække (når man nu kun har 1 disk) hvis der skal re-installeres osv...
|
| Til top |
|
| |
Nagash Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 361
|
| Sendt: 16 September 2006 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, lige i det tilfælde er det altid en godt ide at have en seperat partition. Men jeg har altid valgt at have en seperat HDD til styresystemet, hvorpå jeg så også har andet data som ikke gør det store hvis man mister. Det kan fx være spil. Men hvis du bare vil have den ene HDD så er det selvfølgelig smart nok. Og så er det også kun teoretisk der kan opstå mere ventetid, tror ikke det er noget der bliver mærkbart.
__________________ Min stue:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=n agash-stuebio-og-andet
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|