Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2025 | 11:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: 10 HFX Medie Center + Server (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
BUNE|Media
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 29 Januar 2007 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

Hej alle!

Jeg har været igang med et større projekt, hvor der er installaret 10 hFX Medie Center rundt omkring et kæææmpe hus, jeg har integreret, telefon, alarm, og IHC net.

Huset har været rævet helt ned, så vi havde muligheden for at fræse alt hvad der hedder kabler, ser kanon godt ud. Alle højtalere er BOSE Accustimas, med en digital forstærker fra Harmann/Kardon, hvor der er optisk lydoverførsel til DTS connect lydkortet på hver eneste HTPC!
På maskinerne er der installaret FloppyDTV-C og det virker som en drøm :)

Jeg har nu bygget en NAS server på 2TB, hvor alle medie centre skal hete musik, film og optaget video..

Er der ikke en guide el. lign til hvordan man gør det hele på en gang!! Nu har jeg prøvet hist og pist, forskellige guide til her og der.... Men det bliver en stor rod!

Håber at høre fra jer...

P.S Der kommer snart billeder af huset og installationen til de interesserede

Til top Vis BUNE|Media's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BUNE|Media

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005
Lokalitet: København
Sendt: 29 Januar 2007 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

Præcis hvad er det du har problemer med/ ønsker guides til?

"Det hele" er meget bredt defineret...
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 29 Januar 2007 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

zuluDK skrev:

Indeed!!

Jeg forstår ikke spørgsmålet....Har du bygget 10 stk Medie centre bygget på HFX? Lyder dyrt og dumt hvis du spørger mig......Jeg ville overveje er server løsning med mange tunere....FX firewire tunere...+ xbox360 'ere centralt placeret og trække de nødvendige kabler.....

Guide til NAS med mange MCE dunke.....Det er der ikke mange der har....og derfor ikke mange der laver guides......

mvh Anders

BUNE|Media
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2007 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

zuluDK skrev:

Sorry!

Det jeg ønsker guide til er, hvordan jeg gør sådan så, billeder, musik, optaget tv og ripped dvd, kan hentes og kopieres direkte fra serveren....

Jeg har læst en del rund omkring, syns bare ikke jeg kan finde en hel guide på en gang til det hele.

Patriarken skrev:
Indeed!!

Jeg forstår ikke spørgsmålet....Har du bygget 10 stk Medie centre bygget på HFX? Lyder dyrt og dumt hvis du spørger mig......Jeg ville overveje er server løsning med mange tunere....FX firewire tunere...+ xbox360 'ere centralt placeret og trække de nødvendige kabler.....

Guide til NAS med mange MCE dunke.....Det er der ikke mange der har....og derfor ikke mange der laver guides......

mvh Anders

Ja har bygget 10stk (faktisk 11, inkl. sommer hus ved samme grund!) Medie Center på hFX;

• Abit iL-90MV HDMI
  • Intel Core Duo T2600
  • DDRII 2048MB PC5400
  • Samsung 200GB SATAII
  • HDA DTS Connect
  • FloppyDTV DVB-C
  • Pioneer DVR-111
  • Silverstone ST30NF-GM 300W
  • iMON VFD
  • Plus alt det extra til hFX'en
  • Belkin MediaPilot til styring af MC, LCD og Hifi (Købt i USA)

Kan godt være det er et dumt valg, men det jeg stiller på de håndlavede møbler, skal sku ikke være en xbox360, ser lidt grimt ud! Hvis du el andre havde pengene, ville de nok også vælge det

Men når billederne kommer, kan i se hvor meget der er gjort af designet. Alle møbler er designet til hFX og den digitale Forstærker fra HK.

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 Januar 2007 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Hvorda sætter du din server op?

Bliver det "en stor HDD" eller deler du dem op?

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

BUNE|Media
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2007 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

AkilleuZ skrev:
Hvorda sætter du din server op?

Bliver det "en stor HDD" eller deler du dem op?

Det er en 2U SuperMicro SuperServer med 6 SATA diske på 320GB som kører Raid5

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2007 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Når de kører i Raid5 bliver de så "opfattet" som en disk med et spejl kan jeg ikke huske?!

Men hvis de bliver "opfattet" som en disk, så kan du "map network drive" fra de andre PC´er. På den måde kan du sætte MCE til at overvåge mapperne, og så vil der faktisk ikke være mere i det.

Du kan vidst også "bare" tilføje netværksdrev inde fra selve MCE, når du tilføjer en mappe til overvågning.

Det er ellers et super fedt projek du har gang i. Glæder mig vildt meget til at se billeder. Jeg ville også selv lave det på den måde, eftersom MCE ikke understøtter "almindelige" pc´er som extender.

Jeg er igang med at udvikle noget HW, som gør det muligt at styre ALT (lys, varme osv.) via MCE, med en mobil, fjernbetjening osv. Det kunne være cool at integrere i et system som dit

BUNE|Media
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2007 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

AkilleuZ skrev:
Når de kører i Raid5 bliver de så "opfattet" som en disk med et spejl kan jeg ikke huske?!

Men hvis de bliver "opfattet" som en disk, så kan du "map network drive" fra de andre PC´er. På den måde kan du sætte MCE til at overvåge mapperne, og så vil der faktisk ikke være mere i det.

Du kan vidst også "bare" tilføje netværksdrev inde fra selve MCE, når du tilføjer en mappe til overvågning.

Det er ellers et super fedt projek du har gang i. Glæder mig vildt meget til at se billeder. Jeg ville også selv lave det på den måde, eftersom MCE ikke understøtter "almindelige" pc´er som extender.

Jeg er igang med at udvikle noget HW, som gør det muligt at styre ALT (lys, varme osv.) via MCE, med en mobil, fjernbetjening osv. Det kunne være cool at integrere i et system som dit

Det bliver "opfattet" som et drev!

Ok, men hvad med når jeg kopiere musik el. Live Tv, så skal der jo også kopieres direkte til NAMS'en ??

Ja, det er faktisk blevet et vildt projekt, der er en del kunder der venter i kø for at få det samme... :)

Hehe.. det er sku også værd at vente på billederne, mht. din HW til styring af lys osv, så er det lidt svært at integrere, da der allerede er IHC net over det hele i huset. Dvs, jeg har ikke brug for extra hardware, sender "bare" koder frem og tilbage igennem IHC nettet :)

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2007 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Hvad mener du med "når jeg kopiere musik"?

Jeg har selv en server kørende med 4x400 GB i RAID-5. De effektive 1,2 TB jeg får ud af det har jeg inddelt i flere forskellige logiske drev, således at jeg har et drev til musik, et til film, et til billeder osv.

Dem har jeg så mappet som netværksdrev og kan tilgå fra bærbar, stationær og HTPC, som var det et lokalt drev.

I serveren har jeg også TV-kort, og jeg er ved at sætte MediaPortals TV-Engine op, så disse kan deles ud til hvem, der nu lige måtte have brug for at se TV.

Har du overvejet dette? Måske ikke i dit nuværende projekt, men det lyder som om du har gang i biksen...

http://www.team-mediaportal.com/

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2007 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

BUNE|Media skrev:

AkilleuZ skrev:

Det bliver "opfattet" som et drev!

Ok, men hvad med når jeg kopiere musik el. Live Tv, så skal der jo også kopieres direkte til NAMS'en ??

Ja, det er faktisk blevet et vildt projekt, der er en del kunder der venter i kø for at få det samme... :)

Hehe.. det er sku også værd at vente på billederne, mht. din HW til styring af lys osv, så er det lidt svært at integrere, da der allerede er IHC net over det hele i huset. Dvs, jeg har ikke brug for extra hardware, sender "bare" koder frem og tilbage igennem IHC nettet :)

Du kan optage direkte på en netværks disk, eller hvis du kopiere en film ind, så kan du "bare" gøre det direkte over på NAS´en. Det skulle i realiteten ikke være så svært

Jeg har selv IHC i lejlighede, men det er desværre kun en lejelejlighed, så må nok ikke ændre så meget, har lært mig selv at kode det, det faktisk rigtig sjovt.

Selve hardwaren kommer ikke til fylde noget, jeg laver det hele med en microprocesser (VHDL). Jeg har programmeret den sådan at den kan forstå signaler, fra SMS´er, RC5 koder fra fjernbetjeninger, og computeren. Er så ved at få en americaner til at lave et plugin til MCE.

BUNE|Media
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2007 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

zuluDK skrev:
Hvad mener du med "når jeg kopiere musik"?

Jeg har selv en server kørende med 4x400 GB i RAID-5. De effektive 1,2 TB jeg får ud af det har jeg inddelt i flere forskellige logiske drev, således at jeg har et drev til musik, et til film, et til billeder osv.

Dem har jeg så mappet som netværksdrev og kan tilgå fra bærbar, stationær og HTPC, som var det et lokalt drev.

I serveren har jeg også TV-kort, og jeg er ved at sætte MediaPortals TV-Engine op, så disse kan deles ud til hvem, der nu lige måtte have brug for at se TV.

Har du overvejet dette? Måske ikke i dit nuværende projekt, men det lyder som om du har gang i biksen...

http://www.team-mediaportal.com/

Jeg mener når jeg sætter en CD i drevet og vil kopiere det, så skal den kopieres direkte til NAMS'en så andre MCE kan hive det!

Jeg har faktisk kigget og leget en del med MediaPortal, jeg havde bare ikke tiden til at finde ud af om det nu var netop det jeg skulle bruge. Måske været en fejl beslutning, men jeg lærer nok af min fejl :) - som du siger den tager vi til de næste...

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2007 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

jamen kan man ikke kopiere musik direkte over på NAS´en når man sætter den i vilkensomhelst HTPC, hvis bare den er sat op til det? er det ikke et REG hack der skal til?

BUNE|Media
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2007 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

AkilleuZ skrev:
jamen kan man ikke kopiere musik direkte over på NAS´en når man sætter den i vilkensomhelst HTPC, hvis bare den er sat op til det? er det ikke et REG hack der skal til?

Jo det er det, men grunden til at mit spørgsmål endte her, var faktisk fordi at der måske kunne være en "all-in-one" guide til server-client

Jeg kan finde en reg-hack til recorded tv, men ikke musik og dvd

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2007 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke leget med MCE, så der kan jeg desværre ikke hjælpe dig.
Jeg ved heller ikke om den funktionalitet findes i MP - jeg har ikke haft brug for den.

Men du kan jo lave en feature request hos dem - så kan det være den er klar til næste gang du skal bruge den...

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2007 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

http://www.htpcnews.com/forums/index.php?showtopic=13087

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2007 kl. 08:11 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg kan ikke forstå hvad problemet er? Hvis du følger Recorded TV guiden som jeg linker til ovenstående har du mulighed for at dele recorded TV maskiner imellem.....My Videos (herunder dvd via shortcuts), My Music kan sagtens ligge på en Share eller NAS. Kunne også laves via dynamic volumes. Hvis man har en Win2k3 kan det også laves med ADS og DFS.

Problemet er vel mest at du har lavet den decentrale løsning (Som jeg kalder dumt i min første tråd her)hvor opsætningen utvivlsomt vil blive noget rod.... Jeg har forståelse for at du har mange penge og designermøbler(Tillykke) ....Men min forslag med Xbox'e  var at have dem stående centralt og så dele signalet ud herfra.....Så kan dine designer møbler få lov at stå også uden de skal prydes med Aluminiumsdekorationer.

Nu du har købt alt det hardware så køb dig lige en kopi af Ghost....

mvh Anders

nonamehifi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2005
Sendt: 30 Januar 2007 kl. 08:47 | IP-adresse registreret  

Som jeg forstår det?

Skal du jo bare linke til NASén når du sætter Media Centerér op:  altså  film\billeder\musik på

fx. 

nas\\d:film\

nas\\d:\billeder\

nas\\d:\musik\

Det går du når du sætter hver enkel pc op (i guiden)

Ja og så køb en Ghost, lav et image og læg på NASén (+DVD) når det går galt!

og så vil jeg foreslå at bruge 750GB HD. da man ikke kan få nok disk plads :)

Det er et stort sæt op, så held og lykke med at holde tungen lige :-)

Vh.

Michael

Til top Vis nonamehifi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nonamehifi

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2007 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

Det er er ikke et problem at hente film osv fra NAS´en men at ligge filmene direkte over på den.

Jeg vil lige se hvad jeg kan finde ud af af. Der må findes et REG hack til de andre også.

nonamehifi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2005
Sendt: 30 Januar 2007 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke se hvad problemet er med at ligge filmene direkte over på NAS´en ?

Det er jo "bare" et drev, så hvis man optager så har men en sti, den ligger det på. Og hvis man har en bunke som man har optaget, er det jo bare at overføre det på stién igen!

Til top Vis nonamehifi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nonamehifi

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2007 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

Det er heller ikke et problem med optaget TV.

Problemet består i, hvis man sætte en cd/dvd i sin MCE maskine, så spørger den om man vil kopiere den. Det er så det når man vælger at kopiere den, at den skal ligges direkte over på NAS´en.

jeg har ikke selv lige prøvet det, men jeg vil kigge på det når jeg kommer hjem senere. Det kan også være det slet ikke er noget problem.

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes