Emne: Windows Vista ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Klan Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 229
|
| Sendt: 31 Januar 2007 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Har lige fået installeret det nye vista på en bærbar, og er slet ikke imponeret 
Jeg har en Synology 106j kørende som Nas-server, med hele familiens musik liggende på, og Vista kan ikke køre synology assistant, programmet der gør det lidt nemmere at bruge serveren. Jeg kan finde den på netværket, og har access til filerne, men særligt godt er det ikke.
Så har jeg prøvet at installere Win-Amp. Et lille program jeg godt kan lide, idet jeg synes dets playlister er nemmere at håndtere end mediaplayers. Jeg synes det generelt er nemmere at komme til. Men det virker heller ikke, kan overhovedet ikke installeres. 
Er der andre der har problemer med Vista og winamp, for så hører jeg gerne om det, eller har i fået det installeret uden problemer, og det er kun mig?
Fra synology programmet får jeg en fejl om at det overhovedet ikke kan finde noget netværk, selvom det trådløse er oppe og køre, og computeren er logget på...
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 31 Januar 2007 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Testede ikke Winamp med Vista.....Men Winamp går udenom DS så det kommer sikkert and på dels lydkort og dels Winamp distro.... Vistas lyddel er en kæmpe joke og fyldt med bugs.....
__________________ DK's bedste HTPC Forum
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 31 Januar 2007 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved mig, der kørte jeg da bare winamp ind i første hug...?
Men self. jeg er da stødt på nogle ting som ikke fungere, og det er måske også ventet, da det somsagt er et helt nyt styresystem, og helt ny kerne... (ikke bare viddere udviklet NT kerne som de forgående) Med hensyn til din NAS, så kan du lige så godt indse det med det samme, at man kan lige så godt følge standarderne først som sidst, for hvis man begynder at benytte alt muligt special software for at få det til at køre, jamen så afskriver man også sig selv fra sådanne opdateringer og migreringer, samt deling med andre systemer! Hvis jeg var dig, så ville jeg da være helt tilfreds med at bruge den med FTP hvis det er det, den understøtter?
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 31 Januar 2007 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 31 Januar 2007 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
AkilleuZ skrev:
| Du kunne også vælge at mappe networks drive? |
|
|
Det er self. en mulighed, men det er bare langt fra alle NAS'er der understøtter SMB 
|
| Til top |
|
| |
Klan Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2007 kl. 08:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beklager jeg har været så længe om at svare her. Tak for input'ene...
Først winamp. Det viste sig at den fil jeg downloadede fra winamps egen hjemmeside var korrupt. Det var først da jeg downloadede den der var bundled med et eller andet ligegyldigt mp3-nummer at det virkede.
Serveren kan jeg se med Vista, og jeg har også fuld adgang til den, gemme slette osv. Om den er sat op som ftp har jeg ingen anelse om, idet min viden om computere er usædvanlig mangelfuld . Men den kan da bruges.
Eneste problem er at jeg har printeren koblet på serveren, og jeg kan ikke printe til den endnu. Det går jeg så og tygger på. Jeg håber lidt synology kommer med en upgrade eller en vista-version af deres program for dummies, så jeg også kan bruge det 
Men takker endnu engang for indsparkene...
|
| Til top |
|
| |
Gryff Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 427
|
| Sendt: 07 Februar 2007 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv lige at se her
http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2007/02/06/094526.htm
Det er jo ikke særligt betryggende, at Windows Vista tilsyneladende ikke er fuldt kompatibel med allerede eksisterende software. WinAmp er nævnt som et af de programmer, der kan give problemer.
Flere detaljer her:
http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.94426
Hmmm.... __________________ DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10
hilsen Per
|
| Til top |
|
| |
ldplusse Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juli 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 53
|
| Sendt: 07 Februar 2007 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, måske i bare skal lade være med at have så travlt, med at smide jeres gamle programmer på Vista.
Da det er et helt nyt styre system, med en masse nye sikkerheds funktioner, skal stort set alt software skrives lidt om for at virke korrekt.
Så vent til programmerne findes til Vista. Og NEJ, Microsoft har ikke ansvar for at alle de gamle l**te programmer virker til vista.
Der findes stadig mange programmer som er i 16bit, selvom det ikke har været brugt siden windows 3.11
Og jo, kan også kun sige, at især lyd, giver en del problemer i Vista. Men de firmaer som laver software kan jo ikke finde ud af at komme med nye programmer FØR at vista er frigivet. Så det er dem der er SKOD, ikke Microsoft.
Ja, unskyld mig, kan bare ikke tage at alle skal svine MS så meget til. De prøver i det mindste at lave noget nyt.
Hilsen Lars Kuhlmann
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 07 Februar 2007 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
ldplusse skrev:
Tja, måske i bare skal lade være med at have så travlt, med at smide jeres gamle programmer på Vista.
Da det er et helt nyt styre system, med en masse nye sikkerheds funktioner, skal stort set alt software skrives lidt om for at virke korrekt.
Så vent til programmerne findes til Vista. Og NEJ, Microsoft har ikke ansvar for at alle de gamle l**te programmer virker til vista.
Der findes stadig mange programmer som er i 16bit, selvom det ikke har været brugt siden windows 3.11
Og jo, kan også kun sige, at især lyd, giver en del problemer i Vista. Men de firmaer som laver software kan jo ikke finde ud af at komme med nye programmer FØR at vista er frigivet. Så det er dem der er SKOD, ikke Microsoft.
Ja, unskyld mig, kan bare ikke tage at alle skal svine MS så meget til. De prøver i det mindste at lave noget nyt.
Hilsen Lars Kuhlmann |
|
|
Helt enig  Dog synes jeg der er nogle ting ved vista jeg gerne ville lave om, om det er en tilvænningsfase eller bare viste, det må tiden vise. Man skal jo lige vende sig til vista, og jeg tror der går min 6mdr, før vi rigtigt ser der sker en udvikling med drivere og bedre programmer. __________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
Klan Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Februar 2007 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
ldplusse skrev:
|
Hilsen Lars Kuhlmann
|
|
|
Klap lige hesten Lars, der er ingen der har svinet vista til... endnu... 
Og inden du udtaler dig for meget, så har jeg ikke kastet mig over vista, men har en nyindkøbt computer, hvor der fulgte en vista home premium med. Jeg har endnu ikke vænnet mig til xp, så at sige jeg er for hurtig er måske at tage munden fuld .
16 bit kontra 32 bit siger mig absolut ingenting, det eneste jeg ønsker er at mit netværk og de programmer jeg er vant til, kører smertefrit. Hvad der ligger bagved interesserer mig faktiskt ikke. Jeg ville køre linux hvis jeg kunne, men har ikke evnerne til det...
|
| Til top |
|
| |
NADali Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 434
|
| Sendt: 07 Februar 2007 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
WINDOWS VISTA - TRUE HIFI!!!!!! __________________ KUBIKKENS VIDNER AF 3. SEPTEMBER 2007
|
| Til top |
|
| |
ldplusse Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juli 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 53
|
| Sendt: 07 Februar 2007 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klan skrev:
ldplusse skrev:
|
Hilsen Lars Kuhlmann
|
|
|
Klap lige hesten Lars, der er ingen der har svinet vista til... endnu... 
Og inden du udtaler dig for meget, så har jeg ikke kastet mig over vista, men har en nyindkøbt computer, hvor der fulgte en vista home premium med. Jeg har endnu ikke vænnet mig til xp, så at sige jeg er for hurtig er måske at tage munden fuld .
16 bit kontra 32 bit siger mig absolut ingenting, det eneste jeg ønsker er at mit netværk og de programmer jeg er vant til, kører smertefrit. Hvad der ligger bagved interesserer mig faktiskt ikke. Jeg ville køre linux hvis jeg kunne, men har ikke evnerne til det...
|
|
|
Jeg kan vil have lov at sige det jeg mener. Men jeg har ikke sagt noget direkte til dig Klan, men generalt.
Hilsen Lars Klaphest
|
| Til top |
|
| |
NADali Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 434
|
| Sendt: 07 Februar 2007 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
GRAM KØLESKABE - TRUE HIFI!!!!!
__________________ KUBIKKENS VIDNER AF 3. SEPTEMBER 2007
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|