Forfatter |
|
Primeradk Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 276
|
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg har fået en fil i mkv format. Det er noget HD og har fundet et codec pack hvor jeg så kan se filmen, jeg kan dog ikke se den i Theatertek og lign, og ville gerne prøve at se det på min store skærm via MCE.. Nogen der ved hvordan man evt kan convertere denne fil til en alm format uden at miste kvalitet og hvad jeg jeg encode med?
\René __________________ Glem ikke at huske Længe efter glæden over en lav pris er glemt huskes ærgelsen over en dårlig kvalitet.
QX9650 i alm + QX6700 i MCE
Pioneer 427XD
Nyt grej QX9650
Sælges 2 x QX 6700
|
Til top |
|
|
StylaH Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 950
|
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
*beep*kone Forum Bruger

Bruger siden: 14 Maj 2007 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 24
|
Sendt: 19 Juni 2007 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
StylaH skrev:
Den skal ikke konverteres, men spilles i fx Zoom player eller Mediaplayer classic.
Du skal bruge CCCP Codec Pack (google)
|
|
|
Sikke noget l**t at lukke ud....Prøv nu at sætte dig ind i hvad codecpacks kan gøre ved din Windowsbox. Desuden kunne du læse lidt om hvad Graphedit er, eller måske lidt om Haali splitter eller FFDshow.
|
Til top |
|
|
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
Sendt: 19 Juni 2007 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad har du installeret af codecs? Codec packs ødelægger ALT på ens computer. Det eneste codec der er nødvendigt at installere er ffdshow. Hvis du ikke kan få den til at afspille mkv filen, så kan du prøve at installere haali media splitter LINKFor at få MCE til at genkende filen kan du prøve at følge denne guide: Copy the following into your text editor of choice, and save it as a
.reg file. I've also included the registry entries for MPEG 2 streams,
Matroska video/audio, and MPEG 4 streams. Naturally, all these codecs
require the appropriate DirectShow filters: ;--BEGIN HERE-- Windows Registry Editor Version 5.00 [HKEY_CLASSES_ROOT\.ogg] "PerceivedType"="audio" "Content Type"="audio/x-ogg" [HKEY_CLASSES_ROOT\.ogm] "PerceivedType"="video" "Content Type"="video/x-ogg" [HKEY_CLASSES_ROOT\.m2v] "PerceivedType"="video" "Content Type"="video/mpeg" [HKEY_CLASSES_ROOT\.mka] "PerceivedType"="audio" "Content Type"="audio/x-matroska" [HKEY_CLASSES_ROOT\.mkv] "PerceivedType"="video" "Content Type"="video/x-matroska" [HKEY_CLASSES_ROOT\.mp4] "PerceivedType"="video" "Content Type"="video/mp4" [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Multimedia\WMPlayer\Extensions\.ogg] "Runtime"=dword:00000007 "Permissions"=dword:0000000f "UserApprovedOwning"="yes" [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Multimedia\WMPlayer\Extensions\.ogm] "Runtime"=dword:00000007 "Permissions"=dword:0000000f "UserApprovedOwning"="yes" [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Multimedia\WMPlayer\Extensions\.m2v] "Runtime"=dword:00000007 "Permissions"=dword:0000000f "UserApprovedOwning"="yes" [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Multimedia\WMPlayer\Extensions\.mka] "Runtime"=dword:00000007 "Permissions"=dword:0000000f "UserApprovedOwning"="yes" [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Multimedia\WMPlayer\Extensions\.mkv] "Runtime"=dword:00000007 "Permissions"=dword:0000000f "UserApprovedOwning"="yes" [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Multimedia\WMPlayer\Extensions\.mp4] "Runtime"=dword:00000007 "Permissions"=dword:0000000f "UserApprovedOwning"="yes" ;--END HERE-- Edit: Updated registry file with MIME content types. Should help more, if the other registry file didn't. Så skulle du kunne afspille filen hvis den ligger i my videos i mce... Held og lykke
__________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
Til top |
|
|
Brian321 Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 774
|
Sendt: 19 Juni 2007 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg afspiller fint .mkv filer i Vista's media center med ffdshow og haali splitteren installeret.
Der kan godt gå lidt dobbelkonfekt i tingene hvis du installerer de to ovennævnte ting og så anvender media player classic til afspilning, da denne har en masse interne filtre til samme ting.
|
Til top |
|
|
Sinobi Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2005 Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline Indlæg: 126
|
Sendt: 20 Juni 2007 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der bliver kastet ALT for mange ting rundt i luften og det lader til at ALT for få forstår hvad det er de skriver. Så derfor lidt tekst her for lige at kaste lidt lys over tingene:
MKV er ligesom AVI en container. Altså en "kasse" der indeholder en eller anden form for lyd og/eller billede. Denne en eller anden form for billede/lyd er komprimeret med et eller andet codec. En MKV fil er derfor ikke nødvendigvis altid encodet med det samme codec, den er bare en kasse. For at kunne afspille filen kræves en sourcefilter/splitter der kan "læse" en MKV fil og splitte lyd og billede ud fra hinanden. Den ovenfor nævnte Haali splitter er netop sådan en. Dernæst kræves de korrekte lyd og billede codecs for at kunne udpakke lyd/billede. Ffdshow er i mange tilfælde en glimrende løsning på at have mange codecs med ok kvalitet. Eller kan jeg klart anbefale den guide Blight har på sin side for Zoomplayer. Her gennemgåes hvilke codecs der er gode at have til forskellige formål og hvor de findes. Anbefalingerne er generelle og passer derfor ikke kun til Zoomplayer. CoreAVC nævnes dog ikke så det gør jeg lige, den er den bedste for tiden til afspilning af HD film med h.264 codec Den nyeste beta version af Gspot er et glimrende program til at opsnuse hvilke codecs en film er encoded med, men om den kan klare MKV filer endnu husker jeg ikke.
Henrik
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1402
|
Sendt: 20 Juni 2007 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sinobi skrev:
For at kunne afspille filen kræves en sourcefilter/splitter der kan "læse" en MKV fil og splitte lyd og billede ud fra hinanden. Den ovenfor nævnte Haali splitter er netop sådan en.
|
|
|
Ikke korrekt. Haali er en parser og hvis du har lyst til at vide lidt mere, kan du evt. læse her: http://www.hifi-musik.dk/?page=viewtopic&t=2581
|
Til top |
|
|
Sinobi Forum Bruger

|
Sendt: 20 Juni 2007 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haali anvendes i denne sammenhæng som en parser, hvilket er korrekt men jeg valgte at simplificere tingene en smule for ikke at tabe folk på gulvet.
Henrik
|
Til top |
|
|
AkilleuZ Forum Bruger

|
Sendt: 20 Juni 2007 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sinobi skrev:
Der bliver kastet ALT for mange ting rundt i luften og det lader til at ALT for få forstår hvad det er de skriver. Så derfor lidt tekst her for lige at kaste lidt lys over tingene:
MKV er ligesom AVI en container. Altså en "kasse" der indeholder en eller anden form for lyd og/eller billede. Denne en eller anden form for billede/lyd er komprimeret med et eller andet codec. En MKV fil er derfor ikke nødvendigvis altid encodet med det samme codec, den er bare en kasse. For at kunne afspille filen kræves en sourcefilter/splitter der kan "læse" en MKV fil og splitte lyd og billede ud fra hinanden. Den ovenfor nævnte Haali splitter er netop sådan en. Dernæst kræves de korrekte lyd og billede codecs for at kunne udpakke lyd/billede. Ffdshow er i mange tilfælde en glimrende løsning på at have mange codecs med ok kvalitet. Eller kan jeg klart anbefale den guide Blight har på sin side for Zoomplayer. Her gennemgåes hvilke codecs der er gode at have til forskellige formål og hvor de findes. Anbefalingerne er generelle og passer derfor ikke kun til Zoomplayer. CoreAVC nævnes dog ikke så det gør jeg lige, den er den bedste for tiden til afspilning af HD film med h.264 codec Den nyeste beta version af Gspot er et glimrende program til at opsnuse hvilke codecs en film er encoded med, men om den kan klare MKV filer endnu husker jeg ikke.
Henrik |
|
|
Dette er ikke helt korrekt. Hvorfor skal han bruge en guide til zoomplayer nu hvor han anvender MCE? ffdshow er derfor helt sikkert den bedste løsning, sammen med haali. En anden ting er at få WMP i mce til at bruge CoreAVC, dette er ikke sådan lige til, så skal man ind og sætte nogle paramerete sådan at CoreAVC bliver "sat føsrt i køen". Selvom man gør dette er det stadig ikke sikkert at MCE vil bruge CoreAVC. Så alt i alt, hvis du bruge ffdshow sammen med haali og ovenstående reghack så kan du afspille dem i MCE uden problemer. __________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
Til top |
|
|
Sinobi Forum Bruger

|
Sendt: 20 Juni 2007 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hæ, ja....glemte lige det med MCE......
Henrik
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1402
|
Sendt: 20 Juni 2007 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sinobi skrev:
Haali er en splitter der i denne sammenhæng anvendes som en parser, hvilket er korrekt men i denne sammenhæng valgte jeg at simplificere tingene en smule for ikke at tabe folk på gulvet. |
|
|
Simplificering leder ofte til yderligere forvirring.
AkilleuZ skrev:
Selvom man gør dette er det stadig ikke sikkert at MCE vil bruge CoreAVC. |
|
|
Så er det fordi man ikke har sat det ordentlig op.
|
Til top |
|
|
AkilleuZ Forum Bruger

|
Sendt: 20 Juni 2007 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
zerocool skrev:
Sinobi skrev:
Haali er en splitter der i denne sammenhæng anvendes som en parser, hvilket er korrekt men i denne sammenhæng valgte jeg at simplificere tingene en smule for ikke at tabe folk på gulvet. |
|
|
Simplificering leder ofte til yderligere forvirring.
AkilleuZ skrev:
Selvom man gør dette er det stadig ikke sikkert at MCE vil bruge CoreAVC. |
|
|
Så er det fordi man ikke har sat det ordentlig op. |
|
|
Det er det sikkert  Men jeg har haft store problemer med det, jeg kan få flere andre computere til at gøre det helt perfekt, men bare ikke min MCE maskine, også efter 2 formateringer  Så jeg er ved at give lidt op. Men regner med at give det en ny chance i morgen, har lidt på fornemlesen at jeg anden gang lavede en fejl i registreringsdatabesn. __________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
Til top |
|
|
Sinobi Forum Bruger

|
Sendt: 20 Juni 2007 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
zerocool skrev:
Sinobi skrev:
For at kunne afspille filen kræves en sourcefilter/splitter der kan "læse" en MKV fil og splitte lyd og billede ud fra hinanden. Den ovenfor nævnte Haali splitter er netop sådan en.
|
|
|
Ikke korrekt. Haali er en parser og hvis du har lyst til at vide lidt mere, kan du evt. læse her: http://www.hifi-musik.dk/?page=viewtopic&t=2581
|
|
|
Hvor i mit citat skriver jeg noget der ikke er korrekt?
En parser er jo netop et sourcefilter OG en splitter i samme funktion. At jeg kalder Haali for "Haali splitter" hidrører fra en ofte brugt forkortelse som kommer af at forfatteren til modulet kalder det "Haali Media Splitter".
Henrik
|
Til top |
|
|
Sinobi Forum Bruger

|
Sendt: 20 Juni 2007 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
zerocool skrev:
Simplificering leder ofte til yderligere forvirring. |
|
|
Da ikke i denne sammenhæng. Jeg forklaret hvad sourcefilter/splitter er og fortælle at Haali er sådan en. Det burde bestemt kun være en fordel at jeg udelader at sourcefilter/splitter tilsammen kaldes en parser og at Haali er sådan en. For at forstå flowet og betydningen af komponenterne i afspilningen er det kun en fordel at vi udelader at fortæller om parser og f.eks. at nogle moduler indeholder alt fra sourcefilter til decoder.
Henrik
|
Til top |
|
|
Primeradk Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 276
|
Sendt: 20 Juni 2007 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Har installere my movies, har dog ikke set om mit clip kan hentes derfra, derefter TT2.5, FFdshow 1299, hali splitter, ocoreavc, nu virker filmen både i WMP 11 og TT. Det ser bare alt for godt ud, skal dog lige kigge på lyd delen, har lyd men ingen stemmer. :)
Tak for hjælpen allesammen indtil videre :)
Ps kører win xp MCE
\René
__________________ Glem ikke at huske Længe efter glæden over en lav pris er glemt huskes ærgelsen over en dårlig kvalitet.
QX9650 i alm + QX6700 i MCE
Pioneer 427XD
Nyt grej QX9650
Sælges 2 x QX 6700
|
Til top |
|
|
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 806
|
Sendt: 06 December 2007 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man kører med en XP Pro er ovenstående reghack med videre så stadig gældende?
Jeg er snotforvirret hvad angår filmafspilning i Windows.
Hvorfor skal det være så besværligt et system at man både skal hakke rundt i reg-databasen og installerer mystiske programmer i den rigtige rækkefølge. __________________ JJAZ
|
Til top |
|
|
Sinobi Forum Bruger

|
Sendt: 06 December 2007 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
JJAZ skrev:
Hvis man kører med en XP Pro er ovenstående reghack med videre så stadig gældende? Jeg er snotforvirret hvad angår filmafspilning i Windows. Hvorfor skal det være så besværligt et system at man både skal hakke rundt i reg-databasen og installerer mystiske programmer i den rigtige rækkefølge. |
|
|
Ja, XP Pro er ikke anderledes i denne sammenhæng.
Jeg var også forvirret over det i flere år. Men det er heldigvis en del år siden...
Når mange mennesker har mange idéer til "den bedste" løsning på kompression af digitalt billed og lyd og hvordan man gemmer dem sammen, ja så ender man med rigtigt mange alternative løsninger. Nogle er populære men uddør. Nogle er lavet af en eller få amatører og er rigtigt gode men strander i tidlige betaversioner som andre laver tilbehør til som også skal fungere med andet...... Alt i alt bliver det en værre omgang roden rundt med kun ganske få overordnede strukturer. Heldigvis har vi til de fleste tilfælde Zoomplayers "auto" funktion eller GraphEdit.
Henrik
|
Til top |
|
|
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 806
|
Sendt: 06 December 2007 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
GraphEdit synes jeg er noget sindssygt besværligt noget at hitte rundt i.. men, jeg må også ærligt indrømme at jeg synes det er uinteressant hvordan en filterkæde er skruet sammen.
For mig er den slags noget som bare skal virke.. suk...
Det lykkedes idag at få Haali Splitter og ffdshow til at spille en mkv-fil på laptop'en. Desværre var jeg nødt til at hakke rundt i registreringsdatabasen fordi Nokia Multimedia Player partout mente den skulle spille filen. Drag'n'drop virkede ikke engang til Windows Media Player?!?
Der var så ikke noget lyd, men ærlig talt ved jeg ikke om filmstumpen indeholder lyd (et 1080p demoklip som der engang blev linket til fra en trådherinde).
Jeg skal vist have formateret HTPC'en og sætte et par aftenener af til det her.. __________________ JJAZ
|
Til top |
|
|
Sinobi Forum Bruger

|
Sendt: 06 December 2007 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
I mange tilfælde kan man bruge GSpot til at se hvad et filmklip indeholder af billed og lydformat. Det er bare at starte programmet (skal ikke installeres) og drag'e filmklippet hen i den.
Hvordan det lige forholder sig med den nyeste alfa version af GSpot og mkv ved jeg ikke, men det var måske værd at kigge nærmere på for dig...
Henrik
|
Til top |
|
|
AkilleuZ Forum Bruger

|
Sendt: 10 December 2007 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
graphedit er meget simpel, det er bare drag n drop. Installer Haali, ffdshow, og CoreAVC. så kan du afspille alt, uden at skulle ind i reg osv. Jeg kan ikke se hvorfor i skal det? Det næste step er så at sætte ffdshow, og det er en smagssag og alt efter hvilket udstyr man har.
__________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
Til top |
|
|