Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 20:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Spil på MCE 2005 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
OleSeberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 24 August 2007 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

Hej alle.

Jeg har lige fået mig den første HTPC, en brugt Amitech 410. jeg kører Windows XP med MCE 2005 og alt virker efter hensigten med undtagelse af spil.

For at undgå at de kære unger ødelægger de dyre spil kører jeg med GameJackal fra Slysoft. Det er et program, som gør at man ikke behøver lægge spillet i drevet for at spille. Det virker faktisk helt fint, bortset fra at jeg ikke kan starte spil inde fra Medic centret, men kun fra Windows XP.

Er der mon nogen her som ved hvordan man kører 'ikke MCE spil' fra MCE brugerflade, samtidig med ikke at skulle have CD siddene i drevet? Jeg har prøvet at søge forumet men uden held. 

Takker på forhånd fra svar 

Ole - Biosauna ejer
Til top Vis OleSeberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OleSeberg

OleSeberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 September 2007 kl. 07:24 | IP-adresse registreret  

Er der slet ingen, der bruger HTPC til spil og som kan starte dem fra MCE?

Ole - Biosauna ejer

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 September 2007 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Hej, så vidt jeg ved findes der et eneklt plugin der hedder noget med Game-EX eller sådan noget, prøv at kig på www.thegreenbutton.com, men det er vidt ikke så godt igen, ved dog ikke om det er blevet opdateret siden jeg prøvede det af.

Kan desværre ikke hjælpe mere, og det er også det eneste jeg har kunne finde omkring start af spil, desværre.

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 September 2007 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

LINK

Et andet LINK

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

LeGuin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2004
Lokalitet: København
Sendt: 06 September 2007 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Jeg har kørt Game-ex og det funker fint. Der er bare en irriterende splash screen hvis man ikke donerer penge :(

Windows XP MCE 2005
Til top Vis LeGuin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LeGuin

OleSeberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2007 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

AkilleuZ og LeGuin. Tak for svarene. Jeg må hjem og prøve dine links. Jeg fik GameEx til at køre sammen med GameJackal, men GameEx lukker ikke ned når spillene starter. Der skal nog fuskes lidt omkring med det.

Je fik så et andet problem. Jeg forsøgte at lægge en ny genvej ind i Mt Programs folderen. Så mistede jeg genvejen til My Movies, som ligger i start menuen. Kan nogen forklare hvordan det kan være. Jeg har ikke geninstalleret My Movies endnu.

Ole - Biosauna ejer

OleSeberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2007 kl. 08:18 | IP-adresse registreret  

Jeg tror begge problemer er løst nu. Den manglende My movies var pga. at MCE kun kan have 8 punkter i start menuen, så jeg slettede noget vejr og fik mine film tilbage.

Angående GameEx gjorde jeg følgende: Installerede Game Jackall og oprettede en seperat folder til genveje til alle spil. Konverterede alle genveje til game Jackall profiler. Game Jackall sætter et nyt menupunkt på højre klik menuen til dette formål og det virker gnidningsløst. Ved hjælp af en tutorial fra GameEx hjemmeside satte jeg en emulator op til at henvise til min genvejs folder. Nu kommer alle spil frem i GameEx, og kan køre uden at indsætte CD eller DvD og uden at kopiere alle spil CD'er over på Hard disken. Jeg har indtil videre kun set eet spil, som ikke kan køre. Familien elsker at spille på gratisSpil.dk osv., så jeg har lagt links ind i GameEx under HTTP applications. De kommer så også i spil menuen.

Nu er der bare tilbage at lægge alle børnenes spil ind i HTPC og generere profiler, og så er vi een stor lykkelig familie.  . Konklusion: GameEx - game jack-all kombinationen virker fint i MCE. Hmmm... Det skulle vist kunne lade sig gøre at køre PS spil under GameEx... det må da prøves.

Ole - Biosauna ejer

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes