Forfatter |
|
Guldberg Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 231
|
Sendt: 13 Januar 2004 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er det bedste pci-tvtuner kort man kan få til en rimlig pris (1000kr's klassen). Skal bruges til at smide DR2 op på 100" med enten en Z2 eller en PE500? Det må gerne være med indbygget mpeg2 encoder, har set på haupaugh wintv PVR250
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
Sendt: 13 Januar 2004 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
PVR-250 er et ganske udemærket valg, men ALLE interne tv-tunere lider af støj pga ind- udstråling fra pc'en der støjer forfærdelig meget. Det kan dog reduceres ved at smide en rigtig god PSU i maskinen, f.eks. Antec TruePower 480.
Jeg har dog bedst erfaring med ATI TV -Wonder PCI til knap 500,-
Skal det være rigtig godt, så skal du have en ekstern, og det bedste er p.t. Viewsonic N5 eller N6 hvis det skal være rigtig godt og med ægte 16:9 skalering og RGB udgang til din projektor.
|
Til top |
|
|
Guldberg Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 231
|
Sendt: 13 Januar 2004 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var måske en bedre ide, hvis jeg skal ud og invistere i en ny psu, ender det nok på det samme som en N6 koster. Hvorledes er det med sådanne en tv-tuner, hvordan er det med kvaliteten iforhold til hvis jeg f.eks afspillede dvd over computeren fremfor over tuneren. Kunne forstille mig at der ikke var de samme muligheder for at tweake den til det yderste
|
Til top |
|
|
C K N Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 771
|
Sendt: 04 Juni 2004 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er støjen fra PSU'en der er det værste, ikke?
I min HTPC ligger PSU'en uden for kabinettet, så det problem udgår jeg vel? Er der andet der støjer?
Vil du stadig anbefale ATI TV-Wonder PCI, ctacta? Hvad med nVidia's nye NVTV? __________________ Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 04 Juni 2004 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige haft fingrene i den helt nye NV-tuner fra Nvidia. Og den er genial :-) Den skifter kanaler ca. 2 gange hurtigere end en analog tuner. Støjniveuaet er også meget lavt, billedekvaliteten er rigtig god.
Den udvikler dog en del varme, chip'en er en highend (lowcost) videreudvikling af C-Cubes berømte Explore chipsæt, der er en vildkat baseret på en RISC processor. De blev overtaget af en anden producent, kan ikke lige huske navnet på dem, mon der er LSI?
Kan varmt anbefales.
Det med støj kan ordnes med jordforbindelse, og korrekt afskærmning af kabinet og øvrige PCI/AGP kort. De udstråler meget, mere end man umiddelbart tror.
God fornøjelse 
|
Til top |
|
|
C K N Forum Bruger

|
Sendt: 05 Juni 2004 kl. 00:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cool nok... Hvordan har du testet det? Plasma, lcd eller projektor? Hvordan har den det med 16:9? Opløsning?
Hvad er bedst når jeg skal afskærme internt? Kobber?
Kabinettet er foret med blygummi, men det har nok ikke den store effekt, udover at dæmpe resonanser... __________________ Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
|
Til top |
|
|
Binnerup Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1008
|
Sendt: 05 Juni 2004 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 07 Juni 2004 kl. 00:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, NVTV er en tand bedre end PVR-250/350, ingen tvivl om det. Den er også uofficelt understøttet af MCE 2004 fra Microsoft.
Med afskærmning mener jeg at bagsiden sidder helt tæt mod bagsiden af kabinet. Mange billige kabinetter har luft mellem kort og kabinet = dårlig/ingen stelpunkt.
|
Til top |
|
|
Binnerup Forum Bruger

|
Sendt: 11 Juni 2004 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta:
Inden jeg nu går ud og investerer i dette kort inden der kommer EM, så skal jeg lige høre - dine betragtninger af kvaliteten, er det ud fra det medfølgende software, kontra de andres medfølgende software, eller er det ud fra dit eget software, eller andet?
Umiddelbart går jeg ikke ud fra at et Hardware MPEG2 kort fx. er understøttet af DScaler, og jeg ved heller ikke hvor stor kvalitetsforskel der er på fx. at benytte NVTV kort i MCE 2004, frem for at benytte DScaler som afspiller?!?
Hvis jeg køber kortet vil det nok være for at benytte det i MCE 2004, men på den anden side ville jeg også være ked af ikke at have det absolut bedste TV kvalitet på min projekter ved fx. at starte andet software, som måske ikke er understøttet af kortet?
Hvilken kvalitet kan du få frem i forhold til fx. en Zinwell ProV+ scaler?
Mvh
Brian Binnerup __________________ Min film samling - fra My Movies med Danske Data og Trailere
My Movies - Media Center Film Applikation
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 11 Juni 2004 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kvaliteten er exellent! Og med den medfølgende software.
DScaler kan kun anvende ældre BTXXX baserede kort samt nogle fra ATI. Ikke denne helt nye generation af digital tunere. (stadig analog modtagelse)
Znewell ProV+ er en skod-tuner, Viewsonic N5/N6 er klart bedre, men NVTV er er nu en tand bedre end Viewsoniv. Så du kan roligt købe den.
Resultatet af perfekt kvalitet hænger også sammen med din pc'er og især din strømforsyning, samt at du anvender jord. Men det gælder alle interne tv-tunere.
|
Til top |
|
|
C K N Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juni 2004 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Binnerup Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juni 2004 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja - jeg købte jo så, og afhentede igår.
Jeg købte Point Of View NVTV versionen, jeg ved ikke om I andre har prøvet andre versioner?
Det startede med at give mig en del problemer - som dog viste sig at være pga. varme - kortet kunne simpelthen ikke komme ordentligt af med varmen, og det blev MEGET varmt, hvilket gjorde at softwaren var MEGA ustabil - så satte jeg en stor blæser på, og har ikke haft problemer siden. Noget kunne tyde på at Point Of View har haft varmeproblemer, da kortet har en køleprofil som ellers ikke er med på billeder.
Men - jeg har ét stort problem - det er at kortet står og hopper noget op og ned i balance/contrast, så det hvert andet sekund bliver mørkere i et ryk, justerer så op og bliver gradvist noget lysere for igen at blive mørkere i ryk.
Har andre set en tilsvarende opførsel? Og spørgsmålet er om der er en fejl på mit kort, eller om det er en driver ting.
Mvh
Brian __________________ Min film samling - fra My Movies med Danske Data og Trailere
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 12 Juni 2004 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder som om at du har fået en mandagsmodel, jeg har dog et referencekort direkte fra Nvidia, men de er alle baseret på samme chipsæt (LSI/C-Cube mpg-2 encoderen) og ja den bliver lidt lun.
Der ligger en driverupdate hos Point of View kan jeg se under support. Da den medfølgende driver ikke understøtter HT (HyperThread) processorer fra Intel. Om der er rettet andet, ved jeg ikke. Mine drivere har ingen problemer, billedet er bare perfekt.
Du kan evt. pille køleren af og checke om der er for lidt eller for meget kølepasta og selv rette op på dette. Det tyder på et termisk problem der er årsag til det dårlige billede. Ellers må du smide det i hoved på forhandleren igen og forlange et nyt.
|
Til top |
|
|
Binnerup Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juni 2004 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
C K N Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juni 2004 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Binnerup Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juni 2004 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
C K N Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juni 2004 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Binnerup skrev:
C K N: Du må meget gerne skrive hvad du oplever når du får det (Hvor er det?) - så jeg evt. ved om det er en driver ting eller lign.
|
|
|
Det bliver nok først i midten af næste uge, da det var i restordre... Men jeg melder tilbage.... __________________ Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
|
Til top |
|
|
Binnerup Forum Bruger

|
Sendt: 13 Juni 2004 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
C K N Forum Bruger

|
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er mit kort i hvert fald afsendt fra forhandler....
Har desuden mailet med dem, angående "problemet" -og de har ikke oplevet varme/software problemer.... Så jeg håber da, både for dig Binnerup og mig selv, at det er et defekt kort du har fået....  __________________ Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
|
Til top |
|
|
Binnerup Forum Bruger

|
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
C K N:
Ok - så må vi se hvad dine oplevelser er. Hvor får du det fra (i forhold til hvilken sending det er?).
Jeg har haft mailet lidt frem og tilbage med Point Of View, og han skrev at kortet blev meget varmt, og at det var normalt. Om meget varmt er så varmt som mit hvor jeg har måttet sætte en stor blæser op af den for bare at få den til at køre aner jeg ikke.
Jeg har en aftale om at ombytte mit idag, så får vi at se i aften om det stadig har problemer. Det er heller ikke fordi det er super tydeligt, men det er ret forstyrrende at se på. __________________ Min film samling - fra My Movies med Danske Data og Trailere
|
Til top |
|
|